Fuzzy Boner 01.04.2004 18:22:57 | |
---|
No, prkl...täällähän on ihan COB-extra käynnissä! Joo, ei olla virtuaalibändi. tosin tausta on rakennusalalla, mutta coverkeikkoja ollaan vähän tehty. Sitäpaitsi, bändiin kuuluu myös KITARISTEJA!! 200!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Notefix 01.04.2004 18:34:48 (muokattu 01.04.2004 18:39:31) | |
---|
200!!!!!!!!!!!!!!!!!! No voi vittu sun kanssas...täälläkin sitten lasketaan ??!! :) My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
No voi vittu sun kanssas...täälläkin sitten lasketaan ??!! :) Ei ole joo mahdollista. Täytyy alkaa seuraamaan kaikkia threadejä nähtävästi! Sitäpaitsi COB ei harrasta virtuaalisesti muuta kuin dokaamista selvinä päivinä. Ai Baron ei lähde humppakeikalle tällä porukalla? Emmakin meni hyvin letkeesti :) |
päivis 01.04.2004 18:58:49 (muokattu 01.04.2004 19:07:12) | |
---|
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Tankoprinssi 01.04.2004 19:01:19 | |
---|
Ei oo vielä tullut vastaan keikkaa, jossa polkan aikana olisi tanssilattia ollut tyhjä. Muutaman kerran kyllä tangon aikana. Eihän niitä montaa polkan taitajaa illan yleisössä ole mutta 1- 4 paria ja sitä menoa on ollut ihan kiva katsella ja titysti aiaan kuuluu, että polkka vielä kiihtyy ennen loppua. Tosin kun luin sen Äken jutun Pirkasta, niin pitääköhän luopua siitä polkan ja reippaan/ripeän humpan soittamisesta, kun tanssiessa ei saa tulla hiki. |
päivis 01.04.2004 19:05:47 | |
---|
kun tanssiessa ei saa tulla hiki. ;-D Kuten sanottua, Ookkella on ihan omat totuutensa... :) "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Tankoprinssi 01.04.2004 19:05:59 | |
---|
Ai niin vielä piti sanoman, että uskoisin jos keikalla kuuluttaisin, että seuraavaksi soitetaan fuskua, niin johan jengi kaikkoaisi, puhumattakaan noista linda cupeista jne.. No se ehkä voi johtua siitä,ettei itsellä ole aavistustakaan siitä mitä ne on. Fusku tarkoittaa meilläpäin valehtelemista. Ja Lindasta puheenollen, nykyään jätkät pyrkii kaikki Pyynikin panimolle töihin, kun siellä saa painaa Lindaa kolmessa vuorossa. Pysyttiinlö aiheessa. Noh aprillia sitten vaan. |
päivis 01.04.2004 19:10:49 | |
---|
Ai niin vielä piti sanoman, että uskoisin jos keikalla kuuluttaisin, että seuraavaksi soitetaan fuskua, niin johan jengi kaikkoaisi, puhumattakaan noista linda cupeista jne.. Öö, soitatte fuskua/lindyä...? Tämä oli ihan uutta... Foksia ja swingiä kun kuuluttaa (ja soittaa), niin kyllä tanssijat tietää, mistä on kyse. No se ehkä voi johtua siitä,ettei itsellä ole aavistustakaan siitä mitä ne on. No toivottavasti tässä pikku hiljaa valkenee. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Tankoprinssi 01.04.2004 19:16:24 | |
---|
Jaaha. Mä jätän tämän aiheen, kun en tiedä muusta kuin noista perinteisitä tanssimusiikin lajeista. ´Swing? Sopiikos sekin tanssilavoille? Enpä oo enne kuullut. |
päivis 01.04.2004 19:20:28 | |
---|
Jaaha. Mä jätän tämän aiheen, kun en tiedä muusta kuin noista perinteisitä tanssimusiikin lajeista. ´Swing? Sopiikos sekin tanssilavoille? Toki! Riippuu nyt sitten taas minkälainen swing, mutta monet swing-kappaleet on tosi hyviä foksattavia. Sellanen jazzahtava ei tietenkään ole mitään tanssimusiikkia. Ei tanssinharrastajien kaipaama musiikki "paskaa" ole sosiaalitanssijoillekaan. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
päivis 01.04.2004 19:27:38 | |
---|
Jaaha. Mä jätän tämän aiheen, kun en tiedä muusta kuin noista perinteisitä tanssimusiikin lajeista. Etkä ikinä usko tarvitsevasi näitä tietoja? Boogie ja varsinkin lindy on marginaalilajeja jopa aktiivitanssijoiden keskuudessa, mutta jiven ja varsinkin fuskun hallinta kuuluu tänä päivänä tanssinharrastajan yleissivistykseen. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Tankoprinssi 01.04.2004 20:26:17 | |
---|
Vanha viidakon sanonta: "tieto lisää tuskaa". Ei vaan kyllähän toi ihan hyvää tietoa on ja toivottavasti bändit vastaavat "huutoon" ja myös soittavat niitä jos tanssijat kerran haluavat. Sehän se on tanssimusiikki hommissa perusjuttu, että sitä soitetaan mitä jengi haluaa. |
Rock n 01.04.2004 21:32:06 (muokattu 01.04.2004 21:39:03) | |
---|
Jaaha. Mä jätän tämän aiheen, kun en tiedä muusta kuin noista perinteisitä tanssimusiikin lajeista. ´Swing? Sopiikos sekin tanssilavoille? Enpä oo enne kuullut. Ehkäpä läntisen maailman eniten tanssittu tanssimusiikkilaji. Varsinkin jos mukaan lasketaan swingin sukulaiset, R&B ja blues yleensäkin ja Rock 'n' Roll, sekä sen sukulaiset ja tanssittavat countryswingit. Maailmalla tanssiswingiä soitetaan nopeusalueille alle 100 - yli 300 iskua minuutissa. Tanssilajeja tähän musiikkiin taitaa olla kymmeniä erilaista. Hitaista alkaen erilaisia "bluestansseja", "bluesfokseja", Boogie Woogia, niitä "rannikoiden swingejä", Shagia, Jiterbuggia, Lindyhoppia, Single Time Swingiä joka on suurinpiirtein sama tanssi kuin meidän fusku, mutta se tanssitaan swing-musiikkiin. |
baron 01.04.2004 21:57:40 | |
---|
. Maailmalla tanssiswingiä soitetaan nopeusalueille alle 100 - yli 300 iskua minuutissa. . 1. Mun kiippareitten metronomi loppuu 280:een eli tässä suhteessa en pysty toteuttamaan toiveitasi, vaikka halua/tahtoa olisi. 2. Heti kun silmä välttää, niin COB tekee täsmäiskun TM-palstalle, mä lupaan jatkossa valvoa poikia paremmin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Rock n 01.04.2004 21:59:45 | |
---|
Vanha viidakon sanonta: "tieto lisää tuskaa". Ei vaan kyllähän toi ihan hyvää tietoa on ja toivottavasti bändit vastaavat "huutoon" ja myös soittavat niitä jos tanssijat kerran haluavat. Sehän se on tanssimusiikki hommissa perusjuttu, että sitä soitetaan mitä jengi haluaa. Rock 'n' Roll pelastaa tässäkin. Kun soittelet nopeuksille 130 - 160 Rock 'n' Rollia, niin sillä hoitelet tarvittavat "swingit". Tämä alue on myös Buggille sopivaa, jos biiseissä on aistittavissa suht selkeä tasaiskuisuus. Sitten varsinaisisille zaivareille voisi soittaa pari paria 170 - 182 nopeuksilla. Jiven normitempo on 176. Hitaammat voi soitella Rytmiblues ja Jump sävytteisesti ja sitten nopeampia voi sävytellä vaikkapa Rockabillyllä. |
Rock n 01.04.2004 22:15:43 | |
---|
1. Mun kiippareitten metronomi loppuu 280:een eli tässä suhteessa en pysty toteuttamaan toiveitasi, vaikka halua/tahtoa olisi. 2. Heti kun silmä välttää, niin COB tekee täsmäiskun TM-palstalle, mä lupaan jatkossa valvoa poikia paremmin. On se hyvä että jossain on sentään jotain rajaa... Älä vaan missään tapauksessa hanki uutta metronomia. Tossakin on ihan tarpeeksi LIIKAA. |
baron 01.04.2004 22:54:35 (muokattu 02.04.2004 10:03:55) | |
---|
. Sellanen jazzahtava ei tietenkään ole mitään tanssimusiikkia. En ymmärrä! Jos perussvengaavaan rytmiin soitetaan improvisoitu soolo melodian asemesta, miten se tanssijaa haittaa? (Edit: Mun laulaja väittää, että tanssijat tanssii sanojen mukaan, minkä takia hän haluaa aina laulaa ja silloin kun ei laula, soolojen pitää olla tanssijalle tunnistettavia melodioita, että tanssija mielessään voi kuvitella sanat ja jos tulee jazzinomainen soolo, mistä melodia ei ole tunnistettavissa, niin tanssija menee sekaisin. Onko mun laulaja muka oikeassa?) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
baron 01.04.2004 22:58:21 (muokattu 01.04.2004 23:13:10) | |
---|
Mun suosikkimusaa ovat ns. jazz-standardit, jotka alunperin ovat olleet 20-30-40 luvun iskelmiä, jotka ovat olleet niin hyviä kappaleita, että jääneet elämään. Ne ovat kolmimuunteisia kappaleita, joissa on tuttu tunnistettava melodia ja sen verran kivat soinnut, että vuosikymmenien ajan jazz-muusikot ovat niitten puitteissa pystyneet toteuttamaan itseään. Miksi ne eivät kelpaisi tanssimusiikiksi kohtaan swing, fusku, jive temposta riippuen???? Ihan oikeasti, valistakaa??? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
baron 01.04.2004 22:59:02 (muokattu 01.04.2004 23:00:24) | |
---|
fiba Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Rock n 02.04.2004 00:07:38 (muokattu 02.04.2004 00:53:01) | |
---|
Mun suosikkimusaa ovat ns. jazz-standardit, jotka alunperin ovat olleet 20-30-40 luvun iskelmiä, jotka ovat olleet niin hyviä kappaleita, että jääneet elämään. ----------- Miksi ne eivät kelpaisi tanssimusiikiksi kohtaan swing, fusku, jive temposta riippuen???? Muutama vuosi sitten tuli televisiosta amerikkalaisesta swingistä useampiosainen ohjelma. Siinä tanssittiin näitä alkuperäisiä 20 - 30 -lukujen Lindyhoppia/Jitterbuggia nimenomaan Jazz-Swingiin, siis musiikkiin johon nämä tanssit ovat alunperin tehtykin. Myös suomalaisen fuskun kaltaista Single time swingiä tassittiin selkeästi Jazziin. Ja onhan moni myöhempikin suosittu iskelmä ns. Jazz-iskelmää esim. "Suklaasydän" - mainio fuskubiisi juuri sen jatsahtavan sykkeen ansiosta. Moni 50-luvun Rock 'n' Roll on on vaan "vanha jatsi" ahdettuna tarkempaan taimiin. Vaan kun tahtovat ne vanhat jatsit olla tanssittavampia. Minusta Single Time Swing nopeaan jazz-swingiin on paljon svengaavampi kuin fusku tarkkaiskuiseen foksiin. Siinä jatsissa kun on joka iskulle jotain jujua, foksi siihen verrattuna on tylsää. |