Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valo-ohjain ei tottele!
1
t-ee-mu
07.04.2011 21:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseessä halpa Stairvillen DJ-X 16 valo ohjain.. on toiminut erittäin hyvin pari vuotta hintaisekseen mutta, kun kamoja lainaa niin joku sekottaa aina jotain ja nyt kävi niin. Elikkäs ohjain ihan sekasin joku ohjelma/ Looppi pääällä että valot syttyilee ja välkkyy ihan omissa maailmoissa. koodaukset oikein lampuissa ja johdot toimivia. nyt on siis kyse vain ja ainoastaan ohjaimesta. Auttais jos jollain sattus olee vaikka suomen kielellä noi ohjeet tai sitte osaa kertoa miten ohjelmoin sen lampuille jotka tarvitsee 2 kanavaa ( joka toinen saman värinen jne..)
 
Marzi
07.04.2011 22:28:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks se toi: http://images.thomann.de/pics/prod/107942_manual.pdf
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
t-ee-mu
07.04.2011 23:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo toi se on ja löysinkin kyllä jo tuon. mutta ei onnaa toi enkun kieli että lähtisin selvittämään asiaa. :) laiska kun olen valopuolella
 
LHU
08.04.2011 00:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-ee-mu: mutta ei onnaa toi enkun kieli että lähtisin selvittämään asiaa. :) laiska kun olen valopuolella
 
Onnea ja menestystä valitsemallasi uralla. Kaikkien laitteiden, myös äänisellaisten, manuaalit ovat jollain muulla kuin suomen kielellä, yleensä englanniksi. Myös ns. ammattikielessä viljellään kokoajan kotimaisemme sekaan englanninkielisiä termejä joten pitkä, kivinen ja erityisen raskas on tiesi jos meinaat tuolla asenteella pärjätä. Kielihommat haltuun, muuten ei pärjää. Vai meinasitko aina ongelman sattuessa kysäistä neuvoa jostain netin keskustelupalstalta?
 
Jotenkin kalskahtaa tällaisen aavistuksen verran vanhemman herran korviin tuo lauseyhdistelmä "ei onnaa, laiska kun olen".
 
t-ee-mu
08.04.2011 07:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nooh tuosta edellisestä kirjoituksesta kyllä joo saa sellaisen kuvan " laiska" mutta kun nämä valo asiat ei ole minun osa-aluetta. Noh pitää ruveta säätää ton tiskin kanssa
 
Kiitos ja anteeksi
 
teuzki98
30.05.2011 22:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla sama juttu. voisko joku auttaa!
 
t-ee-mu
01.06.2011 11:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teuzki98: mulla sama juttu. voisko joku auttaa!
 
Onko sama ohjain.. itekku jaksoin ruveta lukemaan manuaalia.. niin sieltä selkis asioita joita en ois jaksanu ruveta tekemään. mutta pitihän ne tehdä. eli ekaks nollaat kaikki patchit sieltä ja rupeet koodailee kanavia uudestaan muu ei taida auttaa ei ainakaan minulla.. elikkäs viski pullo viereen ja koodailemaan :)
 
stnprkl
01.06.2011 11:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-ee-mu: Onko sama ohjain.. itekku jaksoin ruveta lukemaan manuaalia.. niin sieltä selkis asioita joita en ois jaksanu ruveta tekemään. mutta pitihän ne tehdä. eli ekaks nollaat kaikki patchit sieltä ja rupeet koodailee kanavia uudestaan muu ei taida auttaa ei ainakaan minulla.. elikkäs viski pullo viereen ja koodailemaan :)
 
Äänipuolellakin yleensä yritän pärjätä jo laudassa olemassa olevalla patchilla/asetuksilla ettei vaan tarttis ite tehä :) tähän väliin todellakin toi hymiö.
Hei oikeesti noi kamat on tehty käyttöä varten ja jos käy niin mystinen tilanne et joku muu kun sinä ite käyttää sitä laitetta joskus niin varaudu tekemään oma juttus uudestaan jos ei sitä saa millekkään muistitikulle talteen. Koska se toinen jäbä tuskin kuitenkaan vetää sun säädöillä jos on kyse eri produktiosta eikä tuurauksesta.
Ja hyvin useasti on nopeempi tehä nollasta kun lähtee modaamaan olemassa olevaa.
 
Viltsu audiokantaja
t-ee-mu
02.06.2011 00:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Äänipuolellakin yleensä yritän pärjätä jo laudassa olemassa olevalla patchilla/asetuksilla ettei vaan tarttis ite tehä :) tähän väliin todellakin toi hymiö.
Hei oikeesti noi kamat on tehty käyttöä varten ja jos käy niin mystinen tilanne et joku muu kun sinä ite käyttää sitä laitetta joskus niin varaudu tekemään oma juttus uudestaan jos ei sitä saa millekkään muistitikulle talteen. Koska se toinen jäbä tuskin kuitenkaan vetää sun säädöillä jos on kyse eri produktiosta eikä tuurauksesta.
Ja hyvin useasti on nopeempi tehä nollasta kun lähtee modaamaan olemassa olevaa.

 
mitä helvettiä.. kuka puhuu ja mistä.. vastasin vaan edelliseen kysymykseen kun hänellä oli mennyt sekaisin.... itsekkin varmaan tiedät että nuissa halvoissa ei ole sitä usb mahdollisuutta ja kun joskus kone menee sekaisin silloin joudut heittää koodaukset uudestaa.. kyllä minun peli toimii..
 
stnprkl
02.06.2011 16:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mitä helvettiä.. kuka puhuu ja mistä.. ....i..
 
Ei mulla muuta kun et joskus pitää tehä jotain vaik ei huvittas
 
...kun kamoja lainaa niin joku sekottaa aina jotain ja nyt kävi niin. ...
...mutta ei onnaa toi enkun kieli että lähtisin selvittämään asiaa. :) laiska kun olen valopuolella...
...itekku jaksoin ruveta lukemaan manuaalia.. niin sieltä selkis asioita joita en ois jaksanu ruveta tekemään...
 
Noista sun teksteistä kun sai semmosen kuvan et sua ei huvita tehä/opetella mitään, mut silti pitäs sinne kuuhun päästä. Eli toi mun edellinen ei liittyny suoraan juuri tuohon valopöytään vaan asenteeseen kyseessä olevaa tehtävää kohtaan.
En mie pahalla, mut kuten oot varmaan itekkin huomannu niin aika moni topic tällä foorumilla on lähteny siitä et kaikkee pitää saada, mut mitään ei huvita itse tehdä eli kaikki pitäis saada valmiina tai ainakin mahdollisimman pienellä vaivalla. En tiedä onko sun tapauksessa kyse tästä vai vaan huonosta ulosannista vai onko mun ymmärryksessä vikaa. Kaikki on mahdollista.
 
Peace
 
Viltsu audiokantaja
teuzki98
03.06.2011 14:42:06 (muokattu 03.06.2011 15:01:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemu voitko auttaa/kertoa tarkemmin miten pyyhkiminen/koodien uudelleen tekeminen tapahtuu ku en oikee pysy kärryillä. ja mitkä koodit valoihin pitää laittaa?
 
t-ee-mu
03.06.2011 21:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teuzki98: teemu voitko auttaa/kertoa tarkemmin miten pyyhkiminen/koodien uudelleen tekeminen tapahtuu ku en oikee pysy kärryillä. ja mitkä koodit valoihin pitää laittaa?
 
mitä valoja sulla siellä perässä on? Ja koodauksethan riippuu ihan siitä haluutko miten ohjailla niit valoja.. perus värit? pun. sin.vih.. 1-4 liu'ulle vihreet 2-5 punanen ja 3-6 sininen. tuolla ohjekirjan viimesellä sivulla lukee ( press shift then latch 9, latch 13 jne.. jonka jälkeen ohjain nollautuu. sen jälkeen voit ruveta tallentamaan sinne niitä omia asetuksia... esim ensimmäinen valo on punanen ja valontakana on ne napit niin niitten pitää olla muistaakseni 1,2 ja 10 ON ja loput OFF seuraava valo taas on 1 ja 10 ON loput OFF.. en muista tarkemmin miten tein tuon koodauksen valoohjaimeen.. mutta jos englannin kieli taipuu niin nuista ohjeista saa aika hyvin käsityksen..
 
Joku Valomies vois paremmin kertoa..
 
teuzki98
08.06.2011 22:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-ee-mu: mitä valoja sulla siellä perässä on? Ja koodauksethan riippuu ihan siitä haluutko miten ohjailla niit valoja.. perus värit? pun. sin.vih.. 1-4 liu'ulle vihreet 2-5 punanen ja 3-6 sininen. tuolla ohjekirjan viimesellä sivulla lukee ( press shift then latch 9, latch 13 jne.. jonka jälkeen ohjain nollautuu. sen jälkeen voit ruveta tallentamaan sinne niitä omia asetuksia... esim ensimmäinen valo on punanen ja valontakana on ne napit niin niitten pitää olla muistaakseni 1,2 ja 10 ON ja loput OFF seuraava valo taas on 1 ja 10 ON loput OFF.. en muista tarkemmin miten tein tuon koodauksen valoohjaimeen.. mutta jos englannin kieli taipuu niin nuista ohjeista saa aika hyvin käsityksen..
 
Joku Valomies vois paremmin kertoa..

 
mulla on 2kpl tommosii varytec easy scan 250... http://www.thomann.de/fi/varytec_easy_scan_250ii.htm
noi on mun ekat scannerit ja en ymmärrä niistä mitään.
ja mun valopöytä on iha sekasin mul on siis sama valopöytä ku sulla.
ja muuten, kun käynnistän toisen valoista se alkaa pyöriä ja hyöriä, vaikka en tee mitään, taas kun toisen valon käynnistää se menee suoraan musiikkiohjaus modeen.
aika ärsyttävää ja outoa :(
 
t-ee-mu
09.06.2011 00:25:01 (muokattu 09.06.2011 00:26:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teuzki98: mulla on 2kpl tommosii varytec easy scan 250... http://www.thomann.de/fi/varytec_easy_scan_250ii.htm
noi on mun ekat scannerit ja en ymmärrä niistä mitään.
ja mun valopöytä on iha sekasin mul on siis sama valopöytä ku sulla.
ja muuten, kun käynnistän toisen valoista se alkaa pyöriä ja hyöriä, vaikka en tee mitään, taas kun toisen valon käynnistää se menee suoraan musiikkiohjaus modeen.
aika ärsyttävää ja outoa :(

 
ei sattus olee niis scanuis mitää valinta nappeja siel takana.. jos se on menny sinnne musa puolelle se toinen.. ootko varma että se ohjain ei tottele sua
 
jos oot varma niin nollaa se ohjain nuilla ohjeilla mitä siel manuaalissa viimesellä sivulla lukee.. ja rupeet tekee uusia pohjia
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «