Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier-tietäjää etsitään!
1 2
imppa86
12.06.2011 15:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kaveriltani mukavan Squier II Straton ja rupesi kiinnostamaan että mistä se on peräisin. Sarjanumeroa ei löydy mistään (Sain selville että joissain malleissa ollut pelkästään tarra) ja kaulasta löytyi pelkästään iso K. Bodyn takana oli jousien alla leimattu F.S DEC08 sekä DEC 27. Lavassa lukee Squier II by Fender Stratocaster. Ei muuta. Kuvat kitarasta löytyy omista kuvistani. Valmistusvuosi ja - maa lähinnä kiinnostaa.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/88148-n.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/88147-n.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/88143-n.jpg
 
JPapin
12.06.2011 15:14:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Intiassa 1989-1990 valmistettuja taitaa nämä Squier II kitarat olla. Ja kyllä. Tarroilla näiden sarjanumerot ovat.
 
hedelmä-vihanneskitaristi
imppa86
12.06.2011 15:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEVIKITARISTI: Intiassa 1989-1990 valmistettuja taitaa nämä Squier II kitarat olla. Ja kyllä. Tarroilla näiden sarjanumerot ovat.
 
Käsittääkseni Squier II:sta on tehty Koreassa sekä Intiassa ja Intian malleissa on lavassa lukenut Made in India.
 
Old Joe
12.06.2011 23:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun intialaisessani on lavassa merkintä "Affinity series". Lavan takana painettuna valmistusmaa ja srj.nro.
 
d-e
14.06.2011 12:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus yheksytluvun alussa intialainen Squier II.Made in India luki lavassa muiden tekstien alapuolella.Mulla luki (siirtokuvana) "stratocaster",frendillä "stratotaster"...Toi lienee uudempi.Joku väitti,että ne Intian kakkoset palas markkinoille Firefoxeina.Soitettavuus oli ihan ookoo,saundi ohkanen ja vireen pysyminen satunnaista.Frendin kitarasta halkesi tremoloblokki kesken keikan kun se oli lisännyt sinne yhden jousen.Blokki oli jotain sinkin näköistä pehmeetä metallia.
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Old Joe
14.06.2011 23:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ha-ha, ovat tainneet huomata oikein kirjoitus vaikeutensa.
Mun kepissä lukee "Strato(R)".
 
imppa86
14.06.2011 23:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten kuvissa näkyy niin mulla lukee pelkästään Squier II By Fender Stratocaster. Ei missään että missä olisi tehty. Kaulan alla oleva K saattaisi viitata Koreaan? Vireen pitää erinomaisesti ja muutenkin on hyväsoundinen vehje!
 
sakked
15.06.2011 00:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi kuvat eivät sano yhtään mitään, koska ovat niin jäätävän paskoja.
 
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
SiwamieS
15.06.2011 01:24:20 (muokattu 15.06.2011 01:25:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakked: Noi kuvat eivät sano yhtään mitään, koska ovat niin jäätävän paskoja.
 
Otapas viiva ja ännä pois sieltä linkin loppupuolelta. Toisin sanoen, linkitetty näköjään thumbnail-kuvia. ;l
 
I wanna see movies of my dreams
d-e
15.06.2011 05:30:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paremmat kuvat löytyy kun klikkaa tota käyttäjätunnusta.Muutama intialainen Sq II on tullut sittemmin vastaan,niistä on usein se made in india raaputettu pois.Tossa sitä ei oo ikinä ollut,eli toi on uudempaa sarjaa.Intialaisessa oli muistaakseni mikit jotenkin eri muotoiset kuin normi-stratossa.Hintaansa nähden ne oli ihan ok,omani ostin uutena hintaan 900 mk.Metallihardware uusiksi ekaks,sitten elektroniikka niin kyllä noista ihan soittopelejä saa.Toi oli kuitenkin Squierin halpismerkki,ja Squier oli Fenderin.Eli aika pohjalla mentiin,vois verrata nykyisiin halvimpiin skujuihin.Maalipinta oli tosin hieno,mulla oli se helmiäisvalkoinen.Myös mustia oon nähny,mutten muita värejä (mii sq II).
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
jakezzz
19.05.2014 10:23:06 (muokattu 19.05.2014 10:24:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d-e: Paremmat kuvat löytyy kun klikkaa tota käyttäjätunnusta.Muutama intialainen Sq II on tullut sittemmin vastaan,niistä on usein se made in india raaputettu pois.Tossa sitä ei oo ikinä ollut,eli toi on uudempaa sarjaa.Intialaisessa oli muistaakseni mikit jotenkin eri muotoiset kuin normi-stratossa.Hintaansa nähden ne oli ihan ok,omani ostin uutena hintaan 900 mk.Metallihardware uusiksi ekaks,sitten elektroniikka niin kyllä noista ihan soittopelejä saa.Toi oli kuitenkin Squierin halpismerkki,ja Squier oli Fenderin.Eli aika pohjalla mentiin,vois verrata nykyisiin halvimpiin skujuihin.Maalipinta oli tosin hieno,mulla oli se helmiäisvalkoinen.Myös mustia oon nähny,mutten muita värejä (mii sq II).
 
Nostetaas ikivanhaa ketjua kun ei jaksa uuttakaan aloittaa.
Käsiini ajautui tollattinen luultavasti Intialainen S-II strato (ei lue mitään made in tekstilöitä, sarjanumero tarralla kaulan tyvessä N02xxxx, päivämääräleimat bodyssä jousien alla). Rauta HW vaihtunut ajan saatossa fiksumpaan mutta orkkiselektroniikka. Orkkis mikeissä kohtuu hyvä soundi mutta mun makuun liian ponnettomat. Lisäksi mikkivalitsin ja potikat on aika rimpulan oloisia. Body on oikeaa puuta kolmesta palasta liimattu (ei oikein osaa sanoa että mitä puuta, ei mitään hirmu painavaa koska verrattuna moneen muuhun stratoon tämä on aika kaulapainoinen).
 
Noh kuitenkin akustinen soundi on hämmästyttävän hyvä (hakkaa todella monet ns. oikeat kitarat) ja kaula on hyvä. Nauhat todella isot ja puiden viimeistely on paremmalla tasolla kuin monessa nyky Fenderissä. Kaulatasku on todella tiivis.
 
No mutta asiaan: Tämähän ei arvoa nosta ikinä joten ajattelin ruveta elektroniikkaa sorvaamaan. Tämänhän sitten tekeekin hauskaksi se että pleksi+mikit on jotain aivan muuta kuin std mitoitusta. Normi stratomikit ei sovi pleksiin...ja normi stratopleksi ei sovi bodyyn...
 
Kuitenkin jos halvista halvin on joskus ollut puiltaan näin kohtuu hyvää kamaa (laatu ilmeisesti on heitellyt todella pahasti) niin ihmettelen kyllä miksi ei ole nostanut suosiota. Saman aikakauden äffäläiset made in USA tekstilläkään ei aina yllä puiltaan/viimeistelyltään samalle tasolle (tosin parissakymmenessä vuodessa joku on saattanut tämän S-II:n viimeistellä kyllä ihan itse).
 
pidä tunkkis
MikaHekkanen
21.05.2014 12:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Innostuin nähdessäni otsikon, kun noita Skujuja on mulle kertynyt melkoisesti.
Innostus laantui vähäsen huomatessani, että imppa kyseli aikoinaan tuon nykyisin minulla olevan Skujun tietoja :D
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä.
Klezberg
21.05.2014 13:42:21 (muokattu 21.05.2014 14:13:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Pro Centeristä Mechelininkadulta -91 uutena ostettu Squier II by Fender Stratocaster Made in India, sarjanumero on tarralla kaulan alapäässä takana. N02XXXX tämäkin. Ja inspected by -tarra jossa merkintä 05/90.
 
Kymmenen vuotta sitten vaihdoin siihen Kinmanin mikit. Silloin törmäsin siihen että mikeille tehdyt kolot olivat liian pienet. Ei kukaan tuntunut uskovan täällä m.netissä semmoista. Yritin niitä vähän suurentaa kotikonstein. Runko on kai vaneria ja aika työ sen kanssa oli. Taisi ne plexin aukotkin olla vähän ahtaat, mutta isompi homma niiden mikin kolojen kanssa oli. Alkuperäismikit oli tasalevyiset, niistä puuttui se kolmiomainen piirilevyuloke.
 
Kinmanin mikeillä tuo on melkeinpä parassoundisin mun kitaroista.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
finlanderr
21.05.2014 15:34:41 (muokattu 21.05.2014 15:36:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun -89 Squierissa on leima talla-jousien takana. Runko oli olosuhteiden pakosta maalattava ja maalari halusi väen vängällä ylimaalata "jousimontun" pohjan ja leima siis katosi... Että se siitä. Hyväsoundinen kitara ehdottomasti!!!!!
 
Täytyy vielä himbessä katsoa josko kaulan kiinnityspäässä olisi jotain merkintöjä (mun Squierista on kaula vaihdettu).
 
"N02XXXX tämäkin. Ja inspected by -tarra jossa merkintä 05/90.
" Joku tollainen merkintä minunkin Squierissa oli. Tosin tallajousien takana siis.
 
-t-
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
jakezzz
22.05.2014 10:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo...halvalla kun sain niin laitoin tohon omaan Skuju kakkoseen EMG:n DG-20 setin kiinni plekseineen.
 
Menee ainakin noi EMG:n aktiivit ihan suosiolla paikoilleen (siis bodyyn. Orkkisplexiin ei mene sorvaamatta muovia). Vaihtoplexi tosin ei asentunut aivan ihanteellisesti (ainakin alasarvi on vissiin hitusen pienempi kuin aidossa).
 
Myöskin teräsblokkia varten on joutunut puuta jyrsimään, että mahtuupi paikalleen.
 
Noh...minoon yllättynyt (järkyttynyt) miten soivan/soitettavan pelin voi saada alle kahden sadan panostuksella...Ei missään nimessä täydellinen soitin mutta hakkaa kyllä monet ns. oikeat vermeet.
 
Tosta kaularuuvin paikasta on kyllä annettava kettuilua suunnittelijalle. Ei päässyt mitenkään käsiksi kaulan ollessa paikoilleen. Nyt porattu bodyyn reikä (pleksin alle) että pääsee.
 
pidä tunkkis
finlanderr
22.05.2014 11:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakezzz: Joo...halvalla kun sain niin laitoin tohon omaan Skuju kakkoseen EMG:n DG-20 setin kiinni plekseineen.
 
Menee ainakin noi EMG:n aktiivit ihan suosiolla paikoilleen (siis bodyyn. Orkkisplexiin ei mene sorvaamatta muovia). Vaihtoplexi tosin ei asentunut aivan ihanteellisesti (ainakin alasarvi on vissiin hitusen pienempi kuin aidossa).
 
Myöskin teräsblokkia varten on joutunut puuta jyrsimään, että mahtuupi paikalleen.
 
Noh...minoon yllättynyt (järkyttynyt) miten soivan/soitettavan pelin voi saada alle kahden sadan panostuksella...Ei missään nimessä täydellinen soitin mutta hakkaa kyllä monet ns. oikeat vermeet.
 
Tosta kaularuuvin paikasta on kyllä annettava kettuilua suunnittelijalle. Ei päässyt mitenkään käsiksi kaulan ollessa paikoilleen. Nyt porattu bodyyn reikä (pleksin alle) että pääsee.

 
Tossa on kaularuuvi ihan yhtä hankalasti kuin alkuperäinenkin, mutta kitara on kuin unelma. Alkuperäinen talla oli tosi kapea ja surkea. Sen vaihtaminen "oikeaan" oli aikamoinen savotta ja päätyi bodyn maalaamiseeen. Se harmitti. Tossa on Steve Lukatherin Pro -mikkisetti. Tallapalat ovat Graph Techiltä.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/124133.jpg
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Klezberg
22.05.2014 11:48:01 (muokattu 22.05.2014 11:53:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näissä näkyy ja kuuluu tuo minun Squier II:
 
https://www.youtube.com/watch?v=zS2g0FUzWIk
 
https://www.youtube.com/watch?v=Ln0bUu0yDM4
 
Hintaansa nähden kyllä mun paras kitaraostos. Maksoi kai noin 1000 mk silloin 1991. Muistan kun ostin sen. Olin juuri myynyt pois Ibanezin AR-300:seni eikä ollut sähkistä ollenkaan. Ajattelin että olen ilman. Sitten kiinnostuin noista, kävin kokeilemassa, ostin. Robson myi, muistan kun se otti ensin yhden, katsoi sitä, pani sen sivuun tyyliin "älä ota tätä" ja antoi toisen.
 
2004 vaihdoin siihen mikit, siihen meni kolmesataa. Yhden potikan vaihdoin, kytkinkin kaipaisi vaihtoa, ehkä ne muutkin potikat. Kaulaa ei ole tarvinnut säätää, vaikka mulla on tuossa kielet aika matalalla. Yläsatulan vaihdoin.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
jakezzz
22.05.2014 14:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo tässä kuva tosta omasta...kaikkein vasemmanpuoleisin.
Kuva otettu perunalla mutta kyllä tästäkin näkee mitä tarkoitin plexin istuvuudella.
 
http://www.saunalahti.fi/jhtj1980/unnamed.jpg
 
pidä tunkkis
finlanderr
22.05.2014 16:13:47 (muokattu 22.05.2014 16:15:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakezzz: No joo tässä kuva tosta omasta...kaikkein vasemmanpuoleisin.
Kuva otettu perunalla mutta kyllä tästäkin näkee mitä tarkoitin plexin istuvuudella.
 
http://www.saunalahti.fi/jhtj1980/unnamed.jpg

 
Juu noi Intian plexit on ihan ihmekaavalla tehty. Omaan sopii nykyisin standardi-plexit ja vintage talla. Mutta hintana oli siis iso remppa ja maalaus. Tuntuu jotenkin sterililtä nykyisin, mutta soundi on edelleen mitä parhain!
 
Oletteko punninneet Intian Squiereitanne? Mulla on ainakin pirun heavy. No nyt siinä on eben-puinen otelautakin, mutta on se aina ollut mun painavin strato/tele -mallinen keppi.
 
Pakko lisätä vielä sen verran että heikoin kohta mun Squierissa oli alunperin tallapalat ja oikeastaan koko talla.
 
-t-
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Klezberg
22.05.2014 16:16:28 (muokattu 22.05.2014 16:18:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finlanderr:
Oletteko punninneet Intian Squiereitanne? Mulla on ainakin pirun heavy. No nyt siinä on eben-puinen otelautakin, mutta on se aina ollut mun painavin strato/tele -mallinen keppi.

 
Painava on, en ole punninnut kyllä.
 
Nytpä kokeilin, henkilövaa'alla ensin itseni ja sitten kitaran kanssa. Erotus 3,8 kiloa. Olisin luullut painavammaksi.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «