Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkivahvistin kerrostaloon
1 2
Savu
30.05.2011 23:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaan en ole koskaan perehtynyt, enkä pikasesti katseltuna asiaan liittyvää löytänyt.
Kotona siis on Peaveyn 6505 2x12 combo, joka pitäis soveltaa kuulokkeilla soitettavaksi. En tiedä saisko jotain välikappaletta ns. limetteria siihen tms.
 
Onko kenelläkään kokemusta/tuntemusta.
 
Tää voi kuulostaa kyl perkeleen tyhmältäkin. :)
 
hallu
30.05.2011 23:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Asiaan en ole koskaan perehtynyt, enkä pikasesti katseltuna asiaan liittyvää löytänyt.
Kotona siis on Peaveyn 6505 2x12 combo, joka pitäis soveltaa kuulokkeilla soitettavaksi. En tiedä saisko jotain välikappaletta ns. limetteria siihen tms.
 
Onko kenelläkään kokemusta/tuntemusta.
 
Tää voi kuulostaa kyl perkeleen tyhmältäkin. :)

 
No jos ymmärsin oikein, niin keinokuormaa hajet. Tuossapa yksi sellainen http://www.custom-sounds.com/epages … oducts/14110/SubProducts/14110-0002 tuolta customshopista löytyypi muitakin malleja, mutta itselläni on tuo lb120 ja tiedän että sillä onnistuupi nuo tavoittelemasi asiat ja muutakin. Eli voit luukuttaa vahvistintasi mykänä luureihin ja siinä on kaappisimuloitu ja kaappisimuloimaton linjatasoinen lähtö (no nämähän onselitetty tuossa linkissä.). Ei tarvitse virtajohtoa, mutta siinä on flektiä varten muuntajalle paikka (muuntaja ei tule mukaan). Itse olen luukuttanut siihen Fender BluesDeVillea 4x10 60W ja lb120 ei edes lämpene joten flekti lienee aika turha. Haittapuolena pidän itse tuota hintaa. Saundit on kummiskin ihan jees hyvinkin pitkälti juuri sitä mitä vahvarista tulee (saattaa se suurimmilla vaimennuksilla vähän leikata yläpäätä ja silleen loiventaa sitä, mutta itse en ole pitänyt haittana.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Entropia666
31.05.2011 08:28:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa katsastaa myös uraltonen keinokuormasarjat. Maksaa alle 90€, mutta joudut ite kokoomaan.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
minidriver
02.06.2011 00:26:59 (muokattu 05.06.2011 17:09:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virhe! _Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
 
Isi
Spike
02.06.2011 00:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisko vaan ostaa keinokuorman hinnalla joku pocket pod tai microcube...
 
Ziggy Bubba
02.06.2011 00:53:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Kannattaisko vaan ostaa keinokuorman hinnalla joku pocket pod tai microcube...
 
Ei kyllä kannata. Jos siis putkivaffarin soundia haluaa. Monet noista toimii oikein passelisti myös himassa... Esim. MC ei todellakaan.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Spike
02.06.2011 01:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on ihan sama millä sitä kotona soittelee. Combo treenikselle ja kotiin pikkuvahvari tai mallintava, varsinkin, jos vielä tarttis luurit päässä vetää.
 
AngieRainbow
02.06.2011 01:19:43 (muokattu 02.06.2011 01:21:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Se on ihan sama millä sitä kotona soittelee.
 
Itse en allekirjoita tätä. Mulle ainakin on tärkeää, että on hyvä soudi myös himassa. On mukavampi harjoitella, ja ennen kaikkea soitan kotona paljon itselleni ts. nautin soittamastani musasta. Soitan itselleni sitä, mitä haluan kuunnella, ja tällöin soundi on tärkeä!
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
atimoc
02.06.2011 01:24:04 (muokattu 02.06.2011 01:25:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Microcube on kätevyydestään huolimatta soundipoliittisesti vähän "worst of both worlds" -ratkaisu. Laitteen oman elementin kautta kuultuna soitto on aika tirinää, ja kuulokelähtökään ei pärjää soundeissa vaikkapa juuri tuolle Pocket podille. Microcubet ja Voxin vastaavat omistaneena ei ole kyllä kahta sanaa siitä, että tykkäänkö Blackstarin HT5:sta + 1x12 -kaapista kotikäytössä enemmän. Kuulokelähtö ei ole HT5:ssakaan tosin mikään kummoinen, mieluummin soittelee niissä tilanteissa sitten X3:n läpi.
 
Mitä keinokuormaan tulee, niin sellaisella saa kyllä kesytettyä isompaakin vaffaria mukavasti kotikäyttöön, eli ovat siinä mielessä ihan asiallisia vehkeitä. Mutta ainakin oman Weber MASSin kuulokelähtö oli sellainen, ettei sen läpi soittaminen mitään korvaorgasmeja tuottanut.
 
Itse suosittelisin tosiaan kuulokesoitantaa varten vaikkapa jotain PODia, ja ämyreiden kautta tuuttaava vahvistinkalusto olisi sitten erikseen.
 
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Ziggy Bubba
02.06.2011 02:01:47 (muokattu 02.06.2011 02:03:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Se on ihan sama millä sitä kotona soittelee. Combo treenikselle ja kotiin pikkuvahvari tai mallintava, varsinkin, jos vielä tarttis luurit päässä vetää.
 
Jos se on ihan sama mitä paskaa kotona kuuntelee, niin turha kai tästä on vääntää. Micro Cube vaan ei "riitä" mulle himaankaan mitenkään, vaikka m.net -legendat sanois mitä. Ja miks ihmeessä combo treenikselle? Eikös nuppi + kaappi jättäis selkeesti enemmän pelivaraa?
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Tawsky
02.06.2011 09:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastatakseni nyt ihan oikeasti kysymykseen: Blackstar HT-5 tai HT-1. Simppeleitä mutta oikein tervesoundisia pönttöjä.
 
Spike
02.06.2011 09:50:23 (muokattu 02.06.2011 09:56:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Jos se on ihan sama mitä paskaa kotona kuuntelee, niin turha kai tästä on vääntää. Micro Cube vaan ei "riitä" mulle himaankaan mitenkään, vaikka m.net -legendat sanois mitä. Ja miks ihmeessä combo treenikselle? Eikös nuppi + kaappi jättäis selkeesti enemmän pelivaraa?
 
Siis jos on jo 2x12 6505 combo, se ei todelllakaan ole mikäään himavahvari. Se alkaa soimaan kunnolla vasta kun vola on siellä 2,5 -3 alueella. Yritä sitä nyt sitte soittaa kuulokkeiden kautta. Sama ku tappais hyttysiä haulikolla.
 
Microcuben voit korvata millä tahansa pienellä harjotusvahvarilla vaikka, ht-5. Isommat cubetki soi jo ihan nätisti. Tai vaikka engl.
 
Kannattaa opetella myös lukemaan ns. rivien välistä. "joku pocket pod tai microcube". Huomaa pienellä. Huomaa joku.
 
Ziggy Bubba
02.06.2011 10:34:34 (muokattu 02.06.2011 10:35:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Vastatakseni nyt ihan oikeasti kysymykseen: Blackstar HT-5 tai HT-1. Simppeleitä mutta oikein tervesoundisia pönttöjä.
 
Nämä on kyllä oikein toimivia. HT-1 combo herää itellä "yllättäen" tosissaan eloon kun lykkii kiinni kunnolliseen isompaan kaappiin. Aika surinapörinää toi soundi tosta omasta elementistä.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Hi-Power
02.06.2011 11:24:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackheart Bh5H sekä siihen blackstar 110 kaappi ja säröt jostain pedaalista...
http://www.blackhearteng.com/
mielestäni jopa paremman kuuloinen kuin blackstar ht5 nuppi/kaappi yhdistelmä joka minulla nyt on...
Blackstar alkoi kuulostaan paremmalta kun vaihdoin siihen JJ etuputken ja on nyt ihan kohtuu kuuloinen laite ennen kaikkea pienillä äänen voimakkuuksilla ja sitähän tässä ilmeisesti etsitään.
 
Entropia666
02.06.2011 11:28:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Se on ihan sama millä sitä kotona soittelee. Combo treenikselle ja kotiin pikkuvahvari tai mallintava, varsinkin, jos vielä tarttis luurit päässä vetää.
 
Joo, itellään guitar rig 4 kotona, Marshall DSL reeniksellä...Ihan tarpeeks hyvä kotitreenikaveri toi guitar rig.
 
Ramenia
02.06.2011 12:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Combo treenikselle ja kotiin pikkuvahvari tai mallintava, varsinkin, jos vielä tarttis luurit päässä vetää.
 
Peavey VK212 treeniksellä ja kotona vetelen tietokoneen kajareiden läpi BOSS ME-25:llä, jolloin saa riittävän hyvät soundit. Pystyy vielä äänittämäänkin samalla :D
 
Itsensä korottava...
hallu
02.06.2011 14:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ehdotin tuota keinokuormaa vain siksi, että kysyttiin millä etsikon vahvistin kesytetään kotiin sopivaksi. Tuo Koch lb120 boksin kuulokelähtö ei omasta mielestäni ole kovin hyvä ja itse kierrätän sen miellennäi linjasta äänikortin tai Line6 jm4 kautta luureihin jolloin soundi on paljon autenttisempi.
 
Jos haluaa kokonaan muunlaisen vahvariratkaisun niin kokeilin itsekin Blackstaria ja se on varsin hyvä, mutta omaan makuuni vielä mehevämmät soundit lähti Tech21 10wattisesta konbosta ja molemmat menee hinnaltaan varsin lähelle tuota keinokuormaa (maksavat siis uutena alle viisisataa kun lb120 on yksinkin neljän sadan pinnassa.).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Savu
02.06.2011 15:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon aiheesta poiketen tullutta vastausta..
 
Mulla on MC, mutta sitä ei voi todellakaan verrata putkivahvarin soundiin. Edes Guitar Rigillä ei saa sitä samaa soundia, joka mulla myöskin on.
 
Tosiaan ei tässä välttämättä kuulokkeilla ole tarkoitus täysin soitella.. vaan saada styrkkarista se volume, jolloin se hönkäisee oikean soundin. Se äänenvoimakkuus nyt vaan sattuu olemaan liian luja asuintaloon.
 
Onko jollain muita kokemuksia muista keinokuormaajista? 400€ liikaa ja kolvi ei pysy käsissä, jotta itse rakentaisi.
 
Ja pääasia tässä oli se, että nimenomaan haluan soittaa ton Peaveyn kautta.
 
hallu
02.06.2011 15:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Paljon aiheesta poiketen tullutta vastausta..
 
Mulla on MC, mutta sitä ei voi todellakaan verrata putkivahvarin soundiin. Edes Guitar Rigillä ei saa sitä samaa soundia, joka mulla myöskin on.
 
Tosiaan ei tässä välttämättä kuulokkeilla ole tarkoitus täysin soitella.. vaan saada styrkkarista se volume, jolloin se hönkäisee oikean soundin. Se äänenvoimakkuus nyt vaan sattuu olemaan liian luja asuintaloon.
 
Onko jollain muita kokemuksia muista keinokuormaajista? 400€ liikaa ja kolvi ei pysy käsissä, jotta itse rakentaisi.
 
Ja pääasia tässä oli se, että nimenomaan haluan soittaa ton Peaveyn kautta.

 
No keinokuormat tuppaavat olemaan pahuksen kalliita kautta linjan, mutta tuli mieleeni konsti, jota en ole itse kokeillut. Voita vaihtaa vahvistimesi elementit epäherkempiin. Olen kuullut että epäherkät elementit vaimentavat äänen painetta tehokkaasti tai jos et raatsi vaihtaa elementtejä vahvistimesta, niin ostat lisäkaapin, joka on epäherkkä. Niin tai sitten isolaatiokaappi, jotka kylläkin ovat myös aika hintavia valmiina ostettuna, mutta ovat värkkäilleet tuommoisia itsekin esimerkiksi keikkaboksista tms.
 
Ymmärrän hyvin tilanteesi, koska itsellänikin on halavatunmoinen fenderin mörssäri kotikäytössä, jota kylläkin päädyin kesyttämään keinokuormalla ja korkeasta hinnastaan huolimatta ei ole kaduttanut. Keinokuormassa on sekin etu, että sen saa hävitettyä varsin hyvällä hinnalla poijeskin mikä torin pynntihintoja ja myyntiaikoja on seuraillut. Kallis se on kuiteskin ei pääse mihinkään.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Entropia666
02.06.2011 15:48:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Onko jollain muita kokemuksia muista keinokuormaajista? 400€ liikaa ja kolvi ei pysy käsissä, jotta itse rakentaisi.
 
Jos sulla on joku kaveri kellä kolvi pysyy kädessä, pyydä sitä kasaamaan tuo (tarvittaessa maksa muutama kymppi palkkaa, jää silti paljon halvemmaksi kuin muut). Ainakaan myyntipuheiden ja täältä luetun perusteella kyseessä ei pitäisi olla mikään sähkötekniikan lopputyö...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «