Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line 6 M13 VS. TC Electronic Nova system
1
SynGates
30.05.2011 22:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jompikumpi noista olisi kiinnostuksen kohteena. kumpi kannattaa ostaa??
 
sonata
01.06.2011 22:53:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa miettiä mitä haluaa :) Noista tuo TC on efekteiltään huomattavasti perinteisempi kun taas M13:ssa on myöskin erikoisempaa muljutesta ja mahdollisuutta.
 
Itselläni on tuo M13 ja olen kyllä tykännyt! Tuossa on ehkäpäs se kaiku + modulaatio-puoli parasta antia. Säröt on ihan ok ja niistäkin saa todella hyvää soundia kun ruuvaa vain tarpeeksi ;)
Itse voin siis lämpöisesti suositella tuota M13:ta...Tuosta TC:n kyseisestä laitteesta ei ole aivan suoraa käytännön kokemusta, muista TC:n tuotteista kylläkin :)
 
Notta juu
SynGates
01.06.2011 23:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä itseäkin enemmän tuo M13. sillä miltei pelkästään kaikujen jne takia hakusessa :)
 
sonata
04.06.2011 00:44:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SynGates: kyllä itseäkin enemmän tuo M13. sillä miltei pelkästään kaikujen jne takia hakusessa :)
 
Tässä tapauksessa ainakin itse siis lähtisin M13 kimppuun :)
Sehän on varma tosin että kummastakin saat hyvät kaiut, mutta line6 tarjoaa ehkäpäs aavistuksen modernimpaa maailmaa niiltä osin.
 
Notta juu
tracyjacks
04.06.2011 11:59:27 (muokattu 04.06.2011 11:59:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse juuri myin oman M13:n pois ja tilalle tuli Nova System. Efektien monipuolisuuden kanssa M13 vie kyllä voiton reilustikin, mutta soundien laatu omaan korvaan on parempi Nova Systemissä. Saa ruuvattua omat soundit paljon paremmin, varsinkin overdrive-puolella, joka oli ainakin mun kamoilla ongelmana M13:n kanssa.
 
Kotisoittelussa(omakotitalo, eli kuitenkin kunnon voluumit) kun sai ruuvattua hyvät/kohtuulliset särösoundit, niin bändin kanssa soitellessa eivät sitten enää kuulostaneetkaan niin hyvältä. Nova Systemin kanssa ei tätä ongelmaa esiintynyt.
 
Go back and listen to "Daughters", bitches.
Marzi
04.06.2011 23:32:19 (muokattu 04.06.2011 23:33:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nova vie säröillään M13:sta kuin pässiä narussa, mut M13 pesee Novan siinä, ettei se ole niin konservatiivinen efekteissään. Tc tekee hyvin sen mitä tekee, mut kattaus ei oo niin monipuolinen. M13 ja muutama valikoitu säröpedaali ja se on siinä.
 
Mulla on käytössä M13 ja G-Major ja lisäksi tiettyjä erillispurkkeja. Best of all worlds. :)
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
SynGates
04.07.2011 12:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössä M13 ja G-Major ja lisäksi tiettyjä erillispurkkeja. Best of all worlds. :)
kytketkö säröpurkit vaan linjaan m13 perään?? kun käöytössäni on voxin ac4tv vaffi jossa ei looppia?
 
Sammo
04.07.2011 13:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SynGates: kytketkö säröpurkit vaan linjaan m13 perään?? kun käöytössäni on voxin ac4tv vaffi jossa ei looppia?
 
Mulla on säröpurkit ollut käytössä M13:a loopissa -- rokkibändin kanssa Fulltonen Bassdrive ja hiplaushommissa Ethos. Kaiut/viiveet saa noin särön jälkeen ja muut särön eteen. Samoin loopperin kanssa toimii mulle noin parhaiten. M13:a efektilooppi on todella käytössä kätevä, joten vaikka kuinka haluaisin säästää tilaa niin M5 ei ole vaihtoehto.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
LaXu
04.07.2011 14:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nova Systemia ei saa samaan aikaan luuppiin ja etuseen. Ainakin minun mielestäni erittäin pitkä miinus, joutuu siis käytännössä luopumaan esim. säröistä jos mielii luupissa käyttää.
 
M13 vaivaa se digihärpäkkeiden yleinen ongelma eli koska muistia on, se on tungettava täyteen kaikkea. Laite ei taatusti kärsisi tippaakaan jos efektien määrä tiputettaisiin puoleen. Tuntui olevan välillä vähän kova homma kelailla kaikkien eri vaihtoehtojen läpi. Muuten ei kyllä mitään valittamista, hyvä vekotin.
 
Marzi
05.07.2011 00:55:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SynGates: kytketkö säröpurkit vaan linjaan m13 perään?? kun käöytössäni on voxin ac4tv vaffi jossa ei looppia?
 
Mulla on erillispurkkeina säröjä ja oktaavereita yms ja ne on ennen M13:sta. M13 menee lisäksi myös efektilooppiin koska käytän pääasiassa Mesan säröä. G-Major viimeistelee. :)
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Pancake
24.06.2012 09:06:48 (muokattu 24.06.2012 09:13:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin luopua erillisistä purkeista, ko ei vain jaksa sitä jatkuvaa vianetsintää. Olenko ymmärtäny oikein, että jos haluaa käyttää vahvistimen säröjä, niin sillon olis tuo M13 parempi vaihtoehto?
 
Onkos kelhään kokemusta M9:stä? Olis ainaki pikkusen pienempi, mutta onko siinä joku selkeä puute käytettävyyen kannalta verrattuna M13.
 

 
edit. ja just sillä hetkellä ko lähetin kirjotuksen, ni tajusin katella t-kaupan sivuilta kuvia ja M9:stä puuttuu just se FX loop. Ja eikös tämä just tehe sen, että sitä on hankala käyttää vahvistimen omien säröjen kans?
 
Aman
24.06.2012 12:30:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pancake: ...M9:stä puuttuu just se FX loop. Ja eikös tämä just tehe sen, että sitä on hankala käyttää vahvistimen omien säröjen kans?
 
M9:n saat kyllä laitettua vahvistimen looppiin tai vahvistimen eteen, mutta et molempiin yhtäaikaa kuten M13:n.
 
Jos et halua käyttää mitään säröjä noista muljuttimista, tai ylipäätänsä laittaa sieltä mitään efektiä kitaran ja vahvistimen välille niin sitten tuo M9:n rajoittuneisuus ei pitäisi olla ongelma. Vielä toisinsanoen, jos et halua käyttää kuin modulaatioita ja kaikuosastoa niin M9:llä pärjää.
 
-Ari
 
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
P-Nut
22.07.2012 01:44:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein ymmärrä, että kun esimerkiksi Nova System voidaan kytkeä vain joko etuseen TAI efektilooppiin niin onko tuon kannalta sitten tehtävä ns. uhraus efektien puolesta ?
 
Kuitenkin oon lukenu paljon juttua juuri Nova Systemistä, että ihmiset pitävät sitä vahvarin edessä ja se toimii pirun hyvin. Miten tässä tapauksessa sitten toimivat esim. juuri delayt, reverbit ja muut, jotka muuten heittäisin efektilooppiin.
 
Kai tuossa on jokin järkeily tehty tuon ratkaisun suhteen, mutta itselleni tuo on iso miinus ja toisaalta M13:n iso plussa. Itselläni säröt tulisi otettua pääosin vahvarin särökanavasta. Toisaalta pienimuotoista overdriveä olisi mukava ottaa myös puhtaalle kanavalle. Epäilyttää vaan sitten muiden modulaatioefektien jne. toiminta juuri Nova Systemin tapauksessa. Muuten vaikuttaisi mielenkiintoiselta vermeeltä
 
planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks.
JuSu
22.07.2012 09:59:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-Nut: En oikein ymmärrä, että kun esimerkiksi Nova System voidaan kytkeä vain joko etuseen TAI efektilooppiin niin onko tuon kannalta sitten tehtävä ns. uhraus efektien puolesta ?
 
On se.
 
Oletetaan, että haluaisit ottaa säröt vahvistimesta, mutta laittaa vaikka kompuran tai wahin ennen säröjä, tai vaikkapa puskea vahvistimen särökanavaa overdrivellä, ja silti pitää muljutukset ja tilat vasta säröjen jälkeen. Ei onnistu, jos ei moulinexissa ole efektilenkkiä.
 
JuSu
Osteri
22.07.2012 12:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisinpa eilen laittaa tilaukseen Line6 M13 .... joo, sellainen tilausvahvistus tuolla meileissä näkyy :) No hemmetti, onhan se hienoa kun taas tulee uutta ruuvattavaa niin pysyy mieli virkeenä.
Jos laite vieläpä toimii puolet siitä mitä kehutaan niin siitähän voi olla jopa ihan hyötyäkin käytössä. Tavoittelen erillisten pedaalien käytön lopettamista.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
benny
22.07.2012 13:32:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Taisinpa eilen laittaa tilaukseen Line6 M13 .... joo, sellainen tilausvahvistus tuolla meileissä näkyy :) No hemmetti, onhan se hienoa kun taas tulee uutta ruuvattavaa niin pysyy mieli virkeenä.
Jos laite vieläpä toimii puolet siitä mitä kehutaan niin siitähän voi olla jopa ihan hyötyäkin käytössä. Tavoittelen erillisten pedaalien käytön lopettamista.

 
Ja pari vuoden sisällä on taas mallintavat myynnissä ja ostoslistalla analogia sekä Octa-Switch ;)
 
shitfuck inc.
JuSu
22.07.2012 14:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Ja pari vuoden sisällä on taas mallintavat myynnissä ja ostoslistalla analogia sekä Octa-Switch ;)
 
Ihan normimeininkiä. Pari vuotta on aika pitkä sykli, vieläpä. =)
 
JuSu
Osteri
22.07.2012 21:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu / Benny: .................
 
Heh... joo hauska nähdä kui käy, kokeilunhalua tässä vaiheessa :)
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
leavings
24.07.2012 14:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekkin oon aikalailla M13 kannalla, Nova systemiä on tullut kokeiltua ja tarvittavat Delayt ja Reverbit yms saa siitäkin mutta onhan tuo M13 huomattavasti monipuolisempi, varmasti omaa luokkaansa myös psykedeliahörhöilyihin :D
 
McLeach
24.07.2012 17:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysytääs tässä yksi juttu nopiasti kun meni aivot hieman lukkoon. Käytän M13sta 4 cable methodilla, niin jos haluan vielä erillisiä speduja vahvaimen looppiin niin meneekö ne siis amp sendin ja m13 returnin väliin tai m13 outputin ja amp returnin väliin. Riippuen mihin kohtaan ne haluaa. Mutta siis ei M13 sendin ja amp inputin väliin? kiitos.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «