JanneT 17.05.2011 14:08:40 (muokattu 17.05.2011 14:09:30) | |
---|
spedecaster: Terve. Olen hankkimassa ensimmäistä ukuleleä ja kaipaisinkin vähän vinkkejä, ehdotuksia, kokemuksia kyseisistä soittimista. Sen verran olen jo päättänyt, että tenoria olen ostamassa ja hinta saisi olla maksimissaan sellasen 250e. Onhan toi ensimmäiseksi ukuleleksi aika hinnakas, mutta soittimissa en ole hirveästi viittinyt pihtailla. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa =) Tässä pari mallia mitä olen katsellut: http://www.thomann.de/fi/lanikai_lu21te.htm ja http://www.thomann.de/fi/lanikai_tenor_ukulele_steq.htm Onko kokemuksia kyseistä ukeista? Mites lanikai merkkinä yleensä? Kaikki kommentit, neuvot, ehdotukset yms tervetulleita! Itse voisin suositella näitä saksalais valmisteisia kokopuu (ei laminoituja) ukeja: http://brueko.de/en/index.html Noiden yhtämallia saa Thomannilta, mistä omanikin tilasin. Vaikkei peli olekaan välttämättä niin näyttäviä, niin paljon olen saanut kehuja omani soundin suhteen. Halvimmat soprano mallit on 120e ja konsertit 220e ylöspäin. Itse olen aikeissa tilata Brükolta suoraan tuollaisen konsertti mallin. Brükon ukeista löytyy kyllä video arvosteluja muistaakseni YouTubestakin, jos etsii. Tuolta saa siis tenoreitakin! Voihan vitalis...Cee U Nx Time... "The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki) |
spedecaster 17.05.2011 20:01:18 (muokattu 17.05.2011 20:05:39) | |
---|
Joo oon lukenut kanssa positiivista bruekon ukeista, mutta päädyin tilaamaan ton Lanikai LU21TE:n joka lukemani / kuulemani perusteella ihan ok peli. No se jää nähtäväksi :) Kumpa se nytten saapuis vaan nopee ;) Olin pikkasen malttamaton odottelemaan vinkkejä ja kokemuksia =) |
FinnUkeFan 02.06.2011 08:55:36 | |
---|
CAUTION: Please be advised that there are unconfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased SENSE OF WELL-BEING, a compulsive NEED TO SMILE and reputed INCREASES OF ROMANTIC ACTIVITIES in uke players of all ages. |
rasavili 02.06.2011 11:24:47 | |
---|
|
Thevisa 04.06.2011 20:52:36 | |
---|
Rauhaa, rakkautta ja 20 euron ukuleleja, ei mitään neitsyen kiimanesteillä kostutetusta sukupuuttoon kuolleesta amazonilaislepästä valmistettua hifistelyä. |
Itse odottelen tässä vieläki ukuleleani saksasta :D No tulee vissiin ens viikolla sitten, toivottavasti mahd pian :) |
spedecaster 07.06.2011 21:08:03 | |
---|
Jee. ukulele saapui ja tyttöystävä vielä koitti piilotella sitä, ettei menis koko ilta sitä rämpyttäessä :) No minäpäs sain selville sen, että se oli tullut kotiin ollessani töissä. No ensimmäisiä mietteitä soittimesta.. tuntuu ihan hyvältä kädessä, eli ei siis liian pieni kuten pelkäsin. kopan reuna on todella terävä ja oikean käden vartta hiertää ikävästä.. vähän pettynyt :) Mukana tuli aquila.n kielet (vissiin hyvät?) :o Viimeistely tollast perus, mutta ei tolla hinnalla mitään hohdokasta odottanutkaan saavansa, mutta nauhat ovat sileät ja ei soitettavuudessa mitään valittamista. Vähän jäi hämäämään toi "low g tuning" eli siis pitää vissiin ostaa uus g kieli? Onko tämä http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ;tuotekoodi=9U&tuoteryhma_id=85 se jonka tarvitsen? Sopiiko conserton "low g" myös tenoriini? Kiitos ja kuittaan :) "Ei ole tyhmiä kysymyksiä. On vain tyhmiä ihmisiä" :) |
s4ntt_ 21.06.2011 23:07:52 (muokattu 22.06.2011 13:20:44) | |
---|
Nyt olisi varaa jo vähän "parempaan" ukeen kun tuo Reno on. Enää pitäisi löytää paikka mistä tilata. Applause UAE20-5E on ollut harkinnassa jo jonkun aikaa, mimmoinen masiina se oikein on? Suomesta sitä en ole löytänyt ja Thomannille näyttäisi saapuvan vasta Heinäkuun lopussa uusi satsi noita. Eli mistä muualta päin eurooppaa porukat on niitä tilaillut tai mistä niitä yleensäkkään saisi? Ja miten pelittää tuon Microcuben kanssa kyseinen uke? Niin ja vielä ehtii vaikuttaa valintaan ;) Edit: Löysin toisen miellyttävän elektroakustisen: Lanikai LU21CE, mitä mieltä tästä? |
weelie 22.06.2011 14:56:06 | |
---|
spedecaster: Jee. ukulele saapui ja tyttöystävä vielä koitti piilotella sitä, ettei menis koko ilta sitä rämpyttäessä :) No minäpäs sain selville sen, että se oli tullut kotiin ollessani töissä. No ensimmäisiä mietteitä soittimesta.. tuntuu ihan hyvältä kädessä, eli ei siis liian pieni kuten pelkäsin. kopan reuna on todella terävä ja oikean käden vartta hiertää ikävästä.. vähän pettynyt :) Mukana tuli aquila.n kielet (vissiin hyvät?) :o Viimeistely tollast perus, mutta ei tolla hinnalla mitään hohdokasta odottanutkaan saavansa, mutta nauhat ovat sileät ja ei soitettavuudessa mitään valittamista. Vähän jäi hämäämään toi "low g tuning" eli siis pitää vissiin ostaa uus g kieli? Onko tämä http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ;tuotekoodi=9U&tuoteryhma_id=85 se jonka tarvitsen? Sopiiko conserton "low g" myös tenoriini? Kiitos ja kuittaan :) "Ei ole tyhmiä kysymyksiä. On vain tyhmiä ihmisiä" :) Siis sua hämää se re-entrant viritys? eli high-G... Low-G:tä en oikein laittaisi sopranoon. Ei oikein toimi, mielestäni. Punotut low-G:t menee poikki turhan nopeasti, että siinä mielessä punomaton on parempi vaihtoehto, mutta toisaalta tenorissani saundasi epävireiseltä sekin. IMO. Aquilat on hyvät. Paitsi se punottu low-G joka mulla oli meni poikki viikossa parissa. Mutta soprano-ukulelessani on concert-kokoisen Aquilat, ja saundaavat mainiolta! Lisäksi Aquilan tekijät on mahtiperhe, olen tavannut kun olivat täällä Helsingissä käymässä. Kilpailevat tuotteet ovat nailonia tai fluorocarbon-siimaa. Martin fluorocarbon yksi hyvä ja halpa vaihtoehto, ei saa low-G:nä. Mulla on sopranossa siis high-G ja tenorissa low-G. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
weelie 22.06.2011 15:00:22 | |
---|
s4ntt_: Nyt olisi varaa jo vähän "parempaan" ukeen kun tuo Reno on. Enää pitäisi löytää paikka mistä tilata. Applause UAE20-5E on ollut harkinnassa jo jonkun aikaa, mimmoinen masiina se oikein on? Suomesta sitä en ole löytänyt ja Thomannille näyttäisi saapuvan vasta Heinäkuun lopussa uusi satsi noita. Eli mistä muualta päin eurooppaa porukat on niitä tilaillut tai mistä niitä yleensäkkään saisi? Ja miten pelittää tuon Microcuben kanssa kyseinen uke? Niin ja vielä ehtii vaikuttaa valintaan ;) Edit: Löysin toisen miellyttävän elektroakustisen: Lanikai LU21CE, mitä mieltä tästä? Kommentoisin mutta kun en osaa, sillä en mikitetyistä oikein ole koskaan tykännyt. Se mikitetty saundi vaan on yleensä aikas kaukana ukulelesaundin kauneudesta. http://ukulelenurkka.arkku.net/phpBB2/ palstalla oli myynnissä lankku-ukulele, joka voisi olla yksi vaihtoehto, pyynti oli 100€ (myyjä Helsingissä, tunnen hänet ja ostin sopranonikin häneltä jokunen vuosi sitten). No mutta, Lanikai on vähän niin kuin Skoda, toimii, muttei inspiroi. Applause UAE20-malleja olen soitellut joitain, ja pidän niistä, mutta ne ovat sellaisia muovisia vekottimia, eli akustisesti ei kovin kovaäänisiä. Hintansa väärti on kuitenkin, tietty kiinalainen ja kansi ajan mittaan uppoaa hivenen jne. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
s4ntt_ 22.06.2011 21:56:39 | |
---|
Kiitos hyvästä vastauksesta, auttoi paljon! En löytänyt mitään linkkisi takaa. Mikä uke olisi sitten kannattava ostos semmoisella noin 200e budjetilla? Mikitetty tai ei. |
weelie 22.06.2011 22:11:02 | |
---|
s4ntt_: Kiitos hyvästä vastauksesta, auttoi paljon! En löytänyt mitään linkkisi takaa. Mikä uke olisi sitten kannattava ostos semmoisella noin 200e budjetilla? Mikitetty tai ei. Palstalle pitää rekisteröityä, että näkee sen ketjun mitä tarkoitin: http://ukulelenurkka.arkku.net/phpBB2/viewtopic.php?t=972 jossa lukee näin: "Sunburst Jazz Concert Eleuke Lots has changed in Eleuke land since the earlier models. This one has a beefy neck with a decent setup and fine electronics. Its not its fault that my Kanile'a is getting a misi at the insistence of the other band member (my husband). It's not that I'm obsessed with plugging in or making ukes louder than they should be, but it is easier to dial in a matching sound. It has a headphone out (I'd recommend something like Koss portapro headphones, or Sennheiser px-100-ii or 200-ii), and comes with the mini-mini cable and of course the gig bag. It currently has on Fremont Blackline mediums. Cost - €100.00 " Parilla huntilla itse ostaisin vaikkapa Mainland, MahiMahi, Cordoba, Bruko, jne. Merkkejä ikävä kyllä on nykyisin niin monia etten pysy mukana, kun en aktiivisesti soitinta etsi. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
s4ntt_ 22.06.2011 23:01:52 (muokattu 23.06.2011 17:42:10) | |
---|
|
Veikko 27.06.2011 23:26:38 (muokattu 27.06.2011 23:37:08) | |
---|
s4ntt_: Nyt olisi varaa jo vähän "parempaan" ukeen kun tuo Reno on. Enää pitäisi löytää paikka mistä tilata. Applause UAE20-5E on ollut harkinnassa jo jonkun aikaa, mimmoinen masiina se oikein on? Suomesta sitä en ole löytänyt ja Thomannille näyttäisi saapuvan vasta Heinäkuun lopussa uusi satsi noita. Eli mistä muualta päin eurooppaa porukat on niitä tilaillut tai mistä niitä yleensäkkään saisi? Ja miten pelittää tuon Microcuben kanssa kyseinen uke? Niin ja vielä ehtii vaikuttaa valintaan ;) Edit: Löysin toisen miellyttävän elektroakustisen: Lanikai LU21CE, mitä mieltä tästä? Mulla on tuo Applause, ihan hyvä soitin, mutta melkoisen pieni, mulle jopa liian pieni. Pojatkaan ei tuosta ole soittamisesta innostuneet niin hankkiudun varmaan tuosta eroon ja ostan consert-kokoisen uken. En tiedä miten microcuben kanssa pelittää, mutta Fender m80-vaffistimen kanssa ihan ok. "Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki |
s4ntt_ 28.06.2011 19:44:00 | |
---|
Joo, tuon Applausen jo "hylkäsin" vaihtoehdoista, koska itsekkin pidän niistä concert kokoisista enemmän. |
rasavili 05.07.2011 20:33:04 | |
---|
|
Josid 22.07.2011 11:32:38 | |
---|
You can't solve all the world's problems with a shotgun! |
JanneT 29.07.2011 11:42:58 (muokattu 29.07.2011 11:43:50) | |
---|
s4ntt_: Kiitos taas! Ei ole vielä tullut vahvistus viestiä joten en ole päässyt käsiksi tuonne ukulelenurkkaan. Löysin kuitenkin tällaisen http://www.brueko.de/shop/product_i … id=c86345e55695972fc99fd3ccf4575faf mitä mieltä tästä? Kokemusta tuosta Concertti koon Brükosta ei ole, mutta se on käsittääkseni materiaaleiltaan sama, kuin heidän perus Sopranonsa, jollainen minulla on. Sopranossa ei tosin ole ruusupuu otelautaa. Sopraano on ainakin mielestäni hyvin rakennettu ja puusta tehdyt satula ja talla näyttävät hienoilta. Mitään turhia koristeluja soittimeen ei ole laitettu ja sillä juuri noitten perus mallien hinnat vissiin voidaankin pitää kohtuullisina. Tykkään Sopranoni soinnista ja kaulalla kaikki nauhat soivat vireisesti sekä nauhatyö näyttää hyvältä. Liimaukset ja rakennus jälki yleensäkkin on siistiä. Ja bonuksena noissa Brükon soittimissa on tietysti se, että niiden kanssa tietää mistä ne ovat tulleet (saksasta) ja kuka on ne tehnyt (Brükon perheyritys). Voihan vitalis...Cee U Nx Time... "The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki) |
FinnUkeFan 22.08.2011 19:50:36 | |
---|
Josid, kyselit Harley Bentonista. Mun ensimmäinen uke oli just sellainen. Ei häävi, mutta kun vaihdoin paksummat (kitarasatsista) Aquilan kielet ja tein monta pientä hienosäätöä sain soittimen soimaan D-vireisenä kohtalaisesti. Eli tyypilliset tuunaukset, olipa mikä tahansa halppis kyseessä. CAUTION: Please be advised that there are unconfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased SENSE OF WELL-BEING, a compulsive NEED TO SMILE and reputed INCREASES OF ROMANTIC ACTIVITIES in uke players of all ages. |
Filemon 06.11.2011 21:24:53 | |
---|
Tämä viesti ei sisällä mitään informatiivisesti merkittävää sisältöä, mutta ihan pakko oli hehkuttaa kaikille, kuinka hauskaa mulla on ollut tässä muutamana päivänä lahjaksi saamani ukulelen kanssa. Lahjapakkaus (ei siis mikään kaupan bundle, vaan musiikkikaupasta erikseen haalittuja tuotteita) sisälsi 240 sointua sisältävän oppaan, 24 Easy Sogs For Ukulele - kirjasen ja todennäköisesti suhteellisen halvan Aloha merkkisen Uken. Yllättävän hyvin vire on kuitenkin säilynyt halpikseksi. Kaikki lähti siitä, kun katselin Youtubesta While My Guitar Gently Weeps -versioita kitaralle ja näin vahingossa Jake Shimabukuron version biisistä. En vaan meinannut uskoa korviani ja kieltämättä tuli vaahdottua siitä ympäriinsä... joka johtikin sitten merkkipäivänä tähän ylläriin. Joutunee varmaan tietotaidon kasvaessa hankkimaan jotain laadukkaampaa soitinta. On tää vaan kerta kaikkiaan niin helevetin hauskaa rämpyttelyä. :) Interviewer: "Is Ringo Starr the best drummer in the world?", John Lennon: "He's not the best drummer in the Beatles". |