![]() 13.06.2011 15:31:03 (muokattu 13.06.2011 15:31:17) | |
---|---|
joukov: Tätä superbändin leimaa ei voi kuin ihmetellä. Markkinointi heillä on onnistunut yli odotusten, koska mtv-sukupolvi taitaa heitä palvoa. Vaikka Foo Fighters olisikin ns. superbändi ja maailman suurin (vaikka eiköhän se silti ole Stones, AC/DC tai Metallica) bändi, niin silti maailmasta puuttuu se uudehko "sex, drugs & rn'roll" -superbändi. Ei voi mitään. FF on hyvä bändi, mutta ei nyt millään muotoa legendaarinen. Tosin The Pretender on huikea kappale. Btw, mikä muuten on mtv-sukupolvi? Paremminhan se oli voimissaan joskus kasarilla. | |
![]() 13.06.2011 15:40:09 | |
Foo Fighters on omassa luokassaan maailman parhaita yhtyeitä. Se on helppoa, tarttuvaa post-grunge meininkiä, mikä ei yritäkään olla mitenkään erityisen rankka. Itse kyllä tykkään, eikä aina ei jaksa kuunnella mitään progeilua tai bluesia, jolloin FF:lle on paikkansa. Livemeiningin haukkumista en sitten ymmärrä, kun kyseessä on helvetin kova livebändi. Esimerkiksi Wembleyn keikalla tyypit antaa kaikkensa, nauttii ja Grohl jos kuka osaa ottaa yleisönsä. En tiennytkään, että Grohl on itse ohjannut My Hero-musavideon. Hyvä video. http://youtu.be/EqWRaAF6_WY Muut osti lakanoita - Tapio Liinoja | |
![]() 13.06.2011 16:57:05 (muokattu 13.06.2011 16:59:05) | |
sirdickyj: Mun mielestä maailman keskinkertaisin bändi, oikeesti. Yksityiskohdista olen hyvin eri mieltä kanssasi, mutta tätä bottom linea komppaan erittäin vahvasti. FF oli alkuunsa erittäin mielenkiintoinen -joiltain osin jopa vaarallinen- rock-bändi mutta onnistui täysin kastroimaan itsensä musiikillisesti jo kolmanteen albumiinsa mennessä. Ja se nykyinen mukarankkuus on nimenomaan se suurin ongelma, etenkin uudella albumilla. Hirveä leuhotus siitä, että tehtiin autotallissa ja analogikamoilla. Levy kuitenkin kuulostaa tuotannollisesti keskitien ProTools-rockilta, kaikelta muulta kuin hurjalta autotallilevyltä, ehkä siksi että Dave Grohlin autotalli on pikkasen eri asia kuin Pertti Perusjampan autotalli Tiituspohjassa. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel | |
![]() 13.06.2011 17:44:33 | |
jannu: Yksityiskohdista olen hyvin eri mieltä kanssasi, mutta tätä bottom linea komppaan erittäin vahvasti. FF oli alkuunsa erittäin mielenkiintoinen -joiltain osin jopa vaarallinen- rock-bändi mutta onnistui täysin kastroimaan itsensä musiikillisesti jo kolmanteen albumiinsa mennessä. Ja se nykyinen mukarankkuus on nimenomaan se suurin ongelma, etenkin uudella albumilla. Hirveä leuhotus siitä, että tehtiin autotallissa ja analogikamoilla. Levy kuitenkin kuulostaa tuotannollisesti keskitien ProTools-rockilta, kaikelta muulta kuin hurjalta autotallilevyltä, ehkä siksi että Dave Grohlin autotalli on pikkasen eri asia kuin Pertti Perusjampan autotalli Tiituspohjassa. Mutta niiden kolmen ekan levyn perusteella ei kukaan varmaan ajatellutkaan että bändistä tulisi maailman suurin tai yksi maailman suurimmista rock-bändeistä. Mua ei häiritse Foo Fighters eikä sen olemassaolo, ja diggaan jopa musaa tietyin osin ja Grohlia. Mua vaan harmittaa että päivän sana on keskinkertaisuus ja särmättömyys, jota Foo Fighters edustaa kaikilta osin ilmaisussaan. Jos ajttelee menneiden aikojen isoja juttuja niin särmä ja karisma olivat se juttu, piikki kaikkien lihassa, henkinen keskisormi. Kaikille Elviksestä David Lee Rothiin. Kun ei Foo Fightersista sitten ole myöskään Totoksi tai Journeyksi jotka särmän puutteesta huolimatta tekivät ylivertaista musaa ylivertqisesti esitettynä. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 13.06.2011 18:26:54 | |
jannu: se nykyinen mukarankkuus on nimenomaan se suurin ongelma, etenkin uudella albumilla. Hirveä leuhotus siitä, että tehtiin autotallissa ja analogikamoilla. Levy kuitenkin kuulostaa tuotannollisesti keskitien ProTools-rockilta, kaikelta muulta kuin hurjalta autotallilevyltä, ehkä siksi että Dave Grohlin autotalli on pikkasen eri asia kuin Pertti Perusjampan autotalli Tiituspohjassa. Joo, äläpä muuta virka. Tuo minua on eniten ihmetyttänyt tämän uuden levyn "markkinoinnissa". Kuulostaa ihan samalta kuin kaikki muukin turboahdettu nykytuuba. Siinä Back and Forth -dokkarissakin leikeltiin analoginauhoja niin seksikkäästi. Minkä ihmeen takia? Avauduin tästä jo joskus, kun White Limo julkaistiin. Olipa "rankka" biisi ja onpa tosi autotallisoundit. War, come with us home! | |
![]() 13.06.2011 19:48:56 | |
sirdickyj: Mutta niiden kolmen ekan levyn perusteella ei kukaan varmaan ajatellutkaan että bändistä tulisi maailman suurin tai yksi maailman suurimmista rock-bändeistä. Mua ei häiritse Foo Fighters eikä sen olemassaolo, ja diggaan jopa musaa tietyin osin ja Grohlia. Mua vaan harmittaa että päivän sana on keskinkertaisuus ja särmättömyys, jota Foo Fighters edustaa kaikilta osin ilmaisussaan. Jos ajttelee menneiden aikojen isoja juttuja niin särmä ja karisma olivat se juttu, piikki kaikkien lihassa, henkinen keskisormi. Kaikille Elviksestä David Lee Rothiin. Kun ei Foo Fightersista sitten ole myöskään Totoksi tai Journeyksi jotka särmän puutteesta huolimatta tekivät ylivertaista musaa ylivertqisesti esitettynä. Ymmärsinkö nyt oikein, että sinua häiritsee Foo Fightersissa se että siinä ei ole tarpeeksi rokkikukkoilua ja soittajatkin ovat "tavallisia", eikä mitään mulkkuja. Toisaalta taas pidät FF:n kevyemmästä meiningistä, kuten Skin and Bonesista. Vielä kun onnistuit lisäämään Toton ja Journeyn tähän yhtälöön niin hellurei. Mutta jokaisen mielipide on hyväksyttävä, ei siinä mitään. Itse en kyllä kaipaa mitään kukkoilua ja kireitä nahkapöksyjä, vaan FF on pikemminkin mukava poikkeus. He kun eivät yritä olla muuta kuin ovat. En silti menisi sanomaan, etteikö Grohlissa olisi omanlaistaan karismaa. Kyllä mulle se hyvä musiikki riittää, soittakoot vaikka päällään seisoen, hame päällä. En ymmärrä sitäkään, että mennään ketjuun tuomitsemaan jokin bändi ja heitetään argumentiksi pari muuta, aivan toisenlaista bändiä joiden musiikin sanotaan olevan ylivertaista siihen verrattuna. Jos se sinulle on ylivertaista niin onko se lopullinen totuus? Muut osti lakanoita - Tapio Liinoja | |
![]() 13.06.2011 20:52:49 | |
kyseinen: Avauduin tästä jo joskus, kun White Limo julkaistiin. Olipa "rankka" biisi ja onpa tosi autotallisoundit. No kyllähän White Limo voisi olla suoraan FF:n ekalta levyltä ja ihan FF:n rankinta tuotantoa. Vai odottiko joku muka jotain death metal-levyä? http://www.nemecic.com | |
![]() 13.06.2011 20:53:51 | |
Skebameizi: Vai odottiko joku muka jotain death metal-levyä? Ja olkinuket roihuaa! | |
![]() 13.06.2011 22:04:36 | |
Skebameizi: No kyllähän White Limo voisi olla suoraan FF:n ekalta levyltä ja ihan FF:n rankinta tuotantoa. Joo, totta. Huonosti ilmaistu. Se oli se ainoa "rankka" biisi koko levyllä. Se ja "autotalli" ehkä hieman johdattivat odotukset jonnekin muualle kuin tuohon AOR-pullamössöön, mitä levy kokonaisuudessaan on. War, come with us home! | |
![]() 13.06.2011 22:50:42 | |
kyseinen: Joo, totta. Huonosti ilmaistu. Se oli se ainoa "rankka" biisi koko levyllä. Se ja "autotalli" ehkä hieman johdattivat odotukset jonnekin muualle kuin tuohon AOR-pullamössöön, mitä levy kokonaisuudessaan on. Jep. Itsekin piti hetki sulatella, kun ensin oli puhuttu FF:n rankimmasta levystä ja sitten eka sinkku oli Rope... En sitten tiedä, onko rankkuus Grohlin mielestä sitä, ettei musiikissa ole akustisia kitaroita :P http://www.nemecic.com | |
![]() 14.06.2011 10:26:14 (muokattu 14.06.2011 10:36:22) | |
sirdickyj: Onko joku sitten sanonut niitä keskinkertaisiksi soittajiksi? Keskinkertainen on eri asia kuin että ei nouse massan yläpuolelle huolimatta asrmastaan maailman suurimpana. Tuosta kappaleasiasta olen ainakin itse osittain samaa mieltä. Mutta vain osittain. Esitystapa on ainakin puolet rockmusan kiinnostavuudesta. Foo Fightersin tylsä ja turvallistakin turvallisempi tuotantotapa sotii sen kuviteltua rankkaa otetta vastaan. Skin and bones, se on jotain. Parasta mitä tuo bändi on saanu aikaseksi. Mä en oikein tajua mitä toi "massan yläpuolelle" tarkoittaa. Kyl mun mielestä se on aika hyvin massan yläpuolella jos ne on niinkin iso bändi että ne soittelee kaikenmaailman stadioneilla. Saundit on kyl kieltämättä ollu tylsät ja turvalliset. Eipä oo piiiitkään aikaan tullu enää rokkilevyjä joilla olis samaa dynamiikkaa mitä vaikka jollain zeppelinin tai edes nirvanan tai gunnarien levyillä on ollu. Ne ajat on ohi. Taitaa toi kompressoitu tasapaksu saundi olla se tän hetken juttu rokkimusassa. Musiikissa ylipäänsä. Aika moni on kyl yrittäny tota Foo fighters soundia mut acdc:n lailla sitä on aika mahdoton ees lähteä yrittämään että se oikeesti kuulostais joltain. Varmaan just sen takia ne on keskinkertaisia, koska on piljoona muuta bändiä jotka haluaa olla Foo Fighters. Mut onhan ne nyt hakenu sitä raakuutta siihen saundiin käyttämällä analogihärpäkkeitä daven kotistudiossa äänitellessään tota uutta levyä. Ihan wanhan ajan malliin tehty editoinnitkin, uu.. Kyl toi foo on ihan jännä musta livenä kun vertaa studiolevyihin. edit. niin, ja onhan noi noiden biisit yksinkertaisia. tavallaan. haluisin kuulla kun joku silti soittaa niitä samalla tavalla kuin foo fighters. kyl mun mielestä esim all of my life oli ihan jännä biisi silloin kun sen kuuli aikoinaan. Ennen kuin radio ja muut raiskas sen loppuunasti kuten kaikenmaailman smoke on the waterit ja whole lotta lovet. Karvat ihan nous pystyyn. Toki sit kun tonkin kuuli sen tsiljoona kertaa yhen kesän aikana niin se hieman menetti hohtoansa. | |
![]() 14.06.2011 10:56:31 | |
JAM: Ymmärsinkö nyt oikein, että sinua häiritsee Foo Fightersissa se että siinä ei ole tarpeeksi rokkikukkoilua ja soittajatkin ovat "tavallisia", eikä mitään mulkkuja. Toisaalta taas pidät FF:n kevyemmästä meiningistä, kuten Skin and Bonesista. Vielä kun onnistuit lisäämään Toton ja Journeyn tähän yhtälöön niin hellurei. Mutta jokaisen mielipide on hyväksyttävä, ei siinä mitään. Itse en kyllä kaipaa mitään kukkoilua ja kireitä nahkapöksyjä, vaan FF on pikemminkin mukava poikkeus. He kun eivät yritä olla muuta kuin ovat. En silti menisi sanomaan, etteikö Grohlissa olisi omanlaistaan karismaa. Kyllä mulle se hyvä musiikki riittää, soittakoot vaikka päällään seisoen, hame päällä. En ymmärrä sitäkään, että mennään ketjuun tuomitsemaan jokin bändi ja heitetään argumentiksi pari muuta, aivan toisenlaista bändiä joiden musiikin sanotaan olevan ylivertaista siihen verrattuna. Jos se sinulle on ylivertaista niin onko se lopullinen totuus? Ne, joille musiikki riittää niin se on ok. Jotkut kaipaavat muutakin maksaessaan kalliin keikkalipun. FF:lla ei vain ole massasta erottuvia yksilöitä bändissä kuten vaikka Aerosmithin Tyleria ja Perryä. FF on "vain" neljä tyyppiä, jotka kävelevät lavalle, soittavat biisinsä ja näyttävät täsmälleen samalta kuin kuka tahansa kaduntallaaja. Jos keikkaa katsoisi kaukaa ja neljä muuta tyyppiä tulisi lavalle ja soittaisi FF:n biisit niin eroa ei ehkä huomaisi, Grohlin lauluääntä lukuunottamatta. Vice President of KISS Army Finland
KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com | |
![]() 14.06.2011 11:02:44 | |
ville198: Kyl toi foo on ihan jännä musta livenä kun vertaa studiolevyihin. edit. niin, ja onhan noi noiden biisit yksinkertaisia. tavallaan. haluisin kuulla kun joku silti soittaa niitä samalla tavalla kuin foo fighters. kyl mun mielestä esim all of my life oli ihan jännä biisi silloin kun sen kuuli aikoinaan. Ennen kuin radio ja muut raiskas sen loppuunasti kuten kaikenmaailman smoke on the waterit ja whole lotta lovet. Karvat ihan nous pystyyn. Toki sit kun tonkin kuuli sen tsiljoona kertaa yhen kesän aikana niin se hieman menetti hohtoansa. Mulle henk. koht Foo Fightersin ongelmana on epätasaisuus biisimatskussa. Joka levyltä löytyy max 2 hyvää biisiä ja yksi killeri. Everlong, All My Life, Best of You, Pretender jne. Paljon huonompia biisejä lasketaan rokin klassikoiksi :) Mutta sitten muu tavara levyllä on tylsää täytettä. Livenä kun noi ässäbiisit tulee putkeen, meininki toimii ja soundi rosoisempaa kun levyillä niin mulle ainakin tuli Provinssirockin keikalla fiilis että kyllä tässä on tämän hetken kovimpia bändejä. Well by seventy-six we'll be A.O.K. | |
![]() 14.06.2011 12:42:17 | |
ville198: kyl mun mielestä esim all of my life oli ihan jännä biisi silloin kun sen kuuli aikoinaan. Ennen kuin radio ja muut raiskas sen loppuunasti kuten kaikenmaailman smoke on the waterit ja whole lotta lovet. Karvat ihan nous pystyyn. Toki sit kun tonkin kuuli sen tsiljoona kertaa yhen kesän aikana niin se hieman menetti hohtoansa. Biisi olisi varmaan jännempi, ellei siinä kuuluisi niin selkeästi Grohlin visiitti QOTSA:n rumpupallille. Oli jäänyt Davelle Songs For The Deaf mieleen hieman liiankin kanssa. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel | |
![]() 14.06.2011 12:48:01 | |
jannu: Biisi olisi varmaan jännempi, ellei siinä kuuluisi niin selkeästi Grohlin visiitti QOTSA:n rumpupallille. Oli jäänyt Davelle Songs For The Deaf mieleen hieman liiankin kanssa. Eipä toi mun mielestä mitenkään erotu QOTSA-tyyliseksi biisiksi muusta FF-matskusta, esim. Enough Space on samankaltanen biisi. If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. | |
![]() 14.06.2011 13:04:30 | |
jannu: Biisi olisi varmaan jännempi, ellei siinä kuuluisi niin selkeästi Grohlin visiitti QOTSA:n rumpupallille. Oli jäänyt Davelle Songs For The Deaf mieleen hieman liiankin kanssa. Mun mielestä se kuuluu Low-biisissä, ei niinkään AML:ssa. | |
![]() 14.06.2011 13:16:22 | |
ville198: Mä en oikein tajua mitä toi "massan yläpuolelle" tarkoittaa. Kyl mun mielestä se on aika hyvin massan yläpuolella jos ne on niinkin iso bändi että ne soittelee kaikenmaailman stadioneilla. Saundit on kyl kieltämättä ollu tylsät ja turvalliset. Eipä oo piiiitkään aikaan tullu enää rokkilevyjä joilla olis samaa dynamiikkaa mitä vaikka jollain zeppelinin tai edes nirvanan tai gunnarien levyillä on ollu. Ne ajat on ohi. Taitaa toi kompressoitu tasapaksu saundi olla se tän hetken juttu rokkimusassa. Musiikissa ylipäänsä. Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa? Mä taisin tossa nimenomaan ihmetellä sitä että noi ajat on ohi. Ja se on surullista. Ei se tee mitään massojen yläpuolelle nousemista mun katsannossa että vetää jossain stadioneilla. Ennen musaan ja rockmeininkiin kuului se, että kaikki laitto menemään niin paljon ku lähti, kaikki yritti astua toistensa varpaille koko ajan ja bändit oli töäynnä soittajia joilla oli myös rahkeita astua toisten varpaille. Ja niissä oli ainakin yks Iso Hahmo jokaisessa. Purplessa oli 5 kovaa äijää Mark III:n aikaan, ja mahdoton määrä talenttia, sitä ennen se perustui Gillanin ja Ricardon väliseen kitkaan biisimateriaalin ja esitystavan jalostajana. Queenissa oli 4 huikeaa sälliä, keulilla kaikkein huikein äijä koskaan. Sekä tauidollisesti että habitukseltaan. Zeppelinissä oli Bonham ja Jones, ja keulilla vähäpätöisemmät Plant ja Page, kombinaatio oli silti 2 sarjakuvahahmon ja 2 umpitaitavan jannun hieno tulos. Gunnareissa oli ja on Axl, kaikki muut on turhia statisteja ja vailla mitään musiikillista korvaamattomuutta. Mutta Axlilla on The Ääni, ja sen äänen kanssa ei tarvi varoa että kukaan astuis varpaille. Aerosmithissa on Tyler ja tiukka rytmiryhmä, Tylerinkään varpaille on aika vaikea astua joten sen ei tarvi siistiä hommaa ja muiden soittajien varoa että joku olis esim. laulajalta pois. Van Halen....tarviiko edes sanoa mitään. Noi m.m. on menneiden aikojen suuruuksia, jolloin rockmusaan kuului vielä yhdistettynä arvaamattomuus ja vaaran tunne kuitenkin sillee että ensin tuli se osaaminen ja vahvat yksilöt, joiden välisestä ristiriidasta se suuruus syntyi. Foo Fightersista puuttuu kaikki tuo edellämainittu, ja halusitte tai ette, bändissä ei myöskään soita yhtään Todella Suurta Soittajaa. Ei se mitään, se ei ole Foo Fightersin vika, mutta mun mielestä on surullista että maailma tasapäistyy ja moinen keskinkertaisuus riittää maailman suurimman bändin titteliin. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 14.06.2011 13:18:59 | |
joukov: Ne, joille musiikki riittää niin se on ok. Jotkut kaipaavat muutakin maksaessaan kalliin keikkalipun. FF:lla ei vain ole massasta erottuvia yksilöitä bändissä kuten vaikka Aerosmithin Tyleria ja Perryä. FF on "vain" neljä tyyppiä, jotka kävelevät lavalle, soittavat biisinsä ja näyttävät täsmälleen samalta kuin kuka tahansa kaduntallaaja. Jos keikkaa katsoisi kaukaa ja neljä muuta tyyppiä tulisi lavalle ja soittaisi FF:n biisit niin eroa ei ehkä huomaisi, Grohlin lauluääntä lukuunottamatta. Mä muuten trakotin Steve Perryä, vaikka ei se asiaa muuta mikskään. AC/DC:nkin valtti on ollut aina tuo "tavallisuus", mutta sepä on kuitenkin niin että niillä on se Jäljittelemätön Groove hallussaan. Foo Fightersissa ei ole mitään jäljittelemätöntä, toki se silti on ihan hyvä bändi, osin jopa erinomainen. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 14.06.2011 13:32:29 (muokattu 14.06.2011 13:44:32) | |
sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et .... Maailma muuttuu. Miks tarvitaan sex, drugs & roketirollibändejä? Miksi sellaisten tulisi olla niitä superbändejä? Ei sillä, että FF:n tyypitkään mitään absolutisteja ois ollu, kyllä sielläkin on vedetty oodeet muutamaan kertaan. Vai onks se niistä spandex-housuista ja kiharoista? Voitko sanoo muutamia esimerkkejä superbändeistä? E: Joo tiiän, ettet sitä noilla sanoilla meinannut, lainasin vaan jotain. Olis kiva kuitenkin saada vähän taustainfoa, niin voisin sitten tylysti stereotypioida sut. If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. | |
![]() 14.06.2011 13:38:15 (muokattu 14.06.2011 13:44:58) | |
Kre-per: Maailma muuttuu. Miks tarvitaan sex, drugs & roketirollibändejä? Miksi sellaisten tulisi olla niitä superbändejä? Ei sillä, että FF:n tyypitkään mitään absolutisteja ois ollu, kyllä sielläkin on vedetty oodeet muutamaan kertaan. Vai onks se niistä spandex-housuista ja kiharoista? Voitko sanoo muutamia esimerkkejä superbändeistä? Mä en viitannut tuohon asiaan vaan siihen että jos kommentoi jonkun kirjoitusta niin on hyvin hassua että se kirjoitus on luettu jonkun ihme lasien läpi joissa lukee "olepa nyt erimieltä" ja koitetaan esittää eriävää mielipidettä joka onkin pitkälti sama kuin se alkuperäinen. Ja eikös tossa nyt muutama esimerkki ollut? The Beatles, Elvis, Van Halen, Queen, Pink Floyd, G'nR, Aerosmith, Bon Jovi, U2, Rolling Stones, Metallica, Eagles...tossa muutamia. Jokaisessa on joku jannu joka omalla tekemisellään tekee hommasta uniikkia, ja jokaisen noista tunnusmerkkinä on että ainakin joku soittaja tai solisti tai parhaimmassa tapuksessa useampi hahmo bändissä, on karismaltaan ja suoritustasoltaan sekä musiikilliselta osaamiseltaan sellainen että ansaitsee olla Maailman Suurin. Oaitsi Rollareissa on se perusryhmä todella haikea aika usein. Mutta se onkin siks iso että on varmaan maailman vanhin yhä kiertävä bändi. Beatles oli maailman eka bändi ja täysin ylivoimainen musiikillisesti, vaikka siinäkään ei ollut mitään kukkoja. Siihen aikaan toki nekin oli isoja hahmoja. Ehkä ajat tosiaan on sellaset että tasapäisyys on Se Juttu. Siksi myös Foo Fighters on Maailman Suurin Bändi. Se kertoo siitä, että rock on kuollut. Viimeistä hei-huutoa vailla, maailma on tasapäistynyt ja naapurinpojat on in eikä häiritse ketään. Sitä se kai nykyään on. Kompressoitua tyhjän huutamista. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)