Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
0101978
08.06.2011 13:09:52
Onhan näitä:

Tampereeltä sotkuisesta kaupasta ostin joskus nuorena Fenderin Straon, johon oli laitettu rikkoutuneen kaulan tilalle TomAnderssonin kaula. Hyvä keppi mutta myyjä laittoi vielä paremmaksi:

"Siihen on laitettu Anderssonin kaula koska ne on parempia (sitä en epäillyt) ja kaikki Fenderin kaulat tulee jokatapauksessa TomAnderssonin tehtaalta - niihin vaan laitetaan Fenderin logo."

Sanoin: "onkohan kuitenkaan nyt ihan näin, onhan toi lapakin hieman erilainen".

Vastaus:" Kyllä ne sieltä tulee, siitä on vaan joku veistänyt hieman puuta pois että olisi paremman näköinen."

Kokkolasta hain joskus sellaista kiipparia josta olisi voinut pyöritellä komppeja treenauksen taustalle, suht edullista mahdollista.
Myyjä kaivoi paketista jonkun 150markkaa maksavan Casion ja sanoi että tämä on sellaiseen hyvä (sitä en epäillyt yhtään testaamisen jälkeen, ja kaupat siitä tulikin). Kesken testaamisen myyjä kehui että "osta pois, se on myydyin malli, Kirkan kosketinsoittajakin vetää tuollaisella niin keikoilla kuin studiossakin."
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Tawsky
08.06.2011 14:00:34
0101978: Onhan näitä:

Tampereeltä sotkuisesta kaupasta ostin joskus nuorena Fenderin Straon, johon oli laitettu rikkoutuneen kaulan tilalle TomAnderssonin kaula. Hyvä keppi mutta myyjä laittoi vielä paremmaksi:

"Siihen on laitettu Anderssonin kaula koska ne on parempia (sitä en epäillyt) ja kaikki Fenderin kaulat tulee jokatapauksessa TomAnderssonin tehtaalta - niihin vaan laitetaan Fenderin logo."

Sanoin: "onkohan kuitenkaan nyt ihan näin, onhan toi lapakin hieman erilainen".

Vastaus:" Kyllä ne sieltä tulee, siitä on vaan joku veistänyt hieman puuta pois että olisi paremman näköinen."

Taitaa olla taas Ahosen juttuja. Näille vois melkein olla oma ketjunsa.
nakedzen
08.06.2011 23:26:31
Juutas: Huvittavinta molemmissa tapauksissa on se, että aikanaan tein liikkeen toisen myyjän (Pasi taisi olla nimeltään?) kanssa paljon kauppaa ja hänen kauttaa kaiken maailman tilaukset yms. sujuivat täysin ongelmitta. Jossain vaiheessa kun tajusin kuvion, tyydyin aina vain kysymään "onko Pasi paikalla" jos kyseinen herrasmies ilmaantui näköpiiriin... ;)

Taitaa olla paikan omistaja tuo jos sitä vanhempaa miestä meinaat? Meikäläiselle se sanoo jo suoraan että koska Pasi on seuraavan kerran paikalla että kannattaa tulla silloin uudelleen. :D
machinehead72
09.06.2011 22:34:50 (muokattu 09.06.2011 22:37:34)
Kaverille kävi tällainen...
Oli ostamassa keyboardilleen vahvistinta Kokkolan Laitevälityksestä (Kavereiden kesken nyk. Laitehävitys ko. tapahtuman takia)

NOH, oli sitten tilannut niitten kautta jonkun rupusen behringerin 300 wattisen vempeleen. Olivat sanoneet että menee varmaan kuukausi pari että saadaan liikkeeseen asti.
NOH, kaveri ootti about 5 kuukautta, ja kävi viikoittain kysymässä että "Oisko jo", mutta ei... Oli jo jossai vaiheessa kait jo pistetty tilaus menemään, mutta yllättäen "Joo meillä on maahantuojat ja toimittajat vaihtunu jne, jne..."

Sitten otin kaveria "niskasta kiinni" ja tutustutin hänet Thomannin iki-ihmeelliseen maailmaan, josta sama behku löytyikin noin puolet halvemmalla mitä liike lupasi.
Kaveri oli jo tilaamassa sieltä, mutta sanoin, että kattellaa nyt vähä, ko täältä saa nii paljon halvemmalla. Hauska juttu sinänsä, että laitevälitys olisi ko. behkunkin tompalta tilannut.

Käytiin sitten liikkeessa perumassa tilaus asiallisesti (ei siis mitenkään "Ei me tällaseltä homolta mitään osteta!" tyyppisesti), ja asia oli myyjän (omistajan) puolesta OK. Sanoi vain että, " Juu, pistän sen sitten myyntiin..." Tilaukseen sitten lähtikin Peaveyn JYTKY! Tyytyväinen on kaveri vieläkin ostokseensa.

Niin... Sitten kuukausi pari sen jälkeen kun kaveri oli vahvistimen saanut, Laitevälityksen joku työntekijä ilmoitti, että nyt olis viimeinkin vehjes saapunu, että tuutko hakemaan? Kaveri selitti ihan asiallisesti tapahtuneen, ja eiköhän äijä ruvennu langan toisessa päässä repimään persettään ja raivoamaan että kyllähän se pitää tulla lunastamaan kun on kerran tilattu!! Muussa tapauksessa olisikin näin, mutta tosiaan etukäteen oli asiasta kerrottu. Ei uskaltanut kaveri tuon takia mennä edes käymään liikkeessä pariin kuukauteen.

EDIT:
Taitaa liike muutenkin tilata tavaransa thomannilta, koska kun menin kerran jotain spedua kyselemään, ei löytynyt, sanoin että voisko tilata? Ei muuta thomannin sivut auki, ja sieltähän se löytyi. Sanoi että saa tilattua. Kysyin että paljollako se lähtisi? En muista mitä sanoi, mutta paljon enemmän kuin t-kaupan hinta.
http://maihinnousu.net/cherubs
komero
10.06.2011 00:21:39
machinehead72:
Taitaa liike muutenkin tilata tavaransa thomannilta, koska kun menin kerran jotain spedua kyselemään, ei löytynyt, sanoin että voisko tilata? Ei muuta thomannin sivut auki, ja sieltähän se löytyi. Sanoi että saa tilattua. Kysyin että paljollako se lähtisi? En muista mitä sanoi, mutta paljon enemmän kuin t-kaupan hinta.

Jos noin on, niin minusta tuntuu, että ne pitävät asiakkaita tyhminä. Ja oikeassa ovat, tyhmiä asiakkaita taitaa riittää jos tuollainen liiketoimintamalli kannattaa.
Dacatch
10.06.2011 01:03:18 (muokattu 10.06.2011 01:07:54)
komero: Jos noin on, niin minusta tuntuu, että ne pitävät asiakkaita tyhminä. Ja oikeassa ovat, tyhmiä asiakkaita taitaa riittää jos tuollainen liiketoimintamalli kannattaa.

Eipä taida olla. Olen aika paljon ostanut roipetta Laitevälitykseltä, ja useimmiten halvemmalla kuin olisin ne saanut Thomannilta. Juha on yleensä myyntitilanteessa kyllä vilkaissut Thomannilta hintareferenssiä lopullista hintaa katsottaessa.

Em. kokemuksessa lienee puhelimen päässä ollut tietty myyjä, joka kyllä viilaa linssiin jos siihen tarjoutuu mahdollisuus ja jonka käsittelyssä käytetty kitara muuttuu uudeksi ja käytön jäljet kuljetusvaurioiksi. En sinänsä ihmettele, että kaverin oma musiikkiliike meni konkurssiin.
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
komero
10.06.2011 12:36:38
Dacatch: Eipä taida olla. Olen aika paljon ostanut roipetta Laitevälitykseltä, ja useimmiten halvemmalla kuin olisin ne saanut Thomannilta. Juha on yleensä myyntitilanteessa kyllä vilkaissut Thomannilta hintareferenssiä lopullista hintaa katsottaessa.

Tätä kyllä tapahtuu usein. Myyjä tarkistaa Thomannin hinnan koska olettaa, että potentiaalinen asiakas on tietoinen Thomannin hinnasta haluamalleen tuotteelle.

Se juttu mitä kommentoin, antoi kyllä erilaisen kuvan. Hyvä jos toimintamalli ei kuitenkaan ole sellainen :)
Zed
10.06.2011 13:57:34 (muokattu 10.06.2011 14:00:50)

Erään putiikin pääjehun kanssa tuli takavuosina asioitua. Tämä mies tietää kaiken, on testannut ja kokeillut kaiken.

Sähkökitaraa ostamassa, ei ollut tuolloin vielä vahvistinta: "Joo, ei se mitään, kyllä määkin harjoittelin aikanaan kokonaan ilman vahvistinta."

Bespecon Weeperiä hakemassa (tarkoitus oli vain saada halpa vehje erästä kokeilua varten): "Joo, kyllä tää ihan pätevä peli on. Määkin oon tehnyt tällasella kotiäänityksiä."

Pyörittelin käsissäni 1w mini-Marshallia. "Joo, kyllä tällä ihan hyvin pystyy vetään. Olin Lontoossa tossa vähän aikaa sitten, niin metroasemalla semmonen musta jätkä veteli tämmösen vahvarin kautta Gibsonin V:lla.

Olin ostamassa .12-kielisettiä punomattomalla G:lla: "Ei kuule sen paksuisia settejä oo millään valmistajalla punomattomalla G:lla *vähättelevää naureskelua*." Käskin sedän kaivaa GHS Boomersit esille, ja sieltähän se punomaton G löytyi. Katseli pitkin naamoin kuin lehmä.

Eivät nämä nyt niin hauskoja tapauksia minusta ole, mutta pitipä mainita. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin tuollainen besserwisser-henkinen mualimammies-asenne herättää ärtymystä.
Chris Waddle, Helmie, inka, Kapteeni Karhu ja 30 vierailijaa
komero
10.06.2011 14:28:20
Liekö tämä niin hauska, mutta ihan naulan kantaan myyjä osui:

Testaillessani Vox AC30:stä (alnico blue -mallia) myyjä sanoi, että "ei tuo voxi oo sun vahvistin, se on tuo deluxe reverb". Se voxi oli kalliimpi niistä kahdesta.

No, se myyjä taitaa tietää minkälaisesta saundista tykkään, mutta silti se oli jotenkin hauskaa minusta kun se ei alkanut myydä eikä kehua mulle sitä kalliimpaa vahvistinta vaikka myyjän kuuluisi niin varmaan tehdä.
Entropia666
10.06.2011 14:38:13

komero: silti se oli jotenkin hauskaa minusta kun se ei alkanut myydä eikä kehua mulle sitä kalliimpaa vahvistinta vaikka myyjän kuuluisi niin varmaan tehdä.

Riippuu varmaan mitkä on firman tavoitteet. Jos maksimaalinen voitto, niin silloin tietty tyrkytetään kalleinta mahdollista. Jos taasen tähtäimessä on pitkät ja kestävät asiakassuhteet, niin silloin etsitään parhaat ratkaisut soundiin ja budjettiin nähden. Siinä voi sitten itse kukin veikkailla kumpi on nykykilpailulla järkevämpää...
Midrange
10.06.2011 22:26:27
Juutas:

Huvittavinta molemmissa tapauksissa on se, että aikanaan tein liikkeen toisen myyjän (Pasi taisi olla nimeltään?) kanssa paljon kauppaa ja hänen kauttaa kaiken maailman tilaukset yms. sujuivat täysin ongelmitta. Jossain vaiheessa kun tajusin kuvion, tyydyin aina vain kysymään "onko Pasi paikalla" jos kyseinen herrasmies ilmaantui näköpiiriin... ;)

Juu tuo alkaa kyllä olee jonkin sortin klassikko tuo "Kysy Pasilta". Tuon takia en enää tampereen musiikissa ole jaksanut asioida kun tuntuu ettei koko kaupassa tapahdu yhtään mitään ellei "Pasi" ole paikalla.

Muistan kun kyselin yhden tilaustuotteen perään useita kertoja, joko käymällä paikan päällä tai soittamalla niin aina sai vastaukseksi että pitää kysyä Pasilta tai palata silloin ja silloin asiaan kun Pasi on paikalla. Ei sitä enää vaan jaksanut.
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
-rokkijumala-
10.06.2011 23:06:39
Entropia666: Riippuu varmaan mitkä on firman tavoitteet. Jos maksimaalinen voitto, niin silloin tietty tyrkytetään kalleinta mahdollista. Jos taasen tähtäimessä on pitkät ja kestävät asiakassuhteet, niin silloin etsitään parhaat ratkaisut soundiin ja budjettiin nähden. Siinä voi sitten itse kukin veikkailla kumpi on nykykilpailulla järkevämpää...

Tai sitten voxilla oli huonompi kate ja jos hintaeroa on parisataa euroa niin saattaa olla hyvinkin yhtä kannattava kauppa.
Corto
11.06.2011 00:28:56
Dacatch: Eipä taida olla. Olen aika paljon ostanut roipetta Laitevälitykseltä, ja useimmiten halvemmalla kuin olisin ne saanut Thomannilta. Juha on yleensä myyntitilanteessa kyllä vilkaissut Thomannilta hintareferenssiä lopullista hintaa katsottaessa.

Em. kokemuksessa lienee puhelimen päässä ollut tietty myyjä, joka kyllä viilaa linssiin jos siihen tarjoutuu mahdollisuus ja jonka käsittelyssä käytetty kitara muuttuu uudeksi ja käytön jäljet kuljetusvaurioiksi. En sinänsä ihmettele, että kaverin oma musiikkiliike meni konkurssiin.

Jep jep. Laittarilla on kolme vakiomyyjää: kaksi todella reilua ja sitten se yksi rempseän hankala tapaus, jonka kanssa en lähde asioimaan koskaan. Sen kanssa tulee aina fiilis että nyt on jotain vilunkia ilmassa. Vaikka ei välttämättä olisikaan.

Joskus jotkut tietyt kamat tosiaan roikkuu Laittarin tilauslistoilla loputtomiin. Yritimme bändille tilata tomirummuille tarkoitettuja klipsumikrofoneja: ei ollut hyllyssä, mutta maahantuojalta kuulemma saisi. Meni kuukausi, meni toinen, kohta kolmaskin. Aina muutaman viikon välein kyseltiin tilannetta, mutta koskaan ei niitä kauppaan asti ilmaantunut. Lopulta saimme sellaiset vain viikon odottelulla, kun älysimme perua kyseisen kestotilauksen Laittariin ja ostaa klipsut suosiolla T-kaupasta. Ei varmaan saisi yleistää näin, koska nää taitaa olla aika lailla yksittäistapauksia. Tykkään kyllä asioida kivijalkapuodeissa ja Laittaristakin saa pääasiassa hyvää palvelua. Mutta valikoima toki on suppeampi kuin intternetin ihmepaikoissa ja tästä usein seuraa se että vähänkään eksoottisemmat varusteet joutuu yleensä suosiolla metsästämään nettikaupoista.

Mutta joo, nyt meni aika off-topiciksi jo. :|
Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..?
Cultösaurus
11.06.2011 22:30:15 (muokattu 11.06.2011 22:31:32)
Ahosella olen käynyt tasan tarkalleen kerran, enkä aio siihen paikkaan toista kertaa eksyä. Putiikin yleisilme on sekava, rähjäinen ja pölyinen, eikä asiakaspalvelukaan ole ystävällisimmästä päästä. Olin kaverin seurana, kun hän pyysi saada kokeilla Fenderin meksikaani-telecasteria. No, Ahoseltapa löytyi heti tarinaa siitä, kuinka viime viikolla joku oli tullut tarjoamaan 70-lukulaista Gibson Les Paulia meksikaanin vaihdokiksi, mutta hän ei ollut fiksuna miehenä moiseen kauppaan suostunut, sillä meksikaanihan on niin erinomaisen hyvä peli. Hintaa telellä taisi olla reilusti yli T-hintojen ja kaiken lisäksi kyseessä oli käytetty, lommoinen, suht' tuore kappale. Jotakin muitakin satuja tuohon samaan käyntiin mahtui, mutten enää muista niitä. Hyvin aggressiivisesti alkoi inttää, kuinka kyseessä on niin ainutlaatuinen peli.

Ai niin, siellä oli joku raukkaparka goottipoika juuri ilmeisesti työharjoittelussa (tai sitten sukulaispoikia). Tyypillä oli vaatteissa, käsissä yms. niin paljon metallikilluttimia, etten olisi päästänyt itse myyjänä häntä lähellekään mitään lakkapintoja yms.

Tampereen DLX:ssä on varsin rento (vaikkakin ei aina ihan asiantuntevin) palvelu, ja lähes väistämättä saa vähintään Thomannin hinnoilla tavaraa, usein jopa pari euroa halvemmalla. Myös palautukset, korjaukset yms. ovat tähän mennessä sujuneet ilman minkäänlaista nikottelua.

Tammerpianossa on ollut ihan asiallinen ja mukava palvelu, mutta hiukan sapetti, kun yritin puhelimitse tilata erästä bassoa liikkeeseen, niin aina soittaessa sanottiin, että lähettävät kohta tilauksen eteenpäin ja soittavat tunnin päästä takaisin. Kolme kertaa eri päivinä yritin saada tilausta etenemään, eikä vain ottanut onnistuakseen, joten jätin leikin sikseen ja vaihdoin puljua.
komero
11.06.2011 23:20:18
Tuli mieleen vielä tällainen juttu Oulun Musiikki-Kullakselta:

Menin kysymään varaosaa vahvistimeeni. Ei ollut hyllyssä, kuten oletinkin. Myyjä sanoi, että tilaamalla saa ja toimitusaika noin viikko. Hinnaksi minulle kerrottiin 40e.

No, viikon päästä puhelin soi ja myyjä (ei sama jonka kanssa asioin liikkeessä) kertoi osan tulleen. Hän kysyi, että paljonko oltiin sovittu hinnaksi. Ajattelin tässä vaiheessa hieman yrittää vilunkipeliä ja vastasin, että 35e. Myyjä sanoi, että "minä laskin, että 30e ois sopiva hinta". Meni ihan perseelleen mun yritys!
janezki_
13.06.2011 18:37:44
Mulla kans aika hauska juttu kun ostin ESP:n bassoa hinta oli jotain 950e ja sovittiin myyjän kanssa että pienen alennuksen sais eli hintaa jäis jotain 930e. Menin sitten seuraavana päivänä hakee niin olin maksamassa ja myyjä sanoi: " 835e hintako sovittiin". Sanoin vaan "Kyllä, just niin".

Toinen juttu oli hauska aika hauska.
Soittelin jotain Ibanezin kitaraa siinä penkillä ja myyjä tuli sanoo:
"Osta tästä halvalla huono Fenderin basso".
Sanoin: "Bassoja koko huone täynnä kohta".
Myyjä: "Tässä ihan lukee Custom Handmade Japan", nauro siihen päälle.
Myyjä: "Muuta handmadea tässä ei ole kun tuo Custom teksti". "Hehheh".
Toinen myyjä: "Japanilaista paskaa".
oamkbonor
13.06.2011 22:45:22
janezki_: Mulla kans aika hauska juttu kun ostin ESP:n bassoa hinta oli jotain 950e ja sovittiin myyjän kanssa että pienen alennuksen sais eli hintaa jäis jotain 930e. Menin sitten seuraavana päivänä hakee niin olin maksamassa ja myyjä sanoi: " 835e hintako sovittiin". Sanoin vaan "Kyllä, just niin".

Toinen juttu oli hauska aika hauska.
Soittelin jotain Ibanezin kitaraa siinä penkillä ja myyjä tuli sanoo:
"Osta tästä halvalla huono Fenderin basso".
Sanoin: "Bassoja koko huone täynnä kohta".
Myyjä: "Tässä ihan lukee Custom Handmade Japan", nauro siihen päälle.
Myyjä: "Muuta handmadea tässä ei ole kun tuo Custom teksti". "Hehheh".
Toinen myyjä: "Japanilaista paskaa".

Minkä ESPn basson noin halvalla sait?
janezki_
14.06.2011 13:17:48
Sori, oma moka ei siis ESP vaan basso oli ESP-LTD F-414FM. Sillon sillä hinta oli huipussaan nykysin tollasen saa just tolla about 840e.
JPapin
14.06.2011 19:17:42
Tuleepas tästä ketjusta niin mieleen kuusamolainen Hekkalan Musiikki. Yksi skenaario kun kävin otelautaöljyä kysymässä:

Minä: Päivää. Ois otelautaöljylle tarvetta. Löytyiskö täältä?
Myyjä: Mitä se on?
Minä: Öljyä jolla öljytään esim. kitaran otelauta.
Myyjä: No eipä ole.

Ja kävimpäs kerran vahvistintaki kyselemässä. Ehotteli käytettyä Fenderin Frontman 25r comboa. Hinta sattui olemaan muutaman kympin kalliimpi kuin uuden... Jäipä ostamatta. Ja jokaisen vahmistimen kohdalla myyjä totesi "tää saundaa hyvältä."

Myyjä on kyllä mukava mies, mutta eipä liikkeessä oikein tule asioitua, koska eipä sieltä koskaan ole löytynyt sitä mitä olen hakenut.
hedelmä-vihanneskitaristi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)