freeze 08.04.2006 00:31:24 (muokattu 08.04.2006 00:33:37) | |
---|
heh.. eli nyt me päädyttiin siihen tulokseen että klasarit osaa improvisoida tietämättä mistä soinnuista improvisoi mutta jazzmuusikot ottaa huomioon pienimmätkin seikat eli klasarit ei osaa sointu merkkejä jotka ovat kansakuntamme yksin kertaisin asia! eli omasta kokemuksesta ja OMA MIELMIPITEENI on että klassarit ovatnuotin orjia ja vapaa improvisaatio on tuntematon käsite!!!!!!! EDIT: ps ... kunnioitan klassisia muusikoita koska klassinen musiikki on teknisesti haastavinta musiikki (ainakin pianolla)huom. EI SAA OTTAA ITSEENSÄ SE OLI MINUN MIELIPITEENI ASIASTA!! |
J.Ahonen 08.04.2006 04:02:49 | |
---|
klasarit ei osaa sointu merkkejä jotka ovat kansakuntamme yksin kertaisin asia! Nyt ollaan aika pahasti metsässä, korjatkaa jos olen väärässä. (Voi muuten tulla wanhaa kunnon never ending vääntöä, jossa sivistyneimmätkin keskustelijat menettävät malttinsa). |
Kapt. Bratislava 08.04.2006 12:04:42 (muokattu 08.04.2006 12:06:36) | |
---|
klasarit ei osaa sointu merkkejä Jos tää on provo niin ei ole edes hauska. :P Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen |
Sävis 08.04.2006 12:23:27 | |
---|
heh.. eli nyt me päädyttiin siihen tulokseen että klasarit osaa improvisoida tietämättä mistä soinnuista improvisoi mutta jazzmuusikot ottaa huomioon pienimmätkin seikat eli klasarit ei osaa sointu merkkejä jotka ovat kansakuntamme yksin kertaisin asia! eli omasta kokemuksesta ja OMA MIELMIPITEENI on että klassarit ovatnuotin orjia ja vapaa improvisaatio on tuntematon käsite!!!!!!! EDIT: ps ... kunnioitan klassisia muusikoita koska klassinen musiikki on teknisesti haastavinta musiikki (ainakin pianolla)huom. EI SAA OTTAA ITSEENSÄ SE OLI MINUN MIELIPITEENI ASIASTA!! Pysyn edelleen kannassani, että klasarit eivät osaa improvisoida, eivätkä jazzarit kirjoittaa. |
V1lleK 08.04.2006 12:50:18 (muokattu 08.04.2006 12:50:34) | |
---|
Olen improvisoinut lähes ainoastaan, sen ajan mitä soittanut. En tiedä, mutta tuntuu että en koskaan opi soittamaan nuoteista. Olen jollain lailla syvällä aina kun soitan, mun aivot menee off asenolle, ja en pysty ajattelemaan samalla kun soitan. Tämä on ehkä kirous, mutta toisaalta hyvä homma. Pääsee irti näennäisestä todellisuudesta. Veit sanat suustani. Ainakin melkein. Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
V Aalto 08.04.2006 13:26:55 | |
---|
EI SAA OTTAA ITSEENSÄ SE OLI MINUN MIELIPITEENI ASIASTA!! Haha, ainoa tapa millä tämä ketju voi muuttua vielä hauskemmaksi onkin, että joku oikeasti ottaisi sinut tosissaan. |
baron 08.04.2006 13:42:31 (muokattu 08.04.2006 13:42:57) | |
---|
heh.. eli nyt me päädyttiin siihen tulokseen että klasarit osaa improvisoida tietämättä mistä soinnuista improvisoi mutta jazzmuusikot ottaa huomioon pienimmätkin seikat eli klasarit ei osaa sointu merkkejä jotka ovat kansakuntamme yksin kertaisin asia! eli omasta kokemuksesta ja OMA MIELMIPITEENI on että klassarit ovatnuotin orjia ja vapaa improvisaatio on tuntematon käsite!!!!!!! Oli provo tai ei mutta reaalisointumerkkien mukaan improvisoiminen on tyypillistä vanhalle jatsille ja se ei suinkaan ole ainoa autuaaksi tekevä tekijä edes jatsissa, muusta musiikista puhumattakaan. My name is Baron, Sir Baron. |
sellisti 08.04.2006 14:16:42 | |
---|
heh.. eli nyt me päädyttiin siihen tulokseen että klasarit osaa improvisoida tietämättä mistä soinnuista improvisoi mutta jazzmuusikot ottaa huomioon pienimmätkin seikat eli klasarit ei osaa sointu merkkejä jotka ovat kansakuntamme yksin kertaisin asia! eli omasta kokemuksesta ja OMA MIELMIPITEENI on että klassarit ovatnuotin orjia ja vapaa improvisaatio on tuntematon käsite!!!!!!! Vähän turha on tuollaisesta vauhkota täällä. Musta tuntuu että sä et oikein tiedä mistä puhut. Jos tuo käsitys perustuu omaan kokemukseesi, niin saanen luvalla sanoa että kokemuspohjasi on varsin kapea. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
freeze 08.04.2006 16:15:17 | |
---|
Vähän turha on tuollaisesta vauhkota täällä. Musta tuntuu että sä et oikein tiedä mistä puhut. Jos tuo käsitys perustuu omaan kokemukseesi, niin saanen luvalla sanoa että kokemuspohjasi on varsin kapea. tiedän tarkkaan mistä puhun ja huomaan että täällä porukka alkaa lämpee :D |
Sertzo S 08.04.2006 16:38:04 | |
---|
Milloin räjähtää? |
Ondine 08.04.2006 19:49:08 | |
---|
Itse aloitin improvisoimalla ja siitä siirryin nuotteista soittoon. Vaikeuksia tuottaa nuoteista soitossa se tarkkuus... Ja myöskin olen huomannut luovuuden kärsineen aloitettuani nuotteja tulkitsemaan enemmän. Mitä tarkoitat tuolla luovuuden kärsimisellä? Mikä varsinaisesti ottaa nuoteissa aivoon? Jos se on luovuuden tukahduttamista, että kuuntelee omaa soivaa tuotostaan ja koittaa saada siitä jonkin idean mukaisen, niin silloinhan sen vastakohtana _luovuus_ olisi kritiikitöntä tuuttaamista. |
Sharkman 08.04.2006 21:03:49 | |
---|
Enpä oo koskaan kuullu yhtään jatsmuusikkoa joka osais ihan oikeesti improvisoida.. Toisaalta klassinen musa onkin aivan omaa luokkaansa verrattuna kevyempiin ilmiöihin kuten jatsiin. Haluan vain päästä pätemään. |
Kapt. Bratislava 08.04.2006 21:11:09 (muokattu 08.04.2006 21:11:37) | |
---|
tiedän tarkkaan mistä puhun Saatat vain oman tietämättömyytesi muiden tietoon, ja perin tylsällä tavalla. Olisithan voinut todeta vain ettet tiedä klassisesta musiikista paljoakaan - tällaisilla väitteillä, joita olet viljellyt, et kauhean laajaa kuvaa anna musiikillisesta ymmärryksestäsi. Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen |
sellisti 08.04.2006 23:45:28 | |
---|
tiedän tarkkaan mistä puhun Anteeksi nyt, mutta en usko. Toisaalta, sanoit että se on sinun mielipiteesi, ja olkoon vaan, muttei se tarkoita että se vastaisi totuutta. ja huomaan että täällä porukka alkaa lämpee :D No turha tällaisiin provoihin on tietty tarttua, mutta voitas kuitenkin yrittää pitää keskustelu asialinjalla eikä heitellä mitä sattuu ja katsoa jos "porukka alkais lämpee". "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
wrshredder 09.04.2006 00:36:40 | |
---|
Mää osaan vaan improvisoida bluesia ja sitten klasaria e-mollista.. Pitäs kyllä vähän laajentaa tota taitoa.. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
freeze 09.04.2006 01:14:33 | |
---|
Anteeksi nyt, mutta en usko. Toisaalta, sanoit että se on sinun mielipiteesi, ja olkoon vaan, muttei se tarkoita että se vastaisi totuutta.
No turha tällaisiin provoihin on tietty tarttua, mutta voitas kuitenkin yrittää pitää keskustelu asialinjalla eikä heitellä mitä sattuu ja katsoa jos "porukka alkais lämpee". oli miten oli mutta haluaisin kuulla kun klasari improvisoi ja kuulla kuinka mielen kiintoiselta se kuulostaa ;) |
Anonymous-jazz 09.04.2006 01:19:25 (muokattu 09.04.2006 01:21:07) | |
---|
Onko se improvisoimista jos pianisti soittaa vain rypäleitä paperilta ? Niin kauan kun ollaan pallukoissa kiinni niin improvisoimisesta ei näy merkkiäkään. Se on heti eri asia kun soitetaan sooloa hatusta sointujen päälle. Se on improvisoimista. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush |
wrshredder 09.04.2006 01:21:00 | |
---|
oli miten oli mutta haluaisin kuulla kun klasari improvisoi ja kuulla kuinka mielen kiintoiselta se kuulostaa ;) Horowitz sanoi tykkäävänsä improvisoinnista.. (tai jotain tonnepäin :) THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Anonymous-jazz 09.04.2006 01:23:40 | |
---|
Varmaan yleisin improvisointi asteikko on pentatoninen. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush |
baron 09.04.2006 03:32:58 | |
---|
Varmaan yleisin improvisointi asteikko on pentatoninen. Rock-muusíkolle!! Klasari ei tarvitse noin primitiivisiä asteikkoja My name is Baron, Sir Baron. |