Aihe: Marshall Slash AFD100 ja clean-soundi
1 2 3
novo
27.05.2011 23:02:55
AngieRainbow: Alkuperäiseen ongelmaan palatakseni... Ajatuksena oli siis joku fender ja siihen sitten pedaalilla säröä...

On ilmaantunut uudenlainen vaihtoehto. Ymmärtääkseni maastamme löytyy putkivahvistimien rakentajia, jotka tekevät asiakkaan toiveenmukaisia vempaimia. Mahtaisikohan heiltä löytyä taitoa tehdä kaksikanavainen putkinuppi, jossa olisi fenderin cleania ja slashin marsusäröä.

Espoon mies lähestyi minua bluetone merkkinsä kanssa. Onko näistä kokemuksia... Tai muista vastaavista.

Monet nuista Bluetoneista on tuntuneet digaavan, se onkin sit eri asia, että kuinka hyvin samaan laitteeseen kuitenkaan saadaan Fender-clean ja Marshall-särö. Eipä sillä, muakin aika monesti ja pitkään tämä asia kuumottanu ja hotsittanu =) Itsellä ei ikävä kyllä kokemusta Harryn tekemistä kamppeista. Ehkä vielä joku päivä...
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Joees
27.05.2011 23:05:07
AngieRainbow: Alkuperäiseen ongelmaan palatakseni... Ajatuksena oli siis joku fender ja siihen sitten pedaalilla säröä...

Jos tämä linja niin Bassman olis mun valinta. Ei se tiukin mahdollinen soundiltaan ole mut toimii rokkitoimissa oikein loistavasti mun makuun.

On ilmaantunut uudenlainen vaihtoehto. Ymmärtääkseni maastamme löytyy putkivahvistimien rakentajia, jotka tekevät asiakkaan toiveenmukaisia vempaimia. Mahtaisikohan heiltä löytyä taitoa tehdä kaksikanavainen putkinuppi, jossa olisi fenderin cleania ja slashin marsusäröä.

Espoon mies lähestyi minua bluetone merkkinsä kanssa. Onko näistä kokemuksia... Tai muista vastaavista.

Tää on sit aina vaihtoehto joo. Jos saat mahikset niin käväse kokeilemassa vaikka sitä Bluetonen Dusty Roadia. Sen pitäis just noissa maisemissa seikkailla ajatukseltaan. Omaa kokemusta siitä ei ole joten en sen enempää en tiedä siitä soundista.

Kannattaa Harryltä kysellä asioista ja kertoilla mitä ajat takaa. Ihan laadukkaita vimpaimia ovat olleet ne joita oon testaillut.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
mickey76
27.05.2011 23:07:25
AngieRainbow: On ilmaantunut uudenlainen vaihtoehto. Ymmärtääkseni maastamme löytyy putkivahvistimien rakentajia, jotka tekevät asiakkaan toiveenmukaisia vempaimia. Mahtaisikohan heiltä löytyä taitoa tehdä kaksikanavainen putkinuppi, jossa olisi fenderin cleania ja slashin marsusäröä.

http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-dusty-road-head/

Henkilökohtaista kokemusta en omista, mutta se, mitä olen kyseisen merkkisiä pelejä ja yleisesti kyseisistä peleistä kuullut, niin ainoastaan positiivista. Onhan noilla toki hintaa (jollaiseen ei itselläni VIELÄ ole mahdollisuuksia...), mutta toisaalta, jos kerralla ostaisi kunnollisen, niin eipä tarvisi pähkäillä enää ikinä - voisi keskittyä enemmän soittamiseen... :)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Wradlin
27.05.2011 23:42:10
Miikathebest: Ajatelkaapa jos molemmat kitarat olisikin soitettu Slashin hi-gainilla. Ei varmana pidettäisi näitä soundeja niin legendaarisina.

Ei toimisi Appetite läheskään yhtä hyvin pelkällä Slashin soundilla ja/tai soitolla. Esimerkiksi tuossa Voicella pyörivässä Paradice Cityn videossa kuulu(u/i) jostain syystä ainoastaan Slashin kitara, ja eipä siinä versiossa ole samaa rankkuutta ja laajuutta kuin Izzyn suht vähäsäröisen soundin kanssa... Saman voi tietty todeta kuuntelemalla vain oikeaa kanavaa tuolta levyltä.

Mutta joo, jatkakaa toki aiheesta!
Miikathebest
28.05.2011 00:02:57

Liikaa säröä!
AngieRainbow
28.05.2011 00:04:13
Bluetonen Dusty Roadia

Vittu! Siinähän se on!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Juzpe
28.05.2011 00:11:12

Ei toimisi mitkään Slashin jutut ilman asiantuntevaa komppikitaristia ja hyviä kitarasovituksia läheskään yhtä hyvin pelkällä Slashin soundilla ja/tai soitolla.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
slapvete
28.05.2011 10:34:59
Slashin nykyhommista: Ne kolme AFD:tä lavalla on "more show than go". Rivin takana jyllää Jubilee cleaneille ja AFD-prototyyppi särömaailmalle. Lavalla pyörineet pikkulinnut kertoi.

Ei kannata pyytää styrkkarin olemaan natsi ja juutalainen, siis fenkku ja marski, samaan aikaan. Tulee kompromisseja ja kompromissit harmittaa loppupeleissä aina (kts. esim. avioeroprosentti).

Ostat sen AFD:n, ja sitten vaikka Twinin tai Deluxe Reverbin, ja väliin Lehlen A/B-polkusin (tai muu muuntajaerotettu eezau, ettei maalenkit vie elämäniloa). Sitten vain koneet tulille, keikoille rokkaamaan ja pyörityttämään tyttöjen pyllyjä. Sitten profit.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
winstoni
29.05.2011 15:02:28
Appetiten tuottaja Mike Clinck kertoi ainakin jossain haastattelussa, että Izzy olisi soittanut Carvinilla ja Släbä silla myyttisellä marsulla.
"Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis
Eikan Pumppu
01.06.2011 18:32:53
Moi. Itse pähkäilin saman asian kanssa ja päädyin seuraavanlaiseen kokoonpanoon. Orangen Thunderverb 50, Marshall 1936 kaappi, chorus, cry baby wah wah, compressor limitteri(ei välttämätön). Kitara on Gibson Les Paul Tradition. Nyt on mukava soittaa gunnareita:)
AngieRainbow
08.07.2011 22:13:46 (muokattu 08.07.2011 22:14:13)
slapvete: Ei kannata pyytää styrkkarin olemaan natsi ja juutalainen, siis fenkku ja marski, samaan aikaan. Tulee kompromisseja ja kompromissit harmittaa loppupeleissä aina (kts. esim. avioeroprosentti).

Ostat sen AFD:n, ja sitten vaikka Twinin tai Deluxe Reverbin, ja väliin Lehlen A/B-polkusin (tai muu muuntajaerotettu eezau, ettei maalenkit vie elämäniloa). Sitten vain koneet tulille, keikoille rokkaamaan ja pyörityttämään tyttöjen pyllyjä. Sitten profit.

Joo näinhän tässä sitten kävi. Slapvete oli ihan oikeassa... Muilla ratkaisuilla päästään erittäin hyviinkin lopputuloksiin, mutta ei ikinä siihen samaan.

Nyt on AFD100-nuppi asianmukaisine kaappeineen ja olen sangen tyytyväinen, koska siinä on juuri se saundi, jonka haluan. Nyt taas säästämään ja sitten Fender hankintaan.

Slapvete tuossa ehdottaa Lehlen A/B-pedaalia väliin. Onko se jotenkin erityisen hyvä? Mulla on Bossin LS-2 -pedaali, jota olen käyttänyt loopperina, mutta eikö se sovellu ihan yhtä hyvin kahden vahvistimen väliin, kun se on tuossa output select-asennossa?

Sitten vielä siitä Fenderistä. Olen lähinnä päässyt testaamaan Hot Rod Deluxea ja Blues deluxea. Mikäköhän Fenderin putkikombo olisi hyvä juuri cleanin kannalta? Monet ovat kehuneet 65 Deluxe Reverbiä. Se on kuitenkin 22 w ja kalliimpi kuin HR tai Blues, niin mikä siinä on parempaa?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Jucciz
08.07.2011 22:21:17
AngieRainbow: Se on kuitenkin 22 w ja kalliimpi kuin HR tai Blues, niin mikä siinä on parempaa?

Sanotaan näin lyhyesti: soundi. Eiköhän se itsessään ole riittävän hyvä syy. Tietty, jos haluat clean-koneen, joka on edes hieman samalla viivalla äänenpaineen suhteen tuon AFD:n kanssa, voi 22-wattinen Deluxe Reverb sinänsä olla vähän riittämätön - vaikka siinä on kyllä tosi makea ruttusoundikin. Twin tai Super tarjoilee sitten vähän enemmän puhdastakin tehoa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jackie
09.07.2011 18:17:26
Saakohan noita AFD nuppeja enää mistään?
Juzo95
09.07.2011 20:07:40
Jackie: Saakohan noita AFD nuppeja enää mistään?

Porin Soundcityssä näky ainakin muutama viikko sitten. Ja nettisivuilla vielä ilmoitus siitä.
Virhe! Tyhmä tai liian ärsyttävä allekirjoitus.
Vladi
09.07.2011 20:09:30
Juzo95: Porin Soundcityssä näky ainakin muutama viikko sitten. Ja nettisivuilla vielä ilmoitus siitä.

Tampereen Deluxe Musicissa oli ainakin viikko kaks sitten vielä moinen kans.
AngieRainbow
09.07.2011 23:02:03
Jackie: Saakohan noita AFD nuppeja enää mistään?

Nahkahousuilta saat halvalla. http://www.thomann.de/fi/marshall_afd100_slash_b_stock.htm
Vladi
09.07.2011 23:05:34
AngieRainbow: Nahkahousuilta saat halvalla. http://www.thomann.de/fi/marshall_afd100_slash_b_stock.htm

Onko muut muuten kuulleet huhuja, että AFD 100:ssa olis ollu laajemminkin ongelmaa? Kaverin bändin kitaristilta ainakin oli moinen mennyt takuuseen ja myyjä oli kertonut että niitä on palauteltu aika paljonkin.
Jackie
09.07.2011 23:35:42
Vladi: Onko muut muuten kuulleet huhuja, että AFD 100:ssa olis ollu laajemminkin ongelmaa? Kaverin bändin kitaristilta ainakin oli moinen mennyt takuuseen ja myyjä oli kertonut että niitä on palauteltu aika paljonkin.

Tietysti laitettu 0.1 wattinen päälle ja luukutettu koko ajan masteri täysillä.. XD XD

Aika harmillista kuulla tollasta. Hyvä saundinen nuppi kuitenki. Saako samanlaista "slash" soundia esim. jcm 800 + pedaali yhdistelmällä?
Entropia666
10.07.2011 01:36:38

Jackie: Tietysti laitettu 0.1 wattinen päälle ja luukutettu koko ajan masteri täysillä.. XD XD

Aika harmillista kuulla tollasta. Hyvä saundinen nuppi kuitenki. Saako samanlaista "slash" soundia esim. jcm 800 + pedaali yhdistelmällä?

Vähän vois veikkalla että ei, koska toi nuppi perustuu ihan eri lähtökohtiin kuin JCM800. Tai joudut aika paljon speduja hommailemaan. Eikä siinä silti oo tuota päätteen skaalausta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)