baron 01.04.2004 12:24:20 | |
---|
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Pula-Aho 01.04.2004 12:29:59 | |
---|
Tyytyisiköhän polkkaa toivova turakainen tuohon vastaukseen? Tuskin, ainakaan jos pyytäjä olisi nainen. Ehkä se täytyisi muuttaa muotoon "herrasmies ei soita polkkaa". Me kyllä soitetaan, mutta me ei ollakkaan herrasmiehiä. Ei omisteta edes smokkia. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
päivis 01.04.2004 12:30:17 | |
---|
se tulee kyseeseen salsassa ja mambossa (jos tulee) Joo, noita ei lavoilla juuri osata. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
baron 01.04.2004 12:50:01 | |
---|
Joo, noita ei lavoilla juuri osata. Eli siis ongelmaa ei ole! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
baron 01.04.2004 12:51:19 | |
---|
Tuskin, ainakaan jos pyytäjä olisi nainen. Ehkä se täytyisi muuttaa muotoon "herrasmies ei soita polkkaa". Me kyllä soitetaan, mutta me ei ollakkaan herrasmiehiä. Ei omisteta edes smokkia. Me ollaan kyllä otettu ohjelmistoon pari polkkaa vaikka ne ei vakkarisetteihin kuulukaan, pitäiskö? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
päivis 01.04.2004 12:54:24 | |
---|
Me ollaan kyllä otettu ohjelmistoon pari polkkaa vaikka ne ei vakkarisetteihin kuulukaan, pitäiskö? Riippuu paikasta. Monet bändit soittaa polkat vain pyydettäessä, ja ehkä se on ihan ok niin. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
baron 01.04.2004 13:02:20 | |
---|
Riippuu paikasta. Monet bändit soittaa polkat vain pyydettäessä, ja ehkä se on ihan ok niin. Itse asiassa 10 vuoden keikkailun jälkeen viime vuoden viimeisellä pikkujoulukeikalla niitä ensi kerran (korrektin asiallisesti) pyydettiin ja kun jouduttiin myymään ei-oota, niin heti korjattiin. Tietysti harmittaa, jollei niitä koskaan enää pyydetä, täytyy ne edes kerran päästä soittamaankin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Rock n 01.04.2004 13:06:44 (muokattu 01.04.2004 13:08:08) | |
---|
...täytyy ne edes kerran päästä soittamaankin. Lavakeikalla voi polkkaparin soittaa pyytämättäkin. |
Claves on soitin, jossa kahta puukapulaa hakataan vastakkain. Sillä soitetaan clave-rytmiä, joka kulkee periaatteessa (lähes) kaikkien lattareiden takana. Vaikka sitä ei soitettaisikaan erikseen, se "syke" kappaleeseen kuuluu. Yritän antaa esimerkin 3-2 clavesta: |YK-si, kak-SI, kol-me, NEL-jä| yk-si, KAK-si, KOL-me, neljä| Viivat tarkoittaa tahteja ja tavut kahdeksasosia. Se miten sitä tanssiin sovelletaan, siitä ei aavistustakaan, mutta tiedän, että sitä voi soveltaa. Kai mäkin alan oppia(tai olen vaistonvaraisesti tiennyt); periaattees sä tarkoitat niitä kahta lyhyttä ja paksua keppia(vanha perc.soittaja), josta lähtee kiva kliksahdus??? Joo ja nyt mä jo kuulen (korvien välissä soi kokoajan) jonkun rumban tai cha-chan jossa toi klaksahdus tulee niinku synkooppina painottaen eri tahtia..Oonko kärryillä? btw baro,mitkä polkat vedätte?? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
baron 01.04.2004 13:13:18 | |
---|
Kai mäkin alan oppia(tai olen vaistonvaraisesti tiennyt); periaattees sä tarkoitat niitä kahta lyhyttä ja paksua keppia(vanha perc.soittaja), josta lähtee kiva kliksahdus??? Joo ja nyt mä jo kuulen (korvien välissä soi kokoajan) jonkun rumban tai cha-chan jossa toi klaksahdus tulee niinku synkooppina painottaen eri tahtia..Oonko kärryillä? btw baro,mitkä polkat vedätte?? 1. Oot täysin kärryillä. Oleellista, että se pitäisi sielussaan kuulla myös ilman niitä klaksahduksia. 2. Väärä vitonen ja oliks se "Juhannus Paksulassa" vai mikä? (Se Halitulijallaa....) Oisko sulla parempia ehdotuksia? Entä tanssijoilla? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Rock n 01.04.2004 13:17:07 | |
---|
Oisko sulla parempia ehdotuksia? Entä tanssijoilla? Sävellä pari uutta. Noita vanhoja on kuullut jo kyllästymiseen asti. |
Kukko 01.04.2004 13:20:33 | |
---|
1. Oot täysin kärryillä. Oleellista, että se pitäisi sielussaan kuulla myös ilman niitä klaksahduksia. 2. Väärä vitonen ja oliks se "Juhannus Paksulassa" vai mikä? (Se Halitulijallaa....) Oisko sulla parempia ehdotuksia? Entä tanssijoilla? Kuka hel***ti sen laulaa pokerinaamaalla sen väärän vitosen, entä muistaako sanat ulkoa?-jos muistaa niin suosittelen edelleen aktiivisen unohtamisen kurssia.xD (totuus on ettei kai tuota polkka- osastoa voi oiken vakavasti ottaa..paitti kerran yks kitaristi veti säkkijärven polkkaa komiasti) "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Rock n 01.04.2004 13:24:09 | |
---|
Kuka hel***ti sen laulaa pokerinaamaalla sen väärän vitosen, entä muistaako sanat ulkoa Taitaapi olla yksi Veikko Lavin tunnetuimpia esityksiä. |
baron 01.04.2004 13:26:33 | |
---|
Lavakeikalla voi polkkaparin soittaa pyytämättäkin. Mulla on seuraavana hääkeikka, mutta kai sinnekin polkkaparin vois upottaa. Olis kiva (ens' kerran elämässään) nähdä, miten polkkaa tanssitaan. Mut jos jengi lähtee tanssimaan, mistä mä erotan, onks' se "sosiaalifoksia" vai polkkaa? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
päivis 01.04.2004 13:31:39 | |
---|
mutta mitä tekee tanssija jolta joku biisi ei taitu? Haukkuu bändin. Minkälaisia haukkuja olette tanssijoilta tällaisissa tilanteissa saaneet? Mistä he ovat teitä moittineet? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Fuzzy Boner 01.04.2004 13:32:34 | |
---|
Minkälaisia haukkuja olette tanssijoilta tällaisissa tilanteissa saaneet? Mistä he ovat teitä moittineet? Kyllä tanssijat on tanssinut fuusiojazziakin ihan kiltisti. Se on ihan sama mitä soittaa, kunhan soittaa hyvää musaa ;) (tyhjentävää, eikö totta) Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Rock n 01.04.2004 13:33:19 | |
---|
..totuus on ettei kai tuota polkka- osastoa voi oiken vakavasti ottaa..paitti kerran yks kitaristi veti säkkijärven polkkaa komiasti... Onhan suomessa aikoinaan vedetty rautalankana musiikkia laidasta laitaan. 60 -luvulla muutama rautalankabändi veti täysiä tanssi-iltoja, niin kaikki tanssilajit tuli illan mittaan jopa hyvinkin tasapuolisesti soitettuna - myös rehelliset suomalaiset polkat. |
baron 01.04.2004 14:02:43 | |
---|
Kyllä tanssijat on tanssinut fuusiojazziakin ihan kiltisti. Se on ihan sama mitä soittaa, kunhan soittaa hyvää musaa ;) Kyllä aika usein kun olen ollut soittamassa ei-tanssimusaa, jengi alkanut tanssia. Joskus käyneet ystävällisesti kysymässä, haittaako se ja mikäpä siinä, jos musa on niin "vetävää", että jalan hakkaaminen tai kädellä taputtaminen ei riitä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Fuzzy Boner 01.04.2004 14:09:10 | |
---|
Kyllä aika usein kun olen ollut soittamassa ei-tanssimusaa, jengi alkanut tanssia. Joskus käyneet ystävällisesti kysymässä, haittaako se ja mikäpä siinä, jos musa on niin "vetävää", että jalan hakkaaminen tai kädellä taputtaminen ei riitä. Juuri näin! Aito lavatanssikansa on erikseen, siitä en minä ainakaan tiedä mitään. (Paitsi mitä oon trio foresterista oppinu) Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Kirstiina 01.04.2004 14:24:09 | |
---|
Mulla on seuraavana hääkeikka, mutta kai sinnekin polkkaparin vois upottaa. Olis kiva (ens' kerran elämässään) nähdä, miten polkkaa tanssitaan. Mut jos jengi lähtee tanssimaan, mistä mä erotan, onks' se "sosiaalifoksia" vai polkkaa? Ellei jengi ole todella tuubassa, ne tuskin tanssii polkkaa elleivät osaa. Polkka ei oikein sosiaalifoksiksi taitu. Yleensä muualla kuin lavoilla lattia on polkan soidessa aika tyhjä, ellei hääpari satu olemaan kansantanssijoita tms. joiden kaveritkin osaa sitä. Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way.... |