Resonance 22.11.2005 01:33:18 (muokattu 22.11.2005 01:34:25) | |
---|
(ÖFF TÖPIC) Für elisestäkin on sanottava se, että harva meistä sitä osaa alusta loppuun, mutta itse olen opettellut ks. kappaletta siihen asti kun tulee monta E:tä peräkkäin.. Ei se nyt niin ylitse pääsemättömän hankala ole. (Olen soittanut 1.5v) myönnän sen että, jos jatkaisin kappaletta niin vaikeaksi menisi. Toisaalta harva varmaankin on koskaan edes kuullut ks. kappaletta alusta loppuun pois luettuna klassisen musiikin harrastajat. (ÖFF TÖPIC) Pianistien nothing elseksi sanon vaikka für elise, koska se kappale jytää ja osaan soittaa sitä edes hieman (HYMIÖ) Oletteko nähneet mustaa miestä soittamassa heviä?!!? |
freeze 07.12.2005 01:52:05 | |
---|
(ÖFF TÖPIC) Für elisestäkin on sanottava se, että harva meistä sitä osaa alusta loppuun, mutta itse olen opettellut ks. kappaletta siihen asti kun tulee monta E:tä peräkkäin.. Ei se nyt niin ylitse pääsemättömän hankala ole. (Olen soittanut 1.5v) myönnän sen että, jos jatkaisin kappaletta niin vaikeaksi menisi. Toisaalta harva varmaankin on koskaan edes kuullut ks. kappaletta alusta loppuun pois luettuna klassisen musiikin harrastajat. (ÖFF TÖPIC) Pianistien nothing elseksi sanon vaikka für elise, koska se kappale jytää ja osaan soittaa sitä edes hieman (HYMIÖ) seuraava haaste vois olla chopinin etude in Cm |
-Late- 08.12.2005 14:03:43 | |
---|
Vähän edistyneemmät pianonpimputtelijat soittavat kauheasti Chopinin Fantasia-impromptua. VÄHÄN edistyneemmät!? :D Voe juma.. oonko mä näin huono? |
gaad 08.12.2005 15:52:12 (muokattu 08.12.2005 15:52:46) | |
---|
Lisztin Unkarilainen rapsodia nro 2. LLL |
sellisti 08.12.2005 21:53:29 | |
---|
VÄHÄN edistyneemmät!? :D Voe juma.. oonko mä näin huono? No kyllä siinä saa olla jo ihan kunnolla edistynyt. Tuo oli aikamoinen understatement. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 115 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
pianistityttö 11.12.2005 12:42:24 | |
---|
VÄHÄN edistyneemmät!? :D Voe juma.. oonko mä näin huono? No siis.. Sekin kappale vaatii paljon ennen kuin se kuulostaa muulta kuin pelkältä tilutukselta. Opiskelupaikassani on hauska seurata kun todella monet 14-15 vuotiaat pojanklopit harjoittelevat Fantasia-impromptua tietämättä mitä tarkoittaa sana tulkinta sitten sävyistä puhumattakaan. :) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
wrshredder 11.12.2005 17:12:58 | |
---|
No siis.. Sekin kappale vaatii paljon ennen kuin se kuulostaa muulta kuin pelkältä tilutukselta. Opiskelupaikassani on hauska seurata kun todella monet 14-15 vuotiaat pojanklopit harjoittelevat Fantasia-impromptua tietämättä mitä tarkoittaa sana tulkinta sitten sävyistä puhumattakaan. :) Kuule ,niistä on joku vielä tuleva suomen Horowitz! :D Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
Herra-X 11.12.2005 19:04:31 | |
---|
No siis.. Sekin kappale vaatii paljon ennen kuin se kuulostaa muulta kuin pelkältä tilutukselta. Opiskelupaikassani on hauska seurata kun todella monet 14-15 vuotiaat pojanklopit harjoittelevat Fantasia-impromptua tietämättä mitä tarkoittaa sana tulkinta sitten sävyistä puhumattakaan. :) No itse tajusin noiden sanojen tarkoituksen 3/3:n jälkeen. Tai siis toivon vihdoin ymmärtäneeni ne. Soittimeni on sello näin ohimennen. Pianistien Nothing Else Matters? Kissanpolkka, ehdottomasti. kalamies#39 >-)))> |
sellisti 11.12.2005 20:11:40 | |
---|
No itse tajusin noiden sanojen tarkoituksen 3/3:n jälkeen. Tai siis toivon vihdoin ymmärtäneeni ne. Soittimeni on sello näin ohimennen. Eipä sitä tulkintaa hirveästi pysty/ehdi ottaa huomioon ennen kuin tekniikka on sillä tasolla että kaikki huomio soittaessa ei mene siihen onko äänet oikeita/puhtaita/rytmissä jne. Tietysti siihen voi ja pitää pyrkiä pienestä pitäen, ettei biisiä vain soiteta läpi tasapaksusti vaan yritetään saada siihen edes jotain eloa. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 115 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
leka 11.12.2005 20:57:39 | |
---|
mikäs biisi se nelikätisesti soitettava (C-Am-F-G) pimputus on? JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Epämuusikko 21.12.2005 01:18:32 | |
---|
Ballade pour Adeline on kyllä yksi aika stairway-to-heaven tyyppinen, für Elise samoin. HEP Toisaalta aika usein pyydetään myös Myrskyluodon Maijaa :) Tuosta saa kuulla eräässä oululaisessa yläluokan anniskelupaikassa kerran viikossa sellaisen version että hirvittää. "Mutkat suoriksi" "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
Epämuusikko 21.12.2005 01:19:39 | |
---|
mikäs biisi se nelikätisesti soitettava (C-Am-F-G) pimputus on? Ei voi muistaa, olen sen yrittänyt torjua vek. Nyt se soi taas päässä......! "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
Alexi_69 24.12.2005 17:59:36 | |
---|
UKKO-NOOA!!! ,,/ :) Epiphone: Les Paul,
Yamaha: ERG - 121 |
Herra-X 24.12.2005 22:08:01 | |
---|
Eipä sitä tulkintaa hirveästi pysty/ehdi ottaa huomioon ennen kuin tekniikka on sillä tasolla että kaikki huomio soittaessa ei mene siihen onko äänet oikeita/puhtaita/rytmissä jne. Tietysti siihen voi ja pitää pyrkiä pienestä pitäen, ettei biisiä vain soiteta läpi tasapaksusti vaan yritetään saada siihen edes jotain eloa. Niin, en nyt väittänytkään, että olen ryhtynyt huippu tulkitsijaksi, vaan että ymmärsin, että musiikissa voi kiinnittää huomiota myös muihin, kuin oikeisiin ääniin. No ehkä ymmärrät mitä tarkoitan. kalamies#39 >-)))> |
ppihlaja 26.12.2005 00:13:06 | |
---|
Kevyen musiikin puolelta John Lennonin Imagine on jonkinasteinen Nothing else matters. |
sellisti 26.12.2005 22:54:15 (muokattu 26.12.2005 22:54:23) | |
---|
Niin, en nyt väittänytkään, että olen ryhtynyt huippu tulkitsijaksi, vaan että ymmärsin, että musiikissa voi kiinnittää huomiota myös muihin, kuin oikeisiin ääniin. No ehkä ymmärrät mitä tarkoitan. Kyllä kyllä, en kommentoinutkaan juuri sun tulkinnallisia kykyjä vaan tulkintaa noin ylipäätään. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 115 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
OsQu 03.01.2006 18:01:23 | |
---|
(ÖFF TÖPIC) Für elisestäkin on sanottava se, että harva meistä sitä osaa alusta loppuun, mutta itse olen opettellut ks. kappaletta siihen asti kun tulee monta E:tä peräkkäin.. Ei se nyt niin ylitse pääsemättömän hankala ole. (Olen soittanut 1.5v) myönnän sen että, jos jatkaisin kappaletta niin vaikeaksi menisi. Toisaalta harva varmaankin on koskaan edes kuullut ks. kappaletta alusta loppuun pois luettuna klassisen musiikin harrastajat. (ÖFF TÖPIC) Omalla kohdallani (soittanut klassista pianoalla 12v) en ole für eliseä soittanut, mikä kyllä harmittaa. Ymmärtääkseni für elise luokitellaan johonkin 3/3 (ehkä?) tasolle, jonka itse suoritin soitettuani 9v pianoa. Mielestäni se, että osaa soittaa jonkun kappaleen, ei tarkoita sitä, että osaat nuotit, vaan tulkinta on vähintäänkin yhtä tärkeässä osassa soittamista. Joten pianolla soitettuna nothing else matters voi kuullostaa hirveältä tai hyvältä.. riippuu soittajasta :) Itse en pysty/halua nimetä pianistien nothing else mattersia, koska jokainen pianistihan kulkee omia polkujaan ;) Mitä vähemmän säröä, sen parempi soittaja.. |
baron 04.01.2006 09:20:23 | |
---|
Omalla kohdallani (soittanut klassista pianoalla 12v) en ole für eliseä soittanut, mikä kyllä harmittaa. Ymmärtääkseni für elise luokitellaan johonkin 3/3 (ehkä?) tasolle, jonka itse suoritin soitettuani 9v pianoa. Tä? Vaikka mä oon humppapianisti, niin mä oon käyttänyt sellaisia kuin Für Elise, Sibeliuksen kuusi etc sormiharjoituksina. Onks ne muka jotenkin vaikeita? (Mun kohdalla ei varmaan voi puhua mistään tulkinnasta, mutta kuitenkin teknisestä läpisoitosta) Kuutamosonaattiakin yritin ja pari ekaa osaa meni mutta siihen "Presto Agitatoon" tyssäsi ja sitten annoin klassisten piisien olla. (No. Debussyn "Clair de Lune"akin yritin huonolla menestyksellä) My name is Baron, Sir Baron. |
sellisti 04.01.2006 21:54:49 | |
---|
Tä? Vaikka mä oon humppapianisti, niin mä oon käyttänyt sellaisia kuin Für Elise, Sibeliuksen kuusi etc sormiharjoituksina. Onks ne muka jotenkin vaikeita? (Mun kohdalla ei varmaan voi puhua mistään tulkinnasta, mutta kuitenkin teknisestä läpisoitosta No ei nyt mitään supervaikeita mutta pitää siinä jo jotain osata. Sepä se just on, että tutkinnossa niitä ei voi soittaa niin kuin soittaisi "sormiharjoituksia", vaan siihen musiikkiin pitää saada sisältöä. Se on monesti paljon vaikeampaa kuin tekninen suoritus. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 115 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
fifi 05.01.2006 13:40:52 | |
---|
Tämä on vähän off-topic, mutta eikös kitaristeilla sen Nothing Else Mattersin lisäksi ole tämä "bravuuri" Smoke On The Water, ta-ta-taa ta-ta-tataa... Tiedättekö mitä tarkoitan...? Se taitaa vastata pianolla sitä kissanpolkkaa, noin niin kuin vaatimustasoltaan... Kyllä nuo edellä mainitut Für Eliset ja Kuutikset taitaa aika suosittuja olla. Ja todellakin, luulin osaavani soittaa sekä Elisen että Kuutiksen 1. osan, kunnes kuulin OIKEAN pianistin version. Totesin, että aika tasapaksua sormiharjoitusta oli meikäläisen versiot, enkä todellakaan kehtaa niitä enää muitten kuullen kilkutella. Nuotit oppii kuka tahansa, mutta se musiikinteko, fraasit, nyanssit - tulkinta. No, onneksi en ole pianisti ;) Pianon soitossa pätee vähän sama juttu kuin laulussa - ei riitä, että saa tietyt äänet... |