Aihe: Opeth
1 2 3 4 5104 105 106 107 108122 123 124 125 126
AnonHero
02.06.2011 17:24:17
Ei jeesuksen pallit on hieno levy tulossa.
Meadow
02.06.2011 17:25:59
Maailmanhistorian paras levy tulossa.
AnonHero
02.06.2011 17:37:56
Eikös Mikael tuon uuden dvdn bonus materiaaleissa heittänyt jotan tyylin että "I`ve taken growls as far as they could go" (saatan muistaa väärinkin)
Meinaa siis että hän varmaan halusi myös tutkistella puhdasta ääntään ja katsoa mihin suuntaan voi sitä viedä. Ymmärrettävä ratkaisu jos mies on kerta äärimetalliin kyllästynyt, itse pidän myös mörinästä Opethin biiseissä mutta kunnioitan kyllä miehen päätöstä, ja onhan tuo Mikaelin mörinä vähän "huonontunut" Deliverancen ja GR:n ajoista kun taas puhdas ääni on varsinkin live vedoissa noussut aivan omiin äfääreihinsä.
Super-Jari
02.06.2011 17:44:36
AnonHero: Eikös Mikael tuon uuden dvdn bonus materiaaleissa heittänyt jotan tyylin että "I`ve taken growls as far as they could go" (saatan muistaa väärinkin)
Meinaa siis että hän varmaan halusi myös tutkistella puhdasta ääntään ja katsoa mihin suuntaan voi sitä viedä. Ymmärrettävä ratkaisu jos mies on kerta äärimetalliin kyllästynyt, itse pidän myös mörinästä Opethin biiseissä mutta kunnioitan kyllä miehen päätöstä, ja onhan tuo Mikaelin mörinä vähän "huonontunut" Deliverancen ja GR:n ajoista kun taas puhdas ääni on varsinkin live vedoissa noussut aivan omiin äfääreihinsä.

Bloodbathin liveä tässä oikeastaan vain ajattelin. Se kuulosti aivan hirveältä.
arsu
02.06.2011 17:55:07 (muokattu 02.06.2011 17:56:11)
Ei haittane että mulla on menossa paha 70-luvun rock ja progevaihe. Ihan kuin kakara universumin parhaassa karkkikaupassa. Nyt sitä kiittelee et on jäänyt Camelit sun muut joskus kuuntelematta, ja nyt on 30-40 vuotta vanhaa helmimusaa kymmeniä levyjä jonossa lautaselle. Ja näiden ennakkokuuntelujen perusteella vuoden levystä meikäläisen kirjoissa ei pitäisi olla epäselvyyttä. Jospa sen jo saisin, tulossa tuskallista aikaa kun on pakko itselleni luvata etten raitaakaan kuuntele ennenkuin vinyyli pyörii lautasella.
Dr.El
02.06.2011 18:13:14
Nyt kyllä on odotukset korkeella. Jotenki ei ne ördäys laulut täysillä oo koskaan itelle uponnutkaa mutta jollain tapaa "opetteli" sietään niitä ko piisit kuitenki niin loistavuutta. Harva bändi osaa maalailla yhtä tyylikkäästi tunnelmia musiikissaan ko opeth. Onpahan joku levy taas mitä odottaa.Nykyään meinaa olla harvassa sellaset.
Still alive suckers!
Anti-Social
02.06.2011 18:35:24
Ei helvetin helvetti.. Hyvästit Opethille. En todellakaan ole väittämässä tulevaa levyä huonoksi, mutta jos bändin metallinen anti oli tässä niin.. Voi *****
"13 Stab Wounds to Your Head" - Chris Barnes
Scrobble
02.06.2011 18:43:59
Mihin helvettiin sitä örinää oikeastaan edes tarvii? Itsellä ollu kanssa toi sama tilanne kuin Hollowilla, että niitä on opetellut kestämään, koska muu juttu on nii loistavaa. Harvat örinät missään oikeestaan liikuttaa mua mitenkää, parhaat mielestäni Dirge for Novemberissa...
Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus
arsu
02.06.2011 18:54:26 (muokattu 03.06.2011 12:50:54)
Scrobble: Mihin helvettiin sitä örinää oikeastaan edes tarvii? Itsellä ollu kanssa toi sama tilanne kuin Hollowilla, että niitä on opetellut kestämään, koska muu juttu on nii loistavaa.

En minäkään ole mikään örinädiggari, mut Opethilla ne on kyllä harvinaisen hyvin paikallaan. Ainakin uudemmassa tuotannossa. On tällasta hyvän ja pahan vastakkainasettelua, seesteisiä kohtia ja kun on örinää niin se on brutaalia ja perusteltua. Ja yleensä sopii siihen missä sitä on. Esimerkkinä vaikka Harlequin Forest. Voi perkele kun on parhautta, ja kyllä tuo biisi murinoineen on juuri täydellinen noin kun se on. Mut lukemani perusteella tämä uusi levy ei tarvitse minkäänlaista örinää eikä se luultavasti sinne sopisikaan. Mut ei tämä nyt tarkoita sitä et Opeth tulee tekemään tästä lähtien ainoastaan 70-luvun rokkia, kai se Åke aikas metallimiehiä pohjimmiltaan on.
pehko
02.06.2011 19:33:13

crestfall: Jos pitää heittoja ruveta rautalangasta vääntämään, niin aika hassua tässä valittaa lauluäänestä jos arvostaa määkivää kanukkia. Mutta makuasioita, makuasioita.

niin, sehän se onkin se suurin syy miksi sitä kuuntelen.

Mutta joo, originaaliin aiheeseen palatakseni, ihan mielenkiinnolla odotan tätä levyä kyllä. aika näyttää, onko menestys vaiko pettymys.
ei sitte
Migo
02.06.2011 19:44:36
Ähhähää, jengi täällä hajoilee ja nillittää valmiiksi.
Ootte te kans aika velikultia.
Jatkakaa sillä Dimmulla, ni ei harmita sitten niin paljon.
Teette vaikka jotain taikaloitsuja samalla.

Itse odotan tulevaa levyä erittäin paljon. Eihän se nyt voi olla huono.
"Rupesin kuuntelemaan Devyn Ocean Machinea, oonko nyt kova? Leikkasin muuten takatukankin pois, ja sukkapuntit ovat myös historiaa."-vvaltsu
Meadow
02.06.2011 19:47:56
Migo: Ähhähää, jengi täällä hajoilee ja nillittää valmiiksi.

Ei täällä kyllä kukaan nillitä tulevasta levystä?
Stoalainen
02.06.2011 19:51:32

Däh? Ainoastaan yksi kommentti joka sanoi "hyvästit Opethille", mutta siinäkään ei tulevaa levyä dissattu ollenkaan. Ja muut on povaamassa tulevasta levystä parasta ikinä. Luitko sie ees noita kommentteja oikeasti?

Ja joo, täälläkin ootellaan tulevaa Opethia. Pikkuhiljaa päässyt bändiin sisään, ja tuleva levytys vaikuttaa melko kovalta paketilta.
Too weird to live, too rare to die
Anti-Social
02.06.2011 20:08:30

Jaa. Tuli ilmeisesti muotoiltua vähän huonosti tuo tekstini. ELI. Odotan innolla tulevaa materiaalia, mutta olen harmissani siitä, jos Opeth aikoo jättää metallin kokonaan taakseen. Opethin sekoitus dödistä, progea, jazzia ym on niin helvetin toimiva, että vituttaa jos se tulee niin radikaalisti muuttumaan. End of story.
"13 Stab Wounds to Your Head" - Chris Barnes
Migo
02.06.2011 20:13:15
Elkee ny pojjaat liian tosissaan vetäkö.
Nyt on kesä, muistakaa lempiä.

Luin huonosti, eli käsitin väärin muutaman kirjoituksen.
"Rupesin kuuntelemaan Devyn Ocean Machinea, oonko nyt kova? Leikkasin muuten takatukankin pois, ja sukkapuntit ovat myös historiaa."-vvaltsu
JIRPPI
02.06.2011 20:18:45 (muokattu 02.06.2011 20:19:14)
Mun mielestä on paljon parempi pitää metallit metalleina ja proget ja jazzit progeina ja jazzeina. Ei vaan millään jaksa näitä ihmeen hipster metal -Opetheja yms. jotka yrittää olla jotenki tavallista älykkämpää metallia. Yritin joskus kuunnella Opethia, mut eihän sitä jaksanu, ja teki vaan mieli pistää jotai Venomia soimaan. Mun mielestä olis ihan hauskaa, jos Opeth jättäis metallin ihan kokonaan pois, niin kaikkii Opeth-fanboyita vituttais. Ne vois jopa onnistuu tekee jotai oikeesti hyvää, jos ne koittais ihan oikeeta progea.

/provo
Räkkipeli
02.06.2011 20:29:43
Kansi on Opethin ehdotonta parhautta. Toivottavasti levykin on, ainakin kuulostaisi vähän siltä.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
JIRPPI
02.06.2011 20:37:48
Räkkipeli: Kansi on Opethin ehdotonta parhautta. Toivottavasti levykin on, ainakin kuulostaisi vähän siltä.

Siihen nyt ei paljoa tarvita, mutta olen samaa mieltä. Jos tuo ennakkokuuntelun arvostelu, jonka äsken luin pitää paikkansa, niin tästähän saattaa tulla Opethin ensimmäinen hyvä levy!

Mieleen tulleita asioita: Sabbath, Beatles, jazz, King Crimson, Cream, Rainbow, Floyd, funk, Purple, Piirpauke, klasari, My Dying Bride, folk, Love, Jethro Tull, Maiden

Eipä ollenkaan huonolta kuulosta.
ManuMäkinen
02.06.2011 20:41:23 (muokattu 02.06.2011 20:45:47)
Kansi on mahtava. Journalistin heittämät bändit ehdotonta parhautta. Tästä saattaa tulla timantti! Nyt olisi oikea aika saada opeth pois raskaan osion keskustelualueelta :D

Me so excited! Muutenkin tuntuu että alkaa musiikki voittaa pikkuhiljaa kaiken paskan seasta. Erittäin kovia indie-bändejä vuosien saatossa, ja graveyard + dungen ruotsista, Rival Sons yhdysvalloista muutamia listatakseni. woodstockia odotellessa!
http://sideburnsmovement.blogspot.com/ http://www.myspace.com/sideburnsmovement
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)