Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai ALS-48/BB
1
Musamursu
11.06.2011 14:03:39 (muokattu 11.06.2011 15:42:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa Tokain ALS-48 mustan värisenä, joten voisiko joku kertoa että kannaittaisiko minun ostaa se vähän käytettynä kaveriltani (olen testannut sitä ja hyvin toimii. Saisin sen 300e-350e) Vai ostaa samalla rahalla jotain parempaa?
 
Ziggy Bubba
11.06.2011 18:30:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamursu: Olen ostamassa Tokain ALS-48 mustan värisenä, joten voisiko joku kertoa että kannaittaisiko minun ostaa se vähän käytettynä kaveriltani (olen testannut sitä ja hyvin toimii. Saisin sen 300e-350e) Vai ostaa samalla rahalla jotain parempaa?
 
Jos haluat just Les Paulilta kuulostavan kitaran, niin noissa halvemmissa Tokain malleissa on eri materiaalia puut. Kitara voi olla aivan hyvä, mutta ulkonäkö noissa eniten Les Paulia muistuttaa. Epiphonen LP Standardit ei nykyään paljon maksa ja noissa on ihan mahonkirunko, kuten niissä esikuvissakin.
 
Pirun hyvää laatua pikkurahalla saa Yamahan AES620:llä, joka ei toki näytä perus-Lespalta, mutta hyvä tallamikki ja todella tasainen laatu on suht omaa luokkaansa. Runko on pikkasen ohuempi kuin normi-LP:ssä, jonka takia painoakaan ei ole liiemmälti.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Musamursu
11.06.2011 19:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksestasi.
 
Wradlin
11.06.2011 20:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Jos haluat just Les Paulilta kuulostavan kitaran, niin noissa halvemmissa Tokain malleissa on eri materiaalia puut. Kitara voi olla aivan hyvä, mutta ulkonäkö noissa eniten Les Paulia muistuttaa.
 
Kyllä se silti ainakin sähköillä Les Paulilta kuulostaa. Ja voihan sitä ominaissoundia aina kompensoida vaikka mikkien vaihdolla.
 
Mutta nuo halvat Tokait on aina yksilöitä; jos kohdalle sattuu sellainen mikä sopii käteen niin se lienee varauksetta hyvä ostos. Luulisin.
 
Musamursu
11.06.2011 20:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... No minkälaista ehottaisit kun kerran soitan Gunnareitten tyylistä musiikkia enimmäkseen.
 
Wradlin
11.06.2011 20:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamursu: Hmm... No minkälaista ehottaisit kun kerran soitan Gunnareitten tyylistä musiikkia enimmäkseen.
 
En taida sanoa muuta kuin sen, että osta skeba jossa on sekä talla- että kaulahumbucker ja joka sopii hyvin käteen sekä näyttää hyvältä.
 
Les Paul -tyyppisiä löytyy vaikka minkä merkkisiä; Tokai, Epiphone, J&D, LTD, Vintage jne jne...
 
Nurmituomas
11.06.2011 21:11:40 (muokattu 11.06.2011 21:11:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos 300 saa, niin ihan hyvä se on, jos muuten tykkäät ja kaula on kunnossa.
 
Musamursu
11.06.2011 21:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Käyn kun kerkeän kokeilemassa eri lespoja.
 
Ziggy Bubba
12.06.2011 00:12:25 (muokattu 12.06.2011 00:13:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamursu: Kiitoksia vastauksista. Käyn kun kerkeän kokeilemassa eri lespoja.
 
Tilaa suoraan Tompalta ja palauta jos ei jostain syystä natsaa:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm
 
E: Tuolla on siis palautusoikeus, vaikka ei tuotteessa olisikaan vikaa :)
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
elsewhere
12.06.2011 00:55:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tilaa suoraan Tompalta ja palauta jos ei jostain syystä natsaa:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm
 
E: Tuolla on siis palautusoikeus, vaikka ei tuotteessa olisikaan vikaa :)

 
Kyllä se on helpompi käydä paikallisessa kokeilemassa, kuinka hyvin keppi istuu käteen ja hintakin on usein Tomppaa halvempi (tai ei ainakaan merkittävästi kalliimpi), kunhan tajuaa kysyä.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Entropia666
12.06.2011 01:07:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebäsytä kannattaa kanssa katella Epiluureja. Ite sain Les Paul Customin 300€ tulleineen ja posteineen, siihen sitten pistin GFS:ltä mikit niin vot sie, kelpo budjettilespa hallussa.
 
Tsugu Way
12.06.2011 09:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamursu: Olen ostamassa Tokain ALS-48 mustan värisenä, joten voisiko joku kertoa että kannaittaisiko minun ostaa se vähän käytettynä kaveriltani (olen testannut sitä ja hyvin toimii. Saisin sen 300e-350e) Vai ostaa samalla rahalla jotain parempaa?
 
Näistä on taitettu peistä täällä paljonkin. Herkästi tulee vastauksia, että säästä lisää rahaa ja osta Gibson. Mutta jos tuo on budjetti, niin mielestäni hintansa väärti ostos. Itse ostin vuosi sitten uutena kyseisen lespan. Mikit olivat vaatimattomat, joten ne piti vaihtaa. Mutta muutoin ensiluokkainen ja virheetön kitara mielestäni. Se on minulla baarikeikoilla ykköskitarana koko ajan. Mm. virekin pysyy koko setin ajan, vaikka raskaasti venytteleekin. Bändikaveri päätyi neljänsadan budetilla kuitenkin Epifooniin. Eli makuasioita myös nämä. Mutta minun suositus: osta Tokai!
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Musamursu
12.06.2011 12:38:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo todellakin kiitos kaikille. Minulla ei ole yhtään kokemusta näistä eroista jne.. joten taijan tilata tosiaankin saksasta Epiluurin Lespan ja ilokseni sain Budjetin nousemaan yli 400! ::))
 
Entropia666
12.06.2011 12:39:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamursu: Joo todellakin kiitos kaikille. Minulla ei ole yhtään kokemusta näistä eroista jne.. joten taijan tilata tosiaankin saksasta Epiluurin Lespan ja ilokseni sain Budjetin nousemaan yli 400! ::))
 
Brittein saarilta kannattaa katella kanssa. Siihen sitten sitten vielä paremmat sähköt niin johan lähtee.
 
make1979
08.09.2011 13:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa hommattua kyseinen keppi honey burstina muutma vuosi sitten. Musiikkiliikkeesäni käydessäni katsoin että hienon näköigen gibbon-tyylinen keppi ja haluan sellaisen ja otin hyllystä ja sanoin että ostan sen.
 
Eipä tarvinnut edes kokeilla kuin pintapuolisesti ja viedä kotiin.
Siinähän sitä tulee tatsi tutuksi uudella kitaralla kun soittelee. Sen verran kehittynyt kitaroiden laatu tässä 15vuoden kuluessa tuossa hintaluokassa että saa erittäin hyvän kitaran.
 
Turhat narinat puusta, talloista mikeistä ym pois ja soittamaan ja treenaamaan ja nauttimaan soittamisesta..tai minä ainakin teen.
 
Tuli nyt sohaistua ampiaispesään ja kohta tulee kommentit tinafloikista ym:)
 
Grugi
08.09.2011 13:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokain japsi valmisteisia saa torilta suht huokeaan hintaa ja ne kyllä hakkaa epiluurit mennen tullen.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «