InnerSelf 31.05.2011 16:33:33 (muokattu 31.05.2011 16:44:29) | |
---|
pehko: itellä tuppaa plekukäsi kipeytymään kämmenestä/peukalon tyvestä/jostain siitä =( Kunnon plekun ja mahdollisimman rennon otteen lisäks kannattaa muistaa venyttely! Mulla ainaki loppu krampit/puutumiset/jne:t heti kun teki pienet käsien lämmittelyt ja venyttelyt aina ennen soittoa. "Oliks täällä joku ongelma?" |
Spandau- 31.05.2011 17:47:55 | |
---|
Miikss: Itsellä autto plektrakäden kipeytymiseen kun hommasin semmosia plektroja joissa on pieniä nystyröitä. Ei lähde pyörimään sormissa niin helposti ja tarvii puristaa vähemmän. Itse taas hommasin niitä Dunlopin kolmioplektroja joissa pyöriminen ei haittaa. When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass |
aho 31.05.2011 21:05:10 | |
---|
"I will find my own mushroomland, where I'm the most important one" |
pehko 01.06.2011 08:41:42 (muokattu 01.06.2011 08:42:12) | |
---|
aho: Käsi mahdollisimman rentona ja liika puristaminen pois auttoi ainakin mua. tätä oon miettiny...täytyy ostaa siis ohuempaa tavaraa, ettei tarvi puristaa sitä niin paljoa, kun pleku antaa myöten. näin olen ainakin järkeillyt. hoh...koska paksummilla oon ainakin aikasemmin soitellu. ei sitte |
rieskkim 01.06.2011 23:35:32 | |
---|
pehko: tätä oon miettiny...täytyy ostaa siis ohuempaa tavaraa, ettei tarvi puristaa sitä niin paljoa, kun pleku antaa myöten. näin olen ainakin järkeillyt. hoh...koska paksummilla oon ainakin aikasemmin soitellu. Kunhan et liian laihaan hairahda, ei tahdo nopeassa tempossa pysyä mukana, kuten ei ohuet kieletkään. Joku 0,72mm vähintään. |
jperala 02.06.2011 20:47:42 | |
---|
Tänään otin plekun käteen eikä meinannut osata edes käyttää sitä :) piti sitten ihan harjoitella sen käyttöä... Ibanez SR300 |
aho 02.06.2011 22:55:32 | |
---|
pehko: tätä oon miettiny...täytyy ostaa siis ohuempaa tavaraa, ettei tarvi puristaa sitä niin paljoa, kun pleku antaa myöten. näin olen ainakin järkeillyt. hoh...koska paksummilla oon ainakin aikasemmin soitellu. Kannattaa! Aluksi mäkin mietin että paksu pleku on bassottelussa hyvä, mut väärässä olin. Ohut toimii paremmin mulle just tosta syystä. "I will find my own mushroomland, where I'm the most important one" |
janezki_ 03.06.2011 19:23:02 | |
---|
Ite en tykkää ohuista plekuista basson kanssa yhtään. Siitä puuttuu se tietty tunne... Soittelin ekat parit vuotta ESP:n plekuilla, luulin olevan hyviä. Noin vuos sitten vaihoin Firestonen plekuihin ja kyllä yllätyin! On muuten loistava pleku bassolle esim. runkutuksiin ja muihin nopeisiin kuvioihin. Huomasin et plekullakin on väliä. |
henrihell 12.06.2011 02:47:37 | |
---|
Kyllä minäki pääasiassa sormilla soitan, mutta esim. slayer ja fear factory ku ei vaan sormin soitettuna kuulosta oikeelta, eikä niitten biisejä hirveen kauaa jaksa näpytelläkkään, vaikka nopeus riittäisi. |
Windreaper 12.06.2011 10:43:50 | |
---|
pehko: tätä oon miettiny...täytyy ostaa siis ohuempaa tavaraa, ettei tarvi puristaa sitä niin paljoa, kun pleku antaa myöten. näin olen ainakin järkeillyt. hoh...koska paksummilla oon ainakin aikasemmin soitellu. Oon ite havainnut about millisen passeliksi, ohkasempaa sit jos haluaa enempi napsua. ESP 1.0mm ja Dunlop Tortex 1.0mm kolmiot on molemmat mun mielestä passeleita. Noilla ei tule myöskään samalla lailla semmosta rasittavaa kielirahinaa kuten esimerkiksi Ultexeilla (se materiaali on niin kovaa että plekutuksesta kuuluu sivuääniä jos on hieman huolimaton). |
pehko 13.06.2011 10:29:55 | |
---|
ei prkl....alkaa se vaan silti kouraan särkeä. mitenkä sitä läpyskää oikeen täytyy pitää? |
pekezu 13.06.2011 13:57:31 | |
---|
pehko: ei prkl....alkaa se vaan silti kouraan särkeä. mitenkä sitä läpyskää oikeen täytyy pitää? Rennosti. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada |
pehko 13.06.2011 15:01:34 | |
---|
pekezu: Rennosti. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! no pherkele. rennosti.... mitenkä porukalla tuo käsi liikkuu? pelkkä ranne vai kyynärpäästä vai miten? |
J.Nikkanen 13.06.2011 15:56:39 | |
---|
pehko: no pherkele. rennosti.... mitenkä porukalla tuo käsi liikkuu? pelkkä ranne vai kyynärpäästä vai miten? Ranne ja kyynärvarsi mutta ei kyynärpää. Ihan perusperuskitara meininkiä, ei mitään suuria liikkeitä. "Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW. |
pehko 14.06.2011 09:02:02 | |
---|
pahaeno: Ranne ja kyynärvarsi mutta ei kyynärpää. Ihan perusperuskitara meininkiä, ei mitään suuria liikkeitä. kertonee jotain mun kitaransoitto tekniikastakin... =/ |
pekezu 14.06.2011 15:47:58 | |
---|
pehko: kertonee jotain mun kitaransoitto tekniikastakin... =/ Huomasin joskus että rennoin tyyli on huitoa reilusti sillä kädellä. Vähän Marco Hietala- tyylillä. Ei välttis tartte ihan sikanakaan huitoa, mutta kunhan ei yritä pelkällä kämmenellä ja ranteella nyplätä. Ja siitä plektrasta ei tartte oikeesti pitää kiinni kynsin ja hampain. Kandee koittaa, pitää niin kevyesti kuin mahdollista ja ilman että plektra tippuu kädestä. Yllättävän vähän tarttee voimaa. "Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada |
janezki_ 14.06.2011 16:52:09 | |
---|
pekezu: Huomasin joskus että rennoin tyyli on huitoa reilusti sillä kädellä. Vähän Marco Hietala- tyylillä. Ei välttis tartte ihan sikanakaan huitoa, mutta kunhan ei yritä pelkällä kämmenellä ja ranteella nyplätä. Ja siitä plektrasta ei tartte oikeesti pitää kiinni kynsin ja hampain. Kandee koittaa, pitää niin kevyesti kuin mahdollista ja ilman että plektra tippuu kädestä. Yllättävän vähän tarttee voimaa. Tuo Hietala-tyylin olen minäkin huomannut toimivaksi tietyissä biiseissä. Ja rentous todellakin tärkeetä, ettei raivolla soitella. |
2541 14.06.2011 20:42:48 | |
---|
janezki_: Tuo Hietala-tyylin olen minäkin huomannut toimivaksi tietyissä biiseissä. Ja rentous todellakin tärkeetä, ettei raivolla soitella. Phil Lynott soitti kuin akustista kitaraa ja kuulemma tosi kevyellä tatsilla. |
J.Nikkanen 14.06.2011 21:29:02 | |
---|
2541: Phil Lynott soitti kuin akustista kitaraa ja kuulemma tosi kevyellä tatsilla. Phil Lynott on Jumala. "Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW. |
ozmo: Joo mun mielestä plekulla tykittäminen on suunnilleen sama ku rumpali pieksäis vasaralla kattiloita!!! Siis se saundihan on ihan kamala... (poikkeuksiakin kuten Marco Hietala tosin on) Pystyyhän plekulla tosin soittamaan pikkasen nopeemmin kuin sormilla, mut uskon et jos treenaa vit... tosi paljon ja järkevästi nii sormillakin (kahdellakin) pystyy vetään melkein yhtä nopeesti... No saundijuttu on mielipidekysymys, mutta kyllä osaava basisti voi sormilla vetää ihan yhtä nopeesti kun plektrallakin. Jopa nopeemminkin jos tarvii tehä nopeita hyppyjä kieleltä toiselle. Edit: No viddu, tulipas vahingossa vastattua wanhaan viestiin. No menköön. |