Aihe: Oletko pysynyt samassa kitaramallissa koko soittourasi ajan?
1 2 3 4 5 6 7 8
Kivijalka
12.08.2008 23:57:04
Ennn, mutta sen tiedän että omistuksessa pitää olla:

-SG
-Tele
-Superstrato kammella ja ilman

Meikäläisen saunditarpeet ovat näillä tyydytetyt, tosin P90-kitara pitäisi käydä jossain testaamassa... Ehkä siitä saisi vielä yhden kategorian tuohon listaan ja mikäpä sen parempaa kroonisen gasin sairastajalle. ;)
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
masterhat
13.08.2008 00:12:46
itseasiassa kun kävin kelaamaan, niin mulla on vaan ibanezin keppejä, malleja toki erilaisia. Tele on pitänyt homata jo toooosi kauan, mutta jostain syystä tulee nykyisin musisoitua niin vähän, ettei o muistannu
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
kitaristi2010
01.06.2011 13:10:06
Aluksi eka kitara oli venäläinen teräskielinen kielet sentin korkeudella. Sillä kun harjoitteli niin oli helppoa sitten aloittaa, kun sai sähkökitaran. Vanha saksalainen Hofner lankkukitara. Sillä oli tosi helppo soittaa.
Soittotaidon parannuttua alkoi olla kaikenlaista keppiä. Aina etsi sitä seuraavaa parempaa.
Yritän muistella järjestystä ja ominaisuuksia.
Fender Stratocaster vaahteraotelautaisia oli useampia peräkkäin sitten kakkoskitaraa rinnalle. Yamaha SG-400 kevytsoitoinen halpis, Gibson SG Custom ei oikein pysynyt vireessä ilmalennon jälkeen, Yamaha SA-2000 orkesterikitara huippu jazzkitara, Yamaha SG-3000 superkitara, jälkeenpäin ajateltuna oli erittäin hyvä kitara, Fender Telecaster Custom humbucker kaulamikillä 1972 yksi parhaista, perus Fender Tele 70-luvun lopulta, oli aika mitäänsanomaton tavallinen peruskitara mutta kuitenkin jenkki Tele. Gibson olikohan L-6 malli aivan tylsä peruskitara. Sitten palasin taas jenkki Stratoon -79 malli vaahtera otelaudalla ja totesin olevani Stratokitaristi.
Sitten soitot jäivät kymmenen vuoden ajaksi, jolloiun soittelin silloin tällöin vain vanhalla lankku Hofnerillani, jossa yksi parhaita kauloja missään kitaroissani, kitara on kylläkin rakennettu periaatteessa uudelleen ja kaula hiottu kädelleni täydelliseksi.

Jossain vaiheessa huomasin, että ei ole mitään väliä millä kitaralla soittaa vaan soittohan lähtee sormista. Tällä hetkellä kitarani ovat Indie Custom Strato Wilkinson kampikoneistolla ja Indie Super tele. Näitä parempia kitaroita en ole käsissäni pitänyt koskaan missään eikä näitä ollut hinnalla pilattu. Lisäksi seinälläni roikkuu ja joskus niillä jopa soitankin. Japanissa valmistettu ASAMA puoliakustinen kitara, vasta nyt olen tajunnut sen laadun, kun on alettu puhua japanilaisesta laadusta. Aiemmin pidin sitä vain japanilaisena halpiskitarana. Mutta se taitaa olla aivan samaa tasoa kuin aiemmin omistamani Yamaha Sa-2000. Ennen vannoin vain jenkkikitaroiden nimiin mutta olen kokeillut japanilaista Fender Stratoa ja se oli myös yksi parhaista mitä olen kokeillut. Maailma muuttuu ja me sen mukana. Seuraavaksi olen kiinnostunut Les Paulin hankkimisesta enkä laita siihen paljoa rahaa, koska ainakin Indien Les Paulia kokeiltuani ajattelin, että voiko tästä parempaa kitaraa ollakaan. Kokeilin myös Eko les Paulia ja sekin voisi minulle riittää.
Jeszse
01.06.2011 13:18:10
En oo. Oon omistanukki vasta neljä kitaraa. Perusmallinen akustinen teräskielikitara, Squierin strato, josta siirryin LTD:n MH -sarjalaiseen. Stratomallia sekin. Sitä ostaessa meinasin kyl ostaa MMV:n, muttei just siinä kaupassa ollu mustana. Väri oli viimenen ratkasija. :D

LTD:stä seuraavaa tuli tuo Dean Razorback, eli aika radikaali siirtyminen. Molemmilla tosin soittelen. Ja koska en oo sitä rr-mallia viel saanu hankittua, teen itelleni semmosta...

Yhtä LTD:n explorermallia oon soitellu kaverilla, muuten aika jees mut se bodyn iso sarvi tulee mun soittotyylillä jotenki tielle. Custom King v -malli on haaveissa ollu pitempään.
This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!"
McNulty
01.06.2011 13:22:26
Miulla on aina ollut skebana ainakin yksi Strato-johdannainen. Ensimmäinen sähkikseni oli Epiphonen Strato-kopio.
How you expect to run with the wolves come night when you spend all day sparring with the puppies?
Numb
01.06.2011 13:25:11 (muokattu 01.06.2011 13:25:30)

Hoh, en. Mitäs mulla ny onkaan ollu...

-Pikkukoppa-akustinen
-Jumboakustinen
-D-malliakkareita
-SG-malli
-Explorer -malli
-V-malleja
-Tele
-Stratoja
-LP

Stratosta on tullut todettua, että ei ole mun juttu. Samoin SG:ssä oli jotakin, mikä ei jotenkin...
Wradlin
01.06.2011 14:21:15
Se ykkösmalli ja ykköskitara tulee aina olemaan jokin Les Paul -johdannainen, oli se sitten itse tehty, Tokai, Gibson tai muu. Muun mallisia kitaroita voi tietty omistaa vaikka miten paljon, mutta mikään muu malli ei vaan voi yltää samalle tasolle Lespan kanssa.
selkäsaunametalli
01.06.2011 15:00:42 (muokattu 01.06.2011 15:01:06)
Kolme super stratoa olen omistanut. Nyt on vaan yksi. Seuraavaks sitten RR tai KV. Mieluiten jenkkijaska.
Loistava sivusto aloittelijoille: http://www.justinguitar.com
Sakmongkol
01.06.2011 15:48:59
Ensin oli Squier-strato, sitten tuli vähän parempi strato ja ajattelin etten tarvitse muuta. Sitten tuli Epiphone SG ja se on melkein yhtä hyvä, joiltain osin jopa parempi kuin strato. Ehkä paras mahdollinen olisi jonkinlainen sopiva yhdistelmä stratoa ja SG:tä, kuitenkin siten että ulkonäöltään olisi selkeästi stratoa lähempänä.
Wradlin
01.06.2011 15:52:10
Sakmongkol: Ehkä paras mahdollinen olisi jonkinlainen sopiva yhdistelmä stratoa ja SG:tä, kuitenkin siten että ulkonäöltään olisi selkeästi stratoa lähempänä.

Eli Strato kahdella humbuckerilla ja ehkä lyhyemmällä skaalalla?
Sakmongkol
01.06.2011 15:58:04
Wradlin: Eli Strato kahdella humbuckerilla ja ehkä lyhyemmällä skaalalla?

Lyhyt skaala kyllä, mikeistä en ole varma. P-Railsit voisi olla hyvät. Ja kaulassa voisi olla reunalistat ja suorakaiteet merkkeinä.
Wradlin
01.06.2011 15:59:15
Sakmongkol: Lyhyt skaala kyllä, mikeistä en ole varma. P-Railsit voisi olla hyvät. Ja kaulassa voisi olla reunalistat ja suorakaiteet merkkeinä.

Palacaster-DIY-custom -stratoa kehiin vain. Se hyvä puoli nuissa stratoissa kyllä on, että modailu on helppoa.
Sakmongkol
01.06.2011 16:06:34
Wradlin: Palacaster-DIY-custom -stratoa kehiin vain. Se hyvä puoli nuissa stratoissa kyllä on, että modailu on helppoa.

Niin kun vaan jaksaisi askarrella ja olisi rahaa. =)
BondakeBunny
01.06.2011 16:12:11

Alkuun oli joku kuppanen paketti strato, sitte washburnin cs-780 ja nyt ollu tuo jemi varmaan seittämän vuotta. Aikalailla tullu pysyttyä.
Personally, I prefer pain.
Jii-Gee
01.06.2011 16:25:18

Nämä *mulla on joskus ollut..nyt just on..seuraavaks vois olla..* -topicit on kivoi.
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Sakmongkol
01.06.2011 16:28:01
Jii-Gee: Nämä *mulla on joskus ollut..nyt just on..seuraavaks vois olla..* -topicit on kivoi.

Varsinkin kun mennään tähän metakeskusteluun.
Wradlin
01.06.2011 16:29:04
Jii-Gee: Nämä *mulla on joskus ollut..nyt just on..seuraavaks vois olla..* -topicit on kivoi.

No, mitä sulla on ollu ja mitä sulla on seuraavaks??
Jussiman
01.06.2011 16:54:56
Stratot ja Telet sopii mulle, ei muut ole tähän mennessä käteen sopinut niin hyvin.
Hillboy
01.06.2011 19:22:48

Tällä hetkellä toinen skidara menossa ja molemmat on ollu superstrato-tyyppisiä (Ibanez RG & S). Musiikillisen suuntautumisen muuttumisen myötä seuraava, kolmas skeba tulee olemaan 335-tyyppinen, sekin todennäköisesti Ibanez, kun ei "alkuperäisiin" ole varaa...

- L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)