Aihe: BOSS-säröpedaalit
1 2
Midrange
30.05.2011 22:20:06
GiovanniDiRondo: Ainakin 80-luvulla Bossin pedaalithan oli kerta kaikkiaan mainioita. Valitettavasti minusta tuntuu, etteivät ole enää noiden veroisia, mitä olen kaupoissa kokeillut.

ainakin jossain, ellei useissa, on muuttuneet skeemat esimerkiksi silloin kun tuotanto on siirretty kiinaan. Tuo tosin ei välttämättä tarkoita että soundi huonontuisi. Sen takiahan se japanin DS-1 on kovin haluttu kun skeema poikkeaa aavistuksen verran nykyisestä.
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
jumara
30.05.2011 23:53:15 (muokattu 31.05.2011 08:14:03)
Hyvä keskusteluaihe!

Yllättävän vähän näistä Bossin klassikoista kyllä kirjoitellaan, eivät ilmeisesti ole olleet enää 2000-luvulla tarpeeksi seksikkäitä saadakseen "approved by Muusikoiden.net" -sertifikaattia.

Nojoo, mä olen saanut täällä aikaisemminkin "kavereita" kehumalla Bossin perussäröjä, mutta sanotaan se nyt vielä kerran tiivistetysti: jos sulla on hyvä vahvistin ja perushyvä skeba sekä ennen kaikkea soittotatsi, näkemys ja itsetunto kohdallaan, niin sulla on melko hyvät mahikset saada aikaiseksi helvetin käyttökelpoisia särösoundeja Bossin Compact Pedal -matolaatikoista!!!

Ainoa osa-alue, mistä en ole ollut kovin vakuuttunut, on Bossin fuzz-osasto. FZ kakkosta tai kolmosta en tosin ole koskaan omistanut (jos jollain pyörii joutilaana nurkissa, niin pikaviestejä kehiin), kolmonen on ollut jopa Fruscianten laudassa joskus.

DS-1 ja SD-1, näillä kahdella saa jo aika hyvin katettua monennäköiset säristystarpeet, varsinkin kun käyttää niitä peräkkäin eri järjestyksessä. Jälkimmäinen on mielestäni yhä yksi parhaista boosteista valmiiksi murotettuun styrkkariin. Näille löytyy aina paikka mun sydämestä ja signaaliketjusta.

Persoonattomia ja tylsiä? Ehkä. Laadukkaita ja luotettavia? Hell yeah!
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Sakmongkol
30.05.2011 23:58:25
Juzo95: Crunchista Hard Rockiin pitäisi pedun taipua tyyliin Gunnarit, Led Zeppelin jne. Silmiin iskenyt tuo n. vuoden vanha tulokas: ST-2 Power Stack. Onko kokemuksia (haun mukaan ei kauheesti juttua) tai muita spedu ehdotuksia?

Mulla on tommonen ST-2, olen käyttänyt lähinnä Bugera V22:n puhtaan kanavan eteen siten että särö on noin puolivälissä (kohdassa "drive") ja siitä tulee juurikin semmoinen mukava hard rock -saundi. On minusta yllättävänkin hyvä ja "vahvistimen tuntuinen" eli reagoi soittotatsiin ja kitaran volumeen nätisti. Varsinkin stratolla puhdistuu tosi hienosti volumepotikalla. ST-2:n edessä taas on Tubescreamer boostaamassa jos pitää heviä soittaa.

Suosittelen kokeilemaan Power Stackia.
Midrange
31.05.2011 00:35:50
SirElwood: Eikö bossit tehdä edelleen taiwanissa? (Omani on tosin jostain 90-luvulta.)

Taitaapa olla noin. Mää vaan luen Taiwanin Kiinaan kuuluvaksi hehe.
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
Guildfinger
31.05.2011 18:24:59
SD-1 made in Taiwan, n. -96-97, löytyy täältäkin. Koskaan ei ole ollut ongelmia. Kasvattaa middleä, syö bassoa. Sopii erityisen hyvin 2204/2203:n kanssa boostaamaan soundia tai sooloja, vaikka vola ei kovin paljoa kasva.

Vintage RAT, TS-9 ja DS-1 (Japan) löytyy myös, mutta SD-1 on luottopurkki. Sparkle Drivea käyttelen pelkästään clean boostina.
Epsu!
31.05.2011 21:05:43
SD-1 löytyy myös mun laudasta ja on hyvä pedaali. Yläpäät soi hienosti ja sopii ihan hyvin jopa tähän nyky rokkiin. ihan kauheen raskasta saundiahan siitä ei saa mutta eipä se oo tarkotuskaan. Suosittelen!
Juzo95
01.06.2011 20:21:43 (muokattu 01.06.2011 20:49:33)
Sakmongkol: Mulla on tommonen ST-2, olen käyttänyt lähinnä Bugera V22:n puhtaan kanavan eteen siten että särö on noin puolivälissä (kohdassa "drive") ja siitä tulee juurikin semmoinen mukava hard rock -saundi. On minusta yllättävänkin hyvä ja "vahvistimen tuntuinen" eli reagoi soittotatsiin ja kitaran volumeen nätisti. Varsinkin stratolla puhdistuu tosi hienosti volumepotikalla. ST-2:n edessä taas on Tubescreamer boostaamassa jos pitää heviä soittaa.

Suosittelen kokeilemaan Power Stackia.

Vois tilailla ton ST-2. Pitää tehdä vielä taustatutkimusta... ;)

Tossa ST-2 demo. Hyvältä kuulostaa. Ja demokin tehty hyvin.
http://www.youtube.com/watch?v=Fg5HLdYBskM
McLeach
01.06.2011 21:26:49
ittellä nyt ykkössärönä bossin ds-2. Se oli myös ensimmäinen säröspeduni mutta myin nopsasti ohuen pierusoundin vuoksi, nyt kuitenkin usean kokeilun ja mikkivaihtojen jälkeen kokeilin uudestaan ja vau! elikkäs tuon kanssa ainakin tuhnujen tehdassinglecoilejen vaihto kovempitehosiin teki suuren eron parempaan päin. ST-2 kävi myös kokeilussa mutta tiukemman soundin sain itselleni ds-2:lla. Voi tietenkin olla että humppareilla ois saanu jotain jännempää. No itse myin powerstackin ja hommasin edellämainitun ja muffin tilalle, nyt olen tyytyväinen: kamat ehjät, rahaa taskussa ja soundit kohdillaan ;)
juici
02.06.2011 10:27:27

Itselläni ykkössärönä on BOssin OS-2. Sopivasti pääsee kaivamaan säröä overdrivestä distortioniin. Useimmiten minulla gain ja color ovat puolenvälin paikkeella ja hyvin riittää rähinää black metalliin ja hardcoreen. DS-1:nkin löytyy laudasta, tosin todella hiljaiselle käännettynä jolloin siitä irtoo kiva 70/80 -luvun taitteen suomirock-soundi yhdessä FRV-1:n kanssa.

All the time favourite -säröni (vai olisiko aika jo kullannut muistot) on kuitenkin MD-2. Siitä ei särö loppunut ja senkin sai taipumaan kevyestä OD:stä Nu-Metal ryskeeseen boostatulla alapäällä.

Teknisesti pedaalien kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Musamursu
12.06.2011 13:01:12
Crunchista Hard Rockiin pitäisi pedun taipua tyyliin Gunnarit, Led Zeppelin jne. Silmiin iskenyt tuo n. vuoden vanha tulokas: ST-2 Power Stack. Onko kokemuksia (haun mukaan ei kauheesti juttua) tai muita spedu ehdotuksia?

Itse käytän Bossin DS-1 ja ei mitään valittamisen aihetta ole. HUOM! soitan gunnareita paljon.
RrRailo
12.06.2011 13:36:34

Vuoden -85 MIJ HM-2 tuhisee ja tuuttaa omassa setissäni edelleen voimallisemmin kuin mikään butiikki-tason säröloota. Samoin saman puljun Hyper Fuzz 2 kykenee edelleen nostattamaan väreet selkäpiihin. Onhan kyseinen spedu äärimmäisen monipuolinenkin kolmella eri moodillaan, 2 fuzzia ja boosteri.
Deathlegendary whippin'
Miikathebest
12.06.2011 17:38:02

juici: Itselläni ykkössärönä on BOssin OS-2. Sopivasti pääsee kaivamaan säröä overdrivestä distortioniin. Useimmiten minulla gain ja color ovat puolenvälin paikkeella ja hyvin riittää rähinää black metalliin ja hardcoreen.

Tämä on hyvä, jos ei tiedä, haluaako overdriveä vai distortionia - ja vielä parempi jos haluaa molempia samaan aikaan.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=528836
Liikaa säröä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)