Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 540 41 42 43 44244 245 246 247 248
VeKrio
03.06.2011 18:38:31

Linnunlaulupuu: Kokeilinpa tuossa kiskaista jotain Aladdinista. Vesku Loiria sämpläsin hiukan ja lopputuloksena paikoitellen vitun raakaa sekstolimyllytystä.

Reps ja kiitos. Pitääköhän se muuten paikkansa, että se Loirin tulkinta lampun hengestä oli jotenkin niin poskettoman upea, että vaikka se meni ihan yli laidan ja tieltä ulos, niin ne diggas ja hyväksyi dubbauksen silti?
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
Kailis
03.06.2011 19:58:48

...niin ne diggas ja hyväksyi dubbauksen silti?

Ainakin silloin kun tein muutaman Disney-keikan (Pelastuspartio tunnari, Liisa Ihmemaassa tunnari + pari pikku dubbaus-roolia) ne piti hyväksyttää Disney-studiolla. Siellä on varmaan joku oma osastonsa sitä varten.
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
VeKrio
03.06.2011 20:27:44

Kailis: Ainakin silloin kun tein muutaman Disney-keikan (Pelastuspartio tunnari, Liisa Ihmemaassa tunnari + pari pikku dubbaus-roolia) ne piti hyväksyttää Disney-studiolla. Siellä on varmaan joku oma osastonsa sitä varten.

Just näin oon ymmärtänyt. Mutta että Loiro veti omiaan ja läpi meni. Mistähän mä olen ton jutun kuullut...

Tulipa mieleen yks juttuvitsi. Joku mummo näki Lordin kuvan jossain lehdessä ja totesi, että "On se Loiri ryypännyt ittensä kauheeseen kuntoon".
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
rintapek
03.06.2011 20:34:49

Kailis: Siellä on varmaan joku oma osastonsa sitä varten.

Riippuu ja roikkuu. Leffan mainosmateriaali ko ei kelvannu ohjaajalle, ni ne meni hävitykseen.
One kind of music only - the good kind
markkuliini
03.06.2011 20:35:53

VeKrio:
Tulipa mieleen yks juttuvitsi. Joku mummo näki Lordin kuvan jossain lehdessä ja totesi, että "On se Loiri ryypännyt ittensä kauheeseen kuntoon".

Mun mielestä se jatko-osa oli vielä hauskempi. Mummo näkee lehdessä Loirin haastattelun ja sanoo että on se Lordi ryypänny itsensä kauheeseen kuntoon. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
09.06.2011 19:35:04
Yleensähän mainostetaan asiaa: "treeniä... treenaa vaan, niin kyllä se siitä..."
Tuli vaan tällainen mieleen, kun olin tänään vähän väsynyt taas, kun on muutama sata kuutiota tullut pätkittyä klapeja kirveellä tässä viimeaikoina ja homma jatkuu.... Menin äsken hieman rentoutumaan rumpujen pariin. Play along-systeemillä ACDC:tä pistin pari biisiä, ettei klapit ja kirveet pyöri unissa.
Huomasin etten koskaan ole soittanut niin hyvin ja rennosti. Parin biisin jälkeen lopetin. Ajattelin, että antaa jäädä hyvä juttu lihasmuistiin, ennen kuin alan sekoilemaan ja soitto menee puuroksi väsymisen takia, jne....
Eipä ollut pitkä treeni, mutta onko järkevää tehdä joskus myös tälleen? Eli lopettaa siihen, kun se menee todella hyvin? Minä olen yleensä kovan treenaamisen kannalla, mutta tuntuu, että rummuissa on se tunnepuoli myös tärkeää ja turha tahkota väsyneenä huonoa tekniikka selkäytimeen.
Minkälaisia ohjeita opettajat antaa ja muut kokeneet?
Epämuusikko
09.06.2011 19:38:57
Se on sitä lämmittelyä.

Helpottaahan se soittoa jos on sopivasti pumpissa. Saa olla eri mieltä, omalla kohdalla ainakin näin.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EJ84
09.06.2011 22:00:07 (muokattu 09.06.2011 22:00:40)

Vallu-Veke: Yleensähän mainostetaan asiaa: "treeniä... treenaa vaan, niin kyllä se siitä..."
Tuli vaan tällainen mieleen, kun olin tänään vähän väsynyt taas, kun on muutama sata kuutiota tullut pätkittyä klapeja kirveellä tässä viimeaikoina ja homma jatkuu....

Lihastreeni on varmaan poikkeuksetta hyvästä kun muistaa venyttelyt ja palauttavat harjoitteet, mutta hommaa hyvä mies halontekokone, niin ei selkä liikaa kipeydy ja ei mene kätöset rakoille, että saa kapulatkin vielä pysymään kivuttomasti näpeissä.
Tai sitten vaihtoehtosesti vaan ROCKYN TUNNARI SOIMAAN JA KLAPIT HALKI VERISELLÄ KIRVEELLÄ!
Edit: typoja korjailin
Kailis
10.06.2011 00:45:14

Klapikone on vähän sama kuin rumpukone. Hanskat käteen niin ei tule rakkulia. Muutenhan se on just hyvää treeniä.
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
rintapek
10.06.2011 01:08:14

Kailis: Klapikone on vähän sama kuin rumpukone...

Olen kauheesti pahoillani, mut toi analogia meni meikäläiseltä metsähallituksen puolelle ilman ensimmäistäkään kirveen heilautusta?
Kailis
10.06.2011 01:37:14

Jos tehdään klapeja miehekkäästi ja tyylikkäästi käytetään kirvestä eikä klapikonetta. Jos tehdään komppia samoin määrein, käytetään rumpuja eikä rumpukonetta. Terveisiä metsähallitukselle.
Kefiiri
10.06.2011 08:37:39 (muokattu 10.06.2011 08:39:12)
Kailis: Jos tehdään klapeja miehekkäästi ja tyylikkäästi käytetään kirvestä eikä klapikonetta. Jos tehdään komppia samoin määrein, käytetään rumpuja eikä rumpukonetta. Terveisiä metsähallitukselle.

Klapikoneen käytössä on oma fiiliksensä myös. En vertaisi rumpukoneeseen. Paremminkin ehkä jymäkän PA:n kautta ajettuun bassorumpuun.

Miksi miehekkyysasiamiehet eivät sano että sama jysäys pitää saada aikaan vahvistamatonta basaria polkaisemalla?
Vallu-Veke
10.06.2011 08:51:50 (muokattu 10.06.2011 09:31:34)
Kailis: Jos tehdään klapeja miehekkäästi ja tyylikkäästi käytetään kirvestä eikä klapikonetta. Jos tehdään komppia samoin määrein, käytetään rumpuja eikä rumpukonetta. Terveisiä metsähallitukselle.

Auto on ollut metsähallituksen puolella sen verran usein, että voin jo edustaa kuulemma heitä, kun tunnen heidän alueet.
Aivan juu. Klapikoneet on muutenkin aika lapsellisia, voimattomia ja hitaita, jos ei puhuta traktorin perseeseen laitettavista ammattimalleista :)
Tuo alkuperäinen pohdintani meni ohi jo varmaan, mutta sen verran nyt tästä kirveestä voi puhua, kun täällä vaivojakin luetellaan, että masentava, raskastyö kannattaa muuttaa urheilusuoritukseksi, jossa syke nousee hieman ja lihaskunto paranee samalla. Eli oikeaksi hyödyksi. Klapikoneen ja vastaavien kanssa touhutessa ei sykkeet nouse. Ne vaan uuvuttaa, kun tekee tuntikaupalla sitä touhua. Kirves kuului vanhojen bograajien treeniohjelmaan.
Aika offaria, mutta menkööt siihen rumpalin vaivojen kuntoutuksen vinkkeihin.
Ja onhan lomat tulossa monelle ja kesämökit kutsuu klapitalkoineen ;)
Kailis
10.06.2011 12:01:23

Kefiiri: Klapikoneen käytössä on oma fiiliksensä myös. En vertaisi rumpukoneeseen. Paremminkin ehkä jymäkän PA:n kautta ajettuun bassorumpuun.

Miksi miehekkyysasiamiehet eivät sano että sama jysäys pitää saada aikaan vahvistamatonta basaria polkaisemalla?

