Aihe: Roland TD-3
1 2
samumaster
31.05.2011 15:44:26
Voiko Roland TD-3KW:ssä olevan PDX-8 virvelipädin korvata Yamahan PD-100:lla?
Olen, siis röydän.
Jeltz
31.05.2011 18:40:17
samumaster: Voiko Roland TD-3KW:ssä olevan PDX-8 virvelipädin korvata Yamahan PD-100:lla?

PD-100 on Rolandin padi (vanhemman mallin 10" singlezone mesh), mitähän tässä tarkoitetaan? Yamahalla on TP-100 -mallinen padi kylläkin.

Ainakin Yamahan 3-alueisissa symbaalipadeissa alueiden tunnistus on toteutettu eri tavalla kuin Rolandeissa, jolloin ilman modauksia Rolandin aivon kanssa padi toimii kaksialueisena (reuna ja kello samaa aluetta, pellin selkä toinen alue). Luultavasti Yamahan 3-alueisten tomi/virvelipadien kanssa tulee vastaan samanlaisia ominaisuuksia. Lisäksi eri valmistajan padien kanssa joutuu todennäköisesti säätämään vähän enemmän triggausasetuksia jotta triggaus toimii optimaalisesti. Ainakin TD-6V:ssä on Rolandin omille padeille valmiit triggeriasetuspresetit, jolloin niiden kanssa ei tarvitse nähdä vaivaa.

Kysymys onkin ehkä ennen kaikkea siitä, että mitä ajattelit tällä padin vaihdolla saavuttaa? Mun mielestä PDX-8 on tuntumaltaan ihan kelvollinen ja triggaukseltaan mainiosti toimiva snarepadi. Parempaan suuntaan jos haluaa, niin ainakin PD-105 toimii erinomaisesti (esim. TD-6KX:n vakiosnarepadi, joka meikäläiseltä löytyy) tai isompaan mennessä PD-125. Varmaan myös muiden valmistajien 10"-12" meshit ovat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)