Aihe: Fender Mustang II
1 2
rock ankka
05.06.2011 23:01:06
A) Asentaa vaikka sen (Fender Universal) ASIO-ajurin ja testaa, toimiiko vahvari äänityssoftassa niinkuin pitää. Jos toimii, niin vika, ei ole usb-piuhassa / usb-porteissa.

Kuinka toi toimii. Ei mulla tapahdu mitää kun mä ton asensin. Ei tullu edes mitään ohjelmaa tai muuta.
Elämä on, sullakin toivottavasti :-P
Harrastelija
05.06.2011 23:01:28
Juu, meikäläiselläkin roikkuu nurkissa Mustang I ja sillä tosiaan pystyy äänittämään myös USB:n kautta.

Se vaan että Fenderin ASIO ajuri on hiukan muokattu Asio4All joten siinä pitää ulostulot säädellä erikseen äänikortille sen avulla koska styrkkari itsessään ei käsittele kuin sisään menevän singaalin.

Mitä nyt itse tuolla jotain olen nauhoitellut olen vetänyt piuhan kuulokeulostulosta äänikortin linjaan ja ihan ok jälkeä silläkin saa. Toki nyt ottaen huomioon sen ettei se mikään huippujen huippu vahvistin ole.

Hintaansa nähden kyllä varsin pätevä peli ja tosiaan melko hyvin Fusella saa muokkailtua soundeja pienempiin kotitarpeisiin.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
Harrastelija
05.06.2011 23:03:58
rock ankka: Kuinka toi toimii. Ei mulla tapahdu mitää kun mä ton asensin. Ei tullu edes mitään ohjelmaa tai muuta.

Se Asioajuri pitää hakea erikseen Fenderin sivuilta:

http://www.fender.com/en-FI/support … icles/fender-universal-asio-driver/

Tuossa asennusohjeet:

http://www.fender.com/en-FI/support … stang-audio-recording-and-playback/

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
rock ankka
05.06.2011 23:41:24
Mulla menee nyt vaan hermot. Tolta levltä ei tullut mitään ohjelmaa ja mikään ei toimi ja oikeasti, miks tää on aina mulla niin vaikeeta.... No siis kuitenkin,
Onko tolla levyllä joku ohjelma, missä se on, miten asennetaan, mitä sitten ja apua.
Ja olen tosiaan ihan huono tietokoneiden kanssa (käyttänyt vasta pari vuotta konetta)
hyvä kun osaan koneen avata.
Kiitos jos jaksatte oikein perusteellisesti selittää ja vastata mulle
Elämä on, sullakin toivottavasti :-P
Sjömanni
06.06.2011 00:24:50 (muokattu 06.06.2011 00:25:57)
rock ankka: Mulla menee nyt vaan hermot. Tolta levltä ei tullut mitään ohjelmaa ja mikään ei toimi ja oikeasti, miks tää on aina mulla niin vaikeeta.... No siis kuitenkin,
Onko tolla levyllä joku ohjelma, missä se on, miten asennetaan, mitä sitten ja apua.
Ja olen tosiaan ihan huono tietokoneiden kanssa (käyttänyt vasta pari vuotta konetta)

Lataa FUSE software tuolta: http://fendercs.com/support/article.php?kb_id=48

Lataa Fender ASIO tuolta: http://fendercs.com/support/article.php?kb_id=70

Oon nyt duunissa joten mulla ei ole Mustangia nyt tässä vieressä.. Ehkä joku voi jatkaa tästä.

EDIT: Kunnon manuaalin puutetta on kritisoitu tämän vahvarin kohdalla. Mutta kyllähän se olisikin paksu pumaska...
Harrastelija
06.06.2011 00:25:38
rock ankka: Mulla menee nyt vaan hermot. Tolta levltä ei tullut mitään ohjelmaa ja mikään ei toimi ja oikeasti, miks tää on aina mulla niin vaikeeta.... No siis kuitenkin,

Tuolla aikaisemmin kerroit että olet ladannut Fusen ja asentanut sen. Siis ilmeisesti sulla on suht uusi versio siitä. Meikäläisellä on 2.2.2 ja uusimman saa aina ladattua tuolta:

http://www.fender.com/en-FI/support … -fuse-software-application-download

Eli usb johto kiinni vahvistimeen, toinen pää tietsikan usb paikkaan. Kokeile eri paikkoja jos jossain ei toimi.

Ennen kun avaat koneella Fusen, pistä vahvistin päälle että sen antama usb singaali on saman tien käytössä.

Ja vasemmassa alanurkassa Fusessa pitäs sitten lukea "Connetcted to Mustang".

Se ei ole sen vaikeampaa silloin kun se toimii.

Yks juttu on kylläkin se että jos koneella ei ole Microsoftin Silverligth:ia, Fuse ei toimi, mutta se nyt yleensä tulee nykyisin Windowsin päivityksissä.

Jos sitten haluat nauhoitella jotain koneelle, tarvitset siihen eri ohjelman ja jos sulla ei kunnollista Asio äänikorttia ole, niin ton Fender Asion, mutta se on toinen juttu jota tässäkin ketjussa on jo neuvottu.

Yks vaihtoehto on myös että poistat Fusen koneelta ja asennat sen uudestaan, se auttaa joskus.

Kokeile nyt noi tai kerro tarkemmin koneesi tiedot ja miten koitat Fusea ja styrkkaria käyttää yhdessä.

Harrastelija
Harrastelija
06.06.2011 14:19:33 (muokattu 06.06.2011 14:20:05)
rock ankka: Kiitos kaikille neuvoista.
Sellaista vielä kyselen että mikä ton vahvarin mukana tulevan levyn idea on. Olen katsonut sieltä kaikenlaisia videoita, mutta en mä sieltä ole miteen ohjelmaa löytäny, vaikka levyn kannessa sanotaan että siellä joku olisikin.
Mikä toi ohjelma olisi, milloin se pitäisi ladata ja ennen kaikkea Mitä Se Tekee!!
Kunnollisen ohjekirjan olisi voinut edes englanniksi lisätä tällaisille kädettömille paviaaneille kuten minä.

Sen levyn idea on antaa tarvittavat ohjelmat styrkkarin käyttöön yhdessä tietokoneen kanssa.

Kyllä mulla ainakin löytyy User manual, Fuse, Amplitube LE, Ableton Fender edition ja näkyy siellä olevan toi Fender Asiokin noitten esittely videoitten lisäksi.

Eli se ohjelma on juuri tuo Fender Fuse ja siitä nyt tietysti kannattaa ladata netistä se uusin versio (tällä hetkellä 2.2.2), kuten nykyisin kaikesta koska levyillä on pääasiassa vanhaa kamaa.

Firmware updatekin kannattaa asentaa, koska sekin on uudempi kuin styrkkarissa valmiina oleva, tällä hetkellä uusin 1.7,4, tosin se ei ole mikään pakollinen liike ja jos kerran olet suht avuton koneitten kanssa, jätä suosiolla väliin, vaikkei se monimutkainen juttu olekaan. Kyllä se styrkkari ihan ok tavalla ilman sitäkin soi.

Harrastelija
Sjömanni
19.06.2011 22:48:03
Sjömanni: mulla ei ole Mustangia nyt tässä vieressä

Nyt on ja tein pienet testiäänitykset USB:lla.

Käyttöjärjestelmä: Windows 7
Äänitysohjelma: Audacity 1.3 Beta
Vahvistin: Mustang II

Latasin tuon Fender ASIO:n ja asensin sen. Sitten Mustang USB:lla kiinni koneeseen

Hetken oli ongelmia saada Audacity näkemään tuo Mustang, mutta ulkolaisten foorumeilta ratkaisu löytyi. Mustangin ollessa päällä ja piuhalla tietokoneesa kiinni tein näin:

Ohjauspaneeli -> Laitteisto ja äänet -> Äänilaitteiden hallinta -> Tallennus-välilehti ja alueella jossa näkyy mikrofoni ja äänikortti klikkaus tyhjällä alueella ja valitsee "näytä käytösta poistetut laitteet" niin vot, jo löytyy mustang. Ominaisuuksista sitten valkkaa että käytössä. Audacityn uudelleen käynnistys ja vot, jo pelaa.

Samoin Audacityssa pitää olla Laitteet-kohdassa Mustang valittuna äänityslaitteeksi että funkkaa. Lisäksi ainakin jos äänittelee em. tavalla luurit päässä niin äänitys-kohdasta software playthrough pois päältä. Muuten ei homma toimi.

Tein tuossa vaimon katsoessa telkkaria ekan testiäänityksen näin:

- Kitara vahvariin kiinni
- USB -piuha vahvarista koneeseen
- male - male stereo plugijohto koneen kuulokeliitännästä vahvarin AUX -liitäntään
- kuulokkeet vahvariin ja päähän kiinni
- FUSE päälle ja sopivat soundit kehiin
- Audacitystä rec:iä ja sitten vaan rokkia.

Ensin nauhoitin komppiraidan ja sitten sooloraidan päälle. Homma toimi ja vaimo sai katsoa uutiset rauhassa.

Äänitaso on hieman alhainen USB:llä äänittäessä mutta Audacityssä voi nostaa äänitetyn trackin tasoa tai sitten voi säätää vahvarin volume-potikasta lisää tasoa. Mastervola ei auta tohon eikä kuulokkeilla tai muutenkaan äänitettäessä olisikaan hyvä juttu.

Toivottavasti auttoi jotakuta.
Musamursu
23.07.2011 17:31:11
Okei olen hommannut Fender Mustang I:n ja asentanut koneelle ASIO:n ja Fusen ja Abletonin. Eli siis mitä minun pitää tehdä jotta pystyn äänittämään Abletonilla? En oikein osaa näitä hommia...
Peace, Love and Rock'N'Roll
Sjömanni
01.08.2011 13:11:01
Musamursu: Okei olen hommannut Fender Mustang I:n ja asentanut koneelle ASIO:n ja Fusen ja Abletonin. Eli siis mitä minun pitää tehdä jotta pystyn äänittämään Abletonilla? En oikein osaa näitä hommia...

http://www.fender.com/en-NL/support … ustang-audio-recording-and-playback

Tuossa ohjeet tekniikan virittämiselle.

abletonissa: Help -->Help View --> sivuun aukeavasta ikkunasta kohta "recording". Siinä seikkaperäiset pikaohjeet jotta pääset alkuun.
Musamursu
01.08.2011 14:18:42
Sjömanni:abletonissa: Help -->Help View --> sivuun aukeavasta ikkunasta kohta "recording". Siinä seikkaperäiset pikaohjeet jotta pääset alkuun.

kiitti palijo
Peace, Love and Rock'N'Roll
Sjömanni
01.08.2011 15:28:21
Sjömanni: Nyt on ja tein pienet testiäänitykset USB:lla.

Latasin tuon Fender ASIO:n ja asensin sen. Sitten Mustang USB:lla kiinni koneeseen

Sen verran tuli puhuttua puuta heinää että Audacityllä ei ole ASIO-tukea ellei sitä itse siihen koodaile. Mustangia voi siis kuitenkin käyttää Audacityssä äänilähteenä yllämainitulla tavalla.

Abletonissa Fender ASIO:ta voi käyttää ajurina ja se on ilmeisesti parempi ajuri..öh..olikohan latenssiongelmien välttämiseksi ja paremman tallennuslaadun aikaansaamiseksi.
rock ankka
27.05.2012 23:40:12
Asiaan...
Olen tullut siihen tulokseen, että muistangin särö ei ole aivan sitä, mitä sen haluaisin olevan, joten olen suunnitellut säröpedaalin ostamista tämän ongelman ratkaisuksi. Tässä kuitenkin mietityttää, että miten tuollainen erillinen efekti soveltuu käytettäväksi transistori vahvistimen kanssa, onko tälläinen yhdistelmä edes mahdollinen/järkevä?
Voi olla tyhmä kysymys, mutta vältetään ikävät yllätykset ;)
Banaanikalat valloittavat vielä maailman, olen aivan varma siitä
Antti1
28.05.2012 06:40:45
rock ankka: Asiaan...
Olen tullut siihen tulokseen, että muistangin särö ei ole aivan sitä, mitä sen haluaisin olevan, joten olen suunnitellut säröpedaalin ostamista tämän ongelman ratkaisuksi. Tässä kuitenkin mietityttää, että miten tuollainen erillinen efekti soveltuu käytettäväksi transistori vahvistimen kanssa, onko tälläinen yhdistelmä edes mahdollinen/järkevä?
Voi olla tyhmä kysymys, mutta vältetään ikävät yllätykset ;)

Riippuu täysin polkimesta, mutta kyllä trankut ja mallintavatkin yleensä toimivat aivan hyvin säröjen kanssa. Mustang ainakin toimii.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
heviäijä
23.06.2015 16:23:35
Jos yritän äänittää Fender Fuse ohjelman kautta, pitääkö minulla olla äänikortti? Ja mikä ihme on äänikortti? Nämä digitaaliset äänityshommat ku on aika uusi tuttavuus minulle. Kelpaako audacity tuon ohjelman kanssa? Saa ehdottaa parempiakin menetelmiä.
Metalkallo
23.06.2015 17:01:59 (muokattu 23.06.2015 17:05:52)
heviäijä: Jos yritän äänittää Fender Fuse ohjelman kautta, pitääkö minulla olla äänikortti? Ja mikä ihme on äänikortti? Nämä digitaaliset äänityshommat ku on aika uusi tuttavuus minulle. Kelpaako audacity tuon ohjelman kanssa? Saa ehdottaa parempiakin menetelmiä.

En omista fenderin vahvaria enkä ole kokeillut ohjelmistoa, mutta siinä vahvarissa pitäisi olla USB paikka ja vahvarin mukana pitäisi olla tullut USB johto. Kytket toisen pään vahvariin ja toisen tietokoneeseen. Jos ei tullut usb johtoa niin sellaisen voi toki ostaa erikseen kun vain katsoo mitkä päät pitää olla.

Äänikortti yleensä hoitaa tietokoneen äänet ja se voi olla (tietääkseni) intekroitu tai erillinen/irrallinen. Yleensä irrallinen liitettävä osa. Läppäreissä kait se on yleensä intekroitu ja intekroitu tarkoittaa, että se on liitetty koneeseen eikä ole irrallinen lisättävä osa. Vähän niin kuin jos näytönohjain on intekroitu.

Audacity on luultavasti tuon fenderinkin kanssa ihan hyvä nauhoitukseen.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
heviäijä
23.06.2015 17:29:36
Juu kiitti piuhat on ja Fenderin ohjelmistokin on asennettu kyseessä on läppäri. Audacity vaikuttaa kohtuu hyvältä näin alkuun.
Kimmo72
23.06.2015 17:36:20
Metalkallo: Äänikortti yleensä hoitaa tietokoneen äänet ja se voi olla (tietääkseni) intekroitu tai erillinen/irrallinen. Yleensä irrallinen liitettävä osa. Läppäreissä kait se on yleensä intekroitu ja intekroitu tarkoittaa, että se on liitetty koneeseen eikä ole irrallinen lisättävä osa. Vähän niin kuin jos näytönohjain on intekroitu.

Plussan arvoinen kuvaus :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Stone
01.06.2017 07:31:13

Sjömanni: Nyt on ja tein pienet testiäänitykset USB:lla.

Hetken oli ongelmia saada Audacity näkemään tuo Mustang, mutta ulkolaisten foorumeilta ratkaisu löytyi. Mustangin ollessa päällä ja piuhalla tietokoneesa kiinni tein näin:

Ohjauspaneeli -> Laitteisto ja äänet -> Äänilaitteiden hallinta -> Tallennus-välilehti ja alueella jossa näkyy mikrofoni ja äänikortti klikkaus tyhjällä alueella ja valitsee "näytä käytösta poistetut laitteet" niin vot, jo löytyy mustang. Ominaisuuksista sitten valkkaa että käytössä. Audacityn uudelleen käynnistys ja vot, jo pelaa.

Samoin Audacityssa pitää olla Laitteet-kohdassa Mustang valittuna äänityslaitteeksi että funkkaa. Lisäksi ainakin jos äänittelee em. tavalla luurit päässä niin äänitys-kohdasta software playthrough pois päältä. Muuten ei homma toimi.

Tein tuossa vaimon katsoessa telkkaria ekan testiäänityksen näin:

- Kitara vahvariin kiinni
- USB -piuha vahvarista koneeseen
- male - male stereo plugijohto koneen kuulokeliitännästä vahvarin AUX -liitäntään
- kuulokkeet vahvariin ja päähän kiinni
- FUSE päälle ja sopivat soundit kehiin
- Audacitystä rec:iä ja sitten vaan rokkia.

Ensin nauhoitin komppiraidan ja sitten sooloraidan päälle. Homma toimi ja vaimo sai katsoa uutiset rauhassa.

Äänitaso on hieman alhainen USB:llä äänittäessä mutta Audacityssä voi nostaa äänitetyn trackin tasoa tai sitten voi säätää vahvarin volume-potikasta lisää tasoa. Mastervola ei auta tohon eikä kuulokkeilla tai muutenkaan äänitettäessä olisikaan hyvä juttu.

Toivottavasti auttoi jotakuta.

Vanha ketju, joka sattuu hyvin ongelmaani.

Tein koeäänityksen mustangin USB:llä-->pc-->Reaper äänitys-softa. Hyvää ääniraitaa, mutta ääntähän pc:lta/Reaperista ei saa pihalle. Onko tässä ratkaisu tuo plugipiuha pc:n kuulokelähdöstä mustangin auxiin?

Tai sitten äänikortti käyttöön ja unohtaa usb-pelleilyt...
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)