Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaikki muusikot yhdistävä sosiaalinen verkosto älypuhelimille..
1 2
5hare
30.05.2011 10:46:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka!
 
Kehittelen siis tuon tyylistä ratkaisua tällä hetkellä.
 
Idea lyhyesti:
Kännykkäapplikaatio jolla voi postata omaan nykyiseen sijaintiinsa minkä tahansa postauksen. Se voi siis olla esim:
-social gathering -setti kuten oman keikan mainos,
-kimppakyyti,
-"lainaa mulle capo!" -tyylinen avunpyyntö
-tai sit vaan status-update. Kuvaa ja videota voi kanssa postata ihan lennosta.
 
Kaikki applikaation käyttäjät näkisivät oman sijaintinsa ympärillä olevia postauksia ihan karttamuodossa, ja voisivat kommentoida niitä.
Eli softa kertoisi mitä siistiä jengi tekee/ajattelee juuri nyt tässä mun lähellä.
Kaikki käyttäjät olisivat softassa omalla nimellä.
 
Siinä todella lyhesti =)
Tällaista olen siis kehitellyt jo tovin. Ensimmäinen toimiva versio on Androidille mulla luurissa mutta se on vielä vähän tahmea käyttää.
 
Itse kun olen muusikko, ensimmäinen ideani siitä ketkä tällaisen hienouden syvimmän olemuksen voisi tajuta ovat toki te, rakkaat kollegat. Muusikoilla kun tuntuu usein olevan sopian leppoisa elämänasenne siihen että voi tavata, jeesata tai jakaa kyytejä ennalta tuntemattoman jengin kanssa.
En toki kuitenkaan pidemmän päälle haluaisi tehdä ideasta eksklusiivista millekkään ryhmälle..
 
Heittäkää kommentteja, näkemyksiä!
Käyttäisitkö..?
Jos kyllä niin mihin? Tai jos et niin miksi =)
Ja mitä kelaisit että tällaisessa olisi hyvä olla?
 
Kiitti tyypit!
 

 
ps. tein tämmösen facebook-ryhmän et löydän jengiä jotka tätä sit ehkä haluis käyttää
https://www.facebook.com/ShareTSN
 
5hare
30.05.2011 10:48:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Ja toki se toimisi myös ihan tietokoneella jos ei mitään kummempaa kapistusta omista.
 
Quru
31.05.2011 18:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole varma käyttäisinkö. Oishan se ihan hassu jos sen ympärille muodostuu mukava yhteisö, vähän niinkuin mnet. Jos joku täällä postaisi notta lähdenpä tuohon Kortepohjan Rentukkaan soittamaan niin saattaisinpa sen parisataa metriä kävellä ja mennä katsomaan. Mutta käyttäjäkannan löytäminen voi olla vähän hankalaa kun monille riittää facebook.
 
Tuli tuosta "lainaa mulle capo"-jutusta mieleen vaan hauska ajatus siitä, että kartalla pomppii kauhea kasa palloja joissa lukee "Basisti sammui, humppabändi tarttis tuuraajaa".
 
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
Anti-Social
31.05.2011 18:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin hyvä idea. Ongelma vaan on että en omista älypuhelinta enkä sellaista aio hankkia kun kuitenkin hajottaisin sen. Jos systeemin saisi toimimaan muillekin puhelimille niin olisin ehdottomasti mukana. Toihan olis loistava tapa saada lähiseudun musiikin harrastajia keikoille tai mihin vaan.
 
Jokapaikanapina
31.05.2011 19:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kivan olone. Varsinki "soitetaan Hämeenkadulla"-tyyliset ois hauskoja
 
5hare
01.06.2011 16:14:01 (muokattu 01.06.2011 16:22:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep!
Mietin vaa kaikkia mahollisuuksia mitä moinen käyttäjilleen avaisi, nimenomaan jos ympärille kehittyisi sellainen kiva yhteisö joka ei spämmäisi systeemiä täyteen turhaa valittamista tai seksinhaku-ilmoituksia. Vaan siellä vallitsisi hyvä meininki!
 
Facebook-pointti on totta, mutta kyllä tällaiselle olisi must paikka just sen spontaaniuden, uusien tyyppien löytämisen, ja yksinkertaisesti valtavan hyötymäärän takia mitä tällainen käyttäjilleen voisi tehdä.
 
Mutta jakakaa ihmeessä ideaa hyville tyypeille jotta saadaan mukaan semmosia käyttäjiä jotka tekisi tästä projektista tekemisen arvoisen =) Ja joiden feedback auttaa tekemään tästä oikeesti tosi siistin jutun!
Ideoita voi pistää facebook-yhteisöön
https://www.facebook.com/#!/ShareTSN
Tai mulle suoraan https://www.facebook.com/#!/DeLaPepe
 
Idea voi olla vaikea saada tehtyä kännyköille joissa ei ole kosketusnäyttöä, mutta sitten nettiselain versio on toki suht helppo tehdä...
 
Anti-socialille pitää kertoa tähän väliin, että kun kaadoin tuopin ekan iphoneni päälle, sain vakuutuksesta takaisin huntin enemmän kuin siitä maksoin =) En hajottamisesta oo sen jälkeen stressannut
 
5hare
01.06.2011 16:15:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru:
Tuli tuosta "lainaa mulle capo"-jutusta mieleen vaan hauska ajatus siitä, että kartalla pomppii kauhea kasa palloja joissa lukee "Basisti sammui, humppabändi tarttis tuuraajaa".

 
Just tota mä haen takaa:D Koska kuka EI oo ollu humppakeikalla niin että joku sammuu..?
 
Fortune
01.06.2011 16:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5hare: Just tota mä haen takaa:D Koska kuka EI oo ollu humppakeikalla niin että joku sammuu..?
 
Ne jotka tekevät sitä työkseen tosissaan?
 
"Look behind you, a three-string bass!"
Anti-Social
01.06.2011 16:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa okei. Mutta miten niin olisi vaikea käyttää ilman kosketusnäyttöä? Kyllä mulla ainakin surffailu puhelimella on ihan hyvin toiminut. Tosin en tiedä millaista olet kaavaillut, mutta hyvä olis jos saisit toimimaan ihan "tavallisella" puhelimella. Tällä tavalla saadaan varmaan myös paljon enemmän käyttäjiä palvelulle.
 
BassoSisko
01.06.2011 17:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5hare: Jep!
Mietin vaa kaikkia mahollisuuksia mitä moinen käyttäjilleen avaisi, nimenomaan jos ympärille kehittyisi sellainen kiva yhteisö joka ei spämmäisi systeemiä täyteen turhaa valittamista tai seksinhaku-ilmoituksia. Vaan siellä vallitsisi hyvä meininki!

 
Just tuon takia pitäis voida luoda erillaisia ryhmiä, isoja ja pieniä, suljettuja ja avoimia. Ja vain niiden ryhmien postaukset näkyis joihin on liittynyt mukaan. Sen lisäks että pitäis voida itse säätää milloin ei halua joillain avainsanoilla varustettuja postauksia. Ja listaa vois jatkaa tuosta vielä pidemmälle.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Vaihtovirta
02.06.2011 09:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä ettei kukaan ole vielä tuollasta palvelua keksinyt? Itehän en tuolla tekisi mitään mutta luulisi että kysyntää olisi, muutenkin kuin muusikoiden keskuudessa. Jos tosiaan siihen pystyisi kehittämään suljetut yhteisöt.
 
Haukkuvat laiskaksi vaikka mitään en ole tehnyt.
BassoSisko
02.06.2011 10:41:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtovirta: Jännä ettei kukaan ole vielä tuollasta palvelua keksinyt? Itehän en tuolla tekisi mitään mutta luulisi että kysyntää olisi, muutenkin kuin muusikoiden keskuudessa. Jos tosiaan siihen pystyisi kehittämään suljetut yhteisöt.
 
Onhan noita jo, tavallaan.
Ainakin Deitti.net Tutkasta olen kuullut, toimii iPhonessa.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Klezberg
02.06.2011 10:44:07 (muokattu 02.06.2011 10:45:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen että kaikki käyttävät jo facebookkia voisi yrittää hanskata sillä että yhdistää tuohon Facebookin, ainakin niin että tietokoneen ääressä olevat voisivat seurata noita juttuja facebookin kautta.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
BassoSisko
02.06.2011 10:46:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Sen että kaikki käyttävät jo facebookkia voisi yrittää hanskata sillä että yhdistää tuohon Facebookin, ainakin niin että tietokoneen ääressä olevat voisivat seurata noita juttuja facebookin kautta.
 
Niin ja onhan fb:ssäkin jo paikantamistiedot. Eikös siinä saanut viestejäkin laittaa?
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Janus
02.06.2011 11:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei äkkiseltään ajateltuna huono idea - kirjautuminenkin voisi hoitua Google-tilillä tai Facebook-tunnuksilla (kuka kaipaa näinä aikoina _vielä_ yhtä erillistä nettipalvelua tunnuksineen?) ja Facebookille olla jopa oma applikaationsa.
 
Anti-Social
02.06.2011 14:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkää nyt sotkeko sitä vitun naamabaaria tähän.
 
"13 Stab Wounds to Your Head" - Chris Barnes
Klezberg
02.06.2011 16:16:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anti-Social: Älkää nyt sotkeko sitä vitun naamabaaria tähän.
 
No, jos haluaa palveluun paljon käyttäjiä, niin siitä on etua jos kytkeytyy olemassaoleviin palveluihin. Tietysti Suomessa musiikkialan väkeä löytyy hyvin täältä m.netistä, mutta jostain on jäänyt mieleen käsitys että m.net ei ole aikaisemmin ollut innostunut yhteistyöstä muiden palveluiden kanssa. Ja voin kyllä ymmärtääkin miksi. FB:ssä taas on valmiit rajapinnat liittyä.
 
Eihän se, että palvelussa olisi FB-kytkös, edellytä että yksittäinen käyttäjä sitä hyödyntäisi.
 
Oma kysymyksensä on, halutaanko palveluun paljon käyttäjiä. Yleensä tämmöisissä palveluissa on aluksi se ongelma, että kun käyttäjiä on vähän, siellä ei näy eikä tapahdu mitään, ja se vähäinenkin käyttö lopahtaa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
sticky fingers
02.06.2011 16:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: No, jos haluaa palveluun paljon käyttäjiä, niin siitä on etua jos kytkeytyy olemassaoleviin palveluihin. Tietysti Suomessa musiikkialan väkeä löytyy hyvin täältä m.netistä, mutta jostain on jäänyt mieleen käsitys että m.net ei ole aikaisemmin ollut innostunut yhteistyöstä muiden palveluiden kanssa. Ja voin kyllä ymmärtääkin miksi. FB:ssä taas on valmiit rajapinnat liittyä.
 
Eihän se, että palvelussa olisi FB-kytkös, edellytä että yksittäinen käyttäjä sitä hyödyntäisi.
 
Oma kysymyksensä on, halutaanko palveluun paljon käyttäjiä. Yleensä tämmöisissä palveluissa on aluksi se ongelma, että kun käyttäjiä on vähän, siellä ei näy eikä tapahdu mitään, ja se vähäinenkin käyttö lopahtaa.

 
Eiku pidetään tää nyt vaan meidän muusikoiden kesken Coolina juttuna. Se lärvikirja on pelkkien muotipellejen hyppyri tukkien temmellyskenttä.
 
...
Klezberg
02.06.2011 16:32:04 (muokattu 02.06.2011 16:51:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Eiku pidetään tää nyt vaan meidän muusikoiden kesken Coolina juttuna. Se lärvikirja on pelkkien muotipellejen hyppyri tukkien temmellyskenttä.
 
No joo, en minäkään siihen muuta porukkaa ajatellut. Eli ihan sitä ajattelin miten palvelun saa leviämään nimenomaan sille muusikkoväelle. Ehkä olen pessimisti, mutta palvelun saaminen alkuun nollasta käyttäjästä on h-tin vaikeaa.
 
Voi olla ettei kukaan edes ymmärtänyt millaista ratkaisua tuossa tarkoitin, mutta ihan sama.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Klezberg
02.06.2011 17:23:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi juttu mitä kannattaa varoa on tekemästä soitinvarkaiden tietotoimistoa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «