HansOskar 21.05.2011 17:23:05 | |
---|
Ostimpa ny ton American deluxen ihan pahuutani. Siinä on SCN-mikit. Ekan tutustumis soiton yhteydessä ajattelin kokeilla texas s. mikkejä ... Noita SCN-mikkejä vois kokeilla Tex-mex-teleen. |
novo 21.05.2011 23:26:49 | |
---|
Mullam ois torilla tarjolla fiftari- classic vibea, Teslan tallamikki kuitenkin nyt mitä todennäköisimmin myytynä. Tosta saa tolla nykysellä mikityksellä oikein näppärän pelin vaikka hevinylkytykseen puhumattakaan kivan napsuvasta punkkisoundista. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
kloppis 25.05.2011 16:42:52 | |
---|
Mitäs kansa on mieltä meksikolaisesta Blacktop telestä? Alkoi täällä armeijan porttivartiossa moinen himottaa:) |
clipton 26.05.2011 01:05:15 | |
---|
Ostin blactop kitaran harmaana(metalliväri) ja minusta loistava kitara. Vähän tummempi ääni kuin normi ja lankkuun hiottu kolo.Sopii paremmin kroppaan istualtaan soitellen.Laadukkaan oloinen. Suosittelen |
lonelyplayer 26.05.2011 09:31:35 | |
---|
HansOskar: Ostimpa ny ton American deluxen ihan pahuutani. Siinä on SCN-mikit. Ekan tutustumis soiton yhteydessä ajattelin kokeilla texas s. mikkejä ... Noita SCN-mikkejä vois kokeilla Tex-mex-teleen. Samanlainen deluxe tuli hankittu viime syksynä, oli myös SCN mikeillä. Aika hotti on mikitys, vertasin 70-luvun Jenkki- stratooni ja tämä tele on kyllä selvästi kovaäänisempi. Johtuu varmaan SamariumCobalt magneettimateriaalista joka on yksi voimakkaimpia markkinoilla olevia magneettimateriaaleja ( ja myös hintavin) Mutta...kitara on erinomainen, erinomainen valinta ! |
HansOskar 26.05.2011 14:49:10 | |
---|
Noi Samarium Copalt Noiseless mikit on jotain muuta kuin perinteiset yks kelaset. Mä aloin löytää itselleni hyvää saundia kun vaihdoin vahvistimen etuasteeseen kiinalaisen pilipali-putken GT melkein viidenkympin putken tilalle... Sitten mulla oli varastossa Hotrot deluxen tehdas elementti jonka olin vaihtanut pois kun se oli niin ohut saundinen, mut SCN-tele tykkää mitä kuivemmat äänen toisto vehkeet on, mun mielipide. (siis laiha tone) Saattas kaijutin elementteinä toimia 2X10", tai 4X10" Bassman jensenit, ainakin niitä meinaan kokeilla...Juup! Hassua et tää keppi vaatii täysin vastakkaiset viritelmät kuin mun stratot, jotka on 85-vuoden japanin sqier vintage 62-mikeillä, ja 96-vuoden usa standar, jossa on HSS S. Dunganit... |
lonelyplayer 26.05.2011 21:46:27 | |
---|
HansOskar: Noi Samarium Copalt Noiseless mikit on jotain muuta kuin perinteiset yks kelaset. Mä aloin löytää itselleni hyvää saundia kun vaihdoin vahvistimen etuasteeseen kiinalaisen pilipali-putken GT melkein viidenkympin putken tilalle... Sitten mulla oli varastossa Hotrot deluxen tehdas elementti jonka olin vaihtanut pois kun se oli niin ohut saundinen, mut SCN-tele tykkää mitä kuivemmat äänen toisto vehkeet on, mun mielipide. (siis laiha tone) Saattas kaijutin elementteinä toimia 2X10", tai 4X10" Bassman jensenit, ainakin niitä meinaan kokeilla...Juup! Hassua et tää keppi vaatii täysin vastakkaiset viritelmät kuin mun stratot, jotka on 85-vuoden japanin sqier vintage 62-mikeillä, ja 96-vuoden usa standar, jossa on HSS S. Dunganit... Tota noin, kyseessä on kuitenkin huippukitara ja itse en lähtisi ainakaan mikkejä vaihtamaan. Tää tele hoitaa koko skaalan raskaasta hevistä aina twang soundiin. Vahvistimellahan voi vaikuttaa niin paljon. Jos haluaa sitä perinteisintä tele "näkkileipä-soundia" niin pitäisin rinnalla toisen mallin. Kieletkin vaikuttaa, mulla olleet DR:n kielet eivät toimineet ollenkaan mutta kun vaihdoin Rotosoundin Steel kielet niin johan lähti. Eli ei nikkeliä...kirkas soundi. Yleisesti oon aika uusi telen kanssa joten asiantuntijat voivat olla eri mieltä näistä "mielipiteistä" .... mutta ovathan ainakin omia :) |
HansOskar 26.05.2011 23:05:40 | |
---|
No, joo en mä mikkejä lähe vaihtaa, mä reakoin niin nopeesti jos se saundi jota haen ei irtoa heti... Pitää kokeilla noita toisia kieliä... muuten ton kepin mikä mulla on hienovire ei riitä ainakaan 11-50 paksummille kielille, tuli sekin kokeiltua. Mut taidan pistää siihen 10-46 setin, sillä on kevyempi soittaakin. Ehkä tulevaisuudessa hankin jonkun noista mexico teleistä, kun noi hillot ei riitä Vintage 52:een. |
e7 31.05.2011 14:09:13 | |
---|
Noniin, telen mikeistä on jauhettu vaikka kuinka, mutta jauhetaan vähän lisää. Se oma saundi ei meinaa sitten millään irrota. Yksikelaisista tuntuu puuttuvan humpparin ryhti ja jämäkkyys mutta toisaalta humpparista ei saa sitä twangia. Jos saisin telestä SD:n SH-4 -humpparisaundin maustettuna ripauksella yksikelaisen twangia niin olisin tyytyväinen. Pitäisikö sitä suraavaksi kokeilla minihumbuckereita vai jyrsiä suoraan kolo SH-4:lle? Luulisin että joku muukin on tuon kaltaista saundia ajan saatossa hakenut, joten kokemuksia kaivataan. Kuin puuroa kuuntelis. |
varakeef 31.05.2011 14:18:03 | |
---|
e7: humpparista ei saa sitä twangia. Jos haluat twangia ja humbuckerin, niin oikea vaihtoehto on Filtertron. TV Jonesilta classic-malli, kuorivaihtoehtojakin on monia - ei nyt tele-koossa sentään, joten jyrsimiseksi menee. Sointimaalima on kyllä hyvin telemäinen, twangin ytimessä ollaan. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
MoreK 31.05.2011 18:01:07 | |
---|
e7: Noniin, telen mikeistä on jauhettu vaikka kuinka, mutta jauhetaan vähän lisää. Kuten jossain ketjussa aiemmin kerroin, ittellä ratkesi sama ongelma Dimarzio Area T ja Area Hot T mikeillä sekä volume-potikin S-kytkimellä. Normaalikytkennällä saa humpahtavan rokkisoundin, jossa kuitenkin mukana ripaus yksikelaisen rosoa. S-kytkimellä ja mikin puolituksella irtoaa puolestaa twang. Mulle istuu tuo setup niinkuin nenä päähän. Mikit ovat ihan perus-tele -mikkien kokoisia ja näköisiä. |
e7 31.05.2011 19:42:57 | |
---|
MoreK: Kuten jossain ketjussa aiemmin kerroin, ittellä ratkesi sama ongelma Dimarzio Area T ja Area Hot T mikeillä sekä volume-potikin S-kytkimellä. Itse asiassa kokeilin juuri noita Dimarziota ennen nykyisin telessä kiinni olevia Twang Kingejä. Area T vaikutti paperilla juuri oikealta valinnalta, ja sinänsä ihan pätevät olivatkin. Sitä on kai vaan niin mukautunut noiden superstratossa olevien Duncaneiden saundiin ettei korville oikein kelpaa muu. Filtertronit vaikuttivat kiinnostavilta, mutta ne ovat toisaalta aika arvokkaita ilman soittotestiä ostettaviksi. Täytyy katsella jos jostain löytyisi musiikkiliikettä jossa olisi mahdollisuus kokeilla mikkejä laidasta laitaan. Tai sitten vain jyrsin kolon sille hyväksi havaitulle Sh-4:lle ja tyydyn siihen. On ne vaikeita nämä saundipoliittiset asiat... Kuin puuroa kuuntelis. |
Freewheeler 31.05.2011 22:02:00 (muokattu 31.05.2011 22:27:49) | |
---|
