Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Grunge?
1 2 3 4 5 6
Mule
01.04.2004 10:24:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa mulle tämä: miten määritellään GRUNGE? Ja listatkaa parhaat grunge-aktit, kiitos.
 
"Kannattaa menna heti kun aurinko laskee: kalapuikot kutee."
Huevos
01.04.2004 10:29:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub pop levy-yhtiöllä oli punk- vaikutteisia bändejä 80- luvulla kiinnitettynä. sit joku toimittaja kysy "mitä nää teidän bändit on noin tyylillisesti? ei ne o oikein punk-rockia eikä metallia. onko tälle tyylille joku nimi?" sit joku tyyppi vastas:"ööö...no, sanotaan sitä vaikka grungeks. ihan sama. heh heh."
 
sittemmin keksittiin kivoja nimiä kuten sponge, spunge tai jotain vastaavaa.
 
Huevos
01.04.2004 10:31:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainiin ja sit bändejä jotka on "grungea" ´(ja joista pidän)
 
soundgarden
 
the melvins (näytti tietä suurimmalle osalle bändeistä)
 
nirvana (periaatteessa kyllä punk rockia eikä musiikillisesti muistuta juuri lainkaan edellä mainittuja)
 
joo, täydentäkää muut. ei yhtäkkiä tu mitään mieleen.
 
Dunga
01.04.2004 10:40:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-AIC-
 
"Eeih...mä oon hukkunu tänään varmaan viisi kertaa, mä oon ihan puhki" IMIK #4
JM
01.04.2004 10:43:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alice In Chains (vaikkeivat itseään grungena pitäneetkään..)
Stone Temple Pilots (Core-levy esim.)
Soundgarden
 
Siinä kolme aikalailla grungea bändiä.
 
Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net. Kaikki muusikot pidätetään.
Huevos
01.04.2004 10:46:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alice In Chains (vaikkeivat itseään grungena pitäneetkään..)
Stone Temple Pilots (Core-levy esim.)
Soundgarden
 
Siinä kolme aikalailla grungea bändiä.

 
alice in chainshän oli alunperin gläm rokkia kunnon gunnarit meiningillä, kunnes cantrell kuuli soundgardenia livenä. (ne viritti jonnekin C-hen) seuraavan kerran ku aic soitti livenä kaikki niiden biisit kuulemma oli tiputetussa D vireessä.
 
mun korviin toi STP on kamalaa just NIIIN grungea ja silläkin on enemmän tekemistä gunnareiden kanssa kun jonku soundgardenin.
 
Danny s
01.04.2004 11:00:40 (muokattu 01.04.2004 11:00:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos bändi koveroi livenä Hanoita (AIC) ei se kovin grunge setti ole voinut tosiaan olla! =)
 
Ja miten tuon grungen määrittelesi..minun korvaani liian vihaista ja sekaista ilman kauniita melodioita..that's it.
 
Mr. Mustard
01.04.2004 11:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neil Youngia pidetään kuulemma myös Grungen kummisetänä!!!
 
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Huevos
01.04.2004 11:05:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos bändi koveroi livenä Hanoita (AIC) ei se kovin grunge setti ole voinut tosiaan olla! =)
 
Ja miten tuon grungen määrittelesi..minun korvaani liian vihaista ja sekaista ilman kauniita melodioita..that's it.

 
no, miten MINÄ sen ajattelen on: seattlesta tulevia 90- luvun rokkibändejä joilla ei ollut musiikillisesti kovin paljoa yhteistä. grunge on kaupallinen termi...vähän niinku nu metal. eihän se mitään "tarkota".
 
Dr. Muff
01.04.2004 11:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, miten MINÄ sen ajattelen on: seattlesta tulevia 90- luvun rokkibändejä joilla ei ollut musiikillisesti kovin paljoa yhteistä. grunge on kaupallinen termi...vähän niinku nu metal. eihän se mitään "tarkota".
 
Laajennetaas se ihan suosiolla myös 80-luvun puolelle. Green River, Mudhoney, MLB, Screaming Trees, Wipers, U-Men, Dead Moon, Supersuckers, The Gits, Pearl Jam, Alice In Chains, Soundgarden, The Melvins, Nirvana..
 
Suurin osa kauheeta paskaa, mutta hauska meininki taisi ollakkin se pääasia, alunperin. Musiikillisesti parhaat taitaa olla AiC, PJ, SG ja ehkäpä myös Nirvana.
 
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
Mule
01.04.2004 11:24:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä Smashing Pumpkins? Tai Pearl Jamin pari ensimmäistä levyä?
 
"Kannattaa menna heti kun aurinko laskee: kalapuikot kutee."
Huevos
01.04.2004 11:29:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laajennetaas se ihan suosiolla myös 80-luvun puolelle. Green River, Mudhoney, MLB, Screaming Trees, Wipers, U-Men, Dead Moon, Supersuckers, The Gits, Pearl Jam, Alice In Chains, Soundgarden, The Melvins, Nirvana..
 
Suurin osa kauheeta paskaa, mutta hauska meininki taisi ollakkin se pääasia, alunperin. Musiikillisesti parhaat taitaa olla AiC, PJ, SG ja ehkäpä myös Nirvana.

 
yleensä kun ihmiset puhuu grunge- saundista ne tarkottaa sitä d-hen tiputettua virettä. ensimmäiset grungebändit jotka alko virittää alas oli thayilin mukaan the melvins ja green river.
 
etkö laske melvinsiä tuohon a- ryhmään? nirvana ja sghan vanno niiden nimeen ja nirvanan eka levy kuulostaa aika helvetisti melvinsille...
 
Dr. Muff
01.04.2004 11:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yleensä kun ihmiset puhuu grunge- saundista ne tarkottaa sitä d-hen tiputettua virettä. ensimmäiset grungebändit jotka alko virittää alas oli thayilin mukaan the melvins ja green river.
 
Ootko kuunnellu Green Riveriä? Eipä ole järin hääviä :=)
 
Mä en tiedä mitä grungesoundilla kukakin tarkoittaa kun aika erillaiselta kuulostavia bändejä sieltä kuitenkin grunge-nimikkeen alla tuli. Semmonen älämölö-meininki on mun mielestä yhteinen tekiä grungebändeillä, keräännyttiin kavereiden kanssa möykkäämään. Poislukien nämä suuruuksiksi nousseet, jotka onkin sitten enemmän stadionrockia ja jotain muuta eri tyylien yhdistelmiä.
 
etkö laske melvinsiä tuohon a- ryhmään? nirvana ja sghan vanno niiden nimeen ja nirvanan eka levy kuulostaa aika helvetisti melvinsille...
 
Ääh, kaverit taputtelee toisiaan selkään =) Mutta kyllä toi melvins on myös sitä kärkipäätä.
 
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
Huevos
01.04.2004 12:07:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko kuunnellu Green Riveriä? Eipä ole järin hääviä :=)
 
en.
 
Ääh, kaverit taputtelee toisiaan selkään =) Mutta kyllä toi melvins on myös sitä kärkipäätä.
 
no, ei se pelkästään sitä...siis cobain sano olevansa hullu melvins fani ja thayilkin on haastattelussa sanonu Buzzin alunperin alkaneen tehä biisejä tiputetussa D-vireessä ja siitä sgkin sen kuulemma otti. ja kuuntelehan screaming for life/fopp EP:tä...eikö muka kuulosta melvinsille?
 
Stain
01.04.2004 12:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä Smashing Pumpkins?
 
Smashing Pumpkins ei ole ikinä ollut "grungea".
 
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
saturnzreturn
01.04.2004 12:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ALICE IN CHAINS!!!
 
mikä juttu se oli että nirvana olis "grungebändi"?en itse pitänyt sitä koskaan muuta kuin punkpoprockbändinä...
 
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Huevos
01.04.2004 12:36:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ALICE IN CHAINS!!!
 
mikä juttu se oli että nirvana olis "grungebändi"?en itse pitänyt sitä koskaan muuta kuin punkpoprockbändinä...

 
lue alusta.
 
FrankComa
01.04.2004 13:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SPUNGE = Speedmetal and Grunge
 
Mark Arm (Mudhoney) keksimä termi....
 
Eiks se grunge ollu vähän vastaveto tolla 80-luvun tukkaheville??
 
Die Eier Von Satan!
saturnzreturn
01.04.2004 13:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lue alusta.
 
ois näköjään pitänyt, no kukaan ei vielä sanonut blind melonia joten sanon senkin, (vaikkakaan soup ei ollut enään kauheen krunkea)..todella loistava bändi
 
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Dr. Muff
01.04.2004 14:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ois näköjään pitänyt, no kukaan ei vielä sanonut blind melonia joten sanon senkin, (vaikkakaan soup ei ollut enään kauheen krunkea)..todella loistava bändi
 
Grunge tuli seattlesta, Blind Melon ei. Duff McKagankin tuli seattlesta, ennen kuin oli siistiä tulla Seattlesta.
 
AMG:
 
"Using the sludgy, murky sound of the Stooges and Black Sabbath as a foundation, Grunge was a hybrid of heavy metal and punk. Though the guitars were straight from early '70s metal, the aesthetic of grunge was far from metal. Both the lyrical approach and musical attack of grunge were adopted from punk, particularly the independent ideals of early '80s American hardcore. The first wave of grunge bands — Green River, Mudhoney, Soundgarden — were heavier than the second, which began with Nirvana. Nirvana was more melodic than their predecessors and they also had signature stop-start dynamics, which became a genre convention nearly as recognizable as fuzzy, distorted guitars. After Nirvana crossed over into the mainstream, grunge lost many of its independent and punk connections and became the most popular style of hard rock in the '90s."
 
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «