J.Ahonen 30.05.2005 16:37:18 | |
---|
Satie - Gymnopedies & Gnossiennes Debussy - Reverie, Pagodes, & koko suite bergamasque Tuossa jotain |
tuh 31.05.2005 00:00:08 | |
---|
Sinfiksessä soittaessa mieleen on nätteinä jäänyt Dvorakin 9.sinfoniasta muutamia teemoja. Oikein nätti sinfonia. Kaipa näistä ylitunnetuista sävellyksistä voisi mainita myös Rodrigon Aranjuez-konserton kakkososan teeman. Ah sitä paatosta, kun kitarasoolon jälkeen tulee pari pizzicatoa ja sitten pääsee revittämään. |
wrshredder 31.05.2005 14:42:14 | |
---|
Horowitz lisäilee näihin virtuoosikappaleisiin usein vielä omiaan mukaan - aivan kuin ne eivät olisi tarpeeksi vaikeita ilmankin. Mutta ei se niitä ainakaan huononna. Joo.. Siinä kappaleessa on muuten hemmetin hieno kohta se kun monta melodiaa soi päällekkäin, onko niitä sit 3 vai 4 kappaletta.. Ei voi nauramatta kuunnella, menee yli mun ymmärryksen. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
pianistityttö 31.05.2005 15:54:11 | |
---|
Joo.. Siinä kappaleessa on muuten hemmetin hieno kohta se kun monta melodiaa soi päällekkäin, onko niitä sit 3 vai 4 kappaletta.. Ei voi nauramatta kuunnella, menee yli mun ymmärryksen. Benno Moiseiwitschin versio Unk. rapsodia nro. 2:sta on kans aika kuuntelemisen arvoinen.. Löysin vanhan levytyksen Anttilan Toptenistä hintaan 7.95 €! :) Levyllä on paljon muitakin hyviä kappaleita.. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
gaad 31.05.2005 17:16:12 (muokattu 31.05.2005 18:29:01) | |
---|
Benno Moiseiwitschin versio Unk. rapsodia nro. 2:sta on kans aika kuuntelemisen arvoinen.. Löysin vanhan levytyksen Anttilan Toptenistä hintaan 7.95 €! :) Levyllä on paljon muitakin hyviä kappaleita.. Kannattaa kuunnella Hamelinin soittamana ja varsinkin Hamelinin kadenssi. LLL |
sellisti 31.05.2005 21:13:03 | |
---|
Kannattaa kuunnella Hamelinin soittamana ja varsinkin Hamelinin kadenssi. Kuulin tuon aikanaan livenä Espoon pianoviikoilla, ja oli kyllä melkoista soitantaa. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
iia 12.06.2005 17:01:45 | |
---|
Poulencin huilusonaatin 2. osassa (Cantilena) on ihan mielettömän kaunis teema. Itkettää lähes joka kerralla... |
Sandey 27.06.2005 16:09:17 | |
---|
Hienoja melodioita niitä on niin kauhian paljon. Yks mikä on jääny mieleen on Haydnin 'Le Matin'. Veikeä ku mikä.:) Ja Pergolesin 'Se tu m'ami'.. Ihana. |