sellisti 13.06.2005 23:14:23 | |
---|
Tosin voi olla että solistin kannalta Tre-talon akustiikka ei ole paras mahdollinen. Usein kun on ollut viulisti/sellisti solistina, on ääni jäänyt vaisuksi juuri akustiikan takia. Harmittavaa. No se on harmi kyllä... siinä pitäisi sitten orkesterin pystyä sitäkin hienovaraisempaan äänenvoimakkuuteen niissä paikoissa, joissa solisti on erityisen suuressa vaarassa peittyä. Elgarissakin on sen verran iso orkesteri että toivottavasti kapellimestari on tässä suhteessa tehtävänsä tasalla. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
lepracorn 14.06.2005 23:49:18 | |
---|
Täytyy mun Tampereen puolia pitää tässä asiassa, kun nykyään tuntuu että vain Hesan orkestereita pidetään arvossa.. (+ Lahtea) Pidetäänkö Helsingin orkestereita arvossa? Lahti on arvostuksensa taatusti ansainnut, sen sijaan esim. HKO:lta kuulemani esitykset ovat olleet valitettavan heikkoja esityksiä, johtajasta riippumatta.. Latteaa ja vailla innostusta. Why play slow when you can play fast? - Michael Angelo |
Sävis 15.06.2005 07:53:56 | |
---|
Mutta voisin seuraavaksi Rahmiksen esittäjäksi povata sellaista erästä akatemian prohvessooria..kröh. Hehe! Taitaa tällä eräällä olla vähän tekemistä Heinisen uuden konserton kanssa... :D "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
Sävis 15.06.2005 08:00:02 | |
---|
Pidetäänkö Helsingin orkestereita arvossa? Lahti on arvostuksensa taatusti ansainnut, sen sijaan esim. HKO:lta kuulemani esitykset ovat olleet valitettavan heikkoja esityksiä, johtajasta riippumatta.. Latteaa ja vailla innostusta. Pidetään. Lahden orkesterista voi olla montaa eri mieltä. Itse olen sitä mieltä, ettei Lahden orkasteri olisi noussut noin suureen arvoon ilman kolmea tekijää: 1. Osmo Vänskä 2. Jaakko Kuusisto 3. Sibelius-talo. Varmasti soitto on innostunutta kun johtajana on innostava tyyppi jakonserttimestari Suomen parhaita viulisteja ja kotisali akustiikaltaan Suomen paras. HKO on omasta mielestäni Suomen paras orkesteri, kun soitetaan klassis-romanttista ohjelmistoa. Uudemmassa musiikissa HKO on usein aika pihalla. Sen sijaan RSO:lle nykymusiikki sopii kuin nenä päähän. RSO ja Avanti soittavat uutta musiikkia parhaiten Suomessa, minun mielestäni. "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
pianistityttö 15.06.2005 15:02:54 | |
---|
Hehe! Taitaa tällä eräällä olla vähän tekemistä Heinisen uuden konserton kanssa... :D Niin on, juu. Millainen konsertto muuten on kyseessä? Itse en ole kuullut. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
Sävis 15.06.2005 15:17:00 | |
---|
Niin on, juu. Millainen konsertto muuten on kyseessä? Itse en ole kuullut. Kantaesityshän on vasta syksyllä. Kesto on kuulemma sen 50 minuuttia. :) "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
pianistityttö 15.06.2005 16:29:59 | |
---|
Kantaesityshän on vasta syksyllä. Kesto on kuulemma sen 50 minuuttia. :) Aijaa.. Raekallio on niitä muitakin Heinisiä soittanut kyllä. Kiva kesto, ei käy solistia kateeksi. :) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
faith 18.06.2005 19:03:59 | |
---|
No, tätä nasevaa sitte.. en mie käy konserteissa ku mie soitan siellä. x) No, myönnetään.. Muutaman kevyen musiikin proggiksen oon ollu kuuntelemassa ja yhen kaup.ork. konsertin, mutta muuten oon ollu kaikissa jutuissa soittamassa missä oon käyny viimisen lukuvuojen aikana. =) Tosin niitä on ollu vähemmän ku parina edellisenä vuonna. Laiska minä. Please, try to understand.. I'm in love. |
Uppi 29.06.2005 15:55:50 | |
---|
Heinihän on luonut hienon uran pianistina, mutta luullakseni (?) hän on nyt aika pitkälti keskittynyt kamarimusiikkiin, vai mitä? En kyllä epäile yhtään etteikö tulisi hieno esitys kaikin puolin, sekä teknisesti että musiikillisesti. Kyllä Heini on tosiaan keskittynyt kamarimusiikkiin, mutta on ollut solistitehtävissäkin, esim. tänä keväänä hän esitti Kotkassa Mendelssohnin 1. pianokonserton. Toivottavasti saamme edes joskus hänet Tampereelle vielä konsertoimaan... |