Aihe: Helppoja Flamenco-kappaleita kitaralle
1
taz_
30.05.2011 20:30:46
Eli siis olisi hyvä jos joku voisi ehdotella helppoja flamenco-kappaleita, tai ei edes ole pakko olla flamencoa, mutta espanjalaista/meksikolaista kitarakappaleita :)
Wild String Of Voodoo Strat
30.05.2011 22:33:35

taz_: Eli siis olisi hyvä jos joku voisi ehdotella helppoja flamenco-kappaleita, tai ei edes ole pakko olla flamencoa, mutta espanjalaista/meksikolaista kitarakappaleita :)

Hmm... Pahoin pelkään, että flamencon oppiminen suomalaiselle ei käy ihan itsekseen. Muistan joskus itse yrittäneeni samaa ja oli minulla jopa käytössäni ihan laadukkaita kirjojakin. Mutta kun flamenco oli itselleni niin vieras lähes jokaiselta musiikilliselta parametriltään ja tekniikaltaan, eivät ne oppikirjat siinä auttaneet. Asia helpottui vasta, kun pääsin ensimmäisen opettajani oppiin. Todellisuudessa oma flamenco-opiskeluni lähti kunnolla käyntiin, kun alotin opintoni toisen opettajani johdolla, joka on ensimmäistä huomattavasti parempi pedagogi.

Voit tietysti kokeilla Manuel Granadoksen Método Visual de la Guitarra flamenca-DVD-sarjaa. Sen lisäksi jos vain ihan pintapuolinen flamencoon tutustuminen kiinnostaa, voit kokeilla kirjastosta nuottikirjojen lainaamista esim. Juan Martinin Solos Flamenos-teosta, jossa paljon helppojakin pätkiä. Mutta jos todella haluat tutustua flamencoon, ehdotan opettajan hankkimista.
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
taz_
30.05.2011 23:10:59
Hmm... Pahoin pelkään, että flamencon oppiminen suomalaiselle ei käy ihan itsekseen. Muistan joskus itse yrittäneeni samaa ja oli minulla jopa käytössäni ihan laadukkaita kirjojakin. Mutta kun flamenco oli itselleni niin vieras lähes jokaiselta musiikilliselta parametriltään ja tekniikaltaan, eivät ne oppikirjat siinä auttaneet. Asia helpottui vasta, kun pääsin ensimmäisen opettajani oppiin. Todellisuudessa oma flamenco-opiskeluni lähti kunnolla käyntiin, kun alotin opintoni toisen opettajani johdolla, joka on ensimmäistä huomattavasti parempi pedagogi.

Voit tietysti kokeilla Manuel Granadoksen Método Visual de la Guitarra flamenca-DVD-sarjaa. Sen lisäksi jos vain ihan pintapuolinen flamencoon tutustuminen kiinnostaa, voit kokeilla kirjastosta nuottikirjojen lainaamista esim. Juan Martinin Solos Flamenos-teosta, jossa paljon helppojakin pätkiä. Mutta jos todella haluat tutustua flamencoon, ehdotan opettajan hankkimista.

Joo jotenki luulen kans et se opettaja pitäisi hankkia, mutta hei kiitos kuitenki noista vinkeistä! :D
Wild String Of Voodoo Strat
31.05.2011 13:53:03

taz_: Joo jotenki luulen kans et se opettaja pitäisi hankkia, mutta hei kiitos kuitenki noista vinkeistä! :D

Jos kerran asut Riihimäellä, niin lähimmät parhaat mahdolliset opettajat Suomesta löytyvät Helsingistä tai Tampereelta.
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
doppelgänger
02.06.2011 22:26:20 (muokattu 02.06.2011 22:28:34)
E: ei mitään sittenkään
Entinen basisti jr. "Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien
Jankku
07.06.2011 12:59:14
Mediterranean sundance Al Di Meolalta tuli joskus nuorna poikana opeteltua (ei kyllä varmaan enää lähtis). Suht helppo, tai ainakin ne Di Meolan osuudet ;)
Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)