No voihan sen rumpukoneenkin ajaa PA:sta tai mikittää kirveen. Jos tää on nyt kiinni siitä että pitää se jytky saada.
Kefiiri
10.06.2011 15:53:16
Kailis: No voihan sen rumpukoneenkin ajaa PA:sta tai mikittää kirveen. Jos tää on nyt kiinni siitä että pitää se jytky saada.

Täytyy kehittää piezomikillä varustettu kirves niin kaikki ovat tyytyväisiä.
rintapek
10.06.2011 16:31:23

Kefiiri: Täytyy kehittää piezomikillä varustettu kirves niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Tommoinen soitinhan tarttee ihan oman musatyylin. Halonhakkuuhevin.
Stoalainen
10.06.2011 18:22:04 (muokattu 10.06.2011 18:23:30)
Jotenkin tuntu eilen olevan soitossa jonkinlaista tiukkaa grooveakin mukana. Olipa mukava fiilis soittaa! Pitäs vaan hommata joku nauhoituslaite, vaikka se Zoomin videokuvanauhuri, niin kuulisi oikeasti ne omat heikkoudet, ja vieläpä näkisi soitto-ja käsiasennot...

Muutenkin yrittänyt nyt sellaista treenimentaliteettia yrittää, että oikeasti pitää hauskaa soittaessa. Ei siis niin, että naama vakavana miettii aina seuraavaa iskua ja yrittää soittaa mahdollisimman "oikein", vaan hymysuin ja paljon rennommalla tatsilla, ja jos karkaa käsistä niin karkaa käsistä, mut hey, ei sekään väärin ole.

En tiedä onko tuossa järkeä, mutta tuntuu kyllä toimivan.
Too weird to live, too rare to die
sahkuifk
12.06.2011 14:52:58
kazaa: Jotenkin tuntu eilen olevan soitossa jonkinlaista tiukkaa grooveakin mukana. Olipa mukava fiilis soittaa! Pitäs vaan hommata joku nauhoituslaite, vaikka se Zoomin videokuvanauhuri, niin kuulisi oikeasti ne omat heikkoudet, ja vieläpä näkisi soitto-ja käsiasennot...

Muutenkin yrittänyt nyt sellaista treenimentaliteettia yrittää, että oikeasti pitää hauskaa soittaessa. Ei siis niin, että naama vakavana miettii aina seuraavaa iskua ja yrittää soittaa mahdollisimman "oikein", vaan hymysuin ja paljon rennommalla tatsilla, ja jos karkaa käsistä niin karkaa käsistä, mut hey, ei sekään väärin ole.

En tiedä onko tuossa järkeä, mutta tuntuu kyllä toimivan.

Nyt kyllä ja sitten!! Jos soittaessa alkaa hymyilyttään ja pipa ei kiristä niin asenne on kyllä pahasti vialla...
Punaisen langan löytäminen on oikeasti aika siisti juttu, jaksaa paremmin sitten taas.
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
Tankero
14.06.2011 00:18:50
Vallu-Veke: Yleensähän mainostetaan asiaa: "treeniä... treenaa vaan, niin kyllä se siitä..."
Tuli vaan tällainen mieleen, kun olin tänään vähän väsynyt taas, kun on muutama sata kuutiota tullut pätkittyä klapeja kirveellä tässä viimeaikoina ja homma jatkuu.... Menin äsken hieman rentoutumaan rumpujen pariin. Play along-systeemillä ACDC:tä pistin pari biisiä, ettei klapit ja kirveet pyöri unissa.
Huomasin etten koskaan ole soittanut niin hyvin ja rennosti. Parin biisin jälkeen lopetin. Ajattelin, että antaa jäädä hyvä juttu lihasmuistiin, ennen kuin alan sekoilemaan ja soitto menee puuroksi väsymisen takia, jne....
Eipä ollut pitkä treeni, mutta onko järkevää tehdä joskus myös tälleen? Eli lopettaa siihen, kun se menee todella hyvin? Minä olen yleensä kovan treenaamisen kannalla, mutta tuntuu, että rummuissa on se tunnepuoli myös tärkeää ja turha tahkota väsyneenä huonoa tekniikka selkäytimeen.
Minkälaisia ohjeita opettajat antaa ja muut kokeneet?

Muutama sata kuutiota. Löysäähän pikkuisen.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)