sub zero 01.02.2010 23:57:38 | |
---|
Vinkki: Stravinskyn maanmies. Glazunov!!! |
sellisti 01.02.2010 23:58:32 | |
---|
sub zero: Glazunov!!! Eih... vähän "modernimpi". "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen |
levesinet 02.02.2010 00:10:43 | |
---|
Prokofjev oli paikalla. |
baron 02.02.2010 01:05:00 | |
---|
Miaskovski? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron 02.02.2010 01:12:43 (muokattu 02.02.2010 01:13:17) | |
---|
levesinet: Prokofjev oli paikalla. "Ironically, he was in Paris in 1913 but missed the notorious premiere by a few weeks":-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
sellisti 02.02.2010 07:56:09 | |
---|
Miaskovski Prokofjev Eivät nämäkään. "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen |
baron 02.02.2010 09:25:59 (muokattu 02.02.2010 09:29:36) | |
---|
sellisti: Eivät nämäkään. Djagilev karjui yleisölle että pää kiinni mutta ei se oo säveltäjä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
levesinet 02.02.2010 10:07:12 | |
---|
baron: Djagilev karjui yleisölle että pää kiinni mutta ei se oo säveltäjä. Djagilev oli sentään wannabe-säveltäjä. Varsinainen vika on siinä että se ei ollut "yleisön joukossa". ;) |
sellisti 02.02.2010 14:18:21 (muokattu 02.02.2010 14:19:24) | |
---|
baron: Djagilev karjui yleisölle että pää kiinni mutta ei se oo säveltäjä. Juu ei. :) Ja Djagilev, vai oliko teoksen ohjannut Nijinsky, yritti karjua tanssijoille tahtia numeroilla, kun yleisön metelin takia tanssijat eivät tahtoneet kuulla orkesteria lainkaan. Mutta vielä tämä toinen säveltäjä siis haussa. Lisävinkki: kuoli kaksi vuotta myöhemmin. "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen |
sub zero 02.02.2010 14:45:48 | |
---|
sellisti: Lisävinkki: kuoli kaksi vuotta myöhemmin. A. Skrjabin |
sellisti 02.02.2010 14:56:08 | |
---|
sub zero: A. Skrjabin No nyt meni oikein. Jatkakaa ken haluaa. "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen |
Riksteri 02.02.2010 15:59:26 | |
---|
Paljon huhuja tuosta tapahtuneesta liikkuu, olisiko mahdollisimman monella ollut tarkoitus ottaa kaikki hyöty irti skandaalinkärystä? Wikipediasta: "Fellow composer Camille Saint-Saëns famously stormed out of the première allegedly infuriated over the misuse of the bassoon in the ballet's opening bars (though Stravinsky later said "I do not know who invented the story that he was present at, but soon walked out of, the premiere."6) ." 6. Stravinsky and Craft 1962, 144. |
baron 02.02.2010 16:51:19 (muokattu 02.02.2010 16:51:50) | |
---|
Mä mä mä! Kuka oman soittimensa virtuoosi sanoi kolleegalleen (toiselle saman soittimen huipulle) ja kuka tämä kolleega oli: "En ole omiani antamaan konsertteja: yleisö tuskastuttaa minua, sen henki tukahduttaa, sen uteliaat katseet hervaisevat minua, käyn mykäksi näiden vieraiden kasvojen edessä. Sinä sitävastoin olet siihen kutsuttu, sillä ellet voita yleisöäsi niin ainakin jaksat sen kukistaa." You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
levesinet 02.02.2010 17:50:41 | |
---|
Chopin Lisztille |
sellisti 02.02.2010 19:44:36 | |
---|
Riksteri: Paljon huhuja tuosta tapahtuneesta liikkuu, olisiko mahdollisimman monella ollut tarkoitus ottaa kaikki hyöty irti skandaalinkärystä? Wikipediasta: "Fellow composer Camille Saint-Saëns famously stormed out of the première allegedly infuriated over the misuse of the bassoon in the ballet's opening bars (though Stravinsky later said "I do not know who invented the story that he was present at, but soon walked out of, the premiere.") ." 6. Stravinsky and Craft 1962, 144. Niin, minäkin tuon luin, ja siksi muotoilinkin kysymykseni tyyliin "kertoman mukaan..." :) "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen |
baron 02.02.2010 22:32:19 (muokattu 02.02.2010 22:39:04) | |
---|
levesinet: Chopin Lisztille Ihan oikein. Näköjään liian helppo, tietysti kaikki arvasi että en mä muusta kysy kuin suosikkipianisteistani. (En tietenkään ole niitä kuullut mutta kait ne on hyvin soittaneet kun ovat hyviä piisejäkin säveltäneet) Niin siis levesinet jatkaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron 02.02.2010 22:37:52 (muokattu 02.02.2010 22:38:36) | |
---|
virhe You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
levesinet 02.02.2010 22:42:21 (muokattu 02.02.2010 22:43:41) | |
---|
baron: tietysti kaikki arvasi että en mä muusta kysy kuin suosikkipianisteistani. Kyllä, ihan ensimmäiseksi laskin yhteen: Baron + soitin = piano :-D Mä en nyt oikein sulata tota Skrjabinia, joten palataanpas vielä levottomasti Kevätuhrin pariin. Kuka kirjoitti Deliukselle "Pitäkää hauskaa ja flirttailkaa kunnolla"? Se koituikin kohtalokkaaksi. Ja huusi Ravelin Espanjalaisen rapsodian ensiesityksessä "Vielä kerran, niille yksinkertaisille jotka eivät mitään ymmärtäneet" ensimmäisen huipennuksen perään? Ja hän se huusi Stravinskin Kevätuhrin ensiesityksessä "Olkaa hiljaa, te kuudennentoista (arrondissementin) letukat!" Saapuessaan myöhässä Ravelin Boléron esitykseen hän selitti tulleensa kuulemaan modulaation (joka on aivan teoksen lopussa). Istuessaan Darius Milhaud'n Maximilien-oopperan esityksessä säveltäjän vieressä hän kuiskasi tälle: "Jäätkö tänne? Minä lähden salista." Milhaud vastasi huumorintajuisesti: "Olen velvoitettu jäämään, ystävä kallis!" |
baron 02.02.2010 22:52:58 | |
---|
levesinet: Kuka kirjoitti Deliukselle "Pitäkää hauskaa ja flirttailkaa kunnolla"? Se koituikin kohtalokkaaksi. Ja huusi Ravelin Espanjalaisen rapsodian ensiesityksessä "Vielä kerran, niille yksinkertaisille jotka eivät mitään ymmärtäneet" ensimmäisen huipennuksen perään? Ja hän se huusi Stravinskin Kevätuhrin ensiesityksessä "Olkaa hiljaa, te kuudennentoista (arrondissementin) letukat!" Saapuessaan myöhässä Ravelin Boléron esitykseen hän selitti tulleensa kuulemaan modulaation (joka on aivan teoksen lopussa). Istuessaan Darius Milhaud'n Maximilien-oopperan esityksessä säveltäjän vieressä hän kuiskasi tälle: "Jäätkö tänne? Minä lähden salista." Milhaud vastasi huumorintajuisesti: "Olen velvoitettu jäämään, ystävä kallis!" Sen mä tiedän että Djagilev oli ainakin tekemisissä noitten muusikoiden kanssa joten ehdotan sitä? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
levesinet 02.02.2010 22:57:34 | |
---|
Ei ollut Djagilev vaan eräs "edesvastuuton hullu". |