Aihe: Eric Clapton
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18 19 20 21
Funkånaut
07.06.2011 01:32:40

http://www.iltalehti.fi/popstars/2011060713850061_ps.shtml

Ja kitinä keikasta alkanut. Hän tuli lavalle myöhässä ja esitti kappaleita, joita moni ei edes tunnistanut. Aika tyly meininki. Niin, kyseessähän on kuitenki blues-kitaroinnin sankari eikä Jukebox, ni onko ihme ettei vaa vetänyt "Greatest hits"-levyä läpi?
Funkonaut oli päässyt keikalle. Soundchekin aikana miksaaja huusi "Vähän lisää keskitaajuuksia". Nopeasti Funkonaut haali käsiinsä mikrofonin ja alkoi lausumaan My love, my honey, my heartcone ..."Ei keskistaajuuksia!" huusi miksaaja epätoivoisena. - Quru
blues guitar
07.06.2011 07:57:52 (muokattu 07.06.2011 08:52:06)

Funkonaut: http://www.iltalehti.fi/popstars/2011060713850061_ps.shtml

Toimittaja on tässä kirjoittanut oman mielipiteensä.

Tässä minun mielipiteeni:

Tervehti ja kiitti yleisöään, soitti tunnettuja biisejä, tuli ajoissa lavalle. Mahtava keikka. Hyvät soundit ja biisit. Tykkäsin!

Taas kerran tuli todistettua että media suoltaa täyttä sontaa. En jatkossakaan aio ostaa näitä roskalehtiä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Jarzki
07.06.2011 08:39:08

Mitä tuola toimittaja kitisi että ei kiittänyt yleisöä...sehän kiitti joka ikisen kappaleen jälkeen ja kumarti lopussa yleisölle jonka tulkkaan kiitokseksi. Hieno keikka kaiken kaikkiaan, sanoi kuka mitä sanoi !

Onko tuossa Ericin stratossa jokun erikoisempi mikkiviritelmä kun tuntui että pienellä volan nostolla rääkäisi niin herkullisesti ? Jahka tästä pääsen kotiin niin täytyy varmaan taas ottaa tuo strato syliin pitkästä aikaa :)
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
BigPapa
07.06.2011 10:11:42 (muokattu 07.06.2011 10:13:30)

Ossi:Clapton on myöhemmällä ajalla löytänyt sen neljännenkin soinnun, ja jäimme kaipaamaan blues-voittoisen meiningin oheen myös sitä puolta.

http://www.youtube.com/watch?v=7tgqYWQKBnw

Mä en varmaan osaa laskee, mut täähän on vedetty jo varhaisella ajallä.
kotoilija
07.06.2011 11:17:24
Jarzki: Onko tuossa Ericin stratossa jokun erikoisempi mikkiviritelmä kun tuntui että pienellä volan nostolla rääkäisi niin herkullisesti ?

Onhan siinä tuo 25 dB:n middle boost.

Oli aivan mahtava keikka omasta mielestäni ja tuli kauhea pakkomielle alkaa soittaa bluesia. Claptonin kitarasoolot olivat loistavia ja myös kosketinsoittajien, Chris Staintonin ja Tim Carmonin, soolot olivat hienoja. Käyttikö Tim Carmon muuten kertaakaan Rhodes -pianoaan. Omasta mielestäni hän soitti vain urkuja ja syntetisaattoria.

Myös Anssi Kela soitti hyvän setin ja Kelan uusi versio Rva Ruususesta oli hieno.
RamoQ
07.06.2011 12:11:02
blues guitar: Toimittaja on tässä kirjoittanut oman mielipiteensä.

Tässä minun mielipiteeni:

Tervehti ja kiitti yleisöään, soitti tunnettuja biisejä, tuli ajoissa lavalle. Mahtava keikka. Hyvät soundit ja biisit. Tykkäsin!

Taas kerran tuli todistettua että media suoltaa täyttä sontaa. En jatkossakaan aio ostaa näitä roskalehtiä.

Ja tässä on vertailun vuoksi myös toisen iltapäivälehden juttu aiheesta:

http://www.iltasanomat.fi/viihde/ki … nan-ulvomaan/art-1288393804357.html

:)
"Nobody boogie like the boogieman"
Jarski
07.06.2011 12:33:53
Hieno keikka! Loistavia versioita hyvistä biiseistä. Old love soolot oli kermaa...!

Mut pakko kyllä sanoa, että keyboard- ja pianosooloilut olis voinu toteuttaa vähä jakamalla, nyt tuli jokaiseen biisiin molemmilta pitkät soolot. Ainakin minun korvaan ne kuulosti jo viimeisissä biiseissä edellisten toisinnoilta.
Loistavaa slowhand!
I've got the key, to the highway, billed out and bound to go. - Willie Broonzy
Ossi
07.06.2011 12:38:20

BigPapa: http://www.youtube.com/watch?v=7tgqYWQKBnw

Mä en varmaan osaa laskee, mut täähän on vedetty jo varhaisella ajallä.

No joo. Vitsillä heitin :)
"Nautitaan elämästä. Tämä on ainutlaatuista toimintaa." Ilkka Vainio
blues guitar
07.06.2011 15:04:23

RamoQ: Ja tässä on vertailun vuoksi myös toisen iltapäivälehden juttu aiheesta:

http://www.iltasanomat.fi/viihde/ki … nan-ulvomaan/art-1288393804357.html

:)

Jep! Nyt oli asiaa :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
DJKaaos
07.06.2011 16:09:56
Tuntuu, että Claptonin konsertin jälkeen on aina sama kitinä ja ihmetellään kun on niin jörrikkä ukko, että vaan murahtelee. Tällä kertaa soitti näköjään myös väärät biisit. En tiedä mitä nämä toimittajat oikein aina odottavat. Kitinä oli samaa 1998, mutta 2001 kun olin Claptonia todistamassa, niin silloin muistaakseni tunnelmaa ja Claptonin rentoa fiilistä jopa kehuttiin lehdissä seuraavana päivänä.
Minä olen minä.
HBM
07.06.2011 16:46:37 (muokattu 07.06.2011 16:47:42)
Itselleni jäi ainakin tuosta keikasta ihan hyvä fiilis, vaikkei Erkki turhia keikan aikana höpötellytkään. Itse olisin mieluusti kuullut myös muita tuon uuden levyn biisejä livenä kuin When somebody thinks you're wonderfulin, mutta hyvä näinkin.

Siihen, että oliko setissä liikaa tuntemattomia biisejä, kuten Iltalehden toimittaja väitti, voi jokainen päätellä tuosta eilisestä settilistasta itse.

1._Key to the highway
2._Going down slow
3._Hoochie Coochie man
4._Old love
5._Tearing us apart
6._Drifting (akustinen)
7._Nobody knows you when you're down and out (akustinen)
8._Same old blues (akustinen)
9._When somebody thinks you're wonderful (akustinen)
10._Layla (akustinen)
11._Badge
12._Wonderful tonight
13._Before you accuse me
14._Little queen of spades
15._Cocaine
Encore: Crossroads
Jarski
07.06.2011 16:50:42
Joo siellä on ollut nyt joku kesähessu toimittajana.
I've got the key, to the highway, billed out and bound to go. - Willie Broonzy
Funkånaut
07.06.2011 18:46:42

HBM: Siihen, että oliko setissä liikaa tuntemattomia biisejä, kuten Iltalehden toimittaja väitti, voi jokainen päätellä tuosta eilisestä settilistasta itse.

Kyllä joku pääs kommenttiosiossa kitisemään, että Claptonin paras biisi eli "I Shot the Sheriff" jäi uupumaan. :)
Funkonaut oli päässyt keikalle. Soundchekin aikana miksaaja huusi "Vähän lisää keskitaajuuksia". Nopeasti Funkonaut haali käsiinsä mikrofonin ja alkoi lausumaan My love, my honey, my heartcone ..."Ei keskistaajuuksia!" huusi miksaaja epätoivoisena. - Quru
zetor25
07.06.2011 21:39:16
Loistavassa vedossahan erkki oli, turhaan epäilin, ihan hävettää! Kyllä Ericillä on mahtava tatsi ja tyylitaju sekä tunnetta soitossaan. Hieno keikka!
blues guitar
07.06.2011 21:52:59 (muokattu 08.06.2011 14:58:02)

HBM: Itselleni jäi ainakin tuosta keikasta ihan hyvä fiilis, vaikkei Erkki turhia keikan aikana höpötellytkään. Itse olisin mieluusti kuullut myös muita tuon uuden levyn biisejä livenä kuin When somebody thinks you're wonderfulin, mutta hyvä näinkin.

Siihen, että oliko setissä liikaa tuntemattomia biisejä, kuten Iltalehden toimittaja väitti, voi jokainen päätellä tuosta eilisestä settilistasta itse.

1._Key to the highway
2._Going down slow
3._Hoochie Coochie man
4._Old love
5._Tearing us apart
6._Drifting (akustinen)
7._Nobody knows you when you're down and out (akustinen)
8._Same old blues (akustinen)
9._When somebody thinks you're wonderful (akustinen)
10._Layla (akustinen)
11._Badge
12._Wonderful tonight
13._Before you accuse me
14._Little queen of spades
15._Cocaine
Encore: Crossroads

Juuri näin. Aika huonoilla kantimilla oli toimittajalla tietämys Claptonin tuotannosta kun väitti näitä tuntemattomiksi. Soitto kulki upeasti ja soundasi hienolta. Eipä siinä muuta tarvitakaan.
Blues Junior
08.06.2011 14:46:15
sub zero: Ei jaksanu treenata koskaan itseään 1960-luvun tasolle enään.

Onko jotain esimerkkibiisiä tuosta? Mielellään kuuntelisin. Minun korvaan ja suht vähäisellä Clapton-tietämyksellä Erkki kuulostaa myöhemmillä levyillä/nykyään tarkemmalta/teknisemmältä kuin niissä vanhoissa, esim. jos verrataan Disraeli Gears - From the Cradle.
sub zero
08.06.2011 20:25:11 (muokattu 08.06.2011 20:31:10)
Blues Junior: Onko jotain esimerkkibiisiä tuosta? Mielellään kuuntelisin. Minun korvaan ja suht vähäisellä Clapton-tietämyksellä Erkki kuulostaa myöhemmillä levyillä/nykyään tarkemmalta/teknisemmältä kuin niissä vanhoissa, esim. jos verrataan Disraeli Gears - From the Cradle.

Voi se olla teknisempi ja voi se itse asiassa olla treenannu itsensä kuntoon toisin kuin sanoin, mutta on se tatsi mun mielestä ihan erilainen 1960-luvulla (se voi olla kuuntelijasta kiinni, kummasta tyylistä löytyy komeempia nyansseja, itse en From the Cradlesta niin innostunut ja "Freight Loader" ehkä paras esimerkki 1960-luvun tyylistä)
a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies
Pasi 95
08.06.2011 22:28:10

Mahtava keikka, hyvät saundit ja ihan hyvät biisivalinnat. Oli loistava meno, kun sai popittaa n. 5m päässä Claptonista. Herkkua!! Hyvä maku jäi keikasta. Santanaa, Bon Jovia ja Toby Keithiä odotellessa... :D
Virtuoosille blues&rock-basistille paikka triossa.
sub zero
11.06.2011 22:32:37
Freddie Kingin "Bonanza of Instrumentals" (1965) levyllä tuntuis kuuluvan Claptonille annetut vaikutteet näköjään vielä paljon selkeämmin kuin niillä 1960-1961 kuuluisimmilla singleillä, joissa kitarointi on vielä yksinkertaisempaa. Kokeilkaa esim biisi "Low Tide". Tuntuu muutenkin myöhempää rock-kitarointia hyvin selkeästi ennakoivalta julkaisulta.
a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)