Veepee 02.06.2011 13:03:09 | |
---|
Freewheeler: Tilasin Englannista The Creameryn käsintehdyn Wide Range Humbuckerin kloonin. Siinä ei ole niitä harvinaisia ja haluttuja cunife-magneetteja, mutta magneettiruuvit, kelojen koot, käämitys ja arvot ovat samat kuin Fenkun 70-luvun alun mikeissä. Oheisista fotoista näette, kuinka surkea esitys on Fenderin oma RI-versio aiheesta. Mustakelainen MIM on ihan perushumppari, joka on mahdutettu WRHB:n kuoriin lisäämällä kelojen ympärille jotain vahan tapaista mössöä. Ja magneettikin on sellainen Gibsontyyppinen levy kelojen välissä... Huhhuh. En ole vielä kytkentäohjeiden puutteesta kolvannut The Creameryn WRHB:tä Tele Customiin, mutta huomenissa saan tietää mikin 4-johtoisen pihan oikean kytkennän. Sitten saatte soundinäytteet & mielipiteeni, vaikkette haluaisikaan :-) http://www.propellihattu.fi/widerange/widerangetop.jpg http://www.propellihattu.fi/widerange/widerangetop2.jpg http://www.propellihattu.fi/widerange/widerangebottom.jpg http://www.at-the-creamery.co.uk/ EDIT: sain kytkiksen ja pikaisen testauksen perusteella soundi on juuri sitä originaalimeininkiä mitä hainkin :-) Mikki on vaan vastavaiheessa tallamikin kanssa, odottelen tekijältä lisäohjeita... Näistä ehdottomasti soundinäytettä! Jos vielä löytyisi vertailuja samoilla kamoilla alkuperäisiin wide rangeihin niin huhhuh! :) Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |
Freewheeler 02.06.2011 14:15:23 | |
---|
Veepee: Näistä ehdottomasti soundinäytettä! Jos vielä löytyisi vertailuja samoilla kamoilla alkuperäisiin wide rangeihin niin huhhuh! :) Huitaisen demopätkän lähiaikoina. Ero MIM-mikkiin on kyllä huikea :-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Ikosaedri 02.06.2011 16:30:50 | |
---|
mattim: Ei kuulu vakiovarustukseen. Ompa outoa. Uutena ostin liikkeestä =D. Noh, ei oo onneks vaikee vaihtaa logaritmistä siihen, jos sillä ikinä on väliä =) |
Freewheeler 02.06.2011 17:34:54 | |
---|
http://youtu.be/tbqVGtDkTU0 Siinä The Creamery Wide Range Humbuckerin soundisampleja, olkaapa hyvä. On se hämmästyttävän hyväsoundinen mikki... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Veepee 02.06.2011 22:24:17 (muokattu 02.06.2011 22:24:29) | |
---|
Freewheeler: http://youtu.be/tbqVGtDkTU0 Siinä The Creamery Wide Range Humbuckerin soundisampleja, olkaapa hyvä. On se hämmästyttävän hyväsoundinen mikki... Tuliko sulle siis pelkät uudet sisuskalut tohon kaulamikkiin, kun näytti olevan vielä Fenderin kuoret? E: Vaiko upgrade? Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |
Freewheeler 02.06.2011 22:27:05 | |
---|
Veepee: Tuliko sulle siis pelkät uudet sisuskalut tohon kaulamikkiin, kun näytti olevan vielä Fenderin kuoret? E: Vaiko upgrade? Pelkät sisuskalut, kuoren vaihto kesti minuutin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Veepee 04.06.2011 20:08:34 | |
---|
Puhe kun on '72 Teleistä... Sipaisin juuri omaan reissue Deluxeeni suositun modauksen, eli korvasin tehdasasenteiset 250k potikat 500k-ohmisilla. Kitaran päältä kyllä lähti "matto" pois ja soundi selkeytyi huomattavasti. Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |
antnis 04.06.2011 22:23:44 | |
---|
Kävin soittelemassa eilen butterscotch blondea CV 50's Teleä, olipa hauska peli. Melkein jo kaduttaa, kun en ottanut mukaani. |
Freewheeler 05.06.2011 10:40:16 | |
---|
Veepee: Puhe kun on '72 Teleistä... Sipaisin juuri omaan reissue Deluxeeni suositun modauksen, eli korvasin tehdasasenteiset 250k potikat 500k-ohmisilla. Kitaran päältä kyllä lähti "matto" pois ja soundi selkeytyi huomattavasti. Heitä 1-megaiset, paranee tuostakin. Alkuperäisissä oli megaiset. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Veepee 05.06.2011 13:49:36 | |
---|
Freewheeler: Heitä 1-megaiset, paranee tuostakin. Alkuperäisissä oli megaiset. Tulee liian treblekkäät, ainakin mulle. Viissatasillakin joutuu nyt tallamikkiä vähän leikkaamaan, että saa hyvän tasapainon mikkien välille. Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |
Freewheeler 05.06.2011 16:23:09 (muokattu 05.06.2011 16:25:02) | |
---|
Veepee: Tulee liian treblekkäät, ainakin mulle. Viissatasillakin joutuu nyt tallamikkiä vähän leikkaamaan, että saa hyvän tasapainon mikkien välille. Mitä sulla on tallassa? Edit: Deluxestahan siis oli kyse. Tallaan 250K ja etumikille 1Meg. On tasapainossa sitten ne. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Pajan '67 oli pirun hyvä! Harmi, että se on orkkiskuntoinen. Hintaa vähän liikaa! Everyone is a per-son |
Abysmal 05.06.2011 18:54:20 | |
---|
Heittäkääpä tähän väliin nopeita neuvoja Telecasterin ostoa suunnittelevalle. Malleja on monenlaisia, mutta mikä on niistä parhain? Paras on toki suhteellinen käsite, mutta mieluusti sijoittaisin turvalliseen ja varmaan. Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia. Aion hommata ihan laatupelin, joten budjetti on päälle tonnin. Budjetin katto tulee vastaan siinä 1500 euron paikkeilla. En oo kitaratekniikan asiantuntija, mutta muutamia peruskriteerejä osaan silti kitaralle asettaa. Mikkien tulee olla hyvät ja Made In Korea-tavaraa en tahtoisi ostaa. Puulaadulla lienee myös väliä. Ehdotuksia siis! |
jaspiq 05.06.2011 19:18:51 | |
---|
Abysmal: Heittäkääpä tähän väliin nopeita neuvoja Telecasterin ostoa suunnittelevalle. Malleja on monenlaisia, mutta mikä on niistä parhain? Paras on toki suhteellinen käsite, mutta mieluusti sijoittaisin turvalliseen ja varmaan. Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia. Aion hommata ihan laatupelin, joten budjetti on päälle tonnin. Budjetin katto tulee vastaan siinä 1500 euron paikkeilla. En oo kitaratekniikan asiantuntija, mutta muutamia peruskriteerejä osaan silti kitaralle asettaa. Mikkien tulee olla hyvät ja Made In Korea-tavaraa en tahtoisi ostaa. Puulaadulla lienee myös väliä. Ehdotuksia siis! Itse lähtisin siitä kaulaprofiilista ja radiuksesta liikkeelle. Moneen makuun löytyy tuohon hintaan kun katsastaa torinkin tarjonnan. "To err is human; to forgive is divine." |
mattim 05.06.2011 19:40:53 (muokattu 05.06.2011 19:44:19) | |
---|
Abysmal: Heittäkääpä tähän väliin nopeita neuvoja Telecasterin ostoa suunnittelevalle. Malleja on monenlaisia, mutta mikä on niistä parhain? Paras on toki suhteellinen käsite, mutta mieluusti sijoittaisin turvalliseen ja varmaan. Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia. Aion hommata ihan laatupelin, joten budjetti on päälle tonnin. Budjetin katto tulee vastaan siinä 1500 euron paikkeilla. En oo kitaratekniikan asiantuntija, mutta muutamia peruskriteerejä osaan silti kitaralle asettaa. Mikkien tulee olla hyvät ja Made In Korea-tavaraa en tahtoisi ostaa. Puulaadulla lienee myös väliä. Ehdotuksia siis! Näin tarkoilla spekseillä lähtisin tästä liikkeelle: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=525574 Hintaa ei ole tosin tarpeeksi ; - ) Hyvä kitara, hinta kohdillaan, mikäli kitaran kunto on edes kohtuullinen. Tästä sitten eteenpäin kokemuksen karttuessa ja vaatimusten muuttuessa. Matti "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
Abysmal 05.06.2011 20:38:13 (muokattu 05.06.2011 20:50:58) | |
---|
Lähinnä haluaisin tietoa mahdollisista eroavaisuuksista Telecaster-mallien välillä. Eroja mikrofoneissa, puulaaduissa ja valmistusmaassa? Kaulaprofiili on asia, joka selviää vasta saadessaan kitaran käteensä. Tällä hetkellä mulla on kitara, joka ei varsinaisesti sovi musiikkiin, jota soitan. Yritän siis etsiä hiukan tyylitajuisempaa keppiä. Telecaster vaikuttaa melko ilmiselvältä vaihtoehdolta. Tykkään soitella funk-juttuja ja niihin Telecaster lienee oikea työväline. Eikä hinnan tietenkään tarvitse olla just se 1500. Tosta kun jäis muutama sata euroa jäljelle, vois vihdoin ostaa myös Wahin. |
Joees 05.06.2011 22:16:36 | |
---|
Abysmal: Lähinnä haluaisin tietoa mahdollisista eroavaisuuksista Telecaster-mallien välillä. Eroja mikrofoneissa, puulaaduissa ja valmistusmaassa? Kaulaprofiili on asia, joka selviää vasta saadessaan kitaran käteensä. Tällä hetkellä mulla on kitara, joka ei varsinaisesti sovi musiikkiin, jota soitan. Yritän siis etsiä hiukan tyylitajuisempaa keppiä. Telecaster vaikuttaa melko ilmiselvältä vaihtoehdolta. Tykkään soitella funk-juttuja ja niihin Telecaster lienee oikea työväline. Eikä hinnan tietenkään tarvitse olla just se 1500. Tosta kun jäis muutama sata euroa jäljelle, vois vihdoin ostaa myös Wahin. No eiks ne puut, mikit ja valmistusmaat näe aika tehokkaasti valmistajan sivuilta? Puiden laadusta on taas sinänsä mun mielestä vähän tyhmä mennä sanomaan mitään yleistystä kun puu on eläväistä materiaalia. Kahdessa saman mallin eri yksilössäkin voi olla ihan tarpeeks eroa, tai sitten ei. Mut jos jotain funkya vätkytystä vetää niin periaatteessa tele kuin tele. Jos haluut mahdollisimman perinteisestä kaavasta lähteä niin fenkulla on esimerkiksi 52 reissue. Muilla valmistajilla löytyy myös aiheesta tulkintaa. Heitä sä ennemmin jo tutkailtuja vaihtoehtoja niin porukan ois vähän helpompi kertoa sulle niistä jotain. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Abysmal 05.06.2011 23:04:20 | |
---|
Methis: No eiks ne puut, mikit ja valmistusmaat näe aika tehokkaasti valmistajan sivuilta? Joo, kyllä ne näkee. Eihän kyse siitä oo. Lähinnä olisin niitä vertaillut. Heitä sä ennemmin jo tutkailtuja vaihtoehtoja niin porukan ois vähän helpompi kertoa sulle niistä jotain. Alustavasti mulla on ollut harkinnan kaksi mallia: American Standard ja '72 Custom. Funk-tehon lisäks haen lämmintä rock-soundia. Noi lienee perinteikkäitä malleja, mutta kertokaa niistä nyt enemmän. Ensimmäistä kertaa oon ostamassa Fenderin valmistamaa kitaraa. Linkit kitaroihin: http://www.fender.com/en-FI/products/search.php?partno=0110500700http://www.fender.com/en-FI/products/search.php?partno=0137502306 |
Joees 05.06.2011 23:43:18 | |
---|
Abysmal: Joo, kyllä ne näkee. Eihän kyse siitä oo. Lähinnä olisin niitä vertaillut.
Alustavasti mulla on ollut harkinnan kaksi mallia: American Standard ja '72 Custom. Funk-tehon lisäks haen lämmintä rock-soundia. Noi lienee perinteikkäitä malleja, mutta kertokaa niistä nyt enemmän. Ensimmäistä kertaa oon ostamassa Fenderin valmistamaa kitaraa. Linkit kitaroihin: http://www.fender.com/en-FI/products/search.php?partno=0110500700 http://www.fender.com/en-FI/products/search.php?partno=0137502306 Stankusta en sano mitään kun ei ole omaa kokemusta. Tai on, mutta se oli '89 ja hitusen erilainen spekseiltään muutenkin... '72 custom taasen on oikein mainio ruoska ja kyllä sillä funkyt irtoaa. Rokkiahan moisella on soitettu vallankin kovasti. Mikeistä en valitettavasti osaa sanoa tuon taivaallista kun omaa kokemusta on vaan japsista ja parista 70-lukulaisesta. Tuossa tuo kaulamikki ei siis ole kuitenkaan se sama kuin niissä alkuperäisissä 70-lukulaisissa. Näissä nykyisissä on aikalailla perushumppari tungettuna tuohon isoon kuoreen. Freewheeler tossa muutama viesti takaperin aiheesta jo haastelikin. Plus tietty nuo volat ja tonet poikkeaa normaalista telestä kovastikin. Jo siksikin että niitä on enemmän. Jos et välttämättä tarvi 22-nauhaa niin mä olisin taipuvainen ottamaan stankun tilalle sen 52 reissuen. Molemmat mikit päällä on mulle aikalailla instant funk. Mut et sä tolla '72 customillakaan metsään mene. Se kaulamikki on vaan erilainen. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Veepee 05.06.2011 23:46:57 | |
---|
Freewheeler: Mitä sulla on tallassa? Edit: Deluxestahan siis oli kyse. Tallaan 250K ja etumikille 1Meg. On tasapainossa sitten ne. Tuo kävi mielessä, mutta heitin viissataset kaikkiin. Pitää koittaa hetken aikaa näin, että pääsee tähän nykyiseen soundiin paremmin sisään eri olosuhteissa. Alkuperäisessähän käytettiin megasia, mutta olihan mikitkin toisaalta erilaiset... Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |