Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimet
1
Ragorn
01.06.2005 13:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia vahvistimia käytätte kotona/treenikämpällä?
Ostitteko käytettynä vai uutena? Paljonko maksoi?
Pystyykö basso tai kitara vahvaria käyttämään synaan?
 
Siinä muutama kysymys, kiitos.
 
Vittu, lefa iski heti.
baron
01.06.2005 13:20:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=86093&o=0&co=0
 
Onhan aihetta aina vähän väliä palstalla käsitelty. Mulla sama tilanne kuin tuosta edellisestä keskustelusta käy ilmi.
 
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
Kemppilä
01.06.2005 13:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia vahvistimia käytätte kotona/treenikämpällä?
Ostitteko käytettynä vai uutena? Paljonko maksoi?
Pystyykö basso tai kitara vahvaria käyttämään synaan?
 
Siinä muutama kysymys, kiitos.

 
Miul on Laneyn ck80 mikseri combo ja sen kaverina 3x100w kaappi.
Ostin uutena ja olen oikein tyytyväinen. Tuossa kaapissa (wanha audex) on vielä oikein miellyttävä soundikin.
Kitarastyrkassa on aika heikko basso ja yläpään toisto, että ääni on aika keskialuevoittoinen, mitä minä olen joskus kitarastyrkan läpi soittanu. Seurakunnalla olen soittanu bassokombon läpi kiippareita ja ne kyllä menettelee paremmin kun kitara kombon.
 
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
Leikari
01.06.2005 14:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kotisoittokämpässä vanaha ja käytettynä ostettu Rolandin PA-stereovahvistin 2*1?0W - - mallia en nyt muista -- ei mitenkään tarkka/hifi, mutta käy niissä oloissa & teho riittää niihin oloihin
 
kotisoittokämpän äänitys/miksausmonitoroinnissa kaverilta saadut alesis aktiivimonitorit - hintaisekseen hyvät ;-) - - eroon pitäisi päästä...
 
keikalla kaverin pikku-pa -setti - sijoitun siten, että kuulen tarpeeksi ja tarvittaessa omasta apumikseristä kuulokemonitorointi (jess - viksun näköistä!)
 
joopa joo
Ragorn
01.06.2005 20:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli bassovahvari olisi paras vaihtoehto tuommoiseen 100-200E budjettiin?
 
Vittu, lefa iski heti.
Kemppilä
01.06.2005 20:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli bassovahvari olisi paras vaihtoehto tuommoiseen 100-200E budjettiin?
 
Parasvaihtoehto olis ihan joku kiipparivahvistin.
 
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
Ragorn
01.06.2005 20:42:04 (muokattu 01.06.2005 20:43:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasvaihtoehto olis ihan joku kiipparivahvistin.
Käytettynä ei löydy...
Thomanilta tosin löytyisi tämmönen the t.amp
PA4080KB
Tekeekö tuolla mitään?
 
Vittu, lefa iski heti.
Adawolf
01.06.2005 21:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä ei löydy...
Thomanilta tosin löytyisi tämmönen the t.amp
PA4080KB
Tekeekö tuolla mitään?

 
Mulla on tollanen.
Kyllä sillä nyt soittelee, mutta äänenlaatu niinkään vakuuta, kun on tottunut soittelemaan lähinnä nykyään monitoreiden kautta.
Kyllä se bändikämpillä menee
 
maza
01.06.2005 23:42:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs se joku Behringerin keyboard-combo maksoi? Ei muistaakseni ollut kovin kallis ja ymmärtääkseni ihan käyttökelpoinen, vaikka Behringer onkin. :>
 
musamies
02.06.2005 00:13:42 (muokattu 02.06.2005 00:15:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vetelen kotona kuulokkeilla tai stereoiden kajareilla ja vahvistimella. Kuulokkeet ja kajarit ei toistaiseksi mitenkään erityisen kehuttavia laadultaan, mutta tyhjää parempi. Stereoiden vahvistin on kohtuullisesti keikoilla ajanut myös laulumonitoroinnin vahvistimen asiaa.
 
Treeneissä vetelen joko oikealla pianolla tai haitarilla.
 
Keikalla mun lähes kolmen kilowatin keyboard kamojen läpi vedetään kaikki muukin vahvistusta kaipaava. Monitorina itselläni silloin limitterillä ja aktiivielektroniikalla varustetut kuulosuojainkuulokkeet.
 
Ragorn
02.06.2005 12:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen.
Kyllä sillä nyt soittelee, mutta äänenlaatu niinkään vakuuta,

 
Suhiseeko se vai miksi se ei vakuuta?
Tuossahan on neljä lineä, joten siihen voi laittaa mikin?
 
Vittu, lefa iski heti.
Adawolf
02.06.2005 12:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suhiseeko se vai miksi se ei vakuuta?
Tuossahan on neljä lineä, joten siihen voi laittaa mikin?

 
No ei se niinkään suhise, mutta saundaa jotankin ehkä vähän tunkkaiselta, tai ainakin minun korvaan...
 
Juu siinä on myöskin neljä XLR paikkaa mikillekkin.
 
Eihän noi kombot tietenkään vastaa kunnon PA-kamoja, mutta niinkuin sanoin, se kyllä reenikämpillä menee.
 
jarmotk
12.06.2010 21:31:33 (muokattu 12.06.2010 21:38:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa että tekeekö sillä t.amp4080KB mitään. Täytyy sanoa, että se on kissanristiäisten keikoilla paras ja vieläpä halvin vehjes. Ei tarvitse otsa hiessä roudata autoa täyteen ja autosta pois. Että trubaduurit ja duot, säästäkää selkiänne ja rahaa. Vai kirjoitteleeko täällä vain suurten areenoiden esiintyjät, vai onko jalat maassa ollenkaan?
 
maza
13.06.2010 22:57:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmotk: Jaa että tekeekö sillä t.amp4080KB mitään. Täytyy sanoa, että se on kissanristiäisten keikoilla paras ja vieläpä halvin vehjes. Ei tarvitse otsa hiessä roudata autoa täyteen ja autosta pois. Että trubaduurit ja duot, säästäkää selkiänne ja rahaa. Vai kirjoitteleeko täällä vain suurten areenoiden esiintyjät, vai onko jalat maassa ollenkaan?
 
Vastasit sitten näppärästi viisi vuotta vanhaan viestiketjuun ;) Noh, ei se niin vaarallista.
 
Onko sulla t.amppi kestänyt keikkakäyttöä miten? Mulle on nyt itselle tullut sellainen mielikuva, että yleisesti ottaen Behkun ja Thomannin halpiskamat voi useastikin soundata ihan asialliselta, mutta rakenteen laatu on sellainen, ettei oikein kestä keikkakäytössä. Näin esim. t.boxin aktiivimonitorien kanssa - se toimivakin yksilö kyllä tosin soundaa aika kauhealta.
JPQ
13.06.2010 23:31:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ragorn: Minkälaisia vahvistimia käytätte kotona/treenikämpällä?
Ostitteko käytettynä vai uutena? Paljonko maksoi?

 
mulla nyt näin Mac Minin kautta tärkein syna (että voi äänittää jos tarvitsee ja syna on Roland Juno-G) ja Mac Mini kiinni >Nad L40 cd+viritinvahvistin yhdistelmässä kiinni (josta radio rikki) josta preouteista (eli esivahvistimelta tulevaa tavaraa kuuntelen käytin ennen päätevahvistimena kun oli passiivit oli hyvä äänivahvistimen osuuden osalta mutta kajarien ei) on Samson Resolv 50a aktiivit monitorit sais toistaa hieman tuhdimpaa bassoa joskus. ps. äänikortti ensitilassa millainen en vielä tiedä mutta ostopaikka ilmeisesti tiedossa koska heille sopi eräs asia.(ostoksen muutto jos eka ei toimi ulkoisen kovalevyn kanssa hyvin yhteen).
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jarmotk
06.06.2011 21:27:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.amp 4080KB. Sen lisäksi nykyään edelleen laiskana roudaajana käytän laulun ja kitaran "esiasteena" Digitechin Vocalist Live 4:jää. Silloin tuo kevyt kannettava soi ihan kivasti. Sopii tuommoisiin alle 40 hengen laulu- ja tanssi-iltoihin. Kotona tosin (harjoitellessa) oon siihen kytkenyt lisäkaiuttimeksi Marshallin JCM 800, etten hermostuisi sen "säilykepurkkimaiseen" ääneen Digitechistä huolimatta.
 
Varjohukka
11.06.2011 00:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antakaahan arvon palstaveljeni apua sitä kaipaavalle. Aikeissa on nyt ostaa jonkinlainen kiipparivahvistin, joka soveltuu kotisoiton (ja naapurien kiusaamisen) lisäksi myös bändisoitantaan. Mitä budjettiin tulee niin parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa pystyn venymään tuonne 400 euroon, mutta alempi hinta säästäisi minut nuudeleihin tukehtumiselta.
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
pekka montin
11.06.2011 01:14:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varjohukka: Antakaahan arvon palstaveljeni apua sitä kaipaavalle. Aikeissa on nyt ostaa jonkinlainen kiipparivahvistin, joka soveltuu kotisoiton (ja naapurien kiusaamisen) lisäksi myös bändisoitantaan. Mitä budjettiin tulee niin parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa pystyn venymään tuonne 400 euroon, mutta alempi hinta säästäisi minut nuudeleihin tukehtumiselta.
 
Joo.
 
Osaakos muuten joku infota noista Thomannin Behringerin kiipparimötkyistä jotka liikkuu sielä 200-300 hujakoilla? Mää tarvisin tulevaisuudessa yhen vahvistimen myös bändireeneihin. Kotikäytössä käytän laulukamojani, ja ovat palvelleet erittäin hyvin ja hienosti myös synia varten.
 
tarmo
11.06.2011 09:15:55 (muokattu 11.06.2011 09:17:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varjohukka: Antakaahan arvon palstaveljeni apua sitä kaipaavalle. Aikeissa on nyt ostaa jonkinlainen kiipparivahvistin, joka soveltuu kotisoiton (ja naapurien kiusaamisen) lisäksi myös bändisoitantaan. Mitä budjettiin tulee niin parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa pystyn venymään tuonne 400 euroon, mutta alempi hinta säästäisi minut nuudeleihin tukehtumiselta.
 
Kannattaa tsekkailla myös aktiivimonitorit/kajarit, koska ne toimii varsin mallikkaasti kiipparivahvistimena treeneissä. Aktiivikajareita/monitoreita myydään paljon enemmän kuin kiipparivahvistimia, joten niitä pitäisi löytyä hyvin myös käytettynä (= budjettiratkaisu).
 
Itse käytän mackien aktiivikaappeja. Niiden huono puoli kotisoittelussa on se, ettei 15" elementti oikein avaudu kerrostalovolumeilla. Kotona voi kuitenkin käyttää myös kuulokkeita, jos luukuttaminen ei ole mahdollista.
 
Old Joe
11.06.2011 21:23:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Kannattaa tsekkailla myös aktiivimonitorit/kajarit, koska ne toimii varsin mallikkaasti kiipparivahvistimena treeneissä. Aktiivikajareita/monitoreita myydään paljon enemmän kuin kiipparivahvistimia, joten niitä pitäisi löytyä hyvin myös käytettynä (= budjettiratkaisu).
 
Itse käytän mackien aktiivikaappeja. Niiden huono puoli kotisoittelussa on se, ettei 15" elementti oikein avaudu kerrostalovolumeilla. Kotona voi kuitenkin käyttää myös kuulokkeita, jos luukuttaminen ei ole mahdollista.

 
Tuo on hyvä vaihtoehto.
Jos bändissä on muitakin sähköisiä möly lähteitä, kannattaa harkita mikseriä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «