Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hiilikuitujousi
1
aaki
30.05.2011 01:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, on niin kämänen jousi minulla että häiritsee jo tällaisen sunnuntaiviulistin soitantaa. Ero on huomattava, jos kokeilee soittaa jonkun viulistiystävän astetta paremmalla jousella. Sen lisäksi ettei jouseni ole kovin laadukas, olen varmaankin myös soittanut turhan painavalla jousella, koska jousikäsi rasittuu helposti. Mielelläni siis hankkisin kevyemmän ja herkemmän jousen. Olen harkinnut hiilikuitujousta, koska olen kuullut hiilikuitujousten hyvästä hintalaatusuhteesta. Kertokaapa ihmiset kokemuksianne hiilikuitujousista, kannattaako sellaista kapistusta ylipäätään harkita.
 
Minulla on vanhahko viulu ja käytän siinä pirastron kieliä (pirastro oliv) ja tykkään käyttää hartsia joka ei ole aivan pehmeimmästä muttei myöskään kovimmasta päästä. Soittelen niin klasaria että kansanmusiikkia yms, jos nämä asiat nyt niin hirveästi vaikuttavat jousen valintaan.
 
BassoSisko
30.05.2011 06:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aaki: Minulla on vanhahko viulu ja käytän siinä pirastron kieliä (pirastro oliv) ja tykkään käyttää hartsia joka ei ole aivan pehmeimmästä muttei myöskään kovimmasta päästä. Soittelen niin klasaria että kansanmusiikkia yms, jos nämä asiat nyt niin hirveästi vaikuttavat jousen valintaan.
 
Mulla on ollut kolmisen vuotta hiilikuitujousi. Hyvältä on tuntunut sillä soitella. Itse käytän sitä keskikovaa hartsia ja kielet on samat kuin sulla, toisessa viulussa on jotkut muut (en muista mitkä).
 
En osaa sanoa vaikuttaako kielet tai käytettävä hartsi soittotatsiin ihan oikeasti. En ainakaan itse ole sellaista huomannut.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «