Aihe: Klassinen musiikki muita musiikkityylejä arvokkaampi?
1 2 3 4 531 32 33 34 3554 55 56 57 58
rkellu
08.08.2010 19:11:47 (muokattu 08.08.2010 19:14:41)

Hauler: Ymmärrän kyllä jos on tarve rölöttää, mutta silloin voi mennä tuonne Kitarakamat-puolelle tai sitten Keskustelua raskaammasta musiikista -osastolle, sen sijaan olisi erittäin hyvä jos sentään klassisen musiikin palsta pidettäisiin puhtaana tuon sortin alatyylisistä ilmaisuista.

anteeks nyt vaan, mutta 'rölöttäminen' on puhekielinen ilmaus eikä MITENKÄÄN kuulu klassisen musiikin keskusteluun. >:(

mut joo, mä haen mun pääkalloilla koristellun nahkatakin, vedän ylleni cowboy buutsit, rebel- huivin ja nyrkkiraudat, vedän parit piriviivat ja huristan harrikalla lähimpään kapakkaan kuuntelemaan kotiteollisuutta ja juomaan kossua, koska kuuntelen heavy-musiikkia ja koska kaikki heviä kuuntelevat ihmiset on täsmälleen sellaisia ja siis klassista musiikkia kuuntelevien peruukkipäisten sifonkihuivisten puuterinaamaisten ihmisten alapuolella.
wewwie
27.08.2010 19:57:55
rkellu: anteeks nyt vaan, mutta 'rölöttäminen' on puhekielinen ilmaus eikä MITENKÄÄN kuulu klassisen musiikin keskusteluun. >:(

mut joo, mä haen mun pääkalloilla koristellun nahkatakin, vedän ylleni cowboy buutsit, rebel- huivin ja nyrkkiraudat, vedän parit piriviivat ja huristan harrikalla lähimpään kapakkaan kuuntelemaan kotiteollisuutta ja juomaan kossua, koska kuuntelen heavy-musiikkia ja koska kaikki heviä kuuntelevat ihmiset on täsmälleen sellaisia ja siis klassista musiikkia kuuntelevien peruukkipäisten sifonkihuivisten puuterinaamaisten ihmisten alapuolella.

Provoatkin huonosti. Häpeäisit edes.
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
Siki-Siki
29.08.2010 01:46:00
rkellu: anteeks nyt vaan, mutta 'rölöttäminen' on puhekielinen ilmaus eikä MITENKÄÄN kuulu klassisen musiikin keskusteluun. >:(

Miksi ihmeessä noin moninainen kuvaus hevareista? Kaikkihan tietää että ne on vain yksiulotteisia neekerinhakkaajia koko sakki. Sitäpaitsi tiedät varmasti varsin hyvin että me klasaristit pidetään mainitsemiasi peruukkeja ja meikkejä korostaaksemme kauneuttamme, emme luodaksemme sellaista.
Onko tanssittava mukana?
rkellu
30.08.2010 23:47:49

wewwie: Provoatkin huonosti. Häpeäisit edes.

vastasit kuitenkin...

Siki-Siki: Miksi ihmeessä noin moninainen kuvaus hevareista? Kaikkihan tietää että ne on vain yksiulotteisia neekerinhakkaajia koko sakki. Sitäpaitsi tiedät varmasti varsin hyvin että me klasaristit pidetään mainitsemiasi peruukkeja ja meikkejä korostaaksemme kauneuttamme, emme luodaksemme sellaista.

kaksi sanaa:

vitun. homo.
Hauler
31.08.2010 10:43:08
rkellu: vastasit kuitenkin...

kaksi sanaa:

vitun. homo.

Nyt painoin varoitusta. Tuollainen kielenkäyttön on erittäin törkeää ja sopii, kuten jo sanoinkin aikaisemmin, jollekin aivan toiselle alueelle. Jos sinnekään.
rkellu
31.08.2010 13:21:23 (muokattu 31.08.2010 13:28:33)

Hauler: Nyt painoin varoitusta. Tuollainen kielenkäyttön on erittäin törkeää ja sopii, kuten jo sanoinkin aikaisemmin, jollekin aivan toiselle alueelle. Jos sinnekään.

ilmeisesti sinulta meni täysin ohi se, että a) alkuperäinen kirjoitukseni oli yliampuvan liioittelevaa sarkasmia b) henkilö vastasi siihen liioittelevan sarkastisesti c) vastaukseni siihen - eli tämä ns. törkeä kirjoitukseni - oli myös liioittelevaa sarkasmia.
voidaan myös kyseenalaistaa onko todellakin haukkumista sanoa toiselle "vitun homo".

hevipalstalla tuo olisi sitä paitsi todennäköisesti tajuttu...

onko siellä missään älyllistä elämää, huhuu?
Hauler
31.08.2010 14:20:38
rkellu: ilmeisesti sinulta meni täysin ohi se, että a) alkuperäinen kirjoitukseni oli yliampuvan liioittelevaa sarkasmia b) henkilö vastasi siihen liioittelevan sarkastisesti c) vastaukseni siihen - eli tämä ns. törkeä kirjoitukseni - oli myös liioittelevaa sarkasmia.
voidaan myös kyseenalaistaa onko todellakin haukkumista sanoa toiselle "vitun homo".

hevipalstalla tuo olisi sitä paitsi todennäköisesti tajuttu...

onko siellä missään älyllistä elämää, huhuu?

Sillä että onko alkuperäinen kirjoitus sarkasmia ei ole mitään väliä, sillä riippumatta tarkoituksesta kielenkäyttösi on erittäin törkeää ja epäsopivaa klassisen musiikin palstalle.
BassoSisko
31.08.2010 15:02:57
Hauler: Sillä että onko alkuperäinen kirjoitus sarkasmia ei ole mitään väliä, sillä riippumatta tarkoituksesta kielenkäyttösi on erittäin törkeää ja epäsopivaa klassisen musiikin palstalle.

Nyt on pakko kysyä muistitko painaa varoitusta myös tästä kirjoituksesta?

Siki-Siki: Miksi ihmeessä noin moninainen kuvaus hevareista? Kaikkihan tietää että ne on vain yksiulotteisia neekerinhakkaajia koko sakki.

Vai onko soveliasta kutsua toista neekerinhakkaajaksi, mutta ei homoksi? Missä menee raja?
Hauler
31.08.2010 15:41:25
BassoSisko:Vai onko soveliasta kutsua toista neekerinhakkaajaksi, mutta ei homoksi? Missä menee raja?

En painanut varoitusta sillä viesti oli selvää sarkasmia ja vaikka se keikkui huonon ja hyvän maun rajoilla ei se kuitenkaan ollut niin sopimaton, että varoituksen painaminen olisi ollut tarpeellista. Mutta eiköhän tämä asia ole nyt loppuunkäsitelty.
sellisti
31.08.2010 21:04:13
rkellu: onko siellä missään älyllistä elämää, huhuu?

Kysyy henkilö, jonka kommentista "Vittu suomalaiset on perseestä" käynnistyi koko tappelu. Olisi mielenkiintoista tutustua hevipalstalaisten älylliseen elämään.

Palattaisko jo aiheeseen, vai onko kellään siihen enää mitään sanomista? Jos ei, niin tän voi mun puolesta vaikka panna jo lukkoon.
"I like 70, but not as much as I liked 69. Well, 69 always was my favourite number. Now I figure I'm 69 with one finger up my ass." -George Carlin täytettyään 70 v.
velipesonen
31.08.2010 21:13:20

sellisti: Palattaisko jo aiheeseen, vai onko kellään siihen enää mitään sanomista? Jos ei, niin tän voi mun puolesta vaikka panna jo lukkoon.

Sellaista musiikillista idiomia, joka kaikkein eniten vaalii ei-kulttuurisidonnaisia mahdollisimman universaaleja arvoja kuitenkin säilyttäen taiteenomaisuutensa ja muuttumatta näennäistieteelliseksi aivovoimisteluksi, on syytä pitää kaikkein arvokkaimpana.

Minusta hyvin keskeinen näkökulma, joka ei ihan usein tule esiin näissä keskusteluissa, on fysiologinen eli liikuntatieteellinen. Uskon, että liikuntatieteellisesti on mahdollista mallintaa soittajien ja laulajien tekniikkaa niin, että päästään mahdollisimman terveeseen ja täyteläiseen äänenmuodostukseen. Moni varmaan pitää minua natsina kun sanon tämän, mutta uskon vahvasti, että oikealla tekniikalla, oikealla äänenmuodostuksella ja suurimmalla mahdollisella tyylitajulla on vahva yhteys, jopa niin vahva että ne ovat sama asia. Tästä näkökulmasta on Suomen oloissa klassinen musiikki ehkä arvokkain. Mutta myös monilla kansanmusiikkiharrastajilla ja -ammattilaisilla ovat nämä ikuistakin ikuisemmat asiat hyvin tiedostettuina.

Ehkäpä siis kansanomainen perinnemusiikki on kaikista musiikinlajeista kaikkein arvokkain.
A Socially Backward Individual
rkellu
31.08.2010 23:46:48 (muokattu 31.08.2010 23:54:50)

Hauler: Sillä että onko alkuperäinen kirjoitus sarkasmia ei ole mitään väliä, sillä riippumatta tarkoituksesta kielenkäyttösi on erittäin törkeää ja epäsopivaa klassisen musiikin palstalle.

mitä tekemistä kielenkäytöllä on musiikkimaun kanssa? suurimmat klassisen musiikin nerot rakasti sitä paitsi tätä ns. "alatyyliä" jota vastaan sinä niin olet: http://en.wikipedia.org/wiki/Leck_mich_im_Arsch

vittu on naisen sukupuolielin eikä siinä ole minusta mitään rumaa, vaan päinvastoin. homo tarkoittaa homoseksuaalia, eli henkilöä joka harrastaa seksiä oman sukupuolensa edustajan kanssa; minusta se on hieno asia ja huomaan omaavani tiettyjä tämän suuntaisia tendenssejä itsekin. paska puolestaan tarkoittaa ulostetta joka soveltuu mainiosti esimerkiksi lannoitteeksi.

minusta sinä itse kuulostat törkeälle ylimieliselle snobille joka arvottaa ihmisiä niiden musiikkimaun mukaan...

sellisti: Kysyy henkilö, jonka kommentista "Vittu suomalaiset on perseestä" käynnistyi koko tappelu. Olisi mielenkiintoista tutustua hevipalstalaisten älylliseen elämään.

jep, oli/on vähän tylsää...
rkellu
01.09.2010 00:00:01

velipesonen: Sellaista musiikillista idiomia, joka kaikkein eniten vaalii ei-kulttuurisidonnaisia mahdollisimman universaaleja arvoja kuitenkin säilyttäen taiteenomaisuutensa ja muuttumatta näennäistieteelliseksi aivovoimisteluksi, on syytä pitää kaikkein arvokkaimpana.

Minusta hyvin keskeinen näkökulma, joka ei ihan usein tule esiin näissä keskusteluissa, on fysiologinen eli liikuntatieteellinen. Uskon, että liikuntatieteellisesti on mahdollista mallintaa soittajien ja laulajien tekniikkaa niin, että päästään mahdollisimman terveeseen ja täyteläiseen äänenmuodostukseen. Moni varmaan pitää minua natsina kun sanon tämän, mutta uskon vahvasti, että oikealla tekniikalla, oikealla äänenmuodostuksella ja suurimmalla mahdollisella tyylitajulla on vahva yhteys, jopa niin vahva että ne ovat sama asia. Tästä näkökulmasta on Suomen oloissa klassinen musiikki ehkä arvokkain. Mutta myös monilla kansanmusiikkiharrastajilla ja -ammattilaisilla ovat nämä ikuistakin ikuisemmat asiat hyvin tiedostettuina.

Ehkäpä siis kansanomainen perinnemusiikki on kaikista musiikinlajeista kaikkein arvokkain.

rehti kysymys ilman sivumerkityksiä:

missä määrin mielestäsi oma suosikkimusiikkisi noudattaa sitten näitä asettamiasi laatukriteereitä?
velipesonen
01.09.2010 06:50:04

rkellu: missä määrin mielestäsi oma suosikkimusiikkisi noudattaa sitten näitä asettamiasi laatukriteereitä?

Sitä en kerro.
BassoSisko
01.09.2010 08:07:55
velipesonen: Sellaista musiikillista idiomia, joka kaikkein eniten vaalii ei-kulttuurisidonnaisia mahdollisimman universaaleja arvoja kuitenkin säilyttäen taiteenomaisuutensa ja muuttumatta näennäistieteelliseksi aivovoimisteluksi, on syytä pitää kaikkein arvokkaimpana.

...

Ei-kulttuurisidonnaisista arvoista suoraan kansanmusaan, jep jep. Tulee tunne että laitat vain sanoja peräkkäin ja katsot mitä tapahtuu. :)
velipesonen
01.09.2010 08:19:21

BassoSisko: Ei-kulttuurisidonnaisista arvoista suoraan kansanmusaan, jep jep.

Ei mitenkään suoraan.
BassoSisko
01.09.2010 08:22:35
velipesonen: Ei mitenkään suoraan.

Mun mielestäni suoraan, ei se jumppatunti siinä välissä asiaa muuttanut miksikään.
rkellu
01.09.2010 08:35:25

velipesonen: Sitä en kerro.

miksipä et?
Hauler
01.09.2010 10:42:08
rkellu: mitä tekemistä kielenkäytöllä on musiikkimaun kanssa?

Mitä tekemistä tällä kysymyksellä on keskustelun kannalta? Olisi hienoa jos Muusikoiden.netistä löytyisi enemmänkin kuin yksi palsta (toinen on tietenkin teoria-palsta), jossa ei tarvitsisi lukea turhia rivouksia. Mutta kuitenkin alatyylinen toimintasi tekee klassisen musiikin -palstasta varsin epämiellyttävän lukea kun välillä silmiin ponnahtaa täysin asiattomia ilmauksia. Minua myös ihmetyttää tyylissäsi se, ettet käytä isoja alkukirjaimia.

vittu on naisen sukupuolielin eikä siinä ole minusta mitään rumaa, vaan päinvastoin. homo tarkoittaa homoseksuaalia, eli henkilöä joka... jne.

Oh, nyt minä vasta käsitän kirjoititkin kaiken vain valistaaksesi meitä naamojamme puuteroivia peruukkipäitä! Ehkä olisikin parempi jos kaikki kirjoittaisivat alatyylisesti siksi, että kirosanoilla on joku merkitys! Voikun hienoa!

minusta sinä itse kuulostat törkeälle ylimieliselle snobille joka arvottaa ihmisiä niiden musiikkimaun mukaan...

Tästä taas en tiedä mitä sanoa? Pitäisikö minun vastata samaan tyyliin?
rkellu
01.09.2010 10:55:36 (muokattu 01.09.2010 10:59:19)

EDIT
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)