Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PAF-7 hajonnut?
1
TD6
30.05.2011 14:14:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs.
 
Nyt on sellainen ongelma että kitaran tallamikki (DiMarzio PAF7) pitää matalataajuista huminaa/hurinaa 120w putkivahvistimen läpi, joka siis kovalla. Myös mikrofonin ulostulon teho tuntuu jotenkin laskeneen dramaattisesti. Se ei enää oikein jaksa puskea vahvistinta kunnolla särölle verraten kaulamikkiin.
 
Tarkasteltuani mikrofonia lähemmin huomasin mikrofonin reunassa olevan kankaisen eristeosan kuluneen puhki, oletettavasti johtuen oikean käden tekniikastani. Mikrofonin kuparinen kela siis on reiän kohdalta paljaana.
Oli miten oli, kun painan jotakuinkin 2x2mm kokoista reikää mikrofonissa sormellani tuntuisi mikrofoni toimivan painamisen ajan jotakuinkin normaalisti.
 
Tässä vaiheessa lienee selvää että vika on siinä kohtaa mikrofonia mutta miten korjata?
Voiko korjata?
 
Asia sinänsä kiireellinen kun pitäisi kohta äänittää uutta demoa.
 
StJerky
30.05.2011 15:57:46 (muokattu 30.05.2011 15:58:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikohan toisesta kelasta käämi poikki. Minulla oli Hot Railista (ja itse asiassa nyt on taas sama vika) ja oireet samat. Soitinkorjaaja saattaa osata korjata halvalla jos helposta paikasta poikki (mutta minulla korjattu ei kestänyt kauan).
 
TD6
30.05.2011 16:07:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Olisikohan toisesta kelasta käämi poikki. Minulla oli Hot Railista (ja itse asiassa nyt on taas sama vika) ja oireet samat. Soitinkorjaaja saattaa osata korjata halvalla jos helposta paikasta poikki (mutta minulla korjattu ei kestänyt kauan).
 
Vähän itsekin tuota uumoilin. Osaatkos yhtään sanoa mistä kannattaisi tämmöisellä parin päivän varoitusajalla lähteä hakemaan hommansa osaavaa soitinkorjaajaa?
 
tommiot
30.05.2011 16:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TD6: Vähän itsekin tuota uumoilin. Osaatkos yhtään sanoa mistä kannattaisi tämmöisellä parin päivän varoitusajalla lähteä hakemaan hommansa osaavaa soitinkorjaajaa?
 
Varmaan hakisin uuden mikin kaupasta, jos on oikeesti kiire.
 
slapvete
30.05.2011 16:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Korjaaminen maksaa tod näk saman tai enemmän kuin uusi mikki.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
vvaltsu
30.05.2011 18:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Varmaan hakisin uuden mikin kaupasta, jos on oikeesti kiire.
 
Viime viikolla ois ollu vielä DiMarzio-ale Levytukussa, 20% pois kaikista mikeistä, johdoista, hihnoista ja semmosista.
 
kunno llimaklinttihimo? Kunno miehe ryyppä aamuu astamitt. - Juicy
Numb
30.05.2011 21:25:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Viime viikolla ois ollu vielä DiMarzio-ale Levytukussa, 20% pois kaikista mikeistä, johdoista, hihnoista ja semmosista.
 
Se on hienoa tällä viikolla tietää :D
 
TD6
30.05.2011 22:52:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps.
 
Taitaa se olla uusi mikki paikallaan. Ostoksia tehdessä voihan sitä kysäistä pikaisesti korjausmahdollisuuksia mutta uskoisin että myyjä on tässä asiassa uuden mikrofonin myymisen kannalla (yllättävää sinänsä!)
 
Tässä jos joku sattuu ketjua vielä lukaisemaan niin saa heittää hyviä ehdotuksia kaulamikkinä (vielä) toimivan PAF-7 kaveriksi jos en uutta samanmoista osta sitten.
Ja seiskakielinenhän siis kyseessä.
 
Kiitokset apua tarjonneille.
 
Vetehinen
31.05.2011 11:28:06 (muokattu 31.05.2011 11:33:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TD6: Jeps.
 
Taitaa se olla uusi mikki paikallaan. Ostoksia tehdessä voihan sitä kysäistä pikaisesti korjausmahdollisuuksia mutta uskoisin että myyjä on tässä asiassa uuden mikrofonin myymisen kannalla (yllättävää sinänsä!)
 
Tässä jos joku sattuu ketjua vielä lukaisemaan niin saa heittää hyviä ehdotuksia kaulamikkinä (vielä) toimivan PAF-7 kaveriksi jos en uutta samanmoista osta sitten.
Ja seiskakielinenhän siis kyseessä.
 
Kiitokset apua tarjonneille.

 
Ihmetyttää onko tuo PAF7 ollut kovinkaan hyvä sun tyylisessä musiikissa tähän asti tallamikkinä. Laita Seymour Duncan JB tai Distortion, niillä luulis olevan hieman tykimpi. Tai sit DiMarzio X2N7 tai ehkä Liquifire? Bareknucklen joku (vaikkapa Nailbomb7) tai Lundgren M7 olis sitten vähän tyyriimpiä vaihtoehtoja.
 
Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen.
spacemonkeyevolution
31.05.2011 12:37:10 (muokattu 31.05.2011 12:39:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TD6: Tässä jos joku sattuu ketjua vielä lukaisemaan niin saa heittää hyviä ehdotuksia kaulamikkinä (vielä) toimivan PAF-7 kaveriksi jos en uutta samanmoista osta sitten.
Ja seiskakielinenhän siis kyseessä.

 
Eli apexiin mikkiä, body mahonkia siis. Ainakin täällä eräs jäsen päivitti vastaavaan kitaraan Seymour Duncanin JB7:n tallaan ja oli tyytyväinen. Sitten kalliimmista mikkivaihtoehdoista sanottakoon jo myös mainittu M7, joka toimii hyvin ainakin j-cust.ibanezissa (mahonkibody+vaahterakansi). Omassa ibanezin 2027:ssa (myös mahonkibody) on dimarzion evolution ja siihen olen myös tyytyväinen. Tietty eihän se mahdottomuus ole iskeä PAF-7, jos siihen olet ollut tyytyväinen.
 
Sitten yksi vähän erikoisempi vaihtoehto voisi olla BKP:n aftermath: http://www.bareknucklepickups.co.uk … s&sub=contemporary&pickup=aftermath Tästä mulla ei ole kokemusta, mutta hanki siä ja kerro mitä tykkäät ;)
 
Yhteenvetona: vaihtoehtoja piisaa, varmasti todella moni mikki toimii kivasti, se on vaan sitten vivahde-eroja näiden välillä ja mistä itse sattuu tykkäämään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «