Aihe: Osaako kukaan snaoa miten tekonahka jäte hävitetään ?
1
JPQ
09.06.2011 19:01:44 (muokattu 09.06.2011 19:03:17)

Osaako kukaan sanoa miten tekonahka jäte hävitetään ? jos on kyse korjaus et materiaaliski kelpaamaton kyseessä. ja polyuretaani + polyesteriähän tuo laatu on. ja ainakaan eka ei maadu. Mistä edes vois kysellä.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Miikathebest
09.06.2011 23:09:01

Polttamalla tai maantäytteeksi kaatopaikalle
Liikaa säröä!
Black Zombie 82
30.11.2019 11:33:52

En viitsi aloittaa uutta ketjua, vaikka meneekin O.T.iksi.

Miten erottaa oikean nahkan tekonahkasta? Mulla on esim. yksi vyö, joka ei taatusti ole oikeaa nahkaa, vaikka siinä niin lukee. Nimittäin, se on repeytynyt ja sieltä sisältää löytyy jotain ihme säikeitä, jotka ovat kuin kangasta.

Lisäksi kysymys ''kiiltonahkasta''. Mulla on yhden Dr. Martens kengät, jotka ovat epäilyttävän kiiltävät. Onkohan niissä joku muovipinnoite? Huonot kengät kyllä muutenkin. Tosi surkeat.

Olen kyllä omistanut parit oikeat laadukkaat nahkakengätkin, ja ne kyllä tuoksuivat uutena ihan lehmän p*skalle. Eli siitä ainakin tunnistaa että on oikeaa nahkaa.

Mutta noista marketti-halpis-kengistä ja vöistä ei kyllä osaa Erkkikään sanoa, onko ne oikeaa nahkaa vai mitähän materiaalia ne ovat.
Henri Henri Olavi
05.12.2019 10:12:11
Black Zombie 82: En viitsi aloittaa uutta ketjua, vaikka meneekin O.T.iksi.

Miten erottaa oikean nahkan tekonahkasta? Mulla on esim. yksi vyö, joka ei taatusti ole oikeaa nahkaa, vaikka siinä niin lukee. Nimittäin, se on repeytynyt ja sieltä sisältää löytyy jotain ihme säikeitä, jotka ovat kuin kangasta.

Lisäksi kysymys ''kiiltonahkasta''. Mulla on yhden Dr. Martens kengät, jotka ovat epäilyttävän kiiltävät. Onkohan niissä joku muovipinnoite? Huonot kengät kyllä muutenkin. Tosi surkeat.

Olen kyllä omistanut parit oikeat laadukkaat nahkakengätkin, ja ne kyllä tuoksuivat uutena ihan lehmän p*skalle. Eli siitä ainakin tunnistaa että on oikeaa nahkaa.

Mutta noista marketti-halpis-kengistä ja vöistä ei kyllä osaa Erkkikään sanoa, onko ne oikeaa nahkaa vai mitähän materiaalia ne ovat.

Kyllä oikean nahkan erottaa 90% tapauksista.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Bullitt
10.12.2019 14:08:57 (muokattu 10.12.2019 14:09:17)
Henri Henri Olavi: Kyllä oikean nahkan erottaa 90% tapauksista.

Tämä oli informatiivista. Jäi nimittäin vastaamatta se, että miten.
Henri Henri Olavi
11.12.2019 09:09:45
Haju, tuntuma, maku, mm. Jokaisen täytyy kehittää se taito itse, siihen ei ole mitään oikeaa vastausta.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Kalmo
28.05.2020 22:11:07
Juu, vanha ketju.
Pitää ottaa huomioon, että nahkaa voidaan käyttää ohuina kerroksina.
Vyössä voi olla koko "runko" tekstiiliä tai muovikangasta, mutta päälle on liimattu/ommeltu paperinohut nahka, johon on rehellisesti printattu "Genuine leather".
Kengässä voi olla vain sisäpohja nahkaa, ja siinä komeilee sama teksti, tai rehellisemmässä tapauksessa "Inner sole genuine leather" tms.

Laukuissa voi olla nahkaa sellainen osa, josta ostaja pystyy näkemään nurjan puolen, ja toteamaan aitouden, ja muu on synteettistä.
Pelkästä pinnasta, näkemättä nurjaa puolta, ei aina millään ilveellä tiedä, onko matsku nahkaa. Nahantuoksuiset sprayt huolehtivat oikeasta tuoksusta.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)