Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 559 60 61 62 63251 252 253 254 255
Speedy
13.06.2011 16:56:56 (muokattu 13.06.2011 16:57:51)

basic88: Eikö laatu ole kuitenki vähän eri asia kuin hyvä hinta-laatusuhde?

Anteeksi, korjasin virheen..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
rintapek
13.06.2011 17:02:56

basic88: Eikö laatu ole kuitenki vähän eri asia kuin hyvä hinta-laatusuhde?

Ei. Ei ole. Laatu on just parasta vastinetta markalle. Ei mitään muuta.
One kind of music only - the good kind
EJ84
13.06.2011 17:07:27 (muokattu 13.06.2011 17:11:54)

rintapek: Ei. Ei ole. Laatu on just parasta vastinetta markalle. Ei mitään muuta.

Joku voi olla erimieltä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Laatu
Kefiiri
13.06.2011 17:25:31
Lievää offtopicia, mutta onko kukaan lukenut Robert M. Pirsigin kirjaa "Zen ja moottoripyörän kunnossapito"? Siinä laadun käsitettä avataan vallan oivallisesti.
basic88
13.06.2011 17:39:17
Speedy: Anteeksi, korjasin virheen..

Niin tuohon sinun postaukseen en ihan suoranaisesti ottanu kantaa, vaan siihen ku hollmi kritisoi ettei ole laatua ja rintapek koki sitten että on laatua ku on niin hyvä hinta-laatusuhde..

joo turhaa saivartelua, meen pois täältä isojen poikien keskustelusta..
Meikä luottaa jätkään sataprosenttisesti!
markkuliini
13.06.2011 20:07:46

rintapek: Ei. Ei ole. Laatu on just parasta vastinetta markalle. Ei mitään muuta.

Minä ainakin olen erimieltä. Ja se melkein jo vesittääkin tuon ehdottoman kommenttisi. :P
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
JGroover
13.06.2011 20:54:48
Entäs Tama?
Rough'n tough. Tä?
Speedy
13.06.2011 22:01:23 (muokattu 13.06.2011 22:02:28)

hollmi-5: No keksin (toistakymmentä pulloa kossua), mutta noihin en sanaa laatu pysty liittämään missään mielessä. Moiset rummut saavat luulemaan, että halvallakin saa hyvää. Oikein Gretschin mahtilaatua...

Jos 12-v rumpuoppilas tulee kysymään sulta että kummatko kannattaisi ostaa, käytetty Gretschin setti vai uusi http://www.thomann.de/fi/millenium_mx222.htm Onko vastauksesi tuo? Toisaalta sanat "laatu" ja "merkki" tulisi ainakin itselleni mieleen ensimmäisenä, mikäli valintaa täytyisi perustella..

E: Olkoonkin että noissa esimerkeissä on eri koot, joten niistä voi keksiä perusteluja loputtomiin, mutta se ei ollu se pointti..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
13.06.2011 22:45:07 (muokattu 13.06.2011 22:49:50)
Speedy: Jos 12-v rumpuoppilas tulee kysymään sulta että kummatko kannattaisi ostaa, käytetty Gretschin setti vai uusi http://www.thomann.de/fi/millenium_mx222.htm Onko vastauksesi tuo? Toisaalta sanat "laatu" ja "merkki" tulisi ainakin itselleni mieleen ensimmäisenä, mikäli valintaa täytyisi perustella..

E: Olkoonkin että noissa esimerkeissä on eri koot, joten niistä voi keksiä perusteluja loputtomiin, mutta se ei ollu se pointti..

Jos rumpuoppilaani kysyy, niin vastaan: Osta ne, jotka budjetilla eniten miellyttää.

"Laatu" ja "merkki" hämää kaikki hölmöimmät luulemaan, että kiinalaiset rummut ovat aivan yhtä hyvät, kuin saman merkin länsimaiset. "Siinä vain jätetään palkkakustannukset minimiin", kun teetetään satasen kuukausiliksalla teinitytöillä samaa kamaa...
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
13.06.2011 22:49:34
hollmi-5: Jos rumpuoppilaani kysyy, niin vastaan: Osta ne, jotka budjetilla eniten miellyttää.

"Laatu" ja "merkk"i hämää kaikki hölmöimmät luulemaan, että kiinalaiset rummut ovat aivan yhtä hyvät, kuin saman merkin länsimaiset. "Siinä vain jätetään palkkakustannukset minimiin", kun teetetään satasen kuukausiliksalla teinitytöillä samaa kamaa...

No ei ne ny noin paljoa palkkaa saa.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Pearlman
13.06.2011 23:12:48
Gretschin ylemmät catalina (club jazz, maple) sarjat ovat jo ihan OK kamaa, on tullut testattua. Esim. kakkossetiksi varmasti hyvät. Jotenkin jäänyt sellainen kuva että pärjäävät hyvin muille vastaavan hintaisille...

Ja laatu on suhteellinen käsite...joillekin tuntuu merkillä olevan enemmän väliä, kuin rationaalisella suhtautumisella.
jtpennane
13.06.2011 23:37:45
Pearlman: Ja laatu on suhteellinen käsite...joillekin tuntuu merkillä olevan enemmän väliä, kuin rationaalisella suhtautumisella.

Monilla on myös se mielikuva, että laatua voi saada halvalla. Se ON mahdollista, HYVIN harvoin. Karu fakta.

Löytöjä voi toki aina tehdä.
I'm a non-believer and an over-achiever.
artsipartsi
13.06.2011 23:47:33
Angry Pierre: Monilla on myös se mielikuva, että laatua voi saada halvalla. Se ON mahdollista, HYVIN harvoin. Karu fakta.

Löytöjä voi toki aina tehdä.

Laatua oli tänä iltana torilla:classic maple setti,tuplapedaalit+kasa peltejä+telineet 50e.
Myöhästyin itse hieman,harmitti myöjän puolesta sillä hän ei ilmeisesti ollut rumpali ja ei tiennyt mitä möi...

Olisi jopa ollut tiukkaa omalle moraalille ottaa tuo läjä mukaan,sanomatta asioiden todellista laitaa.
rintapek
13.06.2011 23:53:05

markkuliini: Minä ainakin olen erimieltä.

No, jos sun markoille kelpaa huonompikin vastine, ni en mä sille mitään mahda.

Jos ny pointti erikseen tarttee alleviivata, ni tommottinen pannusarja tonnilla ei houkuttele tippaakaan. Neljännestonniin se alkaa jo olla hyvinkin hintansa haukkuva.
Eihän siin Lada mersuksi muutu, mut ...
markkuliini
13.06.2011 23:58:40 (muokattu 14.06.2011 00:00:48)

rintapek: No, jos sun markoille kelpaa huonompikin vastine, ni en mä sille mitään mahda.

Äläs vääntele mun sanoja. Sanoit että "laatu on parasta vastinetta markalle. Ei mitään muuta." Aika monikin on sitä mieltä että termi 'hinta-laatusuhde' ei ole sinne päinkään mitä sana 'laatu' tarkoittaa. Muunmuassa minä olen. Näin ollen väitteesi on pötyä. Ilmaise se mielipiteenä niin vaikenen. :D

Edit: Jos saisi Euron jokaisesta Lada vs mersu-kommentista niin aijai! Kuinka moni täällä edes on ajanut tai edes ollut Ladan kyydissä? En edes minä, 33 vuotias.
rintapek
14.06.2011 00:07:34

markkuliini: Äläs vääntele mun sanoja. .

En vääntele. Toi laatu lie yks hankalimpia käsitteitä. Kun sitä on olemassa ihan laadukkaita kertakäyttöastioita. Sit on olemassa ihan paskalaadun kiinalaista posliinia.

Olen täyspaska runmunsoittaja, mut olen koppiladalla ajanu. Mersulla kans.
markkuliini
14.06.2011 00:14:43

rintapek: Toi laatu lie yks hankalimpia käsitteitä.

Olet mystinen mies. :) Justhan tuossa aiemmin määrittelit laadun käsitteen helpon tuntuisesti rajaten ja täysin yksiselitteisesti.
Mutta ehkä se sitten sisältyy siihen hankaluuteen. Se, että vie miestä noin, laidasta toiseen.
rintapek
14.06.2011 00:19:04

markkuliini: Olet mystinen mies. :)

Oispa kiva olla semmoinen. Mut en ole. Laatu on parasta vastinetta markalle. Sillä piste.
Vallu-Veke
14.06.2011 08:42:53
rintapek: Laatu on parasta vastinetta markalle. Sillä piste.

Ikävä, kun siirryttiin euroihin. Sen jälkeen laatua on saanut hakea etsimällä ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)