Tilasin Englannista The Creameryn käsintehdyn Wide Range Humbuckerin kloonin. Siinä ei ole niitä harvinaisia ja haluttuja cunife-magneetteja, mutta magneettiruuvit, kelojen koot, käämitys ja arvot ovat samat kuin Fenkun 70-luvun alun mikeissä. Oheisista fotoista näette, kuinka surkea esitys on Fenderin oma RI-versio aiheesta. Mustakelainen MIM on ihan perushumppari, joka on mahdutettu WRHB:n kuoriin lisäämällä kelojen ympärille jotain vahan tapaista mössöä. Ja magneettikin on sellainen Gibsontyyppinen levy kelojen välissä... Huhhuh. En ole vielä kytkentäohjeiden puutteesta kolvannut The Creameryn WRHB:tä Tele Customiin, mutta huomenissa saan tietää mikin 4-johtoisen pihan oikean kytkennän. Sitten saatte soundinäytteet & mielipiteeni, vaikkette haluaisikaan :-) http://www.propellihattu.fi/widerange/widerangetop.jpghttp://www.propellihattu.fi/widerange/widerangetop2.jpghttp://www.propellihattu.fi/widerange/widerangebottom.jpg http://www.at-the-creamery.co.uk/ EDIT: sain kytkiksen ja pikaisen testauksen perusteella soundi on juuri sitä originaalimeininkiä mitä hainkin :-) Mikki on vaan vastavaiheessa tallamikin kanssa, odottelen tekijältä lisäohjeita... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
fox 31.05.2011 23:38:39 | |
---|
Freewheeler: EDIT: sain kytkiksen ja pikaisen testauksen perusteella soundi on juuri sitä originaalimeininkiä mitä hainkin :-) Mikki on vaan vastavaiheessa tallamikin kanssa, odottelen tekijältä lisäohjeita... Vaihdat vaan sen maihin menevän johdon (cold out) ja "kuuman" (hot out) keskenään? Siis jos ja kun se on 4+ -johdotettu, niinku käsitin.. Tallamikin johtimia ei kannata ryhtyä kääntämään, koska siellä on siin "cold signal":issa myös maadotuksia, mahdollisesti mikin aluslevyt ym. sälää.. |
Freewheeler 01.06.2011 00:00:14 | |
---|
fox: Vaihdat vaan sen maihin menevän johdon (cold out) ja "kuuman" (hot out) keskenään? Siis jos ja kun se on 4+ -johdotettu, niinku käsitin.. Tallamikin johtimia ei kannata ryhtyä kääntämään, koska siellä on siin "cold signal":issa myös maadotuksia, mahdollisesti mikin aluslevyt ym. sälää.. Jep, sama ohje tuli rakentajaltakin. Tallamikin vaiheenkääntö ei ole kovin hankalaa, mikin esiinsaaminen on ;-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Speed63 01.06.2011 13:47:37 | |
---|
Tommonen tarttu mukaan pääsiäisen aikaan Jyväskylän Musikantista. Melekolailla mintti kuntonen '63 NOS Tele vuodelta 2001. Ei oo paljo vedelty, muovitkin oli vielä plexissä paikallaan. Tavottelin kyllä semmosta "paksukaulaista" Teleä tyyliin Gibson R8, mutta kaikkee ei voi saada, tää tuntu muuton kaikin puolin sopivalta.... http://muusikoiden.net/dyn/users/87688.jpg |
Ikosaedri 02.06.2011 00:36:08 | |
---|
Onko muilla Squier Classic Vibe 50 telen omistavilla volumena lineaarinen potikka? Hirmu häiritsevää, kun heti menee hiljaseks =) |
Andy J. 02.06.2011 09:07:10 | |
---|
Freewheeler: sain kytkiksen ja pikaisen testauksen perusteella soundi on juuri sitä originaalimeininkiä mitä hainkin :-) Mikki on vaan vastavaiheessa tallamikin kanssa, odottelen tekijältä lisäohjeita... ...jaksaisitkohan jossain vaiheessa demota jopa hieman? Ehkä jopa verrattuna johonkin muuhun humppariin tahi normaaliin Telen kaulamikkiin? Mulla oli kauan sitten alkuperäiset Fenkun WR:t jossain kamalassa kopiokitarassa, mutta muistikuvat ovat hataria... Ja teikäläisen soittoa kuuntelee muutenkin mielellään! ;) Hyviä kauppakumppaneita: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe |
War... war never changes. |
mattim 02.06.2011 11:15:48 | |
---|
Ikosaedri: Onko muilla Squier Classic Vibe 50 telen omistavilla volumena lineaarinen potikka? Hirmu häiritsevää, kun heti menee hiljaseks =) Ei kuulu vakiovarustukseen. "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |