Aihe: Mullistava viritinpedaali tulossa
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15
aristoteles666
02.05.2010 12:46:45

joku muu sikko: Tai tulee se "soittaja kuustoistasorminen, häviää hälle Torvinen". :)

tota mäkin ajattelin
Seba
02.05.2010 13:08:44

Kyllä mulle ainakin riittää 2 kättä tuota käyttämään ihan hyvin, enkä tunne tarvetta lisäkäsille.

Kai noita voi ajatella vaikeimmankin kautta, vaikka noinkin simppelistä asiasta on kyse.
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
H053
02.05.2010 19:01:29 (muokattu 02.05.2010 19:02:17)
Kolme viikkoa sitten tuli hankittua ko. viritin ja ei voi kuin olla tyytyväinen.
Poly- ja normitila toimii moitteetta. On muuten yllättävän nopea ja tarkka vehjes.
Isosta näytöstä iso plussa. Suosittelen kokeilemaan!
Juicy
02.05.2010 19:14:35

Iso näyttö on jees, mutta saisi jotenkin silti näkyä selkeämmin ne ledit. Joutuu kirkkaassa päivänvalossa oikein silmiä siristelemään jotta ne näkee selvästi...

Ja se poly-moodin referenssivireen vaihtelu laitteen takaa on työlästä, kun soittelen vuoronperään C- ja B-vireisillä kepeillä. Joutuu joka kerta erikseen käydä kyykkimässä pedaalin luona, kun vaihtaa keppiä (mikäli haluaa poly-moodia käyttää).
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
king kong
03.05.2010 10:49:11

Mikäs näistä pedaaleistä kestää parhaiten vettä/bissee/sun muita keikoilla lenteleviä nesteitä?

Mun bossin tu-2 kesti aika pitkään mut nyt surisee kummallisesti vaikkakin kyllä toimii.

En tiä onko tää monellekki ongelma mutta mulle ainaki on jos se pedaali on lattialla keikoilla.
aristoteles666
03.05.2010 10:53:05

king kong: Mikäs näistä pedaaleistä kestää parhaiten vettä/bissee/sun muita keikoilla lenteleviä nesteitä?

Mun bossin tu-2 kesti aika pitkään mut nyt surisee kummallisesti vaikkakin kyllä toimii.

En tiä onko tää monellekki ongelma mutta mulle ainaki on jos se pedaali on lattialla keikoilla.

ei mikään, ei niitä ole suunniteltu käytettäväksi veden alla.
kaikki hajoaa jossain vaiheessa nesteistä.
king kong
03.05.2010 11:18:28

Niihä se taitaa olla. Mut joku vois nyt keksiä uuden ja mullistavan mikä toimii nesteissäkin, se ois hienoa.
Mut aika paljon se tu-2 kyllä kesti.
Pnctocn
03.05.2010 14:04:50
Olen ollut hyvin tyytyväinen pedaalin toimintaan. Drop-d:n olen virittänyt A-E osalta polytunella ja sitten D:n erikseen. Molemmat moodit pelanneet ainakin toistaiseksi moitteetta, pedaalilla ikää n. 2kk.

aristoteles666: ei mikään, ei niitä ole suunniteltu käytettäväksi veden alla.
kaikki hajoaa jossain vaiheessa nesteistä.

Mullistava viritinpedaali tulossa:

Kusentiivis 30m saakka.
Lapland - the land of lap-dancers.
keerio
03.05.2010 14:42:33

Tilasin Polytunen tompalta tossa pari viikkoa sitten. Sain sen ja totesin että onpas näpsäkkä peli, reagoi todella nopeesti kun soitti eri kieliä. Ihmettelin vaan että mikäs on ku en saa vaihdettua tota viritysasetusta ja sitä että virittääkö bassoa, vaiko kitaraa. Noh, aattelin että käyttäjässä se vika taitaa olla ja luin ohjevihkon jossa sanottiin, että pitäisi normaalisti tallentua muistiin. Katoin videonki netistä, jolloin tajusin että pedaalin on pakko olla paskana.

Aina jos vaihdan vireen esim E:stä Eb:hen, näyttö vilkkuu joka on merkki että säätö on tallentunu. Tän jälkeen pedaali "sammuu" hetkeks. Jos koitan painaa sitä päälle, ei tapahdu mitään. Muutaman sekunnin päästä se käynnistyy uudelleen perusasetukset päällä, eli 440hz, vire E ja näyttö Needle.

Tc:lle laitoin probleemasta s-postia ja sanoivat että oli kuulemma joku softavika. Aika erikoinen vika, suurin osa mitä olen kuullu vikoja tästä pedaalista on tuo piuhaongelma, eli pitää piuha laittaa monta kertaa plugiin ennenku käynnistyy. Toivottavasti sieltä thomanilta saan uuden takuussa prkl.
http://www.myspace.com/wastedreverenceband
Seba
31.05.2011 23:51:25

trent: Vanha ketju, eikö ketään enää innosta... Kiinnostaisi siirtyä TU-2:sta Polytuneen, mutta onko hintansa väärti?

Kaikilla on jo.
On hintansa väärti helposti.
/c c:n
atimoc
31.05.2011 23:59:20

On hintansa arvoinen peli minustakin, vaikka poly-ominaisuus on omassa käytössä aika turha. Käyttömukavuuden kannalta parasta on, että TC päihittää reagointinopeudessa esim. Pitchblackin suvereenisti, monien räkkimultsareiden virittimistä puhumattakaan.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
wilo
01.06.2011 00:09:30
Mulla oli pitchblack, jonka vaihdoin polytuneen. Olisin pärjännyt oikein hyvin pitchblackillakin, mutta polytunen näyttö on jotenkin helppolukuisempi. Polyfonistakin viritystä käytän toisinaan, mutta tarkistus on pakko tehdä yksi kieli kerrallaan - muuten ei tule tarpeeksi tarkka vire.
Jeszse
01.06.2011 19:43:04
Seba: Kaikilla on jo.
On hintansa väärti helposti.

Mulla ei oo viel mitään viritinpedaalia. Pitäsköhän sitä...
This fourth fellow superman position with terrifying crowbar. MIAS shouted: "Now leave me, Satan!"
Jaz
01.06.2011 20:56:18

Hyväksi koettu pedaali muuten, mut näytöstä en tykkää. Näyttö heijastaa esim. kattovalot liian helposti. Lieneekö pedaalin epätarkkuutta, mutta se polytune ominaisuus ei toimi niinkuin pitäisi. Se näyttää kielten olevan hieman epävireessä, kun yksittäin soitettuna ovat vireessä. Yleensä kyseessä on ala E.
oiva tumpeloinen
02.06.2011 14:57:03
Jaz: Hyväksi koettu pedaali muuten, mut näytöstä en tykkää. Näyttö heijastaa esim. kattovalot liian helposti. Lieneekö pedaalin epätarkkuutta, mutta se polytune ominaisuus ei toimi niinkuin pitäisi. Se näyttää kielten olevan hieman epävireessä, kun yksittäin soitettuna ovat vireessä. Yleensä kyseessä on ala E.

Onko sulla käsi virittimellä, kun soitat yhtä kieltä? Ne teki TC:llä testin, missä niille selvis, että vaikuttaa yllättävän paljon vireeseen pieni paino kaulalla.
Juicy
02.06.2011 15:06:23

oiva tumpeloinen: Onko sulla käsi virittimellä, kun soitat yhtä kieltä? Ne teki TC:llä testin, missä niille selvis, että vaikuttaa yllättävän paljon vireeseen pieni paino kaulalla.

Ihte yritän aina pitää kättä kaulalla kuin soittoasennossa, mutta silti se polytune-moodi toisinaan ihan pikkasen heittää siitä mitä se on yksitellen virittäessä. On se silti ihan kätevä, kun vaikkapa kieltenvaihdon jälkeen tsekkaa onko vireet edes samalla tontillakaan. =)
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Aki
02.06.2011 15:22:38

Taajuusanalysaattorin kanssa huomasin että PolyTunessa tosiaan on pientä kummallisuutta taajuuksien kanssa. Ala-E:n tarkka taajuus oli PolyTunen mielestä epävireessä. Mutta TC:n asiakaspalvelijan vastauksista huolimatta uskon tämän olevan harkittu kompensaatio. Kitara kyllä on hyvässä vireessä PolyTunella virittämisen jälkeen. Ja virittäminen todellakin on nopeaa, myös kieli kerrallaan.

Bypass-nappi tai ulostulo sais kyllä olla.
"I think Bigfoot IS blurry, that's the problem. It's not the photographer's fault." - Mitch Hedberg
Ikosaedri
02.06.2011 16:35:30 (muokattu 02.06.2011 16:37:57)
slapvete
02.06.2011 20:13:40
Polytunesta oon kuullut pelkkää hyvää. Jos itse olisin hommaamassa lattiaviritintä, niin ottaisin varmaan haltuun. Näillä näkymin Peterson 490 riittää mulle toistaiseksi nykykäytössä.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)