Aihe: miksi poppia sekoitetaan klassiseen?
1 2 3
Huevos
28.12.2004 19:46:31

Ei nyt ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta kyllä eri tyylien sekoitus, jos sen hyvin tekee, on ylipäätään ihan piristävää. Eikä siihen niin kireäpipoisesti pidä suhtautuakaan.

modernia kansanmusiikkia se on.
Karlsson
29.12.2004 09:37:00
Mulle tulee otsikosta mieleen tää "Symphonies for the 70´s" -levy. Missä periaatteessa on ympäty rumpukomppi vaan kappaleisiin taustalle, jos oikein muistan.

Rahat pois, sano.
Sam other menee musaliikkeeseen kattoon passoja. Myyjä näyttää kondraa ja poistuu hetkeks. Sit tulee takas ja ihmettelee: "mitä itua sä nyt teet". Sam istuu päällä ja ihmettelee: "missäs ne perunat on?" -Jussiohman
Huevos
29.12.2004 11:00:17

joo, hyi helvetti.

diskobiitti taustalle ja mozartin 40. sinfonia siihen päälle.

...en mä itse ole vielä vakuuttunut noista fuusioista, koska ne yleensä on jotain easy listening kuraa, mut ei mun mielestä pidä sanoa ettei sitä VOI tai SAA tehdä. musiikissa saa tehdä mitä ikinä huvittaa.
Kapt. Bratislava
29.12.2004 11:03:10
*sormi pystyssä* No, mutta eihän suurten massojen ja likaisen rahvaan populaarimusiikkia saa missään nimessä sekoittaa tähän ylvääseen ja korkeampaan herrojen taidemuotoon, klassiseen musiikkiin! Pyhäinhäväistys sentään.. Sitähän jo T.Adorno aikoinaan manasi. :D
Parempi kuolema kuin tappio. -Bilal
Karlsson
29.12.2004 11:04:50
*sormi pystyssä* No, mutta eihän suurten massojen ja likaisen rahvaan populaarimusiikkia saa missään nimessä sekoittaa tähän ylvääseen ja korkeampaan herrojen taidemuotoon, klassiseen musiikkiin! Pyhäinhäväistys sentään.. Sitähän jo T.Adorno aikoinaan manasi. :D

No tuota, jos sen hyvän maun saa siihen mukaan, niin mikäs siinä.
Sam other menee musaliikkeeseen kattoon passoja. Myyjä näyttää kondraa ja poistuu hetkeks. Sit tulee takas ja ihmettelee: "mitä itua sä nyt teet". Sam istuu päällä ja ihmettelee: "missäs ne perunat on?" -Jussiohman
Kapt. Bratislava
29.12.2004 11:10:12
No tuota, jos sen hyvän maun saa siihen mukaan, niin mikäs siinä.

No enhän minä nyt tosissani:) Kunhan kärjistin. Toisaalta, olen kuullut turhan useasti kaiken maailman klassista easy listening-kamaa tungettuna rumpukoneen päälle tms.. järkyttävää:D Mutta kuka sitä on määrittelemään mitä musiikkia saa ja ei saa tehdä. En minä ainakaan.
Parempi kuolema kuin tappio. -Bilal
Karlsson
29.12.2004 11:13:12
No enhän minä nyt tosissani:) Kunhan kärjistin. Toisaalta, olen kuullut turhan useasti kaiken maailman klassista easy listening-kamaa tungettuna rumpukoneen päälle tms.. järkyttävää:D Mutta kuka sitä on määrittelemään mitä musiikkia saa ja ei saa tehdä. En minä ainakaan.

Niin, taiteellisilla arvoilla arvioiden huonokin musiikki oikeuttaa olemassa olonsa sillä, että sitä ihan oikeasti joku tykkää kuunnella ja ostaa. Minkäs teet, jokaisella on oikeutus musiikkimakuunsa. On se niin väärin.
sellisti
29.12.2004 17:09:35
modernia kansanmusiikkia se on.

Jos nyt vielä viilataan pilkkua - kyllä moderni kansanmusiikkikin on vielä ihan eri asia. Mutta kansan musiikkia hevi toki voi olla.
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Sertzo S
30.12.2004 10:49:40
Musiikista yleensä: Antonio Carlos Jobim, bossanovan isä, totesi kerran jokseenkin näin: "Kaikkeen musiikiin saa koskea -ja pitääkin." Sepä tästä taide ja populaarimusiikin fuusioinnista.
Huevos
30.12.2004 12:20:40

Musiikista yleensä: Antonio Carlos Jobim, bossanovan isä, totesi kerran jokseenkin näin: "Kaikkeen musiikiin saa koskea -ja pitääkin." Sepä tästä taide ja populaarimusiikin fuusioinnista.

oliskohan tuo ollu vaan kännissä, kuten yleensä?
Sertzo S
30.12.2004 14:19:21
oliskohan tuo ollu vaan kännissä, kuten yleensä?

Päivää, päivää!
Sertzo S
31.12.2004 12:01:46 (muokattu 31.12.2004 13:20:02)
Monia ns. taidemusiikin tekijöitä/soittajia ärsyttänee ja kademieltäkin aiheuttaa se, että populaarimusiikissa voi suureen suosioon ja ansioihin päästä suhteellisen vaatimattomillakin taidoilla. Olen tämän huomioinut jo aikoja sitten. Se ilmenee mm. siitä juovasta, joka ilmenee esim. Teostossa eri musiikin genreistä maksettavista korvauksista.
Taidemusiikki saa/vie pääosin enemmän tekijäinoikeuskorvauksia kassasta, johon sitä populaarimusiikki on enimmän osan tuonut.
Arthur Furman kirjoitti aikoinaan tästä "toisten taskuilla käymisestä", sosialisoinnista, Teostory-lehdessä kipakoitakin kirjoituksia.

Muuten: Olen edelleenkin sitä mieltä, että kaikkeen musiikkiin saa ja pitääkin koskea.
Huevos
31.12.2004 12:06:12

eksä tajunnu mun nokkelaa jobim vitsiä?
Sertzo S
31.12.2004 12:08:39
eksä tajunnu mun nokkelaa jobim vitsiä?

Ymmärsin, en vain ollut sillä tuulella, että olisin halunnut sen kummemmin kommentoida miten kommentoin :)
Huevos
31.12.2004 12:11:24

ai. mä en vaan sit tajunnu sun vastausta.
Teme007
02.01.2005 17:11:42
Tossa troo klasariskenepolliiseille vähän hevimiesten klassista =0)

http://www.home.no/jonatal/music/Alexi.WMV
"Poks" sano Tshernobyl
hörhö
02.01.2005 21:59:03

Tossa troo klasariskenepolliiseille vähän hevimiesten klassista =0)

Tuohan oli ihan perseestä. Ainakaan minusta tuo särökitarasoundi ei tuonot mitään mielekästä uutta tuohon biisiin. Huomattavasti oikeaa kokoonpanoa huonommalta vain kuulosti.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
sellisti
02.01.2005 23:28:17

Heh heh, pojat on Yngwie Malmsteenin jalanjäljillä.

Kuulostihan se Vivaldi noinkin ihan veikeältä, eikä näitä nyt kannata alkuperäiseen tietysti lähteä kovin vakavissaan vertaamaankaan, koska sovituksen tarkoitus ei varmaan ole kilpailla alkuperäisen kanssa.

Tottakai musiikin lajeja voi sotkea keskenään, mutta pitäähän sekin osata tehdä kunnolla jotta kuulostaisi hyvältä.
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Congi
03.01.2005 09:55:57
T.Congi
Hot RedX
11.02.2005 08:56:26
tuo "heviä ei saa yhdistää klasariin" on täyttä paskapuhetta.

jos mennään historiassa taaksepäin vähän matkaa, huomataan, että monet säveltäjät (mozart) ovat ottaneet runsaasti vaikutteita kansanmusiikista ja toisinpäin...ja hevi on kansanmusiikkia, jos mikä. eri asia on sitten pitääkö siitä...

Beethoven on heavyä!
So What? Who Cares?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)