Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 578 79 80 81 8296 97 98 99 100
Dropped C
06.02.2011 00:51:51
No siis ton Edenin luvattu herkkyys on siis speksien mukaan 104dB ja ton Ampegin 98dB. Eli metsään menee siinä suhteessa, jos vaihdat.
Seba
06.02.2011 08:56:40

bassman87: Jos mie ostan nyt tämän: http://www.thomann.de/fi/ampeg_svt410_he.htm

Niin perkele toimiiko se sitten silleen että kuuluu? Vaihtoon lähti Edenin 800 wattinen 4x10 kaappi SPL oli jtn 106 db ja tässä luvataa 122 db, luulis kuuluvan vaikka ois mikä marsu huutamassa vieressä? Myöhemmin saman sarjan 15 " kaveriks mutta nyt ei oo varaa.. jos joku on myymässä omaansa niin äkkiä yhteyttä niin ostan.

niin millä nupilla soitat?
/c c:n
calster
06.02.2011 09:20:55 (muokattu 06.02.2011 09:26:57)
Minulla oli Ampegin 15 tuumainen sen 410 HE:n kanssa ja se oli tosiaan mielestäni hyvä yhdistelmä. Nyt HE:n kanssa on 2x10 ja vire jolla nyt soitetaan niin alapää jää liian heikoksi, ainakin minun makuun .
MUTTA kyllä tuosta kaapista ääntä lähtee, tai ainakin lähti käyttäen Markbassin nuppia (LM2) ja saa mielestäni ihan mukavaa "murinaakin aikaiseksi.

Keskiäänivoittoisempaa saundia halajaa niin tuo on hyvä siihen.

PS. Minulta mahdollisesti kyseinen kaappi tulossa myyntiin toivottavasti lähiaikoina.
Meinaan ostaa portitetun kaapin tilalle.

VInk VInk. Ampeggia myynnissä :D -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=492454
bassman87
06.02.2011 11:53:43
Nuppi on Markbassin LMT 800. Pelkkä 4x10 voi olla yksin aivan liian munaton. Oisko järkevintä ostaa ensin 15" kaappi ja myöhemmin 4x10"? Alkaa menee tää ongelma ihan yleisen kamaosaston puolelle. Miten ton herkkyys on muka 98? Minkä takia thomann ilmoittaa sen olevan 122?
jnbeissi
Antti K.
06.02.2011 12:12:32 (muokattu 06.02.2011 12:15:19)
bassman87: Nuppi on Markbassin LMT 800. Pelkkä 4x10 voi olla yksin aivan liian munaton. Oisko järkevintä ostaa ensin 15" kaappi ja myöhemmin 4x10"? Alkaa menee tää ongelma ihan yleisen kamaosaston puolelle. Miten ton herkkyys on muka 98? Minkä takia thomann ilmoittaa sen olevan 122?

http://www.ampeg.com/products/classic/svt410he/index.html

Herkkyys ilmoitetaan yleensä 1W teholla mitattuna metrin päästä. Korjatkaa veljet, jos tarvetta. Siitä Ampeg saa 98dB. Sitten tuo 122dB on maksimi äänenpaine. Se on jo hurrjaa metakkaa se.

http://www.jmltekniikka.com/tuottee … 15-SIREENI-Torvisireeni-122-dB-9305

E: Erona Edenin ja Ampegin 410HE kaapin välillä on se, että Eden on portattu kun taas Ampeg on suljettu. Molemmat kaapit hyviä, tuskin paranee kaapin vaihdolla. Ja Edenille on tosiaan ilmoitettu hurjat 106dB herkkyydeksi.
Corba
06.02.2011 12:20:30

bassman87: Nuppi on Markbassin LMT 800. Pelkkä 4x10 voi olla yksin aivan liian munaton. Oisko järkevintä ostaa ensin 15" kaappi ja myöhemmin 4x10"? Alkaa menee tää ongelma ihan yleisen kamaosaston puolelle. Miten ton herkkyys on muka 98? Minkä takia thomann ilmoittaa sen olevan 122?

Jos jotain hommaamassa, niin kannattaa tutustua tuotteesta kertovaan käyttöohjeeseen jos vaan saatavilla. Se kertoo enemmän, kuinmitkään mainos puheet kauppojen sivuilla etx...

http://www.ampeg.com/pdf/SVT410HE.pdf

Itselle on riittänyt soundillisesti ja muutenkin 4x10HE ja 15HE kaapit. Tilanteen mukaan otan molemmat tai sitten jomman kumman vaan yksinään mukaan keikalle. Vahvistimina MYWATT 200 tai Markbass Little Tube ja molemmilla toimii:-) Minulla!

Mikä susta on hyvä, selviää ajan kanssa ja siihen ei vastausta voi muut antaa.
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
Corba
06.02.2011 12:24:15

Antti K.: Herkkyys ilmoitetaan yleensä 1W teholla mitattuna metrin päästä. Korjatkaa veljet, jos tarvetta. Siitä Ampeg saa 98dB. Sitten tuo 122dB on maksimi äänenpaine. Se on jo hurrjaa metakkaa se.

Jep! Tämä tieto löytyy tuolta Ampegin käyttiksestä.
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
bassman87
06.02.2011 13:20:09
Eli kaappi toistaa manuaalin mukaan 43 Hz:n taajuuden(E-kieli), mutta -10 dB eli aika paljo hiljasemmalla. Pörisisköhän tää sitten kovalla volalla? Toisaalta luin jostain arvostelusta että joku oli saanu kaapistaan huomattavasti enemmän irti ku hankki päättärin, joka anto 1000 wattia 8 ohmille. Näin ollen hän sai hirveän määrän headroomia eikä luukuttanu kaappia nupin äärirajoilla. Tuntuu vaan että tuolla MB LMT 800:lla ei tee mitään ku laitetaan tulpat päähän, sillä volaa ei irtoa niin millään.
jnbeissi
Seba
06.02.2011 13:50:54

mitenkään aiheeseen liittyen, en vaan ymmärrä miksi treeneissä pitää tietentahtoen luukuttaa niin että tarvii tulppia?
ihan samahan se on millä kamoilla vetää jos soundi pilataan tunkemalla vaahtomuovia korviin.

itsellä on hätätilannetta varten valetut elacinit, jotka ei muka leikkaa mitään pois, mutta totuus on että kyllä soundit vaan on vitusti parempia jos ei tarvii korviin tunkea mitään.

ei sitä silti mitenkään erityisen hissutellen tarvii soittaa niin että pysytään kipukynnyksen ja kuulovauriorajan alapuolella.

jos kamoissa riittää ylimääräistä höökiä, niin ei kai sitä kaikkea tarvitse ottaa väkisin käyttöön, ja varustekilpailla kitaristeja vastaan kuka tulee lujiten?
Kuka helvetti muka keikallekaan viitsii tulla jos lauteilta tuupataan tinnitus yleisölle ja itse ollaan tulpat päässä siellä kiroamassa paskoja soundeja?

Soittakaa järkevillä volumeilla niin sounditkin toimii.

end of vuodatus.
bassman87
06.02.2011 14:16:13 (muokattu 06.02.2011 14:19:20)
Seba: mitenkään aiheeseen liittyen, en vaan ymmärrä miksi treeneissä pitää tietentahtoen luukuttaa niin että tarvii tulppia?
ihan samahan se on millä kamoilla vetää jos soundi pilataan tunkemalla vaahtomuovia korviin.

Siis on mulla semmonenki bändi missä on ihan oikeita muusikoita. Tajutaan, että volat pienellä saadaan kaikin puolin parempaa jälkeä. Valitettavasti on olemassa niitä kitaristeja, jotka haluaa muna pystyssä luukuttaa kamojaan ku soitetaan vittu rokkia!. Minun mielestä ois vaan varmuuden vuoksi järkevää, että kukaan ei valmistaisi yli 100 watin kitarakamoja. Vähän niinku BMW:llä, Audilla ja Mersulla on 250 km/h herrasmiessopimus huippunopeuksien suhteen. Näköjään kitaristit on tyhmempiä ku basisti, mitä tulee kamojen suhteen.

Ei kaikki, mutta huomattava osa.
jnbeissi
Seba
06.02.2011 14:19:27

bassman87: Siis on mulla semmonenki bändi missä on ihan oikeita muusikoita. Tajutaan, että volat pienellä saadaan kaikin puolin parempaa järkeä. Valitettavasti on olemassa niitä kitaristeja, jotka haluaa muna pystyssä luukuttaa kamojaan ku soitetaan . Minun mielestä ois vaan varmuuden vuoksi järkevää, että kukaan ei valmistaisi yli 100 watin kitarakamoja. Vähän niinku BMW:llä, Audilla ja Mersulla on 250 km/h herrasmiessopimus huippunopeuksien suhteen. Näköjään kitaristit on tyhmempiä ku basisti, mitä tulee kamojen suhteen.

Ei kaikki, mutta huomattava osa.

niinpä. putkikoneissa ei mun mielestä tarvii kitaralle yli 25W joka on sekin ihan vitusti liikaa ainakin tuossa trainwreck-kloonissa, jos tahtoo luukuttaa.

jos ei kitaristit usko että voi soittaa hiljempaa, voi aina vaihtaa kitaristia :)
dewfall
06.02.2011 16:48:58

Seba: mitenkään aiheeseen liittyen, en vaan ymmärrä miksi treeneissä pitää tietentahtoen luukuttaa niin että tarvii tulppia?

Aiheen ohi menee ja onhan tästä väännetty, mutta: koska rummut.

Pienessä komerossa treenatessa ei tarvitse kauhean kovakätinen rumpali olla, että tämän vieressä hengaillessa ovat korvat hätää kärsimässä. Itse juuri sain viimein hommattua valetut Elacinit ihan siksi, koska pellit alkoivat tulemaan ER-20 -kuusitulpista läpi. Tämä on toki yksilöllistä, toiset vetää tyytyväisenä Motörhead-volyymeilla ilman tulppia, itse ei vain pysty kun sattuu vähempikin.
EkiEkiEki
29.05.2011 16:47:12
Kyssäri tasoa urpo & turpo.

SVT-CL:ssä on näköjään biasointi hieman ketuillaan. 20 min lämmittelyn jälkeen toisen puolen LEDeistä palaa molemmat vaikka mitä tekisi. Onko tämä oikeasti ongelma? Soundi rantasaunan kanssa on ok! Sen verran olen asiaa penkonut että ilmeisesti biasin säätö on todella karkeaa noilla ruuveilla. Joku kirjoitti että oli Ampegilta huono veto laittaa säädöt nuppiin koska kaikki säätää niitä ihan paniikissa. Pitääkö paikkansa?

Varmaankin kaikki 3 pitää vaihtaa kerrallaan, käykö esim Svetlana / SED 6550C alkuperäisten tilalle. T-kaupassa ei näköjään enää ole Sovtekin 6550 putkia.

Kiitos vastauksista!
UncleFester
29.05.2011 16:50:10
EkiEkiEki: Kyssäri tasoa urpo & turpo.

SVT-CL:ssä on näköjään biasointi hieman ketuillaan. 20 min lämmittelyn jälkeen toisen puolen LEDeistä palaa molemmat vaikka mitä tekisi. Onko tämä oikeasti ongelma? Soundi rantasaunan kanssa on ok! Sen verran olen asiaa penkonut että ilmeisesti biasin säätö on todella karkeaa noilla ruuveilla. Joku kirjoitti että oli Ampegilta huono veto laittaa säädöt nuppiin koska kaikki säätää niitä ihan paniikissa. Pitääkö paikkansa?

Varmaankin kaikki 3 pitää vaihtaa kerrallaan, käykö esim Svetlana / SED 6550C alkuperäisten tilalle. T-kaupassa ei näköjään enää ole Sovtekin 6550 putkia.

Kiitos vastauksista!

Ei ole itsellä kyseistä nuppia, mutta kyllähän nuo Svetlanat käy ja rohkenen niitä suositellakin. Taitavat jopa tarjota hieman enemmän headroomiakin.
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
urwelo
30.05.2011 23:35:24
Helou
Mulla on svt-2 pro nuppi. tänään treeneissä iskin nupin lämpenemään ja kun oli aika alkaa luukuttamaan niin se ei päästäny pihaustakaan vaan standby valo vilkkui punasta ja vihreetä. mistä johtuu moinen ja mitä asialle voi tehdä? putket oli ehjät kyllä.
urwelo
31.05.2011 05:51:48
"16. STANDBY/POWER/FAULT INDICATOR LED: This is a multi functional LED. In Standby mode, it glows red. In the On mode (when the high voltage comes on) it glows green. If it does not turn green in the On mode, there is no high voltage present and the unit needs servicing.

If the amp detects a fault in the power tube circuit, the high voltage is turned off and the LED flashes between red and green. This usually indicates a bad power tube. The amp will remain in this condition until the unit is turned off."

Eli pääteasteessa häikkää, eikun huoltoon.

Juu näin tavasin sieltä itsekkin ja pelkäsin huoltoreissua. huomenna vaan olis keikka. on kyllä itelle ollu aikamoinen murheenkryyni koko vehje lukuunottamatta soittonautintoa silloin kun suostuu toimimaan. Kiitoksia avusta.
MrlK-203c
17.07.2011 19:50:51
Nyt sain kasaan Ampeg SVT3pro ja Ampeg SVT810e. Taivas varjele mitkä saundit :P
Petri-helena
17.07.2011 20:41:47
Mulla kans ollu jonkin aikaa svt-4pro ja 810e ja ei voi kyl saundeja haukkua heh. :>
Huonokitara
19.08.2011 13:00:10

Liitytäämpäs.

Elikkäs SVT 4 PRO + SVT-410HLF sykkiipi tällä hetkellä.
Kunhan tässä joskus rikastuu niin varmaankin Ampegin 15" alakaappia vielä alle.

Mökää riittää kyllä tälläkin hetkellä :)
"Kreikan meri, meri Kreikan"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)