Aihe: miksi poppia sekoitetaan klassiseen?
1 2 3
sellisti
11.02.2005 12:40:10
Beethoven on heavyä!

Ja Wagner!
Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"
hörhö
11.02.2005 14:12:37

Ja Wagner!

Holst on überheviä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara Volume Pedal, myy mulle halpa av-etunen
sellisti
11.02.2005 17:43:04
Holst on überheviä.

Ainakin Planeetat.
Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"
northern
15.02.2005 15:24:05

Kuunnelkaapa metallican s&m versio nothing else matterista. Musta se on paljon parempi kuin alkuperäinen. Stratovarius yhdistää ainakin elements levyllä mielestäni klassista ja heviä todella hyvin. Eikä hevi ja klassinen lopulta toisistaan niin kauheasti eroa. Olen kuullut montakin samaa juttua klassisessa ja hevi kappaleessa. Lisäksi kumpikin musiikkityyli pyrkii herättämään samankaltaisia tuntemuksia.
Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä.
pianistityttö
15.02.2005 18:18:36 (muokattu 15.02.2005 18:19:01)
Lisäksi kumpikin musiikkityyli pyrkii herättämään samankaltaisia tuntemuksia.

Voisitko vähän valottaa? Mulla ne herättää aika päinvastaisia tuntemuksia, joten onkohan miul päässä vikaa? :P
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
sellisti
15.02.2005 21:22:51
Johan aikanaan Ravel sävelsi bluesia, Stravinsky ragtimea ja Shostakovitsh jazzia. Ei tuo yhdistely kovin uusi idea ole.
Nuages
16.02.2005 19:35:50 (muokattu 16.02.2005 19:36:56)
Voisitko vähän valottaa? Mulla ne herättää aika päinvastaisia tuntemuksia, joten onkohan miul päässä vikaa? :P

Minusta tuo nyt oli vain tökerö genrekeskeinen yleistys. Molempaa musiikinlajia kun kuitenkin löytyy niin laidasta laitaan.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Kakofonisti
16.02.2005 20:20:33
Joplin sävelsi ragtime-oopperan...
northern
17.02.2005 09:07:06 (muokattu 17.02.2005 09:08:00)

Enpä usko että sun päässäs mitään vikaa on. Kyllähän noita kappaleita on kummassakin musiikkityylissä vaikka minkälaisia ja tietysti ne jokainen herättävät erilaisia tuntemuksia ja eri kuulijat kuuntelevat niitä eri tavalla. Mielestäni klassinen ja hevi kuitenkin pyrkivät yleensä synnyttämään suuria tunteita ja varsinkin mahtipontisissa kappaleissa on mielestän hyvin samankaltainen tunnelma. Sen sijaan esim. blues ja räppi ovat enemmän jammailu musaa joiden tarkoituksena on yleensä vain tuottaa kuulijalle hyvä mieli. Voin olla väärässäkin, mutta tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä.
Riksteri
18.03.2005 06:59:49
Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi klassista sekoitetaan poppiin. Mitä mieltä olette Tolga Kashifin säveltämästä 'The Queen Symphony' -levystä? Kosiskellaanko levyllä suuria rahavirtoja vaiko uusia kuulijoita klassisen musiikin pariin. Pitäisikö levyyn suhtautua hieman Helmut Lotti -tyyliin, vai onko levy yhtään vakavemmin otettavaa klassista musiikkia?
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
Storm
19.03.2005 18:10:11
Ja Wagner!
Ja Stravinski - ainakin Sacre. :)
fish
08.04.2005 17:45:23
kuuntelen kaikenlaista musiikkia, enkä tuomitse minkäänlaista musiikkityylien sekoitusta ennakkoon vain jonkin tiukkapipoisen genrejutun takin, MUTTA seuraava käytetty kaava on sellainen, jolla tehdään maailman paskinta musiikkia:

1) valitaan mahdollisimman populaari klassinen kappale - mielellään kuutamosonaatti tai neljä vuodenaikaa (kevät)
2) alkuperäisen kappaleen harmonia riisutaan minimiin
3) taustalle väännetään minuutissa rumpukomppi
4) kaiken kruunaa, jos joku räpättää tai laulaa tuon päälle

eihän kukaan voi väittää, etteikö tuossa olisi kyse puhtaasta rahastuksesta. kenelläkään ei voi olla noin surkeita taiteellisia ambitioita re-mixien suhteen.

vuodatus. anteeksi-
sellisti
08.04.2005 20:08:22 (muokattu 08.04.2005 20:08:41)
Niinpä, tuossa ei tosiaankaan ole kysymys jonkin uuden uteliaasta etsimisestä niin kuin näissä genrejen yhdistelemistapauksissa parhaimmillaan voi olla, vaan rahat-pois-tyhmältä-kansalta -periaatteesta. Ei sen kunnianhimoisemmasta. Ja lopputulokset ovat usein niin järkyttäviä, että pitää vaan ihmetellä miten tekijät ovat edes rahastusmielessä kehdanneet moista päästää julkisuuteen.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)