Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hellas-pianon tunnistaminen ja myyntitoimet
1
MaSi
03.06.2011 12:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Alkuun, tämä ei ole myynti-ilmoitus, vaan lähinnä kaipaisin kokeneempien neuvoja toimintaan, myös hinta-arvioita olisi kiva saada. Mä kun en tosiaan pianoista tiedä yhtään mitään. Toki jos joku haluaa sen tätä kautta ostaa, niin en vastusta :P Ensimmäinen suunnitelmani oli soitella Hellakselle, mutta kun firma ilmeisesti pisti lapun luukulle alkuvuodesta, niin täytyy keksiä jotain muuta.
 
Eli, mulla on parikymmentä vuotta vanha Hellaksen piano, josta pitäisi nyt päästä eroon kun se pitäisi joko viedä Tampereelta Rovaniemelle tai keksiä sille joku varastointipaikka. Mitään käyttöä pianolle ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen, se on lähinnä toiminut koriste-esineenä. Koska opiskelija-asuntoni vaihtaa osoitetta vuoden välein, ja piano on vähän turhan raskas koriste-esine siirrettäväksi, niin olen päätynyt ratkaisuun jossa piano pääsee rakastavaan kotiin.
 
Eli, mites tämän kanssa kannattaa edetä? Piano on otsikon mukaisesti Hellaksen valmistama ja väritykseltään musta, sarjanumeron kolme ensimmäistä numeroa ovat 108, voiko siitä ovelasti päätellä mallin? Hellaksella on malli 108, joka näyttää kovin samanlaiselta kuvista katsottuna, pianossa itsessään ei mallia lue missään. Paljonko hinta putoaa pianon muuttuessa käytetyksi? Koneistona on Hohner.
 
Ennen kaikkea, miten tästä pääsisi helpoiten eroon? Mua ei sinällään kiinnosta paras mahdollinen hinta, vaan enemmänkin se, että mun ei tarvitsisi keksiä pianolle säilytyspaikkaa.
 
baron
03.06.2011 12:51:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Helsingissä monet pianolafkat ostaa käytettyjä pianoja, netistä löytyy.
Tietysti niitten maksama hinta on sellainen että kun ne myy eteenpäin saavat provikkansa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
03.06.2011 13:06:03 (muokattu 03.06.2011 13:08:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaSi: Terve
 
Alkuun, tämä ei ole myynti-ilmoitus, vaan lähinnä kaipaisin kokeneempien neuvoja toimintaan, myös hinta-arvioita olisi kiva saada. Mä kun en tosiaan pianoista tiedä yhtään mitään. Toki jos joku haluaa sen tätä kautta ostaa, niin en vastusta :P Ensimmäinen suunnitelmani oli soitella Hellakselle, mutta kun firma ilmeisesti pisti lapun luukulle alkuvuodesta, niin täytyy keksiä jotain muuta.
 
Eli, mulla on parikymmentä vuotta vanha Hellaksen piano, josta pitäisi nyt päästä eroon kun se pitäisi joko viedä Tampereelta Rovaniemelle tai keksiä sille joku varastointipaikka. Mitään käyttöä pianolle ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen, se on lähinnä toiminut koriste-esineenä. Koska opiskelija-asuntoni vaihtaa osoitetta vuoden välein, ja piano on vähän turhan raskas koriste-esine siirrettäväksi, niin olen päätynyt ratkaisuun jossa piano pääsee rakastavaan kotiin.
 
Eli, mites tämän kanssa kannattaa edetä? Piano on otsikon mukaisesti Hellaksen valmistama ja väritykseltään musta, sarjanumeron kolme ensimmäistä numeroa ovat 108, voiko siitä ovelasti päätellä mallin? Hellaksella on malli 108, joka näyttää kovin samanlaiselta kuvista katsottuna, pianossa itsessään ei mallia lue missään. Paljonko hinta putoaa pianon muuttuessa käytetyksi? Koneistona on Hohner.
 
Ennen kaikkea, miten tästä pääsisi helpoiten eroon? Mua ei sinällään kiinnosta paras mahdollinen hinta, vaan enemmänkin se, että mun ei tarvitsisi keksiä pianolle säilytyspaikkaa.

 
Soita pianoliikkeisiin ja kysele hintoja, nopeiten pääsee eroon kun vaihtaa sen siellä johonkin pienempään/ kevyeeseen soittimeen : )
Hellas ja Fazer on käyttäny kyllä koneistoina aika paljon Renneriä, Hohnerista en oo kuullu ku haitareissa tms.
 
pekka montin
03.06.2011 13:36:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaSi: Terve
 
Alkuun, tämä ei ole myynti-ilmoitus, vaan lähinnä kaipaisin kokeneempien neuvoja toimintaan, myös hinta-arvioita olisi kiva saada. Mä kun en tosiaan pianoista tiedä yhtään mitään. Toki jos joku haluaa sen tätä kautta ostaa, niin en vastusta :P Ensimmäinen suunnitelmani oli soitella Hellakselle, mutta kun firma ilmeisesti pisti lapun luukulle alkuvuodesta, niin täytyy keksiä jotain muuta.
 
Eli, mulla on parikymmentä vuotta vanha Hellaksen piano, josta pitäisi nyt päästä eroon kun se pitäisi joko viedä Tampereelta Rovaniemelle tai keksiä sille joku varastointipaikka. Mitään käyttöä pianolle ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen, se on lähinnä toiminut koriste-esineenä. Koska opiskelija-asuntoni vaihtaa osoitetta vuoden välein, ja piano on vähän turhan raskas koriste-esine siirrettäväksi, niin olen päätynyt ratkaisuun jossa piano pääsee rakastavaan kotiin.
 
Eli, mites tämän kanssa kannattaa edetä? Piano on otsikon mukaisesti Hellaksen valmistama ja väritykseltään musta, sarjanumeron kolme ensimmäistä numeroa ovat 108, voiko siitä ovelasti päätellä mallin? Hellaksella on malli 108, joka näyttää kovin samanlaiselta kuvista katsottuna, pianossa itsessään ei mallia lue missään. Paljonko hinta putoaa pianon muuttuessa käytetyksi? Koneistona on Hohner.
 
Ennen kaikkea, miten tästä pääsisi helpoiten eroon? Mua ei sinällään kiinnosta paras mahdollinen hinta, vaan enemmänkin se, että mun ei tarvitsisi keksiä pianolle säilytyspaikkaa.

 
Lafkat ei paljoa maksa, mutta huuto.net yleensä tavoittaa myös ns. Keräilijät jotka tajuavat pianojen päälle. Pianonvirittäjät yleensä tietävät myös kaiken pianoista ja siitä mitä niiden rintamalla on tapahtunut viimeisen 500 vuoden aikana...kannattaa siis tiedustella ensisijassa hinta arvioita pianonvirittäjiltä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «