![]() 09.06.2011 20:09:24 | |
---|---|
Eka Mr Big -keikka takana, aikamoista soittoa oli eilen keikalla! Tein virheen ja olin keikan alun kakkosrivissä Sheehanin edessä. Muusta bändistä ei kuulunutkaan sitten mitään, bassosoundi oli todella hallitseva vielä keskelläkin muutaman metrin päässä lavasta. P.Torpey on suoraselkäisin rumpali jonka olen koskaan nähnyt soittavan, niin jäykän näköinen oli soittoasento. Sheehanilla oli hiukan mutainen soundi mutta hänellä sekä Gilbertillä kyllä sormet liikkuivat epärealistisen nopeasti ja taidokkaasti. Singlecoilsoundi ei erottunut tarpeeksi paitsi volyymi laski rauhallisempiin kappaleisiin. Eric Martin oli hyvässä vedossa ja "liimasi" bändin yhteen toimivaksi kokoonpanoksi. Vice President of KISS Army Finland
KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com | |
![]() 11.06.2011 21:31:29 | |
Mä ihmettelen tavastian keikan jälkeen miksi/mikä oli syy että bändi ei koskaan saavuttanut isoa läpimurtoa kuten saman genren pumput whitesnake,bon jovi,van halen ja mötikät?. Mr. Big olis kyllä ansainnut sen!! | |
![]() 11.06.2011 21:55:40 | |
badcompany: Mä ihmettelen tavastian keikan jälkeen miksi/mikä oli syy että bändi ei koskaan saavuttanut isoa läpimurtoa kuten saman genren pumput whitesnake,bon jovi,van halen ja mötikät?. Mr. Big olis kyllä ansainnut sen!! Hyvät soittajat eivät korvaa biisintekotaitoa, joka Mr. Bigiltä on aina uupunut. Harmi sinänsä. Soittotaidoista ei pahaa sanottavaa ole.. | |
![]() 14.06.2011 23:51:14 | |
Keikka oli nykykielellä sanottuna jäätävä. IMO paljon parempi kuin 2009 veto, energiaa oli enemmän, vaikka soundit olivatkin hieman kehnommat. Encore oli melko uskomaton lopetus muutenkin kovalle keikalle. Nyt 4 kertaa Gilbertin livenä nähneenä ei voi kuin ihmetellä miten se voi olla joka kerta edellistä parempi. Uskomaton kaveri. Ronttimus: Hyvät soittajat eivät korvaa biisintekotaitoa, joka Mr. Bigiltä on aina uupunut. Harmi sinänsä. Soittotaidoista ei pahaa sanottavaa ole.. Avaatkos tätä hieman? Uusin levy ei ehkä edusta isoa herraa parhaimmillaan, mutta kyllä bändin kulta-aikojen biisit ovat vähintään yhtä hiottuja timantteja kuin Bon Jovin ym. Tosin itselleni nämä Mr Bigin kovat biisit iskevät vielä tuhat kertaa kovempaa.. lyriikat=ajanhukkaa kitarasoolojen välissä | |
![]() 15.06.2011 01:53:46 | |
Ronttimus: Hyvät soittajat eivät korvaa biisintekotaitoa, joka Mr. Bigiltä on aina uupunut. Harmi sinänsä. Soittotaidoista ei pahaa sanottavaa ole.. Ootko oikeasti sitä mieltä että niiltä on uupunut biisintekotaitoa? Tuolla Tvastiallakin 5:n ekan biisin joukkoon mahtui Undertow, Drill song, Take civer ja Green tinted sixties mind. Kiinotoisaa jos esim. noi on susta jotenkin puutteellisia. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 15.06.2011 03:10:10 | |
Myöskin sillä on varmasti suuri merkitys että bändin imago, ja oikeastaan koko olemus, on varsin mitäänsanomaton ja tylsä. Se että nuo jätkät ovat ihan käsittämättömän taitavia ei paljoa paina sen tavan tallaajan silmissä. Ja mitä noihin biiseihin tulee, niin eipä esim. green tinted sixties mind ole mikään kovin kaksinen hitti, jos vertaa vaikkapa livin' on a prayeriin. Ja niin, itse kyllä pidän bändistä kovastikin, mutta eipä minua kyllä yhtään ihmetytä miksei heistä tullut mitään megabändiä. | |
![]() 15.06.2011 09:03:59 (muokattu 15.06.2011 09:05:13) | |
badcompany: Mä ihmettelen tavastian keikan jälkeen miksi/mikä oli syy että bändi ei koskaan saavuttanut isoa läpimurtoa kuten saman genren pumput whitesnake,bon jovi,van halen ja mötikät?. Mr. Big olis kyllä ansainnut sen!! Luulen, että taitanee johtua enemmältikin siitä ajanjaksosta jolloin bändi löi läpi. Ei ollut Mr Bigin edustama musiikki kovin suuressa huudossa maailmalla enää syksyllä 1991 kun To Be With You ilmestyi. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 15.06.2011 09:16:14 | |
danny: Luulen, että taitanee johtua enemmältikin siitä ajanjaksosta jolloin bändi löi läpi. Ei ollut Mr Bigin edustama musiikki kovin suuressa huudossa maailmalla enää syksyllä 1991 kun To Be With You ilmestyi. Oli se kyllä vaan. Sehän oli juurikin tuon juun kulta-aikaa. To be with you ei vaan edusta sit sitä, mitä toikin bändi oikeesti on ja esittää, siis musiikillisesti. Mr Bigin hyvät biisit on liian vaikeita ollakseen isoja hittejä. Ja toisaalta bändiä tosiaan on aina vaivannut tietynlainen kasvottomuus. Sheehania lukuunottamatta äijät ovat totaalisen karismattomia. Ja sitä "vaaran tunnetta" ja sarjakuvahahmoutta on aina tarvittu menestykseen. Eo mun mielestä mikään ihme ettei bändi breikannut isosti lukuunottamatta yhtä isoa hittiä. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 15.06.2011 10:18:43 | |
Booligan: Avaatkos tätä hieman? Uusin levy ei ehkä edusta isoa herraa parhaimmillaan, mutta kyllä bändin kulta-aikojen biisit ovat vähintään yhtä hiottuja timantteja kuin Bon Jovin ym. Tosin itselleni nämä Mr Bigin kovat biisit iskevät vielä tuhat kertaa kovempaa.. Jzci sen tuossa sanoikin paremmin mitä itse osaisin. En halua haukkua Mr Bigiä millään lailla, olen sentään kuunnellut sitä useita vuosia vähänä nuorempana. Muistan vaan että silloinkin Mr Big ei juuri mitään tuntemuksia aiheuttanut, kuten hyvän musiikin tulee aiheuttaa. Mr Big on malliesimerkki siitä, kuinka väritöntä ja tylsää musiikki voi olla. Billy Sheehan on järjettömän kova basisti, Gilbertti ja muut nyt luonnollisesti myös osaavat hommansa, mutta en vaan tiedä mikä sen värittömyyden aiheuttaa. Liikaa biisejä duurissa? Pop-biisien biisirakenne? Nämähän on kyllä niitä kuuluisia mielipideasioita.. Pitääpä kuunnella Mr Bigin soittajia muissa soittamissaan bändeissä, pääsevätkö oikeuksiinsa soittajina.. | |
![]() 15.06.2011 10:38:31 | |
Ronttimus: Jzci sen tuossa sanoikin paremmin mitä itse osaisin. En halua haukkua Mr Bigiä millään lailla, olen sentään kuunnellut sitä useita vuosia vähänä nuorempana. Muistan vaan että silloinkin Mr Big ei juuri mitään tuntemuksia aiheuttanut, kuten hyvän musiikin tulee aiheuttaa. Mr Big on malliesimerkki siitä, kuinka väritöntä ja tylsää musiikki voi olla. Billy Sheehan on järjettömän kova basisti, Gilbertti ja muut nyt luonnollisesti myös osaavat hommansa, mutta en vaan tiedä mikä sen värittömyyden aiheuttaa. Liikaa biisejä duurissa? Pop-biisien biisirakenne? Nämähän on kyllä niitä kuuluisia mielipideasioita.. Pitääpä kuunnella Mr Bigin soittajia muissa soittamissaan bändeissä, pääsevätkö oikeuksiinsa soittajina.. Värittömyyden aiheuttaa se sama karismattomuus mikä paistaa koko ryhmästä läpi. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 15.06.2011 10:52:28 | |
sirdickyj: Värittömyyden aiheuttaa se sama karismattomuus mikä paistaa koko ryhmästä läpi. Mikähän siinä muuten on, että näissä ns. soittajien bändeissä on monesti niin karismattomat, ja joskus jopa suorastaan huonot laulajat (en puhu nyt Martinista)? Esimerkkinä vaikkapa Dream Theater ja Toto. Pelkäävätkö huippusoittajat kunnon keulamiehen varjostavan muun bändin loistetta? Live Music Is Better! | |
![]() 15.06.2011 11:25:30 | |
Flash: Mikähän siinä muuten on, että näissä ns. soittajien bändeissä on monesti niin karismattomat, ja joskus jopa suorastaan huonot laulajat (en puhu nyt Martinista)? Esimerkkinä vaikkapa Dream Theater ja Toto. Pelkäävätkö huippusoittajat kunnon keulamiehen varjostavan muun bändin loistetta? Eihän Totossa mitään hionoa laulajaa ole. Nytkin on Joseph Williams. Kimball oli kyllä vikat rundit huonossa hapessa, mutta lähtöjään ei ollu kovinkaan huono. Fergie Frederiksen oli kans erittäin kova luu. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu | |
![]() 15.06.2011 11:29:47 | |
Flash: Pelkäävätkö huippusoittajat kunnon keulamiehen varjostavan muun bändin loistetta? Luin että pelkäävätkö huippusoittajat kunnon keulamiehen varjostavan muun bändin ulostetta.. Mutta mutta kyllä se voi joidenkin bändien kohdalla näinkin olla. Kai se on siinä että biisi sävelletään lähinnä soittimille ja laulu jää sitten toissijaiseksi sävellysprosessissa. | |
![]() 15.06.2011 12:50:06 | |
Ronttimus: Luin että pelkäävätkö huippusoittajat kunnon keulamiehen varjostavan muun bändin ulostetta.. Mutta mutta kyllä se voi joidenkin bändien kohdalla näinkin olla. Kai se on siinä että biisi sävelletään lähinnä soittimille ja laulu jää sitten toissijaiseksi sävellysprosessissa. kyllä keikalla huomasi että sheehan ja gilbert ovat kyllä tässä bändissä ne, jotka myyvät lippuja(torpeyta ja martinia väheksymättä). onhan se niin että soittotaito ja levy myynti eivät ole koskaan korreloinu keskenään:).tavalliset tallaajat kuuntelevat yleensä laulajaa ja laulumelodiaa, ja päättelevät sen kautta että kuulostaako biisi hyvältä. | |
![]() 15.06.2011 14:35:30 | |
Se vaan joskus menee niin ettei hyvät soittajat ole hyviä biisintekijöitä ja päinvastoin.Mielipidekysymys toki.Minusta Mr Bigiltä puuttuu tietynlainen tarttuvuus niistä biiseistä.Ne melodiat on jotenkin haaleita ja sellanen tietty dramatiikka puuttuu myös.Niistä tulee sellanen "ihan kiva" fiilis. Toisaalta minusta esmes Toton Endless on ihan perkeleen kova biisi.Kertsi eritoten ja kovat ukot soittamassa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 15.06.2011 21:45:41 (muokattu 15.06.2011 21:51:26) | |
Oon nähnyt Mr. Bigin kaikki kolme Suomen keikkaa ja Gilbertin parit soolokeikat ja olin jopa siellä Gilbertin vippiskittatuntisysteemissä pari vuotta sitten. Oon bändiä diggaillut ja diggailen toki edelleen, mut pakko tunnustaa et nyt alkoi jo puuduttamaan tuolla Tavastialla aika pahasti. Bändillä on muutama todella loistava biisi, mut materiaali ei mun mielestä millään riitä parin tunnin keikkaan varsinkin kun sitä pilitystäkään en enää jaksa kuunnella. En tiedä, jaksanko mennä enää seuraavalle keikalle (kuitenkin meen, pitää myös juoda enemmän bissee:)) E: niin ja Martinilla oli huono päivä, ei meinannut millään jaksaa laulaa Green-Tintedtiä tai DBLLB:ta eli siinä meni varmaan aika paljon fiiliksiä... | |
![]() 15.06.2011 22:06:17 | |
harigata: olin jopa siellä Gilbertin vippiskittatuntisysteemissä Mieesss... Sehän maksaa iham kyrpänä. Minen varmaan uskaltais edes soittaa Gilbertin kuullen. :D Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX | |
![]() 15.06.2011 22:08:59 | |
vvaltsu: Mieesss... Sehän maksaa iham kyrpänä. Minen varmaan uskaltais edes soittaa Gilbertin kuullen. :D Oli se kokemuksena sen arvoinen ja Paulille uskals soittaa kun vaan soitti hitaasti ja varmasti :) | |
![]() 15.06.2011 22:10:29 | |
harigata: Oli se kokemuksena sen arvoinen ja Paulille uskals soittaa kun vaan soitti hitaasti ja varmasti :) Mitä se siellä opetti? Sen uusimpia juttuja ainakin, noitten Remy Hansenin videoitten perusteella. Voititko arvonnassa? :D Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX | |
![]() 15.06.2011 22:18:26 | |
vvaltsu: Mitä se siellä opetti? Sen uusimpia juttuja ainakin, noitten Remy Hansenin videoitten perusteella. Voititko arvonnassa? :D Olin siis sillon ekalla kerralla eli 2008 siinä Vippihommassa ja tuolla puolen välin paikkeilla on mun selostus siitä. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 8&t=165292&o=40&co=1110 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)