Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytetyn kitaran ostaminen.
1
Friedmanman
29.05.2011 00:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan olisin sitä käytettyä kitaraa hommaamassa ja löysin yhen jonka aion ensi kuussa ostaa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=520210 Niin miten helppo siinä on sitä ostajaa kusettaa ja mitä mä tekisin jos huomaisin kun ostaisin tuon että siinä on jotain vikaa yms? Ja jos huomaatte tossa ilmotukses jotain hämärää niin sanokaa ihmeessä.
 
Vesihiisi
29.05.2011 00:49:15 (muokattu 29.05.2011 00:55:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Tosiaan olisin sitä käytettyä kitaraa hommaamassa ja löysin yhen jonka aion ensi kuussa ostaa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=520210 Niin miten helppo siinä on sitä ostajaa kusettaa ja mitä mä tekisin jos huomaisin kun ostaisin tuon että siinä on jotain vikaa yms? Ja jos huomaatte tossa ilmotukses jotain hämärää niin sanokaa ihmeessä.
 
Kaupat käteisellä kasvokkain, olette näköjään samassa kaupungissa. Palautusoikeutta tai muuta sellaista ei ole. Tuo on varmasti soiva peli, ilmoitus näyttää rehelliseltä. Ei muuta kuin rock on!
 
Friedmanman
29.05.2011 00:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo enpä nyt siellä testailemaan kehtaa rueta olen nimittäin aivan surkea vielä;) Riittää varmaan kuhan näkee kitaran kunnon ja kielien korkeuden.
 
Vesihiisi
29.05.2011 00:58:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Joo enpä nyt siellä testailemaan kehtaa rueta olen nimittäin aivan surkea vielä;) Riittää varmaan kuhan näkee kitaran kunnon ja kielien korkeuden.
 
Juu, moni meistä on. Jos peli on siisti ja soiva niin siitä vaan.
 
sakked
29.05.2011 01:06:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suosittelen tarkistamaan myös kitaran vireenpitävyyden... Varsinkin tuossa kitarassa ;)
 
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
Miikathebest
29.05.2011 01:13:05 (muokattu 29.05.2011 01:17:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Joo enpä nyt siellä testailemaan kehtaa rueta olen nimittäin aivan surkea vielä;) Riittää varmaan kuhan näkee kitaran kunnon ja kielien korkeuden.
 
Kielien korkeus on täysin säädettävissäm.
 
Katso onko kaula suora: http://image.shutterstock.com/displ … ight-isolated-on-white-49150807.jpg
Tarkista relief: http://www.guitar-mod.com/images/relief.gif
paina kieltä 1. ja 15. nauhoilta. Kieli ei saa osua koko matkalta nauhoihin - 7. nauhan kohdalla tulisi jäädä väliä ~0,34mm.
Tarkista satulaurat. Nosta kieliä ylöspäin urista. Kielen tulisi nousta takertumatta uriin.
Tarkista virittimet. Vääntele nupikoita. Niiden tulisi olla jämäkät. Klappia ei saa olla.
 
Kokeile vahvistimen kautta toimiiko elektroniikka.
Pyörittele potikoita ja rämpytä mikkikytkintä. Rohinoita ei saisi kuulua kohtuuttoman paljon.
Reilulla säröllä hurinaa on aina mukana. Hurinan tulisi kuitenkin loppua(vähentyä lähes olemattomiin) koskettaessasi kieliä tai tallaa. Tällä tarkastetaan maadoituksen toimivuus.
Tarkista myös jakin kunto rämppäämällä piuhaa kiinni/irti/kiinni.
Päällisin puolin tarkistat kosmeettisten haittojen varalta tiikerinsilmilläsi.
Tarkista myyjän viikset. Niiden tulisi olla mahdollisimman tuuheat. Ohuet amisviikset saattavat viitata huijariin.
 
Liikaa säröä!
ReBeat
29.05.2011 01:14:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=130994&oo=120
 
Friedmanman
29.05.2011 01:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kannattaiskohan mun ottaa kaveri joka on jo 4 vuotta soittanut sinne mukaan että testais vähä sitä? Ku ite en oo koskenu kitaraan muutaku kaverin luona ja koulussa.
 
Miikathebest
29.05.2011 02:50:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Joo kannattaiskohan mun ottaa kaveri joka on jo 4 vuotta soittanut sinne mukaan että testais vähä sitä? Ku ite en oo koskenu kitaraan muutaku kaverin luona ja koulussa.
 
Kyllä kannattaisi.
 
Liikaa säröä!
Friedmanman
29.05.2011 11:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai onko se liikaa pyydetty siltä jätkältä joka myy sitä, että se ite vähä soittelis sitä mulle?
 
oiva tumpeloinen
29.05.2011 11:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Tai onko se liikaa pyydetty siltä jätkältä joka myy sitä, että se ite vähä soittelis sitä mulle?
 
Ei ole liikaa, mut ei siitä ole mitään iloa sulle. Jos kitarassa on jotain ongelmia, se kyllä tietää ne ja soittaa jostain muualta kuin mistä ongelmat kuuluu. Ota se kaverisi mukaan kokeilemaan.
Friedmanman
29.05.2011 11:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok taidanpa sitten tehä niin.
 
pekurides
30.05.2011 18:47:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaulan relief on myöskin täysin säädettävissäm.
 
Ei kai tuossa nyt mitään ihmeempää ole, jos se soi ja kukkuu sekä päällisin puolin ehjältä vaikuttaa niin ei alle 200€ kepulta paljoa muuta voi vaatia:=)
 
joko rillataan?
Sintti
30.05.2011 18:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Kielien korkeus on täysin säädettävissäm.
 
...
 
Tarkista myyjän viikset. Niiden tulisi olla mahdollisimman tuuheat. Ohuet amisviikset saattavat viitata huijariin.

 
Hahah, ilmeisesti lenkin jälkeen vähän väsynyt olen, kun noinkin huonolle jutulle naurahdin äänem. Saat plussapisteen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «