Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Landola nousuun?
1 2
Tailor Pale
13.05.2011 13:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Euroviisut kirkastavat Landolan mainetta" otsikoi YLE netissä.
http://www.yle.fi/alueet/keski-pohj … avat_landolan_mainetta_2588897.html
 
Landolan maine on siis ilmeisesti huono. Niin minäkin olen ymmärtänyt. Mutta eihän viisut niitä kitaroita miksikään muuta?
 
kiriminni
13.05.2011 18:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landolalla on soittanut esim.Jarmo Nikku muistaakseni.
Mulla oli joskus Landola 800 Cutway tai jotain sinnepäin.Kaula oli hyvä,mutta soundilla oli nuha.Hyvä yksilö jos Landolalta löytää niin voin suositella.
Nylonkieliset tuntui jotenkin paremmilta.
 
Zeeboo
13.05.2011 21:50:13 (muokattu 13.05.2011 21:51:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Landolan CL-32-CE mikitetty naikkari vuodelta -93, sen ajan malleista kuulemma niitä yläpään soittimia. Edelleen loistava soitin.
 
Landolallahan on ollut (aikanaan) vakavia laatuongelmia, mutta on sieltä tullut ihan kuranttiakin tavaraa.
 
White men can't Monk
Leifhackman
29.05.2011 23:41:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä kauheasti antaisi arvoa slle, jos joku vaikka Landolalla on soitellutkin. Mun käsittääkseni Landola paremminkin yritti kilpailla hinnoissa kaukoidän kitaroiden kanssa kuin panosti laatuun.
 
Jos joku tekee käsin kitaroita Landola-nimellä nykyisin, niin ei voi puhua samoista kitaroista. Ne vanhempia Landoloita ei oikein voinut sanoa edes soittimiksi. Joskus 90-luvulla Landola yritti saada joninmoista nostetta hommalleen, mutta kyllä ne aika omituisen näköisiä, oloisia ja kuulloisia vehkeitä olivat.
 
VegaLeyffinen
02.06.2011 02:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Itselläni on Landolan CL-32-CE mikitetty naikkari vuodelta -93, sen ajan malleista kuulemma niitä yläpään soittimia. Edelleen loistava soitin.
 
Landolallahan on ollut (aikanaan) vakavia laatuongelmia, mutta on sieltä tullut ihan kuranttiakin tavaraa.

 
Korjailen kitaroita, ja muutamia Landoloita olen peruskorjannut: tekniikan ja pinnat. Tällä hetkellä viimeistelen Landola Ursulaa, (70-luvulta) jonka laitan myyntiin tod. näköisesti tällä foorumilla. Soittimesta tuli erittäin hyvä. Työtä oli paljon: kaulan oikaisu, otelaudan kulumat pois, otelaudan öljyäminen hiomalla, nauhojen hionta ja kiillotus, tallan uudelleenliimaus (se oli alunperin liimattu väärään kohtaan), uudet luiset satula ja kompensoitu tallanluu, kaikkien lakkapintojen halkeamien häivyttäminen, virityskoneiston puhdistaminen ja kiillotus ja voitelu. Soitin soi nyt puhtaasti ja väkevästi, kuten monta kertaa kalliimmat konserttisoittimet. Vanhemmat kuusikantiset kitarat rupeavat ajan myötä soimaan hämmästyttävän hyvin... annan uuden elämän hyvinkin huonokuntoisille kitaroille, jos ne vain on alunperin tehty asiallisista materiaaleista. Pian aloitan myös kunnostamaan todella huonokuntoista Landola Hummingbird-mallia. Todella antavaa työtä!
 
kiriminni
02.06.2011 10:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis materiaalit on hyviä,mutta laadunvalvonta ja oman työn tekeminen on ollut heikkoa?
Hummingbird Landola kanssa kiinnostaa.
Onko siinä kokopuukansi ja sivut?
 
mattim
05.06.2011 16:48:01 (muokattu 05.06.2011 16:48:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on hyvä Landola-kitara J-855 vuodelta 2001. Ei ole tarvinnut virittää kuin kieltenvaihdon yhteydessä. Kova-ääninenhän tuo on, mutta ei mua haittaa.
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Veikko
05.06.2011 18:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaksi Landolaa, toinen vuodelta -68 ja toinen 90-luvun alusta. Ihan kelvollisia pelejä molemmat.
 
"Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki
Davet
10.06.2011 16:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin just landolan, vuosimallin 1981 C-25 on kyseessä. Maksoin parikymppiä, notskilla soittelua varten hankin.
Mulla on muuten tällä hetkellä lainassa vuosimallia 1946 oleva landola.
Ehkä lievää ot:ta, mutta landolaan liittyvää sellaista.
 
There is no way to peace, peace is the way to go.
kiriminni
10.06.2011 20:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisko niistä Ländölöistä kuvia?Hyviä nekin kai on jos on kokoonpano
onnistunut ja materiaalit olleet laadukkaita.
 
VegaLeyffinen
01.08.2011 02:54:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: Eli siis materiaalit on hyviä,mutta laadunvalvonta ja oman työn tekeminen on ollut heikkoa?
Hummingbird Landola kanssa kiinnostaa.
Onko siinä kokopuukansi ja sivut?

 
Sori, että vastaus viipyi. Landola Hummingbirdissä on laminoidut sivut ja pohja - kansi on jonkun mielestä masiivikuusta, mutta taitaa sekin olla laminoitu - en ole vielä asiaan perehtynyt, kun muut kiireet ovat painaneet päälle. Tämä yksilö on erittäin huonossa kunnossa ja työläs laitettava - ilmoittelen tämän vuoden puolella, kun on tullut valmista - komeahan siitä voi tulla, soinnista en tiedä kun en ole kielten kanssa kokeillut ja yläsatulakin puuttuu, plektrasuoja ja ääniaukon rosetti, kannen pinta karmean karhea, takapäädyssä iso reikä ja pienempi reikä - hallelujaa. Soittoteknisesti jo nyt saisi kuntoon koska siinä suhteessa oikein hyvä. On sekä pienempiä että suurempia projekteja ja tämä on sellainen ei pieni.
 
Vahooo
01.08.2011 13:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpahan rumalapaisia nykyään. Itse omistan 70-luvun pienikoppaisen landolan ja osittaisessa omistuksessa 80-luvun Jumbo, joka on oikeasti hyvä kitara.
DEUS 60
03.08.2011 13:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä nouseeko Landola nousuun mutta näyttää siltä, että niiden keräilyarvo on alkanut nousta. Itselläni on kasa Landoloita 50-80 luvulle asti ja siinä on tullut tarkasteltua niiden laatua. Siellä on sekä hyvää, että huonoa mutta myös minulla on intressiä niitä korjailla ja entisöidä.
Olen soitellut V62 ja H6 lap steelinä ja varsinkin V62n soundi on aivan ihastuttavan pehmeä. Minulla on myös H6 (Hummingbird) vasuri vm 1986. Siinä kansi on kuusilaminaattia ja sivut ja pohja mahonkia.
Yhtä vanhaa Landolaa, parlour kokoista 50-luvulta olen laittanut kokonaan uuteen uskoon:jäljellä on vain alkuperäinen kaula ja sivut. Kansi tuli kokokuusesta ja pohja khayamahongista. Työ on vielä kesken mutta tämä kaikki on sellaista kokeilemista kun korjaamisesta ja entisöimisestä olen kiinnostunut. Vanhaa Buffaloa olen muuntamassa vasuriksi ym. jos Luoja suo!
 
Jatka soittamista ja löydä uutta
Mikael
06.08.2011 11:14:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuollainen Hummingbird-kopio joka on tosi hyvä kun taas kaverillani on ulkonaisesti ihan samanlainen joka taas on ihan surkea.
 
Muutama viikko sitten löysin roskalavalta vanhan oloisen mutta hyväkuntoisen Angelan. Laitoin siihen uudet kielet ja avot! - ihan mahtava kitara :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
VegaLeyffinen
06.08.2011 23:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaverit, olisiko kellään ideaa mistä saisi Landola Hummingbirdiin todetun ja plektrasuojuksen?
 
esko heinonen
21.09.2011 22:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erkki noromies joka landolan loppuaikoina omisti ja yritti vielä kääntää merkkiä uuteen nousuun tekee akustisia nykyään tahdilla 2-3/kk pirun hyviä ja mahti saundisia,keveitä soittaa ja muutenkin hyvän näköisiä pelejä.itsekkin sanonut että vanhoissa landoloissa on kitaraa niiiiiiiiiiiiin moneen lähtöön että huhhuh.mutta nykyiset on taas aivan priimaa. suosittelen
 
kiriminni
22.09.2011 14:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esko heinonen: erkki noromies joka landolan loppuaikoina omisti ja yritti vielä kääntää merkkiä uuteen nousuun tekee akustisia nykyään tahdilla 2-3/kk pirun hyviä ja mahti saundisia,keveitä soittaa ja muutenkin hyvän näköisiä pelejä.itsekkin sanonut että vanhoissa landoloissa on kitaraa niiiiiiiiiiiiin moneen lähtöön että huhhuh.mutta nykyiset on taas aivan priimaa. suosittelen
Mistäs näitä voi kysellä?
 
rattledad
04.01.2013 20:54:58 (muokattu 04.01.2013 21:05:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin Landolan mainokseen vuodelta 1993. Ikävää ettei amerikan valloitus onnistunut.
http://muusikoiden.net/dyn/users/107322.jpg
 
Toisaalta, ehkä massatuotanto ei vaan ollut se juttu. Muutenhan suomalainen kitaranrakennus näyttäisi olevan paremmassa jamassa kuin koskaan.
https://www.facebook.com/events/239518236170392/
 
markus16
06.01.2013 09:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rattledad: Törmäsin Landolan mainokseen vuodelta 1993. Ikävää ettei amerikan valloitus onnistunut.
http://muusikoiden.net/dyn/users/107322.jpg

 
Olen sanaton.
 
Kirka saatana!
iba68nez
14.01.2013 22:05:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaiskohan joku kertoa onko mun Landolalla muutakin kuin tunnearvoa?
 
Kyseessä Landola FL-23 nailonkielinen, sarjanumero 315104 (tai 315164, en oo ihan varma).
 
Kiitos viisaammille etukäteen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «