Pitsku 30.03.2004 13:38:49 | |
---|
Moi, kysymykseni on varmasti tällä palstalla suhteellisen yleinen, mutta allekirjoittanut on kaikista vastauksista erittäin kiitollinen. Eli siis: olen hankkimassa itselleni vahvistinta, bändimme soittama musiikki sijoittuu akselille blues-rock-heavy, ei kuitenkaan mitään Metallican black-levyn biisejä raskaampaa. Tehoja vahvistimesta tulisi löytyä sen verran, että sillä pystyisi soittamaan pienimuotoista keikkailua ravintoloissa. Laitteen tulen hankkimaan käytettnä, olen tällä hetkellä miettinyt hommaani jonkun putkicombon. Vai olisiko parempi ostaa kaappi ja nuppi erikseen ? Hintahaitari olisi suunnilleen 800 euroon asti. Tottakai suhteellisen alussa oleva kitaristi katselee aina ensiksi Marshalleja, mutta varmaan ainakin putkicombojen puolella löytyisi muitakin hyviä vaihtoehtoja? Mihin asioihin ko. styrkkaria ostaessa tulisi kiinnittää huomiota ja mitkä merkit/ mallit saattaisivat soveltua minulle? |
rap1ds 30.03.2004 14:01:10 | |
---|
Katsele vaan Marshalleja... DSL ja TSL kompot on hyviä ja edukkaita. kävin m.netis markkinoimas sitä torin standardii ettei kukaa vie k-pajan classiccii |
Torniojaws 30.03.2004 14:06:05 | |
---|
Engl Screamer -combo olisi hieman yläkantiin hintahaitarissa, mutta siitä saisi iloa vuosien päähän. Se taittuu kyllä kaikenlaiseen musaan, ja sekä cleanit, että särö on loistavia. Toisin kuin Marsuissa, joissa cleani on yleensä melko heikkolaatuinen. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
D-Kay 30.03.2004 14:06:51 | |
---|
Myös vanhempia putkimarsuja kannattaa katella. Mulla on marshallin 2553-nuppi, josta maksoin 500. Tosta lähtee niin rokit kuin hevitkin ihan sopivasti. Eli vanhemmista marsuista kattelisin tota Jubilee-sarjaa, jos ilman erillispolkimia haluaa selvitä. Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2 |
m6mm 30.03.2004 14:14:48 | |
---|
Katsele myös Peaveytä, Laneyta ja ehdottomasti Fendereitä. Ja kannattaa testailla ne huolella ennen kuin ostat mitään. IMIK #8 |
Pyronius 30.03.2004 14:20:27 | |
---|
Ja muistakaa nyt se Engl Thunder myös! Ei häviä soundeissa Screamerille yhtään. Halvempikin vielä |
PIM 30.03.2004 15:24:32 | |
---|
Katsele myös Peaveytä, Laneyta ja ehdottomasti Fendereitä. Ja kannattaa testailla ne huolella ennen kuin ostat mitään. Tuli tuosta Peaveystä mieleen että kaverini on myymässä Peaveyn kolmekanavaista 60w putkikomboa, mallia Ultra yhdellä 12" kajarilla. Ilmoitus voi löytyä vielä tuolta Torilta kun vähän tonkii. http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Peavey/Ultra_112-01.html Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
Niskamies 30.03.2004 15:39:42 | |
---|
800 euroon pitäisi saada käytettynä Marshall JCM800 nuppi ja 1960 kaappi. Rokrok! 4 strings is all you will ever need! |
superfly 30.03.2004 15:41:24 | |
---|
800 euroon pitäisi saada käytettynä Marshall JCM800 nuppi ja 1960 kaappi. Rokrok! Aika vaikea noita on löytää, ainakaan Tampereelta. Olisin varmaan ostanutkin, mutta ei löytynyt. Ostin mallintavan :) Harppu on alaston piano |
jukkav82 01.04.2004 10:16:42 | |
---|
Itse olen erittäin tyytyväinen Line6 Flextone2 (60W) mallintavaan vahvistimeen floorboardilla. Pelkän vahvistimen saanee käytettynä jo 500€ hintahaarukkaan. Musiikkityylina aika pitkälti sama, mitä kysyjälläkin. |
lapio 01.04.2004 12:02:42 | |
---|
Myös vanhempia putkimarsuja kannattaa katella. Mulla on marshallin 2553-nuppi, josta maksoin 500. Tosta lähtee niin rokit kuin hevitkin ihan sopivasti. Eli vanhemmista marsuista kattelisin tota Jubilee-sarjaa, jos ilman erillispolkimia haluaa selvitä. Jos tämmösen löytää niin on ihan jees. Eikä edes noin paljon tarvi maksaa itse maksoin vastaavasta 2200 mummoa eli noin 366€. Jos lisää pörinää tarvitsee niin joku overdrive siihen eteen. "BANZAI!!!"
-Juha Mieto |
Jusstus 01.04.2004 13:35:50 | |
---|
Jos tämmösen löytää niin on ihan jees. Eikä edes noin paljon tarvi maksaa itse maksoin vastaavasta 2200 mummoa eli noin 366€. Jos lisää pörinää tarvitsee niin joku overdrive siihen eteen. Hyviä suosituksia on tullut täällä joo. Jos itse olisin sun tilanteessa, niin aikas lailla noihin Marsuihin kallistuisin minäkin. Jos budjetti on tuo 800e, niin sillähän pääsee jo melkein kuuhun. Itse katselisin juurikin noita Jubilee-sarjan komboja tai nuppia taikka sitten niitä uudempia dsl-sarjan komboja... Mulle se koko on jostain syystä sellanen asia, että vaikuttaa paljon. Ei saa olla isoa... "These go to eleven.." |
D-Kay 01.04.2004 13:43:13 | |
---|
Jos tämmösen löytää niin on ihan jees. Eikä edes noin paljon tarvi maksaa itse maksoin vastaavasta 2200 mummoa eli noin 366€. Jos lisää pörinää tarvitsee niin joku overdrive siihen eteen. Eipä ihan noin halvalla taida Jubileeta saada, hinnat näyttäis olevan nousussa koko ajan. Kun viimekesänä ittelleni Jubileeta kattelin, niin hinnat olivat aina 600 ylöspäin. Sitten ihan sattumalta googlella hain jotain tosta vahvistimesta ja eksyin jonkun Tamperelaisen musaliikkeen sivuille, jossa toi oli 500:lla myynnissä. Samantien soitin sinne ja käskin lähettämään. Varsinaisestihan toi mun nuppi ei ole Jubilee, koska Jubileet on niitä hopeisia ja toi on perusmusta. Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2 |
Eipä ihan noin halvalla taida Jubileeta saada, hinnat näyttäis olevan nousussa koko ajan. Kun viimekesänä ittelleni Jubileeta kattelin, niin hinnat olivat aina 600 ylöspäin. Sitten ihan sattumalta googlella hain jotain tosta vahvistimesta ja eksyin jonkun Tamperelaisen musaliikkeen sivuille, jossa toi oli 500:lla myynnissä. Samantien soitin sinne ja käskin lähettämään. Juu, totta turiset. Ja mun mielestä noita liikkuukin aika vähän tällä hetkellä... Ja komboja vielä vähemmän. Aika harvakseltaan näkee pk-seudulla ja hinnat on aikas korkeella. "These go to eleven.." |