Aihe: Devin Townsend, pt. II
1 2 3 4 550 51 52 53 54192 193 194 195 196
Parasite
08.06.2011 16:58:06
Fantasmic: Onhan Deco aika "sekava" muttei ollenkaan huono, vaikkei se ylläkään Devinin parhaimpiin levytyksiin mutta silti vertaaminen Alieniin??Ei ole tainnut Suelainen paljon jaksaa levyihin tutustua.

Decon ei tosiaan parin kuuntelun jälkeen vielä tarjonnut mitään muuta kuin sekavuutta, mutta kyllä se siitä pikkuhlijaa on alkanut kuulostaa paremmalta ja paremmalta. Ghost taas on silkkaa rautaa.
"Arskan leffoissa kameramiehet käyttää stuntteja, koska normaalit kameramiehet ei voi taltioida mitään niin päällikköä" -Muuan anonyymi hörhö
Fantasmic
08.06.2011 18:06:32
Parasite: Decon ei tosiaan parin kuuntelun jälkeen vielä tarjonnut mitään muuta kuin sekavuutta, mutta kyllä se siitä pikkuhlijaa on alkanut kuulostaa paremmalta ja paremmalta. Ghost taas on silkkaa rautaa.

Kyllä siitä jo ensimmäisellä kerralla irtosi Poltergeist soittolistaan ja on siellä pysynytkin mutta muutaman kerran tuo tosiaan piti pyöräyttää läpi ennen kuin alkoi kunnolla toimia.Sama homma oli allekirjoittaneella aikoinaan Ziltoidin kanssa.
RainingRedPaint
08.06.2011 18:29:32
Ei se mun korvaani kovin sekavalta kuulosta :/
rikshot
08.06.2011 23:41:20
Ghostin kuuntelin kerran läpi ja ei kerrassaan mitään. Ei yhtään mitään. Townsend vois mennä lomalle tai vetää pään täyteen happoa, eihän tämmöstä geneeristä tuubaa kuuntele kun kuurot tosifanit. Sääli.
vt1100
09.06.2011 04:48:20
rikshot: ...eihän tämmöstä geneeristä tuubaa kuuntele kun kuurot tosifanit. Sääli.

Suuren yleisön nuoleskelu ei ole koskaan kuulunut miehen toimintatapoihin.
ramionparas
09.06.2011 10:10:09

pehko: no, ei ole pakko digata, ei kukaan pakota. tosin, sekin on tullut todettua monesti, että yksi kuuntelu kertahan riittää tämän miehen tuotoksissa vallan mainiosti.

joo todellakin, yksi kerta riittää..nimimerkillä "kesti yli vuosi tajuta city levy"..
http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
pehko
09.06.2011 10:19:50
ramionparas: joo todellakin, yksi kerta riittää..nimimerkillä "kesti yli vuosi tajuta city levy"..

näinpä. Infinityä en tajua vieläkään kokonaan.
ei sitte
Parasite
09.06.2011 14:44:36
Tulipahan luettua tuo Suen arvostelu... Näytti vähän siltä että levyt on kuunneltu juuri kerran tai kaksi läpi.
"Arskan leffoissa kameramiehet käyttää stuntteja, koska normaalit kameramiehet ei voi taltioida mitään niin päällikköä" -Muuan anonyymi hörhö
AnonHero
09.06.2011 14:51:28 (muokattu 09.06.2011 15:23:44)
Parasite: Tulipahan luettua tuo Suen arvostelu... Näytti vähän siltä että levyt on kuunneltu juuri kerran tai kaksi läpi.

Löytyykö netistä noita arvosteluja?
Edit: Löytyi. Itse tykkään lukea negatiivisiä arvosteluja varmaan enemmän kuin niitä hyviä, en tiedä miksi. Hoh, sama mies antanut In Flamesilla 8. Jooh...
Kärpäsruoska
09.06.2011 18:14:31
AnonHero: Löytyykö netistä noita arvosteluja?
Edit: Löytyi. Itse tykkään lukea negatiivisiä arvosteluja varmaan enemmän kuin niitä hyviä, en tiedä miksi. Hoh, sama mies antanut In Flamesilla 8. Jooh...

Minä oon niin tyhmä etten löyvä. Oisit linkittännä. Linkittäjälle plussaa!
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
carnation
09.06.2011 18:40:39 (muokattu 09.06.2011 18:53:43)
Kärpäsruoska: Minä oon niin tyhmä etten löyvä. Oisit linkittännä. Linkittäjälle plussaa!

Suen nettisivuilta löytyy linkki digilehteen:

http://www2.lehtiluukku.fi/esp/espv … TVhNmJhYWI3MTg0NGQ1IiwiYXMiOjEwMDB9

Ghostin ja Decon arviot löytyvät sivulta 39.

AnonHero: Itse tykkään lukea negatiivisiä arvosteluja varmaan enemmän kuin niitä hyviä, en tiedä miksi. Hoh, sama mies antanut In Flamesilla 8. Jooh...

Kyllä se on minunkin mielestäni kiinnostavampaa, jos levy saa huonoja pisteitä kuin jotain turvallista seiskaa ja kasia. Luen yleensä kaikista lehdistä myös ne yhden tähden arvostelut, ihan vain mielenkiinnosta. Ja Suesta tottakai nuo kaikki 5/10-arviot. Mistäs se haitari nyt lähteekään liikkeelle, onko se alin arvosana sitten kouluarvosana-asteikon mukainen 4/10.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kärpäsruoska
09.06.2011 22:37:10 (muokattu 10.06.2011 12:34:47)
carnation: Suen nettisivuilta löytyy linkki digilehteen: ... ja Decon arviot löytyvät sivulta 39.

Lämpimät kiitokset! En tajunnut etsiä kuin sieltä levyarviot-linkistä, jossa on arvatenkin vain vanhempaa kamaa.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Scrobble
10.06.2011 00:12:30
Voisko joku vaikka kopsata ton Ghostin arvion tähän, ku toi nettilehti ei toimi mulla
Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus
Continuub
10.06.2011 12:34:42
Juum ei mullakaa toiminu toi lehden linkki.

Onko muuten siitä 4 levyn DTP-boksista kuulunut mitään uutta
Kärpäsruoska
10.06.2011 12:35:20
Scrobble: Voisko joku vaikka kopsata ton Ghostin arvion tähän, ku toi nettilehti ei toimi mulla

Tässäpä tuo:

Aikapäiviä sitten ikonin asemaan nostettu kanadalaishörhö Devin Townsend elää levyttävän artistin märkää unta. Hänen vuosi vuodelta kasvava kuulijakuntansa on alati valmiina koettelemaan sietokykynsä rajoja idolinsa mielenliikkeiden tahdissa. Taiteilijan lähihistorian ääripäistä löytyy esimerkiksi äärimaaninen sekametallilevy Alien ja toisaalta dancerockpoprytkytys Addicted!, joten genrerajat ovat kaatuneet useampaan otteeseen.

Ennakkoluulottomuudessaan mainio Addicted! oli toinen osa neljän albumin kokonaisuudesta. Sitä ennen tuli verrattain kevyt mutta kulmikas Ki. Tässä kuussa julkaistaan kokonaisuuden viimeistelevä albumikaksikko Deconstruction/Ghost.

Toisin kuin artisti itse sanoi, on valtaosa nelikon raskaimmasta levystä Deconstructionista sekoilua isolla S:llä. Höyrähtäneisyydessään lähinnä Ziltoid the Omniscientia muistuttava purkaus on kuin kertakäyttöläpän välttämätön uusinta ilman ohuintakaan punaista lankaa. Toisaalta Deconstructionia dominoiva kohellus alleviivaa Townsendin ehdottomia vahvuuksia. Oikeiden työkalujen äärellä mies on edelleen tunnelmanostatuksen kuningas, kuten alkupään verkkaisemmat Praise the Lowered ja Stand esimerkillisesti osoittavat. Valtaosan mitastaan Deconstruction kuitenkin on kuin tahallaan vesitetty Alien. Dilemma on häiritsevä, koska Devin Townsendiä kuuntelee mieluummin ilman uskottavuusongelmaa. Fokus, jos sitä on taiteilijallakaan, ei välity kuulijalle asti.

Saagan päättävän Ghostin ongelma on päinvastainen. Se on kuin rentoutusmusiikkia Anttilan alelaarista kera Devin Townsendin äänen. Viipyilevä, oletettavasti laiturinnokassa varpaita uittaessa tallennettu kappalemateriaali toimii silloin kun uni tulisi tavoittaa, mutta muita perusteita sen julkaisulle on hankalaa löytää. Yhtälailla leppoisan Kin hampaaton velipuoli ei tuo pöytään mitään mitä ilman ei tulisi toimeen.

Townsend koettelee kuulijaa liiaksi. Hän on toki koko uransa ajan ikään kuin pedannut kohdeyleisöään odottamaan odottamatonta, mutta Deconstructionin ja Ghostin kaltaisille ääriesimerkeille on hankala löytää sijaa muualta kuin tähtäimensä kadottaneen taiteilijasielun pöytälaatikosta. Tässä karkeassa kritiikissä ei ole kyse liiallisen kauneuden tahi äkkivääryyden kauhistelusta vaan siitä, että aiemmin Devin on onnistunut kyseisten elementtien parissa huomattavasti paremmin.

Miehen vannoutuneimpiin kannattajiin tämäkin äänitepari oletettavasti uppoaa, mutta onko siinä enää kysymys muusta kuin sisäpiirifiksaation ruokkimasta euforiasta?

Henri Eerola
Entropia666
10.06.2011 14:13:11

Olipa pökäle arvostelu. I do not concur.
En oo fanipoika, mutta en oikein ymmärrä että mitä vaikeeta tossa deconstructionissa on tajuta? On mun mielestä Devin tehny paljon mutkikkaampiakin levyjä...
vt1100
11.06.2011 12:54:00
Yhden ihmisen mielipide johon tulee suhtautua sellaisena.
bedlam
11.06.2011 16:17:52

pehko: no, ei ole pakko digata, ei kukaan pakota. tosin, sekin on tullut todettua monesti, että yksi kuuntelu kertahan riittää tämän miehen tuotoksissa vallan mainiosti.

Montakos kertaa olet Toolin levyt kuunnellut, kun ne on kerran tylsää ja junnaavaa paskaa? ;)
Scrobble
11.06.2011 16:54:55 (muokattu 11.06.2011 16:55:23)
bedlam: Montakos kertaa olet Toolin levyt kuunnellut, kun ne on kerran tylsää ja junnaavaa paskaa? ;)

Noh, vaikka en olekkaan henkilä jolta kysyit niin silti. Olen kuunnellut Lateralusta noin puolen vuoden ajan kohtuu paljon. Levyn olen kuunnellut varmasti ainakin 20 kertaa ja ylikin, se on silti tylsää ja junaavaa paskaa
Frank Zappa on kaunis mies
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)