Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M-audio Profire 2626 ja windows 7
1
Degree
09.05.2011 18:33:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkeni olen yrittänyt mutta ei tunnu toimivan, osaako muut sanoa mikä auttaisi.
 
Käytössäni on siis Profire 2626 ja laite toimii n.10-30 sekuntia.. sen jälkeen häviää kaikki äänet.
Profiressa on kiinni ada8000.
 
Käytössä 27" Imac jossa on windows 7.
 
Ilmeisesti ajurit eivät ole yhteensopivat?
Asio4all ajureilla toimii hieman paremmin mutta ne eivät ole kovin hyvät isoihin äänityksiin ja miksaukseen enkä näe niitä vaihtoehtona..
 
washburn
11.05.2011 12:08:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on vedelty ainakin 1,5 vuotta profire 2626 ja win 7 64bit yhdistelmällä ilman ongelmia.
 
Imac jossa windows, miksi?
 
Live long and prosper.
darkus
11.05.2011 21:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Imac jossa windows, miksi?
 
Vähän sama kun kusis tyhmyyttään omiin housuihinsa.
 
Kokeileppa asentaa mac OsX käyttikselle.
 
Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine.
Degree
17.05.2011 14:11:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä noiden plugareiden takia. Ilmaisplugareita saatavilla melko vähän vrt. windows. Ja en lähde laittamaan tuhansia euroja maksullisiin plugareihin.
 
tmuikku
17.05.2011 19:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Degree: Lähinnä noiden plugareiden takia. Ilmaisplugareita saatavilla melko vähän vrt. windows. Ja en lähde laittamaan tuhansia euroja maksullisiin plugareihin.
 
One word: Reaper
http://www.reaper.fm/download.php
 
Tarjolla myäs osx:lle
 
Degree
31.05.2011 17:07:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu reaperin kyllä saa. Mutta ei samoja plugareita joita oon tottunu wintoosassa käyttämään.
 
noeid.wn
06.06.2011 10:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jengillä on tuntunut olevan ongelmia Profire-sarjan kanssa - mulla oli myös. Itse oon työskennellyt vain Windows-pohjalla, ja uskonkin että ketjun aloittajalla ongelmana on nimenomaan se win7.
 
Pientä infoa, joka on hyvä tietää:
 
Windowsissa ja kenties Linuxissa data kulkee IRQ -nimisillä väylillä.
http://en.wikipedia.org/wiki/IRQ
 
Mun koneessa, kuten yleensäkin läppäreissä näytönohjain, firewire, ja wireless-netti käyttävät samaa IRQ väylää. Tämä aiheuttaa luonnollisesti erilaisia konflikteja.
 
Tässä on hyvä ja kevyt työkalu kartoittamaan mistä audio drop-outit, pätkimiset yms voivat johtua:
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
 
Laita ohjelma päälle ja tuijottele niitä vihreitä palkkeja tekemättä tietokoneella MITÄÄN. Vihreät palkit on kivoja. Avaa nettiselain ja avaa ihan satunnaisia sivuja. Allekirjoittaneen ei tarvinnut kuin ladata gmail auki, niin alko näyttämään punasta.
Cross checkkaaminen on helppoa pitämällä edellämainitun combon lisäksi musiikkisoitinta päällä. Tarkkaile, katkeaako biisi/audio kun rasitat internet-väylää?
 
Juurikin nämä IRQ't ovat monenmonen firewire-interfacejen syvin ongelma. Windows-pohjalla. Kylmästi disabloimalla jotain, annat väylälle enemmän tilaa liikenteelle.
 
Firewire on Applen lanseeraama juttu. Texas Instruments -niminen lafka vissiin tuottaa ja toimittaa Applelle firewire-chipit koneisiin, ja tämä on juuri se syy miksi monet äänikorttien valmistajat suosittelevat firewire-ongelmissa vaihtamaan tietokoneen firewire-kortin Texas Instrumentsien tekeleeseen. Applen tietokoneet ovat erilaisia arkkitehtuurillisesti verrattuna PC-koneisiin. Ne osat, piirit ja kaikki pelaa yhteen vähän eri meisingillä. Applen firewire ja prosessori käyttää sovitusti tiettyjä kanavia, tän takia Macit ovat niin paljon helpompia vakaampia ja tiesmitä ihmisten mielestä. PC-puolella ongelmaksi muodostuukin tietokoneen osien eri valmistajat - konflikteja, ristiriitoja ja yhteensopimattomuuksia syntyy lähes väkisin. Kyse ei välttämättä ole aina edes ajureista, vaan ihan hardis-puolen jutuista.
 
Windows-ihmisille: käykää tsekkaamassa Device Manageria. Windows on helvetin hyvä siinä, että jotain ihan out of date ajureita ja rekisteriavaimia roikkuu aiheuttamassa prosullenne ylimäärästä päänvaivaa. IRQ-listan pääsee tsekkaamaan Control Panel -> Device Manager -> ylärivin View valikko -> Resources by Type (kolmas vaihtoehto). Soz en tiedä miten nää menee suomeksi.
 
Varmaan for the record voisin kertoa, että itsellä alla asuksen läppäri med win7, eletty 3'lla eri firewire -äänikortilla, joista ainutkaan ei ole toiminut ikinä moitteetta. Aina on ollu audio drop-outteja jne. Sain tarpeekseni, kun uusi Profire 610 ei pelittänyt. Lopulta kortti toimii ihan mahtavasti, ihan vain ku kävin kytkemässä ne wirelessin ajurit poies.. pienestä seo kiinni.
 
Werihukka
06.06.2011 13:22:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai on uusimmat ajurit haettu M-Audion sivuilta? Jos on uusimmat ja ei toimi, niin koita asentaa vanhemmat ajurit.
 
Ite oon käyttäny 2626:sta sekä Win7 64-bit versiossa sekä Macillä uusimmalla käyttiksellä eikä ole ollut kertaakaan minkäänlaisia ongelmia.
 
Äänien häviäminen kokonaan kuulostaa enemmänkin kyllä digimuuntimien synkkaongelmalta. Koita ottaa kaikki ylimääräiset ulkoiset laitteet pois ja koita pelkkää äänikorttia, jos et ole vielä kokeillut. Sulla on siis kytkettynä Behringerin muunnin adat-väylään? Tarkista myös, ettei 8000-muunnin ole masterina ja yritä synkata väärää näytteenottotaajuutta Profirelle. Koita myös vaihella näytteenottotaajuutta ja kokeile onko sillä vaikutusta.
 
Ei ole myöskään poissuljettua, että siinä kortissa olisi valmistusvirhe. Kuten sanottua, itselläni ei ole samaisen kortin kanssa ollut ikinä mitään ongelmaa.
 
Oletan, että koska kyseessä on iMac, niin siitä vielä myös tuo OSX löytyy, niin koita myös sillä puolella, että miten se kortti käyttäytyy.
kukkola
13.06.2011 18:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Degree: Kaikkeni olen yrittänyt mutta ei tunnu toimivan, osaako muut sanoa mikä auttaisi.
 
Käytössäni on siis Profire 2626 ja laite toimii n.10-30 sekuntia.. sen jälkeen häviää kaikki äänet.
Profiressa on kiinni ada8000.
 
Käytössä 27" Imac jossa on windows 7.
 
Ilmeisesti ajurit eivät ole yhteensopivat?
Asio4all ajureilla toimii hieman paremmin mutta ne eivät ole kovin hyvät isoihin äänityksiin ja miksaukseen enkä näe niitä vaihtoehtona..

 
Mulla on Apple MBP ja juuri samat profire sekä ADA8000. Kaikki toimii kuin unelma mutta mulla ei olekaan Winukkaa lainkaan koneella. Itse siirryin Winukkakoneesta Maciin juuri jatkuvien ongelmien takia ja nyt ne on taakse jääneet.
 
Ei ku näin se menee...
kukkola
13.06.2011 18:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Degree: Juu reaperin kyllä saa. Mutta ei samoja plugareita joita oon tottunu wintoosassa käyttämään.
 
Kyllä OSX käyttikseen löytyy ihan yhtä hyviä plugareita kun Winukkaanin eikä niiden oston takia tarvi autoa pantata.
 
Ei ku näin se menee...
kukkola
13.06.2011 18:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noeid.wn:
 
Pientä infoa, joka on hyvä tietää:
 
Windowsissa ja kenties Linuxissa data kulkee IRQ -nimisillä väylillä.
http://en.wikipedia.org/wiki/IRQ
 

 
IRQ ei kylläkään ole dataväylä vaan "väylä" jolla oheislaitteet ilmoittavat prosessorille että minulla olisi sulle töitä -tee niille jotain... kun tuon perässä on vielä numero niin se kertoo ns. keskeytyksen prioriteetin. Pienin numero palvellaan ensin.
 
Ei ku näin se menee...
Jaava
13.06.2011 20:51:39 (muokattu 13.06.2011 20:56:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noeid.wn:

Pientä infoa, joka on hyvä tietää:

Windowsissa ja kenties Linuxissa data kulkee IRQ -nimisillä väylillä.
http://en.wikipedia.org/wiki/IRQ

 
IRQ on keskeytyspyyntö, ei dataväylä. Ja macit käyttää niitä ihan siinä missä pc:tkin.
Erona on ollut se, että maceissä on perinteisesti ollut parempi automaattinen hallinta noille, ja informaatiota niistä ei ole ollut edes mahdollista saada näkyville.
Manuaalinen irq-hallinta ei maceissä ole mahdollista.
 
Edit: muutenkin macit on nykyisin ihan perus intel-pohjaisia koneita ja käyttöjärjestelmä on unix-pohjainen, joten mitään erityisiä taikatemppuja niissä ei ole mitä muissa systeemeissä ei olisi.
Macit on luotettavia siksi, ettei niitä ole ikinä suunniteltu toimimaan kaikkien laitteiden kanssa. Mac sisältää tietyt laitteet sisällään ja se toimii niillä.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
harbapapa
15.06.2011 18:36:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt samaa firewire -äänikorttia (Echo Audiofire12) nyt win xp:n, vistan ja 7:n kanssa. Alaspäin on kokoajan menty vaikka luulis koneiden tehon myötä tilanteen olevan toisinpäin. Ikävä on xp koneita.
 
Win7:ssa on jotain virransäästöjuttuja jotka ilmeisesti vaikeuttaa firewiren toimintaa. Kannattaa asettaa koneen virrransäästö tilaan "paras suorituskyky" ja "aina päällä". Myös BIOS:sta voi estää firewiren menemästä lepotilaan.
 
Nää autoi mulla vähäsen. Eniten apua oli netin foorumeilta löytyneestä Echo audio uuden ajurin beta versiosta.
 
Aikani tapeltuani win7:n kanssa kaivoin edellisen Vista koneen takaisin. Oi jospa sais jostain nykytehoisen xp -koneen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «