Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten saa bändin?
1 2
nynnim0i-
24.05.2011 15:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli kysyisin miten saan bändin niinku kaikki rumpalit ja kaikki että olis bändi ? auttakaa onko jossai paikassa mihin mut otettasi tai joku paikka missä hluttais tehä bändi auttakaa! Kiitos, jo etukäteen :D
 
Antti1
24.05.2011 15:56:40 (muokattu 24.05.2011 15:57:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on tämän palvelun tarjoama kanava: http://muusikoiden.net/wanted/
 
Sinne laadit mahdollisimman ytimekkään, kuvaavan ja selkeän ilmoituksen. Mitä asiallisempi ilmoitus sitä suurempi kiinnostus soittajaehdokkailla, yleensä ainakin. Isot kirjaimet, pilkut, yhdyssanat yms. perusasiat merkitsevät yllättävän paljon. Mainitse ikäsi, haettujen soittajien ikähaarukka, soittimesi, tavoitteesi, musatyylisi, mahdollinen treenis jne. Mieti mikä itseäsi kiinnostaisi tietää, jos lukisit ilmoitusta netistä.
 
Muita kanavia on musakauppojen mahdolliset ilmoitustaulut, musaopistojen ilmoitustaulut, kaverien kautta löydetyt soittajat ja vaikka koulujen ilmoitustaulut.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
VeryHumis
27.05.2011 02:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta noita saa tilattua... Ei vaes... Mutta asiallisena vastauksena totean: Kannattaa kysellä kavereilta että soittaako, tunteeko jotain ketä soittas paikkakunnalta. Nuorisotoimessakin osaavat ehkä neuvoa? Näillä mä pärjäilin kun niitä ekoja bändejä tahkottiin... Nykyseenkin yhtyeeseen pääsin juuri tällä "Tunneksä ketään ketä soittaa".
 
"Ei se musiikki sille mitään voi ketä sitä soittaa"
Kailis
28.05.2011 03:49:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Tunneksä ketään ketä soittaa".
 
Tuplaketiminen. Olen sanaton...
 
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
Ramenia
28.05.2011 22:57:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeryHumis: "Tunneksä ketään ketä soittaa".
 
Tuo on kyllä poikkeus. Tuntuu olevan älyttömän vaikeaa löytää bändiin puuttuvia jäseniä.
 
Itsensä korottava...
Kailis
29.05.2011 02:37:56 (muokattu 29.05.2011 02:38:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Tuntuu olevan älyttömän vaikeaa löytää bändin puuttuvia jäseniä."
-Def Leppardin manageri.
 
-> Takki...
 
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
Jussiman
29.05.2011 12:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ongelmana bändin löytymisessä on ollut musamaku, kun suurin osa wanted-ilmoituksista näyttää hakevan jäseniä joihinkin örinä/black/trashmetalli-bändeihin. Ja itse kuuntelen ja soitan lähinnä perusrokkia/punkia/bluesia. Ei oikeen kukaan vaikuta olevan kiinnostunut The Beatles/Rolling Stones/The Kinks/Ramones/Social Distortion/Bruce Springsteen-tyylisen musan tekemisestä.
 
Folkson
29.05.2011 13:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Mulla ongelmana bändin löytymisessä on ollut musamaku, kun suurin osa wanted-ilmoituksista näyttää hakevan jäseniä joihinkin örinä/black/trashmetalli-bändeihin. Ja itse kuuntelen ja soitan lähinnä perusrokkia/punkia/bluesia. Ei oikeen kukaan vaikuta olevan kiinnostunut The Beatles/Rolling Stones/The Kinks/Ramones/Social Distortion/Bruce Springsteen-tyylisen musan tekemisestä.
 
Näitäki viestejä on nähty täällä yhtä paljon ku wantedissa metallibändejä. Oikeesti.
 
Miten ne sanat meni?
Jussiman
29.05.2011 14:55:14 (muokattu 29.05.2011 14:56:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Folkson: Näitäki viestejä on nähty täällä yhtä paljon ku wantedissa metallibändejä. Oikeesti.
 
No jos kyse on pääkaupunkiseudun ilmoituksista, niin en ole huomannut. Ja en omista autoa, niin paljoa pääkaupunkiseutua kauemmas on vaikeaa raahata jotain vahvistimia tai maksaa kymmeniä euroja junalipuista aina kun treenit. Ja iänkin puolesta on huono tilanne, oon vasta 19-vuotias, enkä mikään ammattilaismuusikko.
 
VeryHumis
30.05.2011 02:25:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Tuplaketiminen. Olen sanaton...
 
Kaikki se nykynuorisolta näyttää onnistuvan. Täh?
 
"Ei se musiikki sille mitään voi ketä sitä soittaa"
Funkånaut
30.05.2011 21:22:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Mulla ongelmana bändin löytymisessä on ollut musamaku, kun suurin osa wanted-ilmoituksista näyttää hakevan jäseniä joihinkin örinä/black/trashmetalli-bändeihin. Ja itse kuuntelen ja soitan lähinnä perusrokkia/punkia/bluesia. Ei oikeen kukaan vaikuta olevan kiinnostunut The Beatles/Rolling Stones/The Kinks/Ramones/Social Distortion/Bruce Springsteen-tyylisen musan tekemisestä.
 
Koitappa löytää kokoonpano, joka vetäis afrikkalaishenkistä funkia. Ei oo helppoa.
 
Airplane is like a woman. You get inside her five times a day and take her heaven and back. - Lord Flashheart
BubbleBob
01.06.2011 01:48:58 (muokattu 01.06.2011 22:24:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppoa.. Täytyy sitten itte kasata, siis jäsenet. Ihan suositeltavaakin.
 
Ed. Snikt.
 
Musan valtamerestä on mistä ammentaa. Vaikka pää on perseestä niin turha antaa itsensä kärsiä.
Jeszse
01.06.2011 08:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BubbleBob: Sellainen hämärtyvä käsitys mulla on että jokus soitti mua joskus... vai tu-oliko se mulle.. Tää tapahtu treenikämpän pimeässä 80-luvun alussa,.. mitään kännyä ollu. Matot seinillä betonia ja keskinen suuwer valurautaa pyäreitä reikiä piäniä.
"Hianoo" sanos Pauli kun vankilakiertueella kookkaasta kosketinsoittimesta pulloo kaivoi. "Suami on kiäli" jatkoi ja lerputti sitä ulkona, duuletti !

 
Tämä on todellakin hämärtyvä käsitys.
 
This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!"
Jussiman
01.06.2011 20:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BubbleBob: Helppoa.. Täytyy sitten itte kasata, siis jäsenet. Ihan suositeltavaakin.
 
Sellainen hämärtyvä käsitys mulla on että jokus soitti mua joskus... vai tu-oliko se mulle.. Tää tapahtu treenikämpän pimeässä 80-luvun alussa,.. mitään kännyä ollu. Matot seinillä betonia ja keskinen suuwer valurautaa pyäreitä reikiä piäniä.
"Hianoo" sanos Pauli kun vankilakiertueella kookkaasta kosketinsoittimesta pulloo kaivoi. "Suami on kiäli" jatkoi ja lerputti sitä ulkona, duuletti !

 
En tiedä olenko jotenkin hölmö, mutten tajunnut koko jutusta mitään. Liittyykö tämä jotenkin johonkin?
 
BubbleBob
01.06.2011 22:29:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan kosmiseen käsityskykyyn,.. mut toisaalta katsoo tuota kellonaikaa ja miettii miten tunti keskiyön jälkeen vastaa vähintään puoltatoista Mustamäen kossupulloa ;-)
 
B2T; Kannattaisi varmaan kokeilla lähtee tribuuttipohjalta, kovereihin löytyy cavereita.
 
Musan valtamerestä on mistä ammentaa. Vaikka pää on perseestä niin turha antaa itsensä kärsiä.
Folkson
04.06.2011 14:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: No jos kyse on pääkaupunkiseudun ilmoituksista, niin en ole huomannut. Ja en omista autoa, niin paljoa pääkaupunkiseutua kauemmas on vaikeaa raahata jotain vahvistimia tai maksaa kymmeniä euroja junalipuista aina kun treenit. Ja iänkin puolesta on huono tilanne, oon vasta 19-vuotias, enkä mikään ammattilaismuusikko.
 
Olin epäselvä sanoissani. Tarkoitin että näitä foorumin viestejä, joissa valitetaan että kaikki haluu soittaa metallia eikä mitään "perinteisempää" näkyy yht' paljon ku noita metalli-ilmotuksia wantedissa.
Kaippa se sitten on niin että työ ootta levittäytyny huonosti ympäri suomea.
 
Miten ne sanat meni?
Numb
06.06.2011 14:46:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa yhdessä toisessa ketjussa listasin näin:
 
"Miten saa bändin:

- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista tai vuokraa treenis
- Omista PA tai vähintään laulukamat
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti

Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii."
 
Sir Härö
06.06.2011 16:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Tossa yhdessä toisessa ketjussa listasin näin:
 
"Miten saa bändin:

- Ole basisti
- Soita hyvin
- Tunne paljon soittajia
 

Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii."

 
Muokkasin hieman tota sun listausta. Nyt siinä on oleellisimmat ja vieläpä oikeassa järjestyksessä.
 
Vessajono
29.06.2011 16:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: "Tuntuu olevan älyttömän vaikeaa löytää bändin puuttuvia jäseniä."
-Def Leppardin manageri.
 
-> Takki...

 
HOHO +
 
Mutta tosiaan. Kannattaa soittaa bassoa, omistaa paku ja pa, hallita valokuvaaminen sekä kansigrafiikan ja nettisivujen tekeminen. Niin ikään kannattaa omistaa myös äänityskalustoa ja hallita sen käyttäminen.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
BubbleBob
01.07.2011 02:47:18 (muokattu 01.07.2011 02:50:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja pitää olla kova ottaan, sekä mieluimmin absolutisti. Huumorintajuinen & rento pitää olla ja tietenkin suht' hiljainen että harkitseva. Joo, mut kuitenkin hurjan luova ja mahtavasti impulsiivinen...
Et sellane repivän rauhallinen psykopaatti soundaa aika nastalta hemmolta bändiin kuin bändiin. Tärkeintä pitää osata näytellä et T-O-D-ella diggaa mitä paskaa ikinä kelataankin.
 
Haiseeks tässä MeNaiset, vai oonks'mä taas yksin mun vaistoni kanssa ?
 
ed. Luoja, Simolle lupasin olla kirjoittelematta tänne ja taas repesin :-(
 
Musan valtamerestä on mistä ammentaa. Vaikka pää on perseestä niin masentua turha on itseen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «