Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trampled Underfoot kosketinsoitin
1
StJerky
07.06.2011 10:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä kosketinsoitin on se joka soi esim. Zeppelinin "Trampled Underfoot" piisissä? Kuuntelen juuri 70-luvun diskoa ja monessa piisissä se sama soundi ja on kyllä pirun hyvä tone.
 
M.i.k.key
07.06.2011 10:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Mikä kosketinsoitin on se joka soi esim. Zeppelinin "Trampled Underfoot" piisissä? Kuuntelen juuri 70-luvun diskoa ja monessa piisissä se sama soundi ja on kyllä pirun hyvä tone.
 
Clavinetti
 
möllisty
StJerky
07.06.2011 10:21:19 (muokattu 07.06.2011 10:24:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Clavinetti
 
Kiitos.
 
Hohner Clavinet D6 löysin googlella. Semmoinen pitäisi saada nyt.
 
Casse
07.06.2011 12:14:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Hohner Clavinet D6 löysin googlella. Semmoinen pitäisi saada nyt.
 
Voin suositella Nord Electrojen Clavinettia joka on samplattu nimenomaan D6:sta. Electro 3:n hinta on just tipahtanu aika paljon ja varmasti vaikuttaa myös osaltaan käytettyjen vanhempien Electro mallien hintaan. Nordista löydät myös monen monta muuta vintage-soundia ;)
 
StJerky
07.06.2011 13:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casse: Voin suositella Nord Electrojen Clavinettia joka on samplattu nimenomaan D6:sta. Electro 3:n hinta on just tipahtanu aika paljon ja varmasti vaikuttaa myös osaltaan käytettyjen vanhempien Electro mallien hintaan. Nordista löydät myös monen monta muuta vintage-soundia ;)
 
Se ei ehkä sopisi oikein hyvin minun 70-luvun alun Elka Tornado IV:n viereen...
 
Juho L
07.06.2011 17:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Se ei ehkä sopisi oikein hyvin minun 70-luvun alun Elka Tornado IV:n viereen...
 
Nehän on saman väriset.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
Murgo
07.06.2011 17:39:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Se ei ehkä sopisi oikein hyvin minun 70-luvun alun Elka Tornado IV:n viereen...
 
Joo, mutta on paljon helpompi pitää vireessä ja kunnossa, clavinetissa on sisällä pirusti kieliä jotka kai kuitenkin aina joskus pitää virittääkin, puhumattakaan vanhan värkin muusta kunnossapidosta. :)
 
Toisaalta vanhojen laitteiden ropaaminenhan on harrastus sinänsä.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
StJerky
07.06.2011 19:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Toisaalta vanhojen laitteiden ropaaminenhan on harrastus sinänsä.
 
Joo ja niissä on sitä jotain mojoa. Pieni epävireisyys ei haittaa minun tapauksessa, kun ei soittotaitokaan häävi ole.
 
Xae
07.06.2011 22:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casse: Electro 3:n hinta on just tipahtanu aika paljon ja varmasti vaikuttaa myös osaltaan käytettyjen vanhempien Electro mallien hintaan.
 
Ai? :o Osaatko heittää linkkiä/infoa että missä tätä tipahtamista olis kenties havaittavissa? Kun oon just sitä ajatellen koittanut noita hintoja tarkkailla, mutta itellä ei oo sattunu silmään.
 
"Boy, you guys sound like a drunken cripple walking up a flight of stairs, man... drunken flight of stairs."
pekka montin
08.06.2011 00:19:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Joo ja niissä on sitä jotain mojoa. Pieni epävireisyys ei haittaa minun tapauksessa, kun ei soittotaitokaan häävi ole.
 
Aito on aina aito. Siitä kannattaa pitää kiinni ja pysyä.
 
Casse
08.06.2011 07:31:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xae: Ai? :o Osaatko heittää linkkiä/infoa että missä tätä tipahtamista olis kenties havaittavissa? Kun oon just sitä ajatellen koittanut noita hintoja tarkkailla, mutta itellä ei oo sattunu silmään.
 
Ainaki just Thomannin paperisesta Hot Dealsista bongasin että Electro 3 61 on 1398e ja 73-koskettiminen 1555e. T-kaupan nettisivuilla näyttäis nyt kumminki olevan vielä vanhat hinnat (61-koskettiminen 1555e ja 73-koskettiminen 1666e). Ajattelin että toi hintojen pudotus ois johtunu uudesta Electro HP:sta tms. Ehkäpä toi Thomannin tarjous on sitteki vaan ainoa laatuaan tai kenties jopa moka.
 
Izer
10.06.2011 11:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casse: Ainaki just Thomannin paperisesta Hot Dealsista bongasin että Electro 3 61 on 1398e ja 73-koskettiminen 1555e. T-kaupan nettisivuilla näyttäis nyt kumminki olevan vielä vanhat hinnat (61-koskettiminen 1555e ja 73-koskettiminen 1666e). Ajattelin että toi hintojen pudotus ois johtunu uudesta Electro HP:sta tms. Ehkäpä toi Thomannin tarjous on sitteki vaan ainoa laatuaan tai kenties jopa moka.
 
Saapihan tuota halvemmallakin, vaikkapa täältä:
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … 7f0fcf67d8bf40&keyword=nord+electro
 
Itse ostin Soundstoresta 1555e tuossa taannoin. On se vähän tippunut aiemmasta.
 
Got a six-string heartbeat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «