Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: BOSS-säröpedaalit
1 2
Juzo95
30.05.2011 18:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme kyllä näistä lootista ei ole yleistä aihetta, ellei haku huijaa..
 

 
Mutta mitä kansa on mieltä näistä BOSSin vehkeistä? Suht halpoja, 50- 100€, ja laadukkaita.
 
Itselle nyt jonkinlaista pörinäpönttöö vahvarin eteen haeskelen ja nämä Bossit lukeman mukaan kestäviä ja hyviä ilman hirveää lompakon kevenemistä.
 
Crunchista Hard Rockiin pitäisi pedun taipua tyyliin Gunnarit, Led Zeppelin jne. Silmiin iskenyt tuo n. vuoden vanha tulokas: ST-2 Power Stack. Onko kokemuksia (haun mukaan ei kauheesti juttua) tai muita spedu ehdotuksia?
 
elon arska
30.05.2011 18:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän se ole niin, että diy tai ei mitään... jos täältä meinaat kysellä.
 
Dominaattori
30.05.2011 18:26:18 (muokattu 30.05.2011 18:27:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=tZ3iumBEvCE
http://www.thomann.de/fi/fulltone_ocd.htm
 
Säästä tähän, säätövaraa riittää crunchista kovempaankin ruttuun ja toiminee boostinakin.
 
E: Torilla näyttäs olevan DIY-OCD 80e
 
Örp
Antti1
30.05.2011 18:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Eiköhän se ole niin, että diy tai ei mitään... jos täältä meinaat kysellä.
 
Miksikä näin? Itse tekemällä saa mitä sattuu tulemaan.
 
Boss on perusasiallinen, jolla tarpeen tullessa pärjää ihan loppuun asti. Mitenkään poikkeuksellisen laadukkaita ne eivät ole, joten sitä en pitäisi ko. merkin valttikorttina muihin verrattuna. Toisaalta ei nyt älyttömästi ongelmiakaan sillä saralla.
 
Monilla kamaharrastajilla tulee kuitenkin ennenpitkää vaihe, jolloin kaipaa jonkinlaista "lisämaustetta" poppiinsa ja sitä ei tunnu Bossin polkimista löytyvän kovinkaan usein jostain syystä isojen poikien leikeissä.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Artist
30.05.2011 18:39:23 (muokattu 30.05.2011 18:40:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin säröistä en ole löytänyt itselleni mieleistä, mutta kyllähän noi muuten on hoitaneet hommansa ihan hyvin ja luotettavasti, mitä ei valitettavasti voi sanoa kaikista omistamistani pari-kolme kertaa kalliimmista boutique pedaaleista.
 
Sinällään noista säröistäkin ne SD-1 ja DS-1 ovat hyviä ja näistä saa joitain palikoita vaihtamalla vielä parempia, monesti löytää valmiiksi modattujakin myynnissä. Tuosta ST-2 ei valitettavasti itselläni kokemusta.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
s151669
30.05.2011 18:43:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crunchista Hard Rockiin pitäisi pedun taipua tyyliin Gunnarit, Led Zeppelin jne.
 
Ja nämä ei irtoa jäsenkuvauksen mukaisesta Marshall Hazesta ?
 
Antikitarasankari
blues guitar
30.05.2011 18:50:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BD-2 ainakin on hyvä. Ainakin mun vahvareilla toimii.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Borlag
30.05.2011 18:52:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen kummemmin ottamatta kantaa noihin Bosseihin, mutta tuo hakemasi särö on kyllä sen luontoinen että parhaiten sen saat vaihtamalla vahvistimen perinnehenkiseen putkimarsuun tai klooniin.
 
SirElwood
30.05.2011 18:56:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: BD-2 ainakin on hyvä. Ainakin mun vahvareilla toimii.
 
Justiinsa olin samaa tulossa sanomaan. Yleisin valitus kai tuosta on se, että siinä on liikaa gainia ja huono "decay" (ääni särkyy rumasti kun kitaralta tuleva signaalitaso putoaa). Olen ehdottomasti itsekin tuota mieltä. Ja silti se on hyvä. Tai juuri siksi. Ei, ei se siksi ole hyvä. Tosin mulla on myös DOD FX100 ja sekin toimii mulle.
 
Unohtakaa äskeinen.
 
GiovanniDiRondo
30.05.2011 19:07:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kanssa tällaisen Bossin Fuzzin yhtä keikkaa varten, kun vaffarista ei lähde sellaista modernia surinaa, ja yhdessä biisissä on sellainen kohta.
 
Kyllä se ihan laadukkaan tuntuinen on, jykevän oloinen, eikä bypassina pahemmin syö signaalia. Mutta ihan liian väkevästi lähtee säröttämään jo lähtöasennosta. En muutenkaan tykkää.
 
Mulla ei kyllä pahemmin kokemusta pedaaleista ole. Jonkun itsekolvaama BYOC Armstrong Twin-kompressori-ringeri mulla on, ja se on loistava. Ja Biyang EQ, jolla ei tee mitään.
 
blues guitar
30.05.2011 19:08:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Justiinsa olin samaa tulossa sanomaan. Yleisin valitus kai tuosta on se, että siinä on liikaa gainia ja huono "decay" (ääni särkyy rumasti kun kitaralta tuleva signaalitaso putoaa). Olen ehdottomasti itsekin tuota mieltä. Ja silti se on hyvä. Tai juuri siksi. Ei, ei se siksi ole hyvä. Tosin mulla on myös DOD FX100 ja sekin toimii mulle.
 
Unohtakaa äskeinen.

 
Mitenhän noi Keeleyn modaamat? Niitä näkyis olevan kans torilla.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Rämppy
30.05.2011 19:29:47 (muokattu 30.05.2011 19:30:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on kertynyt monenmerkkistä säröpedaalia, myös putiikkipedaaleja ja vanhaa vintakee, mutta eniten käytössä on pari Bossin taiwanilaista perus-overdrivea (sd-1 ja od-3). Vaihtelun vuoksi tulee välillä jompikumpi Boss korvattua muulla säristimellä, mutta ennemmin tai myöhemmin Boss palaa takaisin pedaalilautaan omalle paikalleen. Mun soundimieltymykset on sellaiset...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Jyrken
30.05.2011 19:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mitenhän noi Keeleyn modaamat? Niitä näkyis olevan kans torilla.
 
Keeley-Bossit ovat oman, joskin vähäisen, kokemukseni perusteella laatutavaraa. Näkyyhän noita monen alan ammattilaisenkin käytössä.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
SirElwood
30.05.2011 20:18:15 (muokattu 30.05.2011 20:19:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mitenhän noi Keeleyn modaamat? Niitä näkyis olevan kans torilla.
 
Kovastihan niitä kehuskellaan. Itse en kyllä ilkeä maksaa alunperin muutaman kympin bossista niin paljoa mitä moisista pyydetään. Pedaalit on varmaan ainoita laitteita joiden hinta nousee modaamisen seurauksena. Tosin jos haluan modattua, niin selviydyn siitä kyllä itsekin... Jossain minulla on ohjeet tuohon "keeley modaukseen". Siis BD-2:lle. Se on kovin kovasti modattu ja muuttaa kyllä laitteen luonteen ihan toisenlaiseksi.
 
Niin tosiaan, itsehän "modasin" jokin aika sitten SD ykkösen lovepedalin eternityksi. Lasketaanko se nyt sitten vielä bossin pedaaliksi...
 
AngieRainbow
30.05.2011 20:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on viis bossia (md-2, sd-1, ns-2, ls-2 ja tu-3) rivissä lattialla eikä mitään muita pedaaleita. Nämä ovat toimineet moitteettomasti niin keikalla kuin bänditreeneissä, eikä vielä ikinä ole kukaan tullut soundia haukkumaan.
 
Toi md-2 särö on aika ärhäkkä ja sd-1 sellanen hurriganes meininki, niin välillä tuntuu, että ois kiva olla jotain tältä väliltä.
 
Niin hyviä pedaaleita ovat.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
blues guitar
30.05.2011 20:48:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Keeley-Bossit ovat oman, joskin vähäisen, kokemukseni perusteella laatutavaraa. Näkyyhän noita monen alan ammattilaisenkin käytössä.
 
Ja myös ihan perus BD-2 kelpaa "ammattilaisille". Ainakin yhden tuntemani kovan tason blueskitaristin pedaalilaudasta se löytyy ja kehui sitä myös kovasti.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Midrange
30.05.2011 21:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohan nuo ainakin tukevia. Ostin tossa käytettynä Bossin DS-1:sen pari kuukautta sitten, jota aiempi ostaja oli pitänyt uutena vain kuukauden.
 
Noh, ei mennyt kauaa kunnes ilmeni vikaa. Pedaali ei nimittäin aina enää päästänyt ääntä pihalle kun sen polkaisi päälle. Vika ei kuitenkaan ollut kytkimessä, vaan erään konkan jalassa oli haperoinen kylmäjuotos. Eikun kolvi kuumaksi, juotoksen korjaus ja taas pelaa.
 
Onkos muilla ollut ongelmia paljon bossin spedujen kanssa?
 
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
Artist
30.05.2011 21:26:26 (muokattu 30.05.2011 21:27:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange:
Onkos muilla ollut ongelmia paljon bossin spedujen kanssa?

 
Mulla ei lainkaan, ja osa näistä mitä on ollut tai on, ovat 20-30 v. vanhojakin.
 
Ettei nyt liialliseksi hehkuttamiseksi mene, niin eiväthän nuo varsinaisesti mitään autuaaksi tekeviä laitteita ole (jos tuskin mikään muukaan on), mutta hyvää industry standard kamaa.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
novo
30.05.2011 21:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dominaattori: http://www.youtube.com/watch?v=tZ3iumBEvCE
http://www.thomann.de/fi/fulltone_ocd.htm
 
Säästä tähän, säätövaraa riittää crunchista kovempaankin ruttuun ja toiminee boostinakin.
 
E: Torilla näyttäs olevan DIY-OCD 80e

 
Miulta sais kans joku poistaa jonkun tekemän OCD-kloonin about viidellä kyrsällä, siinä ei oo ees mittää maalauksia, mutta pelittääpi vallan jepa.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
GiovanniDiRondo
30.05.2011 22:13:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artist: Mulla ei lainkaan, ja osa näistä mitä on ollut tai on, ovat 20-30 v. vanhojakin.
 
Ainakin 80-luvulla Bossin pedaalithan oli kerta kaikkiaan mainioita. Valitettavasti minusta tuntuu, etteivät ole enää noiden veroisia, mitä olen kaupoissa kokeillut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «