Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helpivä! PRS Standard 24 tremolon jousien häiritsevä ääni
1 2
Leihvi
30.05.2011 14:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tähän ongelmaan muuta apua kun laittaa jotain kangaskappaletta suojapleksin alle?
 
Vladi
30.05.2011 14:33:08 (muokattu 30.05.2011 14:33:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leihvi: onko tähän ongelmaan muuta apua kun laittaa jotain kangaskappaletta suojapleksin alle?
 
Itselläni oli Atlas Star Sapphire joka on PRS:n lähes suora kopio. Samaa ongelmaa oli. Pieni pala tiskirättiä jousien alle, ongelma poistui.
 
E: Miksi kangaspala ei ole miellyttävä ratkaisu?
fox
30.05.2011 14:44:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Itselläni oli Atlas Star Sapphire joka on PRS:n lähes suora kopio. Samaa ongelmaa oli. Pieni pala tiskirättiä jousien alle, ongelma poistui.
 
E: Miksi kangaspala ei ole miellyttävä ratkaisu?

 
Voihan sinne jousien "sissään" vetää myös vaikka pumpulia, moista kikkaa olen nähnyt myös käytetyn..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
wilo
30.05.2011 14:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leihvi: onko tähän ongelmaan muuta apua kun laittaa jotain kangaskappaletta suojapleksin alle?
 
Jousien sisään voi laittaa vaahtomuovisuikaleet. Toimii hienosti eikä näy juurikaan ulkopuolelle.
 
Vladi
30.05.2011 14:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Jousien sisään voi laittaa vaahtomuovisuikaleet. Toimii hienosti eikä näy juurikaan ulkopuolelle.
 
Eipä se rättikään kyllä näy yhtään, ei sinne koko tiskirättiä tarvi tunkea. :D
slapvete
30.05.2011 15:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Jousien sisään voi laittaa vaahtomuovisuikaleet. Toimii hienosti eikä näy juurikaan ulkopuolelle.
 
Yksi käikäle riittää. Pujota jousien väliin, vaikka ruuvien lähelle. Ei vaikuta toimintaan, demppaa tosin häiritsevät resonanssit.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
wilo
30.05.2011 15:59:56 (muokattu 30.05.2011 16:00:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Yksi käikäle riittää. Pujota jousien väliin, vaikka ruuvien lähelle. Ei vaikuta toimintaan, demppaa tosin häiritsevät resonanssit.
 
Kyllä mulla piti laittaa jokaisen jousen sisään yksi suikale, ennen kuin demppasi tarpeeksi.
 
Edit: laitoin itse siksi vaahtomuovin jousen sisään, koska floikkaa ja jousia tuli irroiteltua tuon tuosta mikkien vaihdon ym. virittelyn takia.
 
McNulty
30.05.2011 16:08:10 (muokattu 30.05.2011 16:08:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leihvi: onko tähän ongelmaan muuta apua kun laittaa jotain kangaskappaletta suojapleksin alle?
 
Itse olen ottanut jouset kauniiseen kätöseeni ja laittanut niiden sisään sopivan vaahtomuovisuikaleen. Se ei häiritse tallan toimintaa, mutta demppaa häiriöäänet. Edullinen ja toimiva "MacGyverin patenttiratkaisu" :)
 
Edith: Wilohan sen jo sanoikin.
 
How you expect to run with the wolves come night when you spend all day sparring with the puppies?
slapvete
30.05.2011 16:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli nimenomaan PRS, tosin Custom 24, johon tuo tehtiin. Riitti hyvin.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
komero
02.06.2011 11:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo vaahtomuovi jousien sisään kuulostaa hyvältä. Pitää kokeilla, stratoon.
 
Yleensä oon vaivautunut vaan kietaseen pätkän erkkaria jousien päälle. Halpa ja toimiva ratkaisu. Tosin tuo vaahtomuovi on varmasti parempi jos irroittelee jousia usein.
 
machinehead72
11.06.2011 02:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite taittelen nessua sinne kannen ja jousien väliin. Toimii hyvin :D
 
http://maihinnousu.net/cherubs
zedder
11.06.2011 11:05:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kun luulin että tein jotakin väärin asentaessani FR -kopiota yhteen kitarantapaiseen. Vaihdoin jousiakin moneen kertaan kun niitä sattuu olemaan aika monta satsia kertyneenä. Ylimääräiset äänet ovatkin siis "normaaleja" tai ainakin tavanomaisia... Pistin hiukan roudarinteippiä jousten päälle ja ruuvasin kannen kiinni ja sillä asia tuli hoidetuksi.
 
machinehead72
11.06.2011 22:29:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Minä kun luulin että tein jotakin väärin asentaessani FR -kopiota yhteen kitarantapaiseen. Vaihdoin jousiakin moneen kertaan kun niitä sattuu olemaan aika monta satsia kertyneenä. Ylimääräiset äänet ovatkin siis "normaaleja" tai ainakin tavanomaisia... Pistin hiukan roudarinteippiä jousten päälle ja ruuvasin kannen kiinni ja sillä asia tuli hoidetuksi.
 
En ite tekis tota. Joskus koitin itekki teipillä, mutta kun käytät floikkaa, nii´n teipin rapina kuuluu... Riippuu tietenki teipistä
 
http://maihinnousu.net/cherubs
komero
11.06.2011 23:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: En ite tekis tota. Joskus koitin itekki teipillä, mutta kun käytät floikkaa, niin teipin rapina kuuluu... Riippuu tietenki teipistä
 
Mää pääsen helpolla, kun ei mitään floikkakitaroita ole. Teippi ei kuulu ainakaan mun korvaan normaalilla straton vintagetallalla. Eikä kuulu ruuvimeisseli vahvistimen pääteputkien pidikkeenä soiton läpi :/
 
Ambitus
12.06.2011 02:58:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ratkaisin ongelman mun PRS:n kanssa galvanoituvalla ja elastisella teipillä. Eli pari kierrosta ja kuumailmapuhaltimella paska kiinni jousiin. Wörkar jette ra.
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
zedder
12.06.2011 10:54:39 (muokattu 12.06.2011 10:57:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ambitus: Itse ratkaisin ongelman mun PRS:n kanssa galvanoituvalla ja elastisella teipillä. Eli pari kierrosta ja kuumailmapuhaltimella paska kiinni jousiin. Wörkar jette ra.
 
Tarkoittanet vulkanoituvalla? Idea vaikuttaa kyllä hyvältä.
 
Groke
17.06.2011 16:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cure for noisy tremolo springs : http://www.youtube.com/watch?v=CJnAbPrmJNA&feature=related
 
Eli ihan vain sopivanpituiset pätkät pehmeää muoviletkua, yksi per jousi. Eivät näy ulospäin, eikä niitä tarvitse kiinnittää mitenkään. Helppo asentaa ja poistaa. Ja kestävät kauemmin kuin jouset.
Em. videolla straton yhteydessä sopivaksi letkun halkaisijaksi mainitaan 3/16" eli ~4,8 mm. Ja pituudeksi 2 3/8" eli ~60 mm.
 
Vaikuttaa toimivalta viritykseltä, kunhan ei väkisin tunke liian paksua letkua, niin että se aiheuttaa häiritsevästi kitkaa. Itse en ole vielä kokeillut, mutta ennemmin tuota letkukikkaa kokeilisin, kuin mitään teippivirityksiä tai vanhoja tennissukkia. Sillä on se sen verran helppo, nopea ja täysin peruttavissa. Varmaankin jostain Etolasta tms. putiikista löytyisi sopivaa letkua.
 
Groke
03.09.2013 21:17:43 (muokattu 03.09.2013 21:24:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osui tälläinen silmään, jousien ylimääräisten äänien vaimentamiseen liittyen: SpringNO Tremolo Spring Silencers. Eli on keksitty hieno nimi kolmelle pyöreälle vaahtomuovin(?) suikaleelle.
 
En tiedä saako tuollaista ohutta, pyöreää vaahtomuovia myös jostain Etolasta tms. Joka tapauksessa, nuo vaikuttavat kätsyiltä (en ole itse käyttänyt), eikä tule mitään liimatöhryjä teipeistä tms., eivätkä vaikuta jousien toimintaan. Ja pysyvät varmasti paikoillaan, olipa luukku paikoillaan tai ei.
 
http://www.allparts.com/BP-2009-000 … remolo-Spring-Silencers_p_1036.html
 
Groke
03.09.2013 21:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä yksi tee-se-itse ratkaisu, eli teippaa/liimaa kannen sisäpuolelle vaahtomuovin suikale tms.:
 
http://prsguitars.com/forum/showthr … you-do&p=84241&viewfull=1#post84241
 
Tuhkis
03.09.2013 22:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leihvi: onko tähän ongelmaan muuta apua kun laittaa jotain kangaskappaletta suojapleksin alle?
 
Omiin floikallisiin skeboihin olen vetäny kuminauhan siksakkia jousiin yhden kierroksen ja johan pysyy hiljaa. Eli yhden jousen yli ja siitä toisen ali jne.
 
"